Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby op eigen kamer

<<

Anoniem241

Bericht 17 Aug 2018 12:02

Baby op eigen kamer

Onze dochter slaapt al sinds haar geboorte bij ons op de kamer (ik kon door de complicaties zelf niet uit bed en daarna was ze 3 mnd een huilbaby). De laatste weken slaapt ze ‘s nachts ook slecht en wordt elk uur wakker. Ik vraag me af of het zou schelen als ze niet meer bij ons slaapt. Bij de andere slaapjes wordt ze ook vaak wakker. Even de speen terugdoen is meestal voldoende.

Ik merk ineens dat ik het toch wel een dingetje vind. Alsof ik echt een fase ga afsluiten. Depressie gaat steeds beter, huilen is veel minder, ik ga weer werken en dan zij ook nog van de kamer af. Alsof echt ineens alles anders wordt. En ergens is dat fijn, maar ik vind het zo fijn om haar dichtbij te hebben.

Hoe lang hebben jullie de baby’s op jullie kamer gehad, en gingen ze beter slapen toen ze alleen lagen? Ik zie het niet zo zitten om elk uur naar de babykamer te gaan.
Sinds gisteren gebruiken we Kindival van Vsm. 2 tabletjes voor het slapen. Ze werd pas om 1 uur voor het eerst een paar keer wakker en daarna pas weer om 5. Of het aan de pilletjes lag of aan het feit dat ze overdag weinig heeft geslapen weet ik niet, maar ik ga er nog even mee door.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Aug 2018 12:04

Re: Baby op eigen kamer

G was 6 weken oud. Ze sliep meteen de eerste nacht door.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 17 Aug 2018 12:10

Re: Baby op eigen kamer

Hier waren ze beide vier maanden en tot die tijd ook vaak speen snachts. Vanaf dat ze op eigen kamer sliepen werd dat stukke minder omdat je niet elk kikje hoort en minder snel reageert.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem328

Bericht 17 Aug 2018 12:10

Re: Baby op eigen kamer

Hier ging het slapen stukken beter toen hij naar zijn eigen kamer verhuisde. Veel dieper en minder onrustig. L was toen een week of 4 oud denk ik. Op de nachtvoeding na hoefden we toen nauwelijks meer naar hem toe.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 17 Aug 2018 12:18

Re: Baby op eigen kamer

Ik geloof na een half jaar ofzo. Ik vond het eigenlijk wel fijn, gewoon weer even samen zijn met mijn man en ik kon mezelf meer ontspannen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 17 Aug 2018 12:46

Re: Baby op eigen kamer

E ging al na een week of 2 in d'r eigen bedje omdat we geen plaats hadden voor een wiegje heeft de eerste 2wk naast ons geslapen op de douchestoel in de reismand van de kinderwagen. Na een week of 2 begon ze te schuiven maar de zijkant en dat vond ik eng dus is ze maar d'r ledikant verhuisd.
Ze sliep gelijk goed.
30-04-2017
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 17 Aug 2018 12:49

Re: Baby op eigen kamer

Overigens sluipt ze nu weer iedere nacht uit haar bed en gaat ze zachtjes met 4 knuffels tussen ons in liggen, echt afgesloten hoeft het niet te zijn. :smile:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Aug 2018 12:49

Re: Baby op eigen kamer

Na een paar dagen hebben we haar al op haar kamer gelegd, ik deed geen oog dicht van alle geluidjes die ze in haar slaap maakte. Ze sliep meteen goed daar.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem315

Bericht 17 Aug 2018 13:13

Re: Baby op eigen kamer

Zodra ze doorsliepen, gingen ze naar de eigen kamer. Bij de 1e was dat met een dag of 10, bij de 2e een week of 8.

Vooral bij de 1e kon ik echt niet tot rust komen met die slaap/dolfijnengeluiden van onze dochter, haha!
<<

Anoniem236

Bericht 17 Aug 2018 13:28

Re: Baby op eigen kamer

Volgens mij beide rond de 10 weken toen ze 8 uur achter sliepen
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 17 Aug 2018 13:44

Re: Baby op eigen kamer

A ging na 8 weken naar haar eigen kamer. Ik zag er tegenop maar achteraf al eerder moeten doen. We kregen allemaal meer rust.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Aug 2018 13:51

Re: Baby op eigen kamer

Mijn zoontje ging met 6 maanden en eigenlijk was ik er toen zelf nóg niet aan toe. Maar hij ging een stuk beter slapen want ik was echt heel onrustig en vaak wakker ‘s nachts (o.a. door de ptss) dus ik hield/maakte hem vaak ook wakker denk ik.
<<

Anoniem301

Bericht 17 Aug 2018 13:59

Re: Baby op eigen kamer

SoGood schreef:Overigens sluipt ze nu weer iedere nacht uit haar bed en gaat ze zachtjes met 4 knuffels tussen ons in liggen, echt afgesloten hoeft het niet te zijn. :smile:

Ah wat ontzettend schattig! :love: Gaat ze dan gewoon rustig slapen?
<<

Anoniem301

Bericht 17 Aug 2018 14:02

Re: Baby op eigen kamer

Toen Bo bijna 6 maanden was ging ze in de nacht naar haar eigen kamertje (overdag sliep ze daar al) ze mocht van mij nog wel veel langer in de co sleeper slapen, we vonden het zo gezellig!
Maar als wij in bed lagen en hoestten of zachtjes fluisterden of naar het toilet gingen werd ze meteen al wakker. Terwijl ze daar eerst gewoon doorheen sliep, maar het ging gewoon niet meer.

Toen sliep ze overigens nog niet door, dat was met zo’n 8 maanden.
En nu wordt ze al een aantal maanden 1-3 keer wakker in de nacht (mama ik wil een kusje, mama mag ik water drinken of gewoon een beetje huilen) maar na een aai over haar bol slaapt ze gelukkig weer verder.
<<

Anoniem252

Bericht 17 Aug 2018 14:30

Re: Baby op eigen kamer

Hier met 7 maanden. Ik vond het wel een dingetje. Ze sliep al door rond 6-7 weken van 24-6/7 maar werd toch regelmatig wakker voor een speentje of troosten.
Ze moest ontzettend wennen aan haar eigen kamer. Krijsen de eerste slaapjes. We hadden overdag nooit gewend dus gelijk cold turkey over. Maar na twee of drie dagen was dat over en kwam ze bijna niet meer s nachts. Ze slaapt zoveel beter!
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 17 Aug 2018 15:12

Re: Baby op eigen kamer

Waarom probeer je het niet gewoon een paar nachten? Hebben wij ook gedaan toen J een maand of 8 was. Ging 2 nachten prima, derde nacht moest ik er 4x uit. Toen ik voor de 4e keer over die koude gang strompelde vond ik het wel weer mooi geweest. Als ik er niet uit hoef slaap ik zelf zo weer verder, als ik afkoel kan ik zo een uur wakker liggen, terwijl J weer doorsnurkt.o

Ze ligt met 14 maanden nog steeds bij ons en dat is prima. Ik verwacht eigenlijk geen grote drama's als we haar naar haar eigen kamertje doen (ligt ze soms overdag al), maar voor nu werkt dit even prima voor ons. Als ze op haar eigen kamer ligt slaap ik onrustiger omdat ik dan de babyfoon regelmatig check. Ik verwacht dat ze ergens dit jaar wel naar haar eigen kamer zal gaan, we zien het wel. Voor nu werkt het voor ons.

Ik mis in je openingspost trouwens een reden waarom ze naar haar eigen kamer zou moeten. Ik vind dat iedereen het voor zichzelf zou moeten weten wanneer het kind naar een eigen kamertje gaat, maar "omdat het zo hoort" zou ik mezelf niks van aantrekken. Dat heb ik vaak genoeg gedaan en leverde vooral frustratie op.
<<

Anoniem316

Bericht 17 Aug 2018 15:56

Re: Baby op eigen kamer

Hier ging ze met 4 maanden over. Ze sliep toen ook stukken beter. Eerste nacht voelde ik me echt een ontaarde moeder, maar dat sloeg nergens op.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 17 Aug 2018 16:12

Re: Baby op eigen kamer

Onze dochter ging na een weekje al naar haar eigen kamer. Ging meteen prima.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 17 Aug 2018 16:52

Re: Baby op eigen kamer

Hier ligt zoon ook nog bij ons. Hij drinkt ook nog veel 's nachts. Voor nu is dat helemaal prima.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem241

Bericht 17 Aug 2018 19:44

Re: Baby op eigen kamer

Voorheen sliep ze wel goed ‘s nachts (meestal van 23.30 tot 4), maar sinds een week of 2 is ze ineens bijna elk uur wakker. Vandaar dat ik dacht, misschien wordt ze wakker van ons (hoewel ze ook tijdens alle andere slaapjes elk (half) uur wakker is. Ik merk dat ze ineens veel sneller wakker wordt van geluiden. Ik kan niet zomaar iets gaan pakken in de slaapkamer, dan wordt ze bijna of helemaal wakker.
<<

Anoniem252

Bericht 17 Aug 2018 20:48

Re: Baby op eigen kamer

Rond vier maanden zit er een periode can slechter slapen volgens mij, slaapregressie.
<<

Anoniem243

Bericht 17 Aug 2018 21:13

Re: Baby op eigen kamer

Met drie maanden ging dochter naar haar eigen kamer. We merkten dat we wakker werden van haar en zij van ons. Ging direct goed gelukkig. Toen sliep ze ook meteen door (dat deed ze op zich al wel toen ze naast ons lag, maar was dan wel soms heel onrustig en dus af en toe even wakker door ons en andersom). Ik vond het vooral voor mezelf een verademing. Lag de laatste weken daarvoor mega gespannen in mijn eigen bed. Gaf rust dat ze op haar eigen kamer lag.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 17 Aug 2018 21:37

Re: Baby op eigen kamer

Kan best dat ze wakker wordt door jullie. Onze zoon had dat ook. Die lag met 6 weken op zijn eigen kamer. Toen sliep hij veel beter, maar werd wel wakker voor de nachtvoeding.

A. die sliep vanaf 10 weken op haar eigen kamer. Toen kon ze 4 uur achter elkaar slapen snachts. Die rust wilde ik zelf ook nemen en niet telkens wakker worden van haar gezucht en gekreun. Toen ging ze steeds beter slapen. Nu meestal van 23:00 tot 6:00
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Aug 2018 22:08

Re: Baby op eigen kamer

Met precies 100 dagen sliep hij voor 't eerst op zijn eigen kamer. Ongeveer 3.5 maand dus. Wel met pijn in m'n hart maar hij groeide echt uit de wieg dus hij ging over naar 't grote ledikant in z'n kamer. Hij keek zo mini weer toen. Ik vond het echt wel lastig hoor. Maar uiteindelijk slaapt het zo veel lekkerder vind ik. Ik heb wel altijd de babyfoon aan staan naast m'n bed maar verder ben ik niet meer zo hyper alert als in 't begin. We goed vind ik juist. Helpt me juist goed slapen.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 17 Aug 2018 22:44

Re: Baby op eigen kamer

R sliep samen met man in de huiskamer en ik in bed in de slaapkamer, omdat hij zo vreselijk veel huilde ook ‘s nachts. Ik ging slapen om 19 uur en stond om 3 uur op en dan ging man slapen. Pas toen hij 11 maanden was ging hij in eigen kamertje en wij weer in 1 bed. En dat was na de slaaptraining. Ik heb wel goede verhalen gehoord over dat sommige kinderen de ruimte juist nodig hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tom