Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Van een ander te horen krijgen hoe het met je moeder gaat!

<<

caribbeanlover

Bericht 17 Aug 2018 21:00

Van een ander te horen krijgen hoe het met je moeder gaat!

Laatst kwamen we een vriendin van mijn schoonmoeder tegen en zij vroeg aan mijn man hoe het met zijn moeder ging. Bleek dus dat ze een tia had gehad een tijdje geleden. Wij wisten dat er iets gebeurd was, maar de dokters zeiden dat het geen tia was. Dus dat moet mijn man even fijn horen van de vriendin van zijn moeder.
Hij had vanavond zijn vader gebeld voor iets mbt onze vakantie en hoorde dus dat een toen een tia was.
Mijn mans zus wist het wel en zijn ouders hadden niks gezegd omdat hij/wij anders ongerust zouden worden. Dit soort dingen flikken ze wel vaker. Ik vind het belachelijk echt ronduit belachelijk. Mijn man probeert het goed te praten omdat zijn zus hun ouders vaker ziet omdat zij kinderen heeft. Wat een onzin!
Net alsof zijn meer rechten heeft. Ik heb hem gezegd dat zij haar voortrekken en dat het tijd wordt dat hij er eens wat van zegt en dat ik dat anders doe.
Ik zei tegen hem meer als voorbeeld dat zijn vader een keer belt ''je moeder is overleden en ze is al begraven''.
Dat is natuurlijk overdreven, maar is even ter voorbeeld om te late zien dat zijn zus wel alles te horen krijgt en hij niet. Hij hoeft dat niet te pikken, echt niet. Hij heeft net zoveel rechten dan zijn zus.
Wat een achterlijke manieren hebben ze soms zeg! Ik vind het echt absurd!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Aug 2018 21:08

Re: Van een ander te horen krijgen hoe het met je moeder g

Volgens mij wordt het vooral tijd dat jij gaat accepteren dat jouw man hier anders in staat dan jij. Ik ben het met je eens dat het wat apart is, de manier waarop jullie dit moesten horen. Maar ik krijg heel vaak het idee dat jouw man de verhoudingen met ZIJN familie prima vindt en dat jij hem jouw mening probeert op te dringen. Dat laatste doe je niet expres, je hebt gewoon andere normen en waarden. Maar het is zijn familie dus je zult het denk ik toch wat meer moeten proberen te accepteren dat het gaat zoals het gaat.

En, sorry dat ik het zeg, als jij in het echt net zo’n heethoofd bent als regelmatig hier op het forum, dan snap ik ergens wel dat ze jullie niet alles vertellen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Aug 2018 22:19

Re: Van een ander te horen krijgen hoe het met je moeder g

Lady schreef:Volgens mij wordt het vooral tijd dat jij gaat accepteren dat jouw man hier anders in staat dan jij. Ik ben het met je eens dat het wat apart is, de manier waarop jullie dit moesten horen. Maar ik krijg heel vaak het idee dat jouw man de verhoudingen met ZIJN familie prima vindt en dat jij hem jouw mening probeert op te dringen. Dat laatste doe je niet expres, je hebt gewoon andere normen en waarden. Maar het is zijn familie dus je zult het denk ik toch wat meer moeten proberen te accepteren dat het gaat zoals het gaat.

En, sorry dat ik het zeg, als jij in het echt net zo’n heethoofd bent als regelmatig hier op het forum, dan snap ik ergens wel dat ze jullie niet alles vertellen.


Mijn man vind het ook raar en heeft dat ook gezegd helaas blijven ze het doe. Zo prima vind hij het niet en het is gewoon niet eerlijk. Waarom zijn zus het wel vertellen en hem niet? Ik snap dat niet en hij heeft evenveel rechten. Het lijkt wel alsof zij hun lievelingskind is dat begin ik zo onderhand ook echt een beetje te geloven.
Dat het hun niet aan kan staan hoe ik ben en doe moet geen reden zijn om het mijn man niet te vertellen toch?! Ik sta daar dan even buiten en het gaat om hem. Hij is hun kind niet ik!
Ik vind het niet meer dan normaal dat je het zelf aan al je kinderen verteld met zulke dingen ongeachte wat je van hun partner vind. Dat is toch niet zo gek gedacht van mij?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 18 Aug 2018 03:06

Re: Van een ander te horen krijgen hoe het met je moeder gaa

Nee dat is niet gek gedacht. En dus zou ik even bij jezelf te rade gaan WAAROM ze het zijn zus wel hebben verteld en jullie niet. In plaats van meteen weer met vingertjes te wijzen, zoals je altijd doet, zou je deze gelegenheid eens aan kunnen grijpen door eens zelfreflectie te doen. Er is altijd gezeik in de familie en grappig genoeg is het altijd de ander die het doet. Maar ik ben het met Lady eens. Ik ken je man niet, maar ik zie jou hier al jaren 1) dezelfde topics en problemen openen en 2) vaak fel, onaardig en onredelijk reageren. Je kunt niet hier een persoonlijkheid laten zien en in het echt compleet anders zijn, daar geloof ik niks van. Je bent zelf gewoon ook niet een heel vriendelijk persoon en als je schoonfamilie hier op het forum zou zijn zouden er denk ik tig topics gaan over JOUW gedrag. En/of je man, maar die ken ik verder niet. Maar hij is met jou dus ik ga ervanuit dat er overeenkomsten zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem248

Bericht 18 Aug 2018 04:25

Re: Van een ander te horen krijgen hoe het met je moeder gaa

Nou zeg, waarom even bij zichzelf ten rade gaan? Wees even eerlijk, het ís gewoon best wel bijzonder dat je niet aan je eigen kind vertelt dat je een tia hebt gehad, en dat je kind hier via via achter moet komen? Ik vind dat CBL in deze gewoon gelijk heeft, hoor. Er zijn genoeg andere situaties waarin zij zichzelf best een spiegel voor zou kunnen houden en kritisch naar haar eigen houding zou kunnen kijken, maar in deze situatie vind ik niet dat dat er iets toe doet. Het al dan niet zo toffe karakter van je schoondochter vind ik echt geen reden om zulke dingen maar niet aan je zoon te vertellen.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 836

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:04

Bericht 18 Aug 2018 07:27

Re: Van een ander te horen krijgen hoe het met je moeder gaa

Ik ben het met CBL eens. Ik vind het heel erg raar en zou het ook zeker niet op prijs stellen. Dan vind ik het echt niet nodig om te zeggen, ga even bij jezelf ten rade. Ook al zou de band niet super zijn, het is toch wel het minste om even je eigen zoon op de hoogte te stellen als je moeder een TIA heeft gehad.

Daarnaast kun je niet veranderen hoe je man hiermee omgaat CBL, al krijg ik vaak niet het idee dat hij het er echt mee eens is, maar gewoon niet houdt van confrontatie of een woordenwisseling als hij het zou aangeven bij zijn familie. Dat zul je ook moeten accepteren, hij gaat ermee om zoals hij wil. Maar ik snap heel goed dat jij het heel raar en niet normaal vind, en dat mag je dan ook aangeven.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 18 Aug 2018 07:44

Re: Van een ander te horen krijgen hoe het met je moeder gaa

Toen mijn moeder naar het ziekenhuis moest met een blindedarmontsteking heeft ze aan mij gevraagd om het niet aan mijn zus te vertellen. Ze wilde die niet onnodig druk maken. En ja, heb haar later natuurlijk wel gebeld toen ze vroeg wat mama ging koken die avond , maar soms willen ouders gewoon hun kinderen niet ongerust maken.

Dit als voorbeeld. Wellicht hadden ze inderdaad een reden om het niet te vertellen, al zeg je ook dat jullie ernaar gevraagd hadden en ze toen zeiden nee. Dat liegen vind ik erger dan niet ingelicht zijn.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 18 Aug 2018 08:23

Re: Van een ander te horen krijgen hoe het met je moeder gaa

Eens met Maple. Dat je je kind niet alles verteld wat je doet, je keuzes voor bepaalde dingen prima maar ik vind het wel raar dat je je kind iets niet verteld over ziek zijn.

Tabbie, zoiets als een blindedarmontsteking kun je vind ik prima zeggen na een operatie maar een TIA waarbij mogelijk kans is op herhaling of restverschijnselen vind ik wel iets anders.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Aug 2018 08:24

Re: Van een ander te horen krijgen hoe het met je moeder gaa

Maar CBL typt dat de artsen in eerste instantie hebben gezegd dat het niet ik een TIA ging. Pas een tijd later heeft iemand, het is me niet duidelijk wie precies, blijkbaar toch de diagnose TIA gesteld. Een TIA geeft geen restverschijnselen, anders zou het een CVA zijn namelijk, en het kan daardoor goed zijn dat voor CBL haar schoonouders het spannende er al vanaf is en dat ze daardoor niet speciaal hebben gebeld om te melden dat het toch een TIA is geweest. Neemt niet weg dat dit anders had gekund, zeker als haar man er ook van baalt. Maar dat laatste kon ik niet echt uit de openingspost halen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem248

Bericht 18 Aug 2018 09:55

Re: Van een ander te horen krijgen hoe het met je moeder gaa

Mijn vader heeft een tia gehad en hem werd verteld dat de restverschijnselen na een x-aantal uur (24? 48?) verdwenen zouden moeten zijn. Overigens belde mijn moeder die dag pas rond etenstijd, na mijn werkdag terwijl het ‘s morgens vroeg al gebeurd was en hij in de ochtend met de ambulance is gehaald. Ze hebben bewust gewacht want ze wilden eerst meer duidelijkheid en wilden mij niet ongerust maken tijdens m’n werk, wat ik echt begrijp, maar dat voelde ook wel naar. Ik zou er echt verdriet van hebben als het mij helemaal niet verteld was en ik zie er geen enkele reden voor om ‘t maar niet te vertellen aan je (volwassen) kind. Je kind niet ongerust willen maken vind ik geen excuus, ze hadden het ook een paar uur/een dag later kunnen vertellen als er meer duidelijkheid is.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Aug 2018 10:43

Re: Van een ander te horen krijgen hoe het met je moeder gaa

Is de band tussen je man en zijn ouders dan die tussen de zus en zijn ouders. Misschien dat ze het daarom niet vertelt hebben.

De enige manier om er achter te komen is het gewoon rustig te vragen waarom ze het niet verteld hebben en waarom ze niet gelijk eerlijk zijn geweest. En misschien moet je man ( als hij dat wilt) daarbij aangeven wat het met hem doet en wat het ook met jou doet. Probeer het daarbij bij jullie zelf te houden. Wie weet dat ze het in de toekomst anders aanpakken, maar ook zij kunnen dat alleen weten als jullie het vertellen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Aug 2018 12:44

Re: Van een ander te horen krijgen hoe het met je moeder gaa

Weet niet wie het zei, maar idd bezorgdheid moet geen excuus zijn om het niet te zeggen.
Ik probeer mij anders op te stellen en schrok best een beetje van wat er gebeurd was omdat ik haar dat natuurlijk niet toe wens. Ze zijn een beetje apart oa omdat ik mijn verjaardag niet vier en ze niks laten weten. Dat weet ik inmiddels en accepteer ik dan maar hoe vreemd ik het ook altijd zal blijven vinden. Wij zijn 9 v/d 10x niet op haar verjaardag en dus gaan we even langs. Vorig jaar had ik echt geen zin, maar dit jaar zet ik mijn ding maar even op zij en ga mee. Mijn man koopt altijd iets van een plantding omdat ze dat leuk vind, maar nu wilde ik voorstellen om wat mee te nemen aangezien dat wat leuker is een sieraad oid. We hebben ooit een sieraad gekocht voor haar verjaardag en dat vond ze leuk.
Ik weet ook heus wel dat het geen boemensen zijn en ze vragen ook heel betrokken naar mijn moeder. Het is gewoon jammer dat zij niet aan mijn verjaardag denken en met kerst amper wat regelen. Ik besef nu steeds meer dat dat helaas nooit gaat veranderen. Mijn ouders zijn totaal anders en staan daar vrij in. Mijn moeder zegt altijd ivm kerst kom langs als je wilt en zo niet mag je dat zelf weten.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 18 Aug 2018 14:54

Re: Van een ander te horen krijgen hoe het met je moeder gaa

Er zit je zo ontzettend veel dwars richting die mensen, dat alles wat gebeurd onder een ENORM vergrootglas wordt gelegd.
Zie je laatste bericht, wat weer over verjaardagen en cadeautjes gaat.
Je kunt mensen zelden veranderen, je kunt je er wel bij neerleggen. Het is nou eenmaal zo. Beter voor je humeur, beter voor je gezondheid en vast ook gezelliger voor je relatie.

Grote kans, dat het bij zijn zus wellicht terloops ter sprake is gekomen dat het tóch een TIA was, vandaar dat zij het wel wist, en ze er bij jullie misschien niet meer aan gedacht hebben.
<<

Anoniem244

Bericht 18 Aug 2018 14:56

Re: Van een ander te horen krijgen hoe het met je moeder gaa

Was er een reden dat ze jullie hier niet mee wilde zodat jullie niet ongerust zouden zijn?
Ik kan mij in sommige gevallen best voorstellen dat mensen ervoor kiezen om het niet te vertellen (bv tijdens vakantie).

Toen mijn moeder s avonds laat naar de 1e hulp ging ivm hartklachten heeft ze mij dit wel verteld en de man van mijn zusje ook, maar er is bewust voor gekozen om mijn zusje toen nog niks te vertellen. Die kreeg het de volgende dsg te horen.

Als er verder niks bijzonders was waardoor ze jullie niet ongerust wilde maken, dan vind ik het wel raar dat jullie niks wisten en je het via via moest horen.
Niemand wil zulke info via via horen
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Aug 2018 15:08

Re: Van een ander te horen krijgen hoe het met je moeder gaa

Radler schreef:Was er een reden dat ze jullie hier niet mee wilde zodat jullie niet ongerust zouden zijn?
Ik kan mij in sommige gevallen best voorstellen dat mensen ervoor kiezen om het niet te vertellen (bv tijdens vakantie).

Toen mijn moeder s avonds laat naar de 1e hulp ging ivm hartklachten heeft ze mij dit wel verteld en de man van mijn zusje ook, maar er is bewust voor gekozen om mijn zusje toen nog niks te vertellen. Die kreeg het de volgende dsg te horen.

Als er verder niks bijzonders was waardoor ze jullie niet ongerust wilde maken, dan vind ik het wel raar dat jullie niks wisten en je het via via moest horen.
Niemand wil zulke info via via horen


Er was voor zover ik weet niks bijzonders dat ze het ons niet hebben verteld, maar daar ga ik nog wel achter komen hoor. Raar is het absoluut!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 18 Aug 2018 16:54

Re: Van een ander te horen krijgen hoe het met je moeder gaa

CBL, je kan mensen niet veranderen. Hoe lang ben je nu samen met je man? Ruim 15 jaar toch (als ik me goed herinner, ben je nl. één dag voor mij getrouwd, dus jullie zullen minimaal 11 jaar samen zijn)? Na al die jaren zul je toch een keer tot de conclusie moeten komen dat jouw schoonouders anders in het leven staan dan jij. Jouw man heeft hun opvoeding gehad, dus hij zal ze nog beter kennen.

Je kan het met ze eens zijn, je kan het niet met ze eens zijn. Als je man het wel naast zich neer kan leggen, is het dan niet eens tijd dat jij dat ook doet? Waarom het je man onnodig moeilijk maken door hem in een spagaat te duwen tussen jou en zijn ouders.

Mijn schoonouders zijn ook heel andere mensen dan mijn ouders. Hun opvoeding naar mijn man toe is dus ook heel anders dan de opvoeding die ik heb gehad. Ik stoor mij mateloos aan bepaalde dingen (met name van mijn schoonmoeder), maar er iets van zeggen heeft geen nut. Mijn man heeft dat voordat hij het huis uit ging al op gegeven, ik inmiddels ook. Zo lang het niet mijn kinderen betreft, laat ik het maar gaan.

De actie die je in dit topic beschrijft, verdient inderdaad geen schoonheidsprijs. En ja, daar mag je ook best boos om zijn, want dit hoort zo niet te gaan. Maar in plaats van vol in de aanval te gaan, zou je ook rustig aan kunnen geven dat je het waardeert dat ze bezorgd om jullie zijn en jullie onnodige? zorgen willen besparen, maar dat je liever had gehad dat ze gewoon eerlijk waren geweest. Dat jullie volwassen mensen zijn en best zelf kunnen bepalen wat goed voor jullie is en wat niet? Uiteindelijk bereik je daar veel meer mee.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Aug 2018 21:24

Re: Van een ander te horen krijgen hoe het met je moeder gaa

Iedereen mag zeggen wat ze ervan vind, maar de meeste geven zijn ouders gelijk en dat vind ik raar!
Zie mijn 3e reactie waar ik het een en ander uitleg. Mag ik dan niet er wat van vinden? Ik denk dat de meeste die zeiden dat ze hun gelijk geven wel anders praten zodra hun het over komt.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 18 Aug 2018 21:38

Re: Van een ander te horen krijgen hoe het met je moeder gaa

Dat is waar, ik zou ook gekwetst zijn. En netjes is het zeker niet!!
Dat het bijzondere mensen zijn met interessante opvattingen en dingen doen/denken geloof ik meteen. Maar jij bent net zo, dat probeerde ik boven uit te leggen, en dat wil je niet zien.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers