Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dwarsligging

<<

Patsy

Bericht 01 Mei 2015 20:10

Re: Dwarsligging

Milou, nee! De baby ligt weer goed, volgens mij. Ik weet het 99% zeker. Nu heel hard hopen dat het zo blijft liggen. Mocht het dwars blijven liggen en draaien geen effect hebben, dan zou het een keizersnee worden.

Livni, dat hoor je toch best veel, dat ze op het laatste moment nog goed gaan liggen.
<<

Anoniem177

Bericht 23 Apr 2016 21:16

Re: Dwarsligging

Ik up even dit topic.

Hier ligt de baby ook overdwars en ik word er helemaal gek van.
Hij ligt in stuit en overdwars, hij zit te headbangen tegen mijn ribben aan. Ook ben ik super beperkt (nu al). Krijg niet eens mijn schoenen aan omdat hij zo hoog ligt. Probeer hem soms wel naar beneden drukken maar uiteraard helpt dit niet. Iemand nog tips oid? Zelfs zitten is irritant!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 23 Apr 2016 21:23

Re: Dwarsligging

Mijn zoontje lag met 39+3 ook ineens dwars. Maar toen we uiteindelijk in het ziekenhuis kwamen voor een echo om te kijken of dat klopte, lag hij toch weer met zijn hoofd naar beneden, maar niet ingedaald.
Hij is pas tijdens de bevalling in de nacht erna gaan indalen.

Heb geen tips, hij zat altijd erg hoog, lekker onder mijn ribben steeds.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 23 Apr 2016 21:39

Re: Dwarsligging

Mijn oudste dochter lag tot zo'n 36-37 weken overdwars, maar ik heb daar eigenlijk weinig last van gehad. Ze was niet zo groot en had blijkbaar nog alle ruime daarbinnen. Overigens is ze uit zichzelf goed gaan liggen, weliswaar sterrenkijker positie maar dwars was een stuk vervelender geweest bij de bevalling ;-) Ze koos zelf het moment om te draaien en met het hoofdje omlaag te gaan liggen, niets wat ik heb gedaan heeft daarbij echt geholpen geloof ik. Je zou naar Moxa kunnen kijken, maar volgens mij is het daar nog te vroeg voor. Verder herinner ik me dat er op Youtube wel wat filmpjes te vinden zijn over houdingen die een andere ligging van de baby zouden stimuleren. Maar ik ben bang dat het met deze termijn nog letterlijk alle kanten op kan...
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem177

Bericht 23 Apr 2016 23:40

Re: Dwarsligging

Ja dat ik ook zoiets haha, iedereen zegt bij draait bijna elke dag wel. Maar meneer ligt hier altijd links met zn billen rechts boven met zn hoofdje. Tot nu toe elke dag en de hele dagen
<<

Anoniem315

Bericht 24 Apr 2016 08:47

Re: Dwarsligging

Mijn baby ligt ook steeds dwars. In tegenstelling tot zijn grote zus, die continue goed lag en ook voor de 30 weken ingedaald. Soms voel ik ineens voeten bovenin en vervolgens schiet het weer de andere kant op.
Wanneer de baby niet goed ligt tegen het laatst, ga ik niet het risico van een stuitbevalling aan. Dat lijkt me echt heel eng.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 24 Apr 2016 09:04

Re: Dwarsligging

Wat gek dat hij nu al zo vast ligt. En als je hem prikt of geluidjes laag op je buik laat horen?

Die van mij ligt het liefst dicht bij zijn grote broer haha. Die slaapt vaak tegen me aan en dan zwemt hij ook naar die kant.
Misschien ergens een peuter lenen :)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem281

Bericht 24 Apr 2016 09:10

Re: Dwarsligging

Hier ook een baby die nog vrij lang dwars heeft gelegen en daarna ruim de tijd heeft genomen om in te dalen, uiteindelijk is 't wel goed gekomen (duh..) ik heb 'm gelukkig wel omlaag kunnen 'masseren' en hij reageerde heel goed op muziek (vooral Mumford and Sons en John Mayer, gelukkig) daar kwam-ie dan naar toe ge..dingest. Uiteindelijk lag-ie niet meer in stuit, maar wel met z'n gat tegen m'n maag aan en dat kan ook een bijzonder groot aantal ongemakken veroorzaken kan ik je vertellen :')
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 24 Apr 2016 09:57

Re: Dwarsligging

Hoe weten jullie hoe jullie baby ligt? Ik voel en zie van alles bewegen maar heb geen idee of dat dat zn voetjes, handjes, hoofd of billen zijn.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem315

Bericht 24 Apr 2016 10:04

Re: Dwarsligging

Ik voel duidelijk de benen. Die geven ook de meest krachtige stoten.

In een later stadium kon ik de billen en rug goed voelen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Apr 2016 10:08

Re: Dwarsligging

Ik voelde m'n baby vanaf een week of 24 duidelijk in stuit liggen. Hij is nooit meer gedraaid, ondanks drie draaipogingen op het einde.
#teammaple🍁
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:32

Bericht 25 Apr 2016 08:05

Re: Dwarsligging

Onze baby ligt ook in stuit ondanks twee draaipogingen.

Ik krijg binnenkort een geplande keizersnee.

De baby ligt bij mij ook erg hoog ondanks dat hij ingedaald is met zijn billen, goed achterover zitten en maar extra hulp vragen werkt bij mij redelijk goed.
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 25 Apr 2016 08:17

Re: Dwarsligging

Ik ben nu 24 en een halve week maar heb ook geen idee hoe de baby ligt! Voel net als Plien vanalles bewegen in mijn buik maar aai maar over mijn hele buik als ik de baby over het hoofdje wil aaien.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 25 Apr 2016 19:33

Re: Dwarsligging

Wat apart om dit terug te lezen zeg. Hier is hij dus alsnog zelf goed gedraaid. Toen ik in kleermakerszit zat, dat was ook de laatste keer ik zo zat terwijl ik zwanger was.

Wel irritant Bambina. Ik zou ook niet weten wat je er aan kunt doen.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 15 Aug 2018 07:49

Re: Dwarsligging

Weer even een up voor dit topic. Gisteren bij de controle bleek dat de baby dwars ligt. Met 34 weken lag hij in stuit en met 36 met het hoofdje naar beneden. De vk kon toen al voelen dat hij nog ruimte had. Bij mijn vorige zwangerschap had ik op het eind teveel vruchtwater dus op zich klinkt het voor mij wel logisch dat er genoeg ruimte is. Ik ben meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis en daar kan ik vanmiddag terecht, vandaag ben ik 37+5. Ze zullen dan wel een draaipoging willen doen, de vk dacht dat dat wel zou moeten lukken.
Zijn er inmiddels nog andere ervaringen of tips? Ik lees hier veel dat de baby's nog zelf zijn gedraaid dus dat klinkt iig positief. Ik had zelf gewoon geen rekening gehouden met een dwarsligging, ik lees ook overal dat het heel weinig voorkomt.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 16 Aug 2018 08:22

Re: Dwarsligging

Oh wat een draaikonten. Mijn 3e was ok een draaikont.
Tot 40 weken lag hij verkeerd. En toen mijn weeen begonnen nog snel een echo gehad om te kijiken hoe hij lag.
van week 37-39.5 3 x naar het ziekenhuis gegaan voor een draai poging.
Dan lag hij bij de VK controle verkeerd.......en als we in het ziekenhuis waren lag hij gewoon weer goed! Heel frusterend maar met 41 weken uiteindelijk geboren en met het hoofdje naar beneden.
Met recht een draaikont was het.

Sterkte Rayna! Hopelijk 'draait' hij bij.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 16 Aug 2018 09:13

Re: Dwarsligging

Bedankt voor je reactie Travel! dan is hij ook lang blijven draaien zeg!
Hier lag hij gisteren bij de echo in het ziekenhuis in stuit en vlak voor de versie weer dwars. De versie ging heel makkelijk, heel fijn. Maar er is dus wel een kans dat hij weer gewoon terug draait. Ik moet morgen weer naar de vk om te kijken hoe hij dan ligt. Als hij blijft draaien hadden ze het over inleiden, goed draaien en dan vliezen breken. Dat klinkt in ieder geval al beter dan een ks. Maar ik hoop eigenlijk dat beide niet nodig is en dat hij nu gewoon goed blijft liggen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 16 Aug 2018 09:26

Re: Dwarsligging

Mijn dochter had tot op het laatst veel ruimte en er was geen pijl op te trekken hoe ze lag tot ongeveer 39/40 weken. Ik heb regelmatig oefeningen gedaan van Spinning Babies en -of het daaraan ligt of niet- ze is zonder interventie gewoon gedraaid.

Je hoeft niet akkoord te gaan met een versie hè? Goed dat je om info vraagt, laat het goed oo je inwerken. Je hoeft ook niet direct erover te beslissen.
L2014 & H2017
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 16 Aug 2018 09:34

Re: Dwarsligging

Ik heb de versie gisteren al gehad ;) Ik zag er tegenop maar wilde wel alles proberen om een ks te voorkomen. Ik was al redelijk laat voor een versie.
Maar die ging heel gemakkelijk dus hij heeft ook nog veel ruimte. Die oefeningen ga ik eens opzoeken, bedankt voor de tip! Ik heb ook al een hypnose sessie van de hypnobirthing cursus, die heb ik tussen 34 en 36 weken vaak geluisterd maar omdat hij toen goed lag daarna niet meer. Dat ga ik ook weer vaker doen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 16 Aug 2018 09:39

Re: Dwarsligging

Oh sorry ben nog niet helemaal wakker en heb moeite met concentreren. :facepalm:
L2014 & H2017
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 17 Aug 2018 07:24

Re: Dwarsligging

Mijn vierde lag met 41+1 ineens in stuit, versiepoging meteen gehad en gelukt.
Maar nog voor we thuis waren lag hij alweer in stuit. Uiteindelijk met 41+4 met inleiden begonnen om een stuitbevalling te proberen. Nadat de ballon zijn werk had gedaan bleek bij controle dat meneer toch nog goed was gedraaid uit zichzelf!!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers