Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar baal jij op dit moment van? #3

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 16 Aug 2018 20:55

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ik baal even van een verschil in mening met vriend, en eigenlijk vooral ook gewoon even van hem en de dingen waar hij prioriteit aan stelt boven dingen die ik belangrijk vind. Laatst een felle discussie gehad, ik was er klaar mee en heb geroepen 'je gaat je gang maar daarmee' en nu is hij dus van plan om meer dan 400€ uit te geven aan spullen om, jawel... zijn auto te wassen! :wtf: Hoe verzin je het?! Maar ja, ik met mn grote mond heb gezegd dat ie zn gang maar moest gaan dus nu zit ik mezelf van binnen op te vreten uit frustratie. Argh.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Aug 2018 21:10

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Sam komt het misschien ook omdat de wijk nog niet af is?
Ik heb het heel erg lang gehad in dit huis. We wonen hier nu al 7 jaar en ik kijk ook al 7 jaar naar iets anders.
Het huis is mij te strak en hoekig. Ik mis de oude elementen van ons jaren 30 huisje nogsteeds.
2016
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 17 Aug 2018 10:27

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Lilou schreef:Ik baal even van een verschil in mening met vriend, en eigenlijk vooral ook gewoon even van hem en de dingen waar hij prioriteit aan stelt boven dingen die ik belangrijk vind. Laatst een felle discussie gehad, ik was er klaar mee en heb geroepen 'je gaat je gang maar daarmee' en nu is hij dus van plan om meer dan 400€ uit te geven aan spullen om, jawel... zijn auto te wassen! :wtf: Hoe verzin je het?! Maar ja, ik met mn grote mond heb gezegd dat ie zn gang maar moest gaan dus nu zit ik mezelf van binnen op te vreten uit frustratie. Argh.


Als het jullie gezamelijke geld is zou ik het er toch nog even over hebben. 400 euro is wel heel veel geld (zeker voor autowas spullen :silent: )
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 17 Aug 2018 11:45

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Prosecco schreef:
Lilou schreef:Ik baal even van een verschil in mening met vriend, en eigenlijk vooral ook gewoon even van hem en de dingen waar hij prioriteit aan stelt boven dingen die ik belangrijk vind. Laatst een felle discussie gehad, ik was er klaar mee en heb geroepen 'je gaat je gang maar daarmee' en nu is hij dus van plan om meer dan 400€ uit te geven aan spullen om, jawel... zijn auto te wassen! :wtf: Hoe verzin je het?! Maar ja, ik met mn grote mond heb gezegd dat ie zn gang maar moest gaan dus nu zit ik mezelf van binnen op te vreten uit frustratie. Argh.


Als het jullie gezamelijke geld is zou ik het er toch nog even over hebben. 400 euro is wel heel veel geld (zeker voor autowas spullen :silent: )

Als het mogelijk is, dan is het misschien een idee om elke maand een bepaald bedrag apart te houden. Bijvoorbeeld 200 euro pp die je zelf kunt besteden aan zaken waar de ander zich dan niet mee bemoeit.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem248

Bericht 17 Aug 2018 19:47

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Van de muggen in huis (waar komen ze vandaan? Ik heb overal horren!) en de vervelende, dagenlang jeukende muggenbulten die ik ervan heb. Lijkt wel een ander soort mug dit jaar ofzo, normaal heb ik hooguit een paar uur jeuk.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 17 Aug 2018 19:50

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

June schreef:
Prosecco schreef:
Als het jullie gezamelijke geld is zou ik het er toch nog even over hebben. 400 euro is wel heel veel geld (zeker voor autowas spullen :silent: )

Als het mogelijk is, dan is het misschien een idee om elke maand een bepaald bedrag apart te houden. Bijvoorbeeld 200 euro pp die je zelf kunt besteden aan zaken waar de ander zich dan niet mee bemoeit.


Al ons geld is gezamenlijk. Maar hij is wel de enige die dat geld binnen brengt in ons gezin. Meestal is dat geen 'ding', de situatie is zoals die is. Uitgaven bespreken we samen en dat hij het geld binnen brengt betekent hier niet dat hij daar meer over te zeggen heeft. Hij is wel materialistischer, 'uitgeven wat je hebt' en wat verwender opgevoed dan ik. Ik spaar liever, geef sneller geld uit aan de kinderen en gezellige dingen doen dan aan mezelf of spullen. Soms zijn we het dus daardoor ook eens even niet eens, tja.
Afgezien van het feit dat we met 1 inkomen en 2 opgroeiende kinderen niet altijd de ruimte hebben om maandelijks 200 Euro p.p. aan onszelf te besteden, zou dat geld bij hem zo op gaan en zou ik tegelijk niet weten waar ik het aan uit zou moeten geven :laughcry:.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

widko

Noob

Berichten: 229

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:20

Bericht 17 Aug 2018 21:09

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Dat ons zoontje gister zijn eerste dag had op de vroegbehandeling, En daar ziek van is thuis gekomen. Vandaag wel geprobeert maar ziek kunnen ophalen. Hopen dat hij snel beter is want dit weekend vieren we zijn derde verjaardag.
Onze stoere bink 20-08-2015
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 18 Aug 2018 09:43

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Lilou schreef:
June schreef:
Prosecco schreef:
Als het jullie gezamelijke geld is zou ik het er toch nog even over hebben. 400 euro is wel heel veel geld (zeker voor autowas spullen :silent: )

Als het mogelijk is, dan is het misschien een idee om elke maand een bepaald bedrag apart te houden. Bijvoorbeeld 200 euro pp die je zelf kunt besteden aan zaken waar de ander zich dan niet mee bemoeit.


Al ons geld is gezamenlijk. Maar hij is wel de enige die dat geld binnen brengt in ons gezin. Meestal is dat geen 'ding', de situatie is zoals die is. Uitgaven bespreken we samen en dat hij het geld binnen brengt betekent hier niet dat hij daar meer over te zeggen heeft. Hij is wel materialistischer, 'uitgeven wat je hebt' en wat verwender opgevoed dan ik. Ik spaar liever, geef sneller geld uit aan de kinderen en gezellige dingen doen dan aan mezelf of spullen. Soms zijn we het dus daardoor ook eens even niet eens, tja.
Afgezien van het feit dat we met 1 inkomen en 2 opgroeiende kinderen niet altijd de ruimte hebben om maandelijks 200 Euro p.p. aan onszelf te besteden, zou dat geld bij hem zo op gaan en zou ik tegelijk niet weten waar ik het aan uit zou moeten geven :laughcry:.

Ik zei ook bijvoorbeeld ;). Dan kun je ook ervoor kiezen om van bedrag X kleding/verzorgingsproducten/uitjes betaalt. Hij kan dan sparen voor spullen om zijn auto te wassen :D. Maar goed, kan natuurlijk dat het voor jullie niet werkt. Ik vind het zelf gewoon fijn als ik niet over alles hoef te overleggen, maar ook niet een ander dupeer als ik iets geks wil kopen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 19 Aug 2018 07:31

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ik baal er zo van dat ieder jaar als ik vakantie heb ik de eerste week 'ziek' ben.
Nu werd ik gisteren wakker met een keel als schuurpapier en een ontzettend zere nek.
Die nek is nu natuurlijk nog stijver geworden. Het zal wel combi zijn van verkeerd liggen en wat vermoeidheid maar irritant is het wel
2016
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 19 Aug 2018 08:29

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Dit had ik donderdag ook Salome (maar dan zonder vakantie) en ook zo'n spierpijn overal.
Vriend heeft het sinds gisteren opeens.

In je vakantie is het helemaal balen, hopelijk knap je snel op!
10.04.17
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 19 Aug 2018 14:05

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Oh, dat had ik ook vaak. Dit jaar nog niet gelukkig.

Ik baal dat ik op vakantie ben en de pincode van mijn credit card niet meer weet. Ik gebruik dat ding amper, en vaak alleen op internet. Dan heb je geen pincode nodig.
Hij is van de Bijenkorf en je krijgt punten waarmee je kan shoppen bij ze. Dus ik dacht, laat ik hem eens flink gebruiken op vakantie. Mooi niet dus...
<<

Anoniem248

Bericht 19 Aug 2018 14:27

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Balen Gekkie! Misschien een tip voor de volgende keer: ik heb de pincode van mijn creditcard in m’n contacten van m’n telefoon opgeslagen, als telefoonnummer verbonden aan een fictieve naam. Alleen ik weet welke naam en alleen ik weet welke cijfers van het telefoonnummer m’n pincode vormen.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 20 Aug 2018 06:44

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Maple schreef:Balen Gekkie! Misschien een tip voor de volgende keer: ik heb de pincode van mijn creditcard in m’n contacten van m’n telefoon opgeslagen, als telefoonnummer verbonden aan een fictieve naam. Alleen ik weet welke naam en alleen ik weet welke cijfers van het telefoonnummer m’n pincode vormen.


Ooit had ik dat wel idd. Misschien een oude telefoon ofzo... niet meer te vinden.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 20 Aug 2018 06:51

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Of je pincode wijzigen naar de pincode van je gewone pinpas! Kan je bij de pinautomaat doen.
Edit, zie nu pas dat het geen CC van een bank, dan werkt dat niet.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Aug 2018 09:53

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ik heb de code van mijn bijenkorf card zelf mogen kiezen, misschien jij ook en gaat er weer een lampje branden?
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 20 Aug 2018 18:39

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ja, ik ook. Daarom snap ik ook niet waarom ie het niet doet...
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 29 Aug 2018 08:38

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Dat m’n huisgenoot gister extreem tegen me tekeer is gegaan vanuit het niets (ze is een beetje vreemd af en toe), ik iets wilde zeggen maar ik m’n bek maar moest houden en kreeg te horen: ik zou maar heel snel het huis verlaten als ik jou was.

Ik ben huilend naar een vriendin gegaan. Kan helemaal niet tegen ruzie en dit kwam echt uit het niets.

Nu stuurt ze net een berichtje of we vanavond even samen willen komen zodat het weer chill wordt. Maar ik heb er echt totaal geen behoefte aan. Eerst mij volledig uitschelden en bedreigen en nu vanavond weer een hele tirade over me heen krijgen? Ik ben echt nog te gekwetst en boos om fatsoenlijk te zijn ben ik bang.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 29 Aug 2018 08:41

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Feline schreef:Dat m’n huisgenoot gister extreem tegen me tekeer is gegaan vanuit het niets (ze is een beetje vreemd af en toe), ik iets wilde zeggen maar ik m’n bek maar moest houden en kreeg te horen: ik zou maar heel snel het huis verlaten als ik jou was.

Ik ben huilend naar een vriendin gegaan. Kan helemaal niet tegen ruzie en dit kwam echt uit het niets.

Nu stuurt ze net een berichtje of we vanavond even samen willen komen zodat het weer chill wordt. Maar ik heb er echt totaal geen behoefte aan. Eerst mij volledig uitschelden en bedreigen en nu vanavond weer een hele tirade over me heen krijgen? Ik ben echt nog te gekwetst en boos om fatsoenlijk te zijn ben ik bang.


Oh wow, waarom werd ze zo boos?! Is er al eerder iets voorgevallen? Ik zou wel gaan praten, is toch niet chill als je je eigen huis niet meer in kunt?!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 29 Aug 2018 08:46

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Nou ja zeg, wat is dat nou weer voor een belachelijke reactie, Feline.
Ik zou net als Harrison wel met haar gaan praten. Lijkt me wel dat dit uitgesproken moet worden, want je woont wel samen in 1 huis.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 29 Aug 2018 08:49

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Wat rot, Feline. Eerlijk gezegd denk ik wel dat er meer speelt als ik dit zo lees. Ik denk niet dat ze zich één dag stoort aan iets wat jij doet/zegt en dan zo reageert. Blijkbaar weet jij van niks, dus de manier waarop ze dat communiceert is duidelijk niet handig. Ik sluit me wel aan bij Harri. Ik zou ook wel gaan praten vanavond. Misschien kun je iemand meenemen als je het heel vervelend vindt om alleen te gaan na deze escalatie. Niets doen lijkt me eerlijk gezegd geen optie, want het gaat over je thuis.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 29 Aug 2018 09:01

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Lieve reacties. Dankjulliewel. Ik weet dat ze zich gewoon aan mij als persoon ergert en dat is prima, we zijn nou eenmaal heel verschillend maar om dan zo tegen me tekeer te gaan. Ik denk eerlijk gezegd dat het niet uitmaakt wat ik doe in die zin, die ergernis is er toch al. Ik had wat bakspullen ingepakt om mee te nemen naar een vriend (en ook meteen weer mee naar huis te nemen). Huisgenoten zaten film te kijken en wilde ze niet storen maar zij vond het extreem asociaal dat ik niets vroeg. Uitleggen mocht dus niet en vervolgens ging ze helemaal los. Toen ik vroeg of ik erop mocht reageren zei ze dus dat ik het huis uit moest.

Ik snap gewoon niet dat je zo tegen iemand durft te praten. Maar goed, als ik haar soms tegen haar vriend tekeer hoor gaan..
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 29 Aug 2018 09:38

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ah oké, omdat je schreef dat het uit het niets kwam, dacht ik dat er niks aan vooraf was gegaan. Die ergernis zat er dus al? Jij vindt andersom zo te lezen ook van alles van haar. Je schrijft ook dat dat prima is. Is dat echt prima als je samen in één huis woont? Ik moet er zelf eigenlijk niet aan denken. Kunnen jullie niet eens praten en samen tot een compromis komen?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 29 Aug 2018 09:51

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ik heb er oprecht niet zo’n last van. Heb de afgelopen 12 jaar met huisgenoten gewoond. Van met 8 meiden en 1 dixie douche tot allemaal mannen en verschillende culturen. Je weet dat er dan irritaties zijn maar ik vind het zonde om me daar druk om te maken en richt me op de dingen die ik wel fijn vind. Mijn huisgenoot doet altijd ongevraagd boodschappen in m’n koelkast en drinkt m’n wijn en andere alcohol op, best irritant soms maar ik ga me er echt niet druk om maken. Dat zijn nou eenmaal de dingen die gebeuren als je samen een huis deelt.

Overigens zou ik graag op mezelf gaan hoor maar ik zou even niet weten hoe ik dat moet betalen hier in de omgeving.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 29 Aug 2018 11:01

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ik vind het wel knap als je er zo instaat, maar bedenk je ook dat niet iedereen die ervaringen heeft uit het verleden die jij hebt. Dit meisje stoort zich blijkbaar dusdanig aan dingen, dat het het wel waard kan zijn daarna te vragen. En dan niet met verwijten te komen maar dat je begrijpt wáárom ze zo flipt en wat je daar zelf aan kan doen.

Ik vind het eigenlijk wel wat betekenen dat ze ig het initiatief houdt om tot een gesprek te komen. Ik zou dus ook niet vluchten, maar het erover hebben en desnoods 'agree to disagreee'. Maar dan is het wel wee reen neutrale zone om binnen te komen, en is de kou uit te lucht.

Sterkte!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 29 Aug 2018 11:06

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ja, ik ben absoluut voor irritaties uitspreken maar dus wel op de manier van vanavond. En niet zoals gisteravond mij helemaal verrot schelden, ik mocht letterlijk geen woord zeggen en me vervolgens wegsturen. Zo ga je niet met iemand om. Ze is nogal een vurig type en heeft geloof ik geen zelfbeheersing.

Nogmaals, ik luister vanavond wel maar excuses van haar waren op z’n plaats geweest. Bedankt in ieder geval. :)
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers