Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overwerken

<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:33

Bericht 17 Aug 2018 17:18

Overwerken

Na een gesprek met een kennis zijn dit vragen die bij me opkwamen..

Hoe vaak werk jij over? Is dat dagelijks, wekelijks, maandelijks?

En hoeveel uur werk je dan over? En als je dat dan uitrekent per maand of per vier weken op hoeveel uur zit je dan?

En laat je ze dan uitbetalen of het is dan tijd voor tijd?
<<

Anoniem244

Bericht 17 Aug 2018 17:30

Re: Overwerken

Ik ben vorig jaar maart begonnen met mijn nieuwe baan en zat nu aan 700 overuren.
Wilde graag een contract van 36u maar deden ze niet dus kreeg toen 28u, nu is m’n contract voor een jaar naar 36u gezet.
Dan mag ik niet meer dan m’n contract uren werken, maar nog zit ik er overheen.

Ik laat ze liever niet uitbetalen ivm dat er zoveel naar de belasting gaat
<<

Anoniem304

Bericht 17 Aug 2018 17:41

Re: Overwerken

Wekelijks een paar uren. Gemiddeld 16 per maand ongeveer.
Ze worden 200% gerekend (dus 32 uren) en ik heb dat tijd voor tijd en zo nu en dan laat ik in 1x 40 ofzo uitbetalen.
<<

Anoniem248

Bericht 17 Aug 2018 17:50

Re: Overwerken

Ik werk wekelijks 2-3 uur over, kwartiertje tot een uur per dag. Soms wat meer, als we vergaderingen of cursussen hebben. Bij ons kun je kiezen, tijd voor tijd of uitbetalen. Meestal spaar ik het op, neem af em toe een paar uurtjes op. Als ik 30 uur bij elkaar gespaard heb, dan laat ik het uitbetalen. Kan dat zo’n 3-4x per jaar laten doen dus op jaarbasis tikt het wel lekker aan.
<<

Anoniem281

Bericht 17 Aug 2018 18:18

Re: Overwerken

Nu niet meer, hoewel t soms wel nodig is. Maar omdat we eigenlijk één persoon missen en tijd voor tijd krijgen, is overwerken heel ongunstig. Die moeten we een andere keer opnemen en dan werkt een ander weer extra... Werkt voor geen meter.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 17 Aug 2018 18:40

Re: Overwerken

Bazinga schreef:Nu niet meer, hoewel t soms wel nodig is. Maar omdat we eigenlijk één persoon missen en tijd voor tijd krijgen, is overwerken heel ongunstig. Die moeten we een andere keer opnemen en dan werkt een ander weer extra... Werkt voor geen meter.


Dit is op mijn werk ook zo. Super vervelend, ik probeer nu echt niet meer over te werken want het schiet gewoon niet op. Alleen nu in de vakantie moet er wel extra gewerkt worden om de vakantiegangers op te vangen, dus bouw je alsnog veel uren op. Om die te kunnen opnemen moet er vaak weer iemand extra komen, etc etc.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 17 Aug 2018 19:16

Re: Overwerken

De eerste 10 uur is tijd voor tijd en daarna wordt het uitbetaald. Ik werk niet heel veel over. Ik vind het niet erg om af en toe een half uurtje extra te werken of eens dagen te wisselen maar ik werk niet voor niets 24 uur. Sinds maart heb ik 4,5 uur over gewerkt. Ik kijk vooral wat er nodig is voor het werk. Als ik bv op dinsdag een half uur langer heb gewerkt dan mag ik dit op vrijdag wel compenseren. Als ik maar aan mijn uren kom en het werk af is. Dit maakt ook dat ik er flexibeler mee om kan gaan. Al verwacht ik dat ik vanaf nu wel iets meer zal gaan overwerken dan de afgelopen maanden.
2015 💙
<<

Anoniem284

Bericht 17 Aug 2018 20:27

Re: Overwerken

Ik werk alleen over voor overleggen of meetings die buiten mijn werktijd vallen. Vaak gaat dit om 2 á 3 uurtjes per keer. Gebeurt zo’n 5 keer per jaar denk ik. Compensatie middels tijd voor tijd.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 17 Aug 2018 20:50

Re: Overwerken

Ik werk af en toe over, gemiddeld denk ik eens per week. Soms is dat een kwartiertje, soms een half uur. Meer eigenlijk nooit. Bij ons is het tijd voor tijd.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 17 Aug 2018 21:23

Re: Overwerken

Ik werk gemiddeld denk ik een keer in de week een half uur over. Soms niet, soms een uur, soms ga ik iets eerder weg. Maar gemiddeld genomen werk ik 0,5-1 uur extra per week.
Dit is vrijwilligers werk, ik kan het niet uit laten betalen em krijg er ook geen tijd voor tijd voor.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 17 Aug 2018 21:25

Re: Overwerken

Ik werkte bij mijn vorige baan af en toe over. Ik nam altijd tijd voor tijd. Ik werkte vooral over of extra als ik afspraken buiten werktijd had. We hadden ook een paar van die deadlines waarvoor ik ook nog wel eens over wilde werken. Vond ik altijd wel lekker, kon ik es een extra lang weekend vrij nemen om weg te gaan. Wij hadden namelijk te weinig vakantiedagen :razz:.
<<

Fleur

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 43

Geregistreerd: 23 Nov 2013 19:49

Bericht 17 Aug 2018 22:24

Re: Overwerken

Ik werk elke week meer uur dan op mijn contract staat. Omdat het in mijn branche niet heel gebruikelijk is om op basis van een x urencontract te werken (ik werk binnen de plaatselijke sportvereniging), houd ik dit niet bij. Daarentegen ben ik wel elke schoolvakantie betaald vrij en is het geen probleem (mits er vervanging is) als ik een keer echt niet kan.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 18 Aug 2018 10:07

Re: Overwerken

Ik werk gemiddeld per week denk ik zo´n 2/3 uur over, maar overwerk wordt bij ons niet uitbetaald helaas en ook geen tijd voor tijd. Ze proberen veel overwerk wel te ontmoedigen.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 18 Aug 2018 12:06

Re: Overwerken

Ik probeer zo min mogelijk over te werken. Voorheen had ik veel overuren en wij krijgen tijd voor tijd, echter is er bijna nooit tijd om ze op te nemen en als ik dan een keer vrij wou moest ik alsnog vakantiedagen inleveren omdat het te druk was. Nu hebben ze mijn overuren in de afgelopen maanden weggeschreven door mij minder in te plannen zodat ik elke maand minuren draai en dat vind ik echt niet netjes. Ik zorg dus dat ik niet zo veel overuren meer maak.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 18 Aug 2018 13:42

Re: Overwerken

Ik werk er nog maar net dus en overwerken doe ik nog niet ook omdat ik nog niet volledig ben ingewerkt.
Straks denk ik van wel. Volgens mij kan ik kiezen uitbetalen of tijd voor tijd, maar dan heb ik liefste vrije tijd. Ik reis graag dus komt wel goed van pas dan haha.
<<

Anoniem255

Bericht 18 Aug 2018 17:55

Re: Overwerken

Ik werk ongeveer 6 uur per week over. Ik laat ze uitbetalen of zet ze weg voor vrije dagen.
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:33

Bericht 19 Aug 2018 10:13

Re: Overwerken

En wat is voor jullie de max kwa overuren?
<<

Anoniem236

Bericht 19 Aug 2018 10:24

Re: Overwerken

Niet veel. Op jaar basis meestal een week extra vrij meestal(24u)
Uit laten betalen doen ze niet bij ons. Soms willen ze wel als mensen echt heel veel overuren hebben tijdelijk de contract uren verhogen, en dan hetzelfde blijven werken. Maar dan moet er wel een heel goede reden zijn om over te werken
<<

Anoniem255

Bericht 19 Aug 2018 11:29

Re: Overwerken

Jordana, ik heb geen max. Ik werk maar 16 uur per week maar mag zoveel extra werken als ik zelf wil. Meestal is dat 6 uur per week. Soms is dat 12 uur per week en soms (als mijn baas op vakantie is bijvoorbeeld) is dat 18-20 uur extra.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 19 Aug 2018 13:08

Re: Overwerken

Bij mijn vorige functie werkte ik veel over en was altijd tijd voor tijd. Ik vond het soms wel lastig om dat zelf goed bij te houden. Daardoor kon ik begin februari ook stoppen toen mijn contract per 1 maart niet werd verlengd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Aug 2018 05:36

Re: Overwerken

Mehh Toet is dat nu de oplossing voor je probleem van laatst?? Ook stom zeg :(
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem245

Bericht 20 Aug 2018 05:52

Re: Overwerken

Ik werk officieel 20u maar maak meestal tussen de 20 en 25 uren. Dus elke dag een uurtje extra. Soms 1 dag, soms 3 en soms dus elke dag. Ligt maar net aan hoe druk ik het heb qua mijn muziekbaan etc. Ik krijg er tijd voor, dus dat vind ik wel fijn.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Aug 2018 08:27

Re: Overwerken

Jordana schreef:En wat is voor jullie de max kwa overuren?

Geen max. maar ik hoef er ook niet voor naar kantoor. Zolang ik ze dubbel mag rekenen vind ik het wel prima.
<<

widko

Noob

Berichten: 229

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:20

Bericht 20 Aug 2018 11:16

Re: Overwerken

Ligt eraan hoe druk is op de groepen en of we vergaderingen hebben. De vergaderingen zijn altijd na werktijd. Heb het vorig jaar toevallig uitgerekend over een heel jaar en dan kom ik uit op een gemiddelde van 1.5 uur per week. Ik laat het staan voor tijd voor tijd.
Onze stoere bink 20-08-2015
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 20 Aug 2018 15:39

Re: Overwerken

Bij mij hoort het gewoon bij mijn functie. Dus of i knu overwerk of niet, het maakt niet uit. Ik krijg het niet terug, niet in tijd voor tijd en ook niet in salaris.

Wel mag ik van deze manager (de vorige was heel anders) als het een periode echt veel is voorgekomen hier en daar wel wat eerder naar huis ofzo. Maar dat is allemaal op goodwill, dus zowel het overwerken van mij als iets ervoor terugkrijgen.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers