Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stel, je gaat een huis bouwen

<<

Anoniem241

Bericht 16 Aug 2018 15:49

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Haha ja precies. En een ligbad nemen we al niet eens meer in de ouderbadkamer, heb nu 8 jaar een bad en heb er misschien 2x in gelegen. Doe er alleen handwasjes in.
<<

Anoniem252

Bericht 16 Aug 2018 15:54

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Ell een bad vind ik persoonlijk wel heel makkelijk met een baby! Mijn dochter is nu acht maanden en kan er zo heerlijk in spelen nu ze kan zitten. Echt heel handig en leuk.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6185

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 16 Aug 2018 15:56

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Marin, de situatie die jij schetst met je tuinman doet me denken aan desperate housewives :smile:. En natuurlijk doe je het niet om deze reden, maar ik vind het ook altijd mooi dat mensen die het geld kunnen missen, het zo uitgeven dat anderen er werk door hebben. Zijn die werknemers toch ook bij gebaat? Ik snap niet hoe je er zo negatief over kunt doen.

En Ell, een zwembad lijkt me ook heel leuk! Ik hou van water en ik heb het ook niet snel koud, dus geloof wel dat ik er gebruik van zou maken. Maar heb wel eens van een collega begrepen dat zij het vooral veel onderhoud vond, voor hoeveel je hem gebruikt. Ik weet daardoor niet of ik het dat waard zou vinden.

Wij gaan nu van 40m2 naar 110m2. Onze nieuwe huis is ook niet bijzonder groot, maar groot genoeg en een mooie overgang. Ik kan me er net als Claire weinig bij voorstellen om in een groot huis te wonen met veel kamers die ik niet nodig heb. Vriendin van me heeft onlangs een huis gekocht van 175m2 en ik denk alleen maar: wat móet je met die ruimte. Maar ik kan me wel voorstellen dat ons huis met eventuele gezinsuitbreiding wel snel gevuld is en ik dan ook wel groter zou willen. Mijn droomhuis met onbeperkte wensen zal gezien de wensen wel een stuk groter moeten zijn.

Mijn verdere wensen:
- Energieneutraal
- Aan open vaarwater met een steiger, waar ik ook in het water kan zwemmen.
- Grote tuin met een moestuin, een stukje met wilde bloemen, misschien fruitbomen en veel gras.
- Vrijstaand
- Een serre en in de rest van het huis ook veel natuurlijk licht.
- Leefkeuken
- Een raam in de badkamer
- Als ik kinderen heb: zowel op de zolder als op de eerste verdieping een badkamer. En dan zelf op zolder slapen.
<<

Anoniem241

Bericht 16 Aug 2018 15:57

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Atelier Madame schreef:Ell een bad vind ik persoonlijk wel heel makkelijk met een baby! Mijn dochter is nu acht maanden en kan er zo heerlijk in spelen nu ze kan zitten. Echt heel handig en leuk.


Over een paar maanden ga ik het ook in het grote bad proberen. Nu gaat ze nog in het babybadje. In het nieuwe huis komt er wel een bad in de kinderbadkamer.
<<

Patsy

Bericht 16 Aug 2018 16:18

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Haha, Coca Cola ligt :smile:! Gelukkig vindt mijn man tuinieren leuk want ik heb er een pleurishekel aan. De tuinman man de vorige bewoners heeft al aangeboden dat hij de tuin wel wil blijven doen. En onze tuin is een stuk kleiner dan die van Marin.

Het proeft een beetje naar jaloezie, Fred.

On topic:


Vrijstaand
150m3 woonoppervlak
Garage waar met gemak 2 auto's in passen
Ruime tuin (en tuinman voor mij :wink:)
Vlakbij het bos
Woonkeuken
Minimaal 4 ruime slaapkamers
Walk in closet
Grote badkamer met ligbad en grote inloopdouche

Toch denk ik dat ik dat niet snel een woning zou laten bouwen, ik vind oude woningen veel mooier.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 16 Aug 2018 17:49

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Het is geen jaloezie. Immers ik kan het ook betalen. Echter als je weet dat zij veel thuis is kan ik mij niet voorstellen dat je daar geen tijd voor hebt. Een collega van mij werkt 3 dagen heeft 2 kids van onder de 2 en doet dat allemaal zelf met haar man. Ze heeft een grotere tuin dan zij. Dan mag ik toch wel vraagtekens zetten als je 7 dagen thuis bent en daar geen tijd voor hebt. Wat doe je dan al die tijd?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Aug 2018 17:50

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Joey schreef:Marin, de situatie die jij schetst met je tuinman doet me denken aan desperate housewives :smile:. En natuurlijk doe je het niet om deze reden, maar ik vind het ook altijd mooi dat mensen die het geld kunnen missen, het zo uitgeven dat anderen er werk door hebben. Zijn die werknemers toch ook bij gebaat? Ik snap niet hoe je er zo negatief over kunt doen.



Ja nou oprecht speelt dat nog wel mee. Niet zozeer voor deze jongen maar meer voor de schoonmaakster. Die komt nu ook elke week bij ons omdat ze vanwege een persoonlijke situatie het geld goed kan gebruiken. Natuurlijk heeft het voor ons ook zeker meerwaarde (elke week een schoon huis, hoezee) maar zo iemand waar we blij mee zijn en het goed kan gebruiken helpen we graag.

Ell wat zal jullie huis gaaf worden. Een zwembad is misschien wel wat seizoensgebonden maar wel leuk als 't kan. Wij zwemmen ook met regelmaat in het water hier achter 't huis. Is wel wat anders maar wel erg leuk (en heerlijk verfrissend toen 't zo warm was) en het brengt erg veel gezelligheid met alle zwemmende buren. Dat heb je bij een zwembad niet natuurlijk maar alle vriendinnetjes van L willen vast graag gezellig komen zwemmen later. Vond ik vroeger ook gaaf bij de mensen in de buurt bij ons.

Overigens mis ik een gewoon bad ook in ons huis. Als wij een tweede kindje krijgen komt er ook een tweede badkamer, met bad. Als ik m'n droomhuis zou laten bouwen (om maar weer on topic te gaan) zou ik idd twee badkamers willen met iig één bad dus.

Fred, ik heb nergens gezegd dat ik geen tijd heb. Dat maak jij er van. Ik heb er gewoon geen zin in en dat is m'n goed recht. Ik vind het wel leuk om te moestuinieren en bramen te plukken met m'n zoontje.
Laatst gewijzigd door Marin op 16 Aug 2018 17:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6185

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 16 Aug 2018 17:51

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Ik zie nergens dat er wordt gezegd dat ze er geen tijd voor heeft. Is er geen tijd voor hebben de enige reden om een tuinman te nemen?
<<

Anoniem248

Bericht 16 Aug 2018 18:02

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Jeetje Fred, wat een afgunst. Ik zou ook een tuinman nemen als ik een tuin had en het geld ervoor had. En ik ben niet verwend én ik heb de tijd, maar ik hou gewoon totaal niet van tuinieren (en ik kán het ook niet, de meeste kamerplanten gaan ook dood bij mij). Maar ik hou wel van een mooie tuin. Reden genoeg.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Aug 2018 18:24

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Whaha tjonge jonge Fred, je wilt niet weten hoeveel mensen een tuinman hebben. Een vriend van ons is hovenier, het meeste werk bestaat uit onderhoud (tuinieren dus) en echt niet alleen bij oude mensen die het niet meer zelf kunnen.

Ik zou ook bedanken voor zelf doen trouwens als ik geen onderhoudsvrije tuin had. En de ramen laat ik ook doen. Want; geen zin.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Aug 2018 18:25

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Ik ben al te lui om het gras te maaien op de zitmaaier. Dus.
<<

Anoniem248

Bericht 16 Aug 2018 18:32

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Ik heb zelfs serieus overwogen om een huishoudster in dienst te nemen voor het schoonmaken van de keuken en de badkamer, omdat ik dat zulke rotklussen vind. En ik woon in een flat.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 16 Aug 2018 18:40

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Maple schreef:Ik heb zelfs serieus overwogen om een huishoudster in dienst te nemen voor het schoonmaken van de keuken en de badkamer, omdat ik dat zulke rotklussen vind. En ik woon in een flat.

Wij hebben 72 m2, met slechts één slaapkamer en toilet alleen in de badkamer. Onze hulp komt elke week :heart:. Elke week ben ik er weer even blij mee. Het scheelt me niet alleen twee uur poetsen, maar ook dagen uitstellen, tegenop zien, zeuren, klagen etc.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Aug 2018 19:06

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Wat ik graag zou willen:

- ruime bijkeuken waar ik flink wat voorraad kwijt kan en de wasmachine en droger.
- energie zuinig en gasloos.
- 4/5 slaapkamers (ouder, kamer j, logeer, studie en voor een eventuele baby)
- open woonkeuken.
- vrijstaand of 2 onder 1 kap.
- min 130m2
- grote garage.
- de slaapkamers in een saaie vorm dus zo vierkant mogelijk.
2015 💙
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6648

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Aug 2018 05:04

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Marin schreef:Omdat we het fijn vinden en kunnen betalen. En hij heeft een goed lichaam dus ik pak er vaak een blikje cola light bij.


Whahahaha! Heerlijk antwoord!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6648

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Aug 2018 05:29

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Fred: ik laat mijn auto elke maand wassen, want daar heb ik een godsklere hekel aan. Ik laat me elke maand masseren want ik heb heel erg last van mijn spieren. Ik ga zeker 4 keer per week buiten de deur ontbijten want ik heb geen zin om 's morgens mijn ontbijt klaar te maken. Wij hebben 1 keer per kwartaal een halve dag een schoonmaakster om de boel even goed onder handen te nemen. Ik laat biologisch eten wekelijks bezorgen.
Ik ben een prinsesje and I love it. Ieder zijn eigen toch?

Ooooh ooit ga ik ook mijn droomhuis laten bouwen. Vanzelfsprekend hier in Oz, maar waarschijnlijk meer richting Byron Bay, in de buurt van het strand en liefst ook een national park.
Met op stip nummer 1: fantastische isolatie - koel in de zomer, warm in de winter
Zonnepanelen en andere energie- en waterzuinige slimmigheden
Sowieso hebben we hier meestal meer dan 1 badkamer, dus dat sowieso ook. Met bad want daar hou ik zo van. Maar niet 1 op pootjes want dat wordt altijd zo vies eronder.
Een apart gedeelte als gastenverblijf, met eigen ingang en badkamer.
Een speelkamer voor de kinderen, aparte tvkamer, een plek met een heerlijke bank of stoel en een open haard en boeken.
Een douche buiten, handig als we net van het strand komen en ons even willen afspoelen.
Grote open keuken met een kookeiland want man houdt van koken.
Aparte wasruimte
Een heel groot uitkijkbalkon, zo'n dek met hout
Zwembad in de tuin en veel bloemen (en dan Marin's tuinman erbij)
Aparte werkkamer voor mijn man met zo'n mooi oud zwaar houten bureau in het midden.
Een prachtige ingebouwde vuurkorf buiten, in het midden van het zitje buiten voor vele gasten tegelijk, met een barbecue aan de zijkant en openslaande deuren naar het huis.
Laatst gewijzigd door Marsy31 op 17 Aug 2018 06:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem248

Bericht 17 Aug 2018 05:40

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

June schreef:
Maple schreef:Ik heb zelfs serieus overwogen om een huishoudster in dienst te nemen voor het schoonmaken van de keuken en de badkamer, omdat ik dat zulke rotklussen vind. En ik woon in een flat.

Wij hebben 72 m2, met slechts één slaapkamer en toilet alleen in de badkamer. Onze hulp komt elke week :heart:. Elke week ben ik er weer even blij mee. Het scheelt me niet alleen twee uur poetsen, maar ook dagen uitstellen, tegenop zien, zeuren, klagen etc.

Dit, inderdaad, lijkt me zo heerlijk!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Aug 2018 06:50

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Ik wil bij jou wonen Marsy. Ik vind dat soort buitenlandse huizen zo charmant. Het is echt anders ingedeeld. En ik hou zo van zo'n groot houten deck.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6648

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Aug 2018 07:39

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

hey, straks heb ik dat gastenverblijf en ben je welkom ;)
Duurt nog wel jaartje of 10.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 17 Aug 2018 08:10

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Fred heeft denk ik gewoon wat teveel citroen gegeten.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5348

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 17 Aug 2018 08:20

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Haha die Fred.

Ik wil ook een tuinman. Onze tuin is nu een grote overwoekerde bouwput. We hebben er veel plannen mee, maar even niet de financiële middelen. Gelukkig komt mijn schoonmoeder binnenkort een dagje onkruid wieden.

Mijn schoonmoeder past iedere woensdag op, en maakt dan veel schoon hier in huis. Dat is ook echt haar hobby, dus ik voel me daar niet meer schuldig om.
10.04.17
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 17 Aug 2018 09:50

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Ieder zijn ding. Inderdaad. Alleen ramen wassen laten we uitbesteden (dit voornamelijk omdat we boven en aan het zijkant van de woning er niet bij kunnen.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Aug 2018 09:56

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Fred schreef:Ieder zijn ding. Inderdaad. Alleen ramen wassen laten we uitbesteden (dit voornamelijk omdat we boven en aan het zijkant van de woning er niet bij kunnen.

Waar een wil is, is een weg.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 17 Aug 2018 10:07

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Cotton schreef:
Fred schreef:Ieder zijn ding. Inderdaad. Alleen ramen wassen laten we uitbesteden (dit voornamelijk omdat we boven en aan het zijkant van de woning er niet bij kunnen.

Waar een wil is, is een weg.


Ja of in dit geval een telescoopladder.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 17 Aug 2018 10:08

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

:laughcry:
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers