Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dames die een katheter hebben gehad na bevalling?

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 12 Aug 2018 20:17

Dames die een katheter hebben gehad na bevalling?

Ik heb na de bevalling een katheter gehad en daarna nog voor een week. Deze is er afgelopen vrijdag uitgehaald en moest daarna proberen te plassen. Ik was helemaal blij dat het plassen me lukte maar toen ik ‘s middags terug moest zat er toch nog teveel in mijn blaas en kreeg te horen dat ik mezelf moet katheteriseren. ik kon vrijdag en zaterdag al wel een beetje zelf plassen, soms zelfs al wat krachtiger.
Zaterdagavond kreeg ik ineens buikpijn en kon ook niet meer plassen, alleen wat druppels. En dat is vandaag dus ook.
Ik ben naar de triage gegaan (zwangeren en net bevallen afdeling) en daar hebben ze mn blaas weer geleegd en urine gecontroleerd op blaasontsteking.
Ik heb geen blaasontsteking en hun zeggen dat het een kwestie is van blijven proberen te plassen.
Ik zou inprincipe maar 3x per dag moeten katheteriseren maar net als vandaag heb ik tot nu toe al 3x gedaan en 1x bij de triage.

Ben nu als de dood dat dit nooit meer goed komt.
Meer dames die dit gehad hebben?

Na mn vorige bevalling ook een katheter gehad, 2,5 week en daarna nog gekatheteriseerd maar toen kon ik al redelijk plassen.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 12 Aug 2018 22:17

Re: Dames die een katheter hebben gehad na bevalling?

Ik heb wel ervaring met katheteriseren, maar dan om andere redenen. Uiteindelijk gestopt omdat ik om de haverklap ontstekingen kreeg.

Ik snap je angst in elk geval heel goed, dus ik wil niet wegklikken zonder te reageren.

Plassen is doorgaans een natuurlijke handeling en dat is het op deze manier niet. Het idee dat je dit de rest van je leven moet doen, omdat je lichaam je in de steek laat is gewoon heel vervelend. En ja, daar wordt je onzeker en angstig van.

Wat zeggen ze er in het ziekenhuis van? Kunnen ze met fysio niks betekenen? Ik heb hier een tijdje fysio voor gehad, om mijn blaas beter te kunnen ontspannen. Het vermoeden was nl. dat mijn bekkenbodemspieren te sterk waren.

Uiteindelijk bleek het (al bekende) onderliggende probleem te groot, maar dit is al totaal niet meer te vergelijken met jouw situatie.

Ik wil je wel veel sterkte wensen met je herstel.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Ikknutsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 185

Geregistreerd: 17 Aug 2017 07:47

Bericht 13 Aug 2018 18:36

Re: Dames die een katheter hebben gehad na bevalling?

Ik voelde na mijn keizersnede niet goed meer wanneer ik moest plassen. Had 2 dagen een katheter. Waardoor mijn blaas zo vol zat dat ik amper kon plassen en veel pijn deed.
Wat hier hielp was elke 1,5 uur de wekker zetten en proberen te plassen.
Na een week ging het weer goed.
2010☆☆☆☆☆☆20162017 2017
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 13 Aug 2018 20:43

Re: Dames die een katheter hebben gehad na bevalling?

Bedankt voor jullie reactie.

Vandaag gaat het plassen weer stukken beter. Plas wat krachtiger en zowel vanmorgen als vanmiddag zat er onder de 200cc in mn blaas, dus het gaat de goede kant op.
Ik merk dat als mn blaas wat voller is ik wel duidelijk kan plassen. Vandaag wel gebeld door een continentie verpleegkundige, of zo mag ze zich noemen maar had er niks aan.
Gewoon maar doorgaan, oké..

Nu hrt vandaag zo goed gaat heb ik er wel weer vertrouwen in. Ik moet niet vergeten dat er 2 kindjes langs zijn gegaan en aangezien ik al een zwakke kaas had na de eerste bevalling is hrt niet heel gek. Komt goed!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 13 Aug 2018 20:55

Re: Dames die een katheter hebben gehad na bevalling?

Doordat ze hard op mijn buik gedrukt hebben tijdens de bevalling (om T een zetje te geven) voelde ik ook niet meer dat ik moest plassen. Ook 2 dagen een katheter gehad en toen kwam het gevoel weer.
Heb nog wel een tijdje last gehad van een branderig gevoel door die katheter aan het puntje zeg maar.
2016
<<

Anoniem304

Bericht 13 Aug 2018 21:39

Re: Dames die een katheter hebben gehad na bevalling?

Ik heb niet eens 12 uren een katheter gehad (keizersnede), maar ik heb er geen last van gehad.
<<

Anoniem315

Bericht 13 Aug 2018 22:08

Re: Dames die een katheter hebben gehad na bevalling?

Ik heb bij de 1e een katheter gehad i.v.m. ruggeprik en ik heb er geen last van gehad, behalve dan dat ik het plasgaatje ineens zag zitten en voorheen nooit (uitgerekt?). Geen last gehad van lekken o.i.d.

Wel heb ik, na de tweede bevalling, bijna geen gevoel meer in mijn blaas. Ik voel niet of hij vol is. Geen incontinentie ofzo, ik heb nog volledige controle, maar gewoon geen gevoel. Zo vaag! Dan ga ik naar de wc omdat ik denk dat het wel weer eens tijd wordt en dan komt me er een plens uit!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 14 Aug 2018 11:02

Re: Dames die een katheter hebben gehad na bevalling?

Fijn dat het al weer een stukje beter gaat Shally!

Na de bevalling van de eerste had ik ook een katheter, 2 dagen lang. Heb er gelukkig daarna geen last van gehad zoals jij nu hebt, klinkt heel vervelend!
<<

Anoniem284

Bericht 14 Aug 2018 11:28

Re: Dames die een katheter hebben gehad na bevalling?

Een katheter lijkt me heel naar. Doet het zeer? (nieuwsgierigheid)
<<

Anoniem304

Bericht 14 Aug 2018 11:31

Re: Dames die een katheter hebben gehad na bevalling?

Gympie schreef:Een katheter lijkt me heel naar. Doet het zeer? (nieuwsgierigheid)

Ik was half verdoofd (ruggenprik was net gezet) met het inbrengen en het uithalen was ik heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bang voor pijn, maar dat voelde ik amper.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 14 Aug 2018 11:59

Re: Dames die een katheter hebben gehad na bevalling?

Ik heb er echt niets van gevoeld, ook niet met uithalen.
Ik heb hem 1.5 dag gehad en was er heel blij mee, ik ben alleen de eerste dag al bijna 6 liter vocht verloren door dat ding, ze waren een paar keer maar net op tijd om het zakje te vervangen. Ik moet er niet aan denken dat ik steeds op een po had gemoeten ofzo.
Na het verwijderen kon ik gelukkig direct goed en veel plassen.
10.04.17
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 14 Aug 2018 13:34

Re: Dames die een katheter hebben gehad na bevalling?

Katheter zetten en verwijderen doet geen pijn als je het goed doet. Onprettig is een beter woord maar niet pijnlijk als de urinebuis niet geinfecteerd is oid.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 14 Aug 2018 13:41

Re: Dames die een katheter hebben gehad na bevalling?

Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan!

Gympie: de verblijfskatheter voelde ik niets van. Het katheteriseren met losse katheters vond ik vooral onprettig voelen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem252

Bericht 14 Aug 2018 14:06

Re: Dames die een katheter hebben gehad na bevalling?

Fijn dat het beter gaat. Mijn ervaring, met patiënten, is dat het na een tijdje een katheter soms ook even nodig heeft. Voldoende drinken is ook belangrijk, dan weet je zeker dat je lichaam voldoende toevoer heeft om je blaas te vullen.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 14 Aug 2018 16:51

Re: Dames die een katheter hebben gehad na bevalling?

Exogenesis schreef:Ik heb bij de 1e een katheter gehad i.v.m. ruggeprik en ik heb er geen last van gehad, behalve dan dat ik het plasgaatje ineens zag zitten en voorheen nooit (uitgerekt?). Geen last gehad van lekken o.i.d.

Wel heb ik, na de tweede bevalling, bijna geen gevoel meer in mijn blaas. Ik voel niet of hij vol is. Geen incontinentie ofzo, ik heb nog volledige controle, maar gewoon geen gevoel. Zo vaag! Dan ga ik naar de wc omdat ik denk dat het wel weer eens tijd wordt en dan komt me er een plens uit!


Ow joh dat is ook wat. Maar je gaat dan we standaard om de zoveel tijd naar de wc?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 14 Aug 2018 16:52

Re: Dames die een katheter hebben gehad na bevalling?

Gympie schreef:Een katheter lijkt me heel naar. Doet het zeer? (nieuwsgierigheid)


Voor even niet maar heb hem nu weer een week gehad en dan gaat het wel irriteren. Maar het inbrengen enzo doet geen pijn.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Aug 2018 20:46

Re: Dames die een katheter hebben gehad na bevalling?

Pleun schreef:Katheter zetten en verwijderen doet geen pijn als je het goed doet. Onprettig is een beter woord maar niet pijnlijk als de urinebuis niet geinfecteerd is oid.


Ik heb daar inderdaad geen last van gehad, beetje vervelend maar niet echt pijnlijk. Wel zo lang hij er in zat de hele tijd een soort geirriteerd ik moet plassen gevoel, dat vond ik wel irritant want wat er in mijn blaas zat liep gelijk in het zakje.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Aug 2018 20:50

Re: Dames die een katheter hebben gehad na bevalling?

ShallY schreef:
Exogenesis schreef:..... Zo vaag! Dan ga ik naar de wc omdat ik denk dat het wel weer eens tijd wordt en dan komt me er een plens uit!


Ow joh dat is ook wat. Maar je gaat dan we standaard om de zoveel tijd naar de wc?


Ik probeer er wel wat rekening mee te houden ja.
Soms heb ik een vage pijn in mijn buik, bv tijdens een werkdag (juf, dus geen tijd om maar de wc te gaan tussendoor) en dan blijkt het dus mijn blaas te zijn. Dan heb ik al te lang gewacht denk ik... Maar goed, zolang het niet overstroomt zal het wel oké zijn.

Hoe gaat het vandaag met je?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Aug 2018 23:07

Re: Dames die een katheter hebben gehad na bevalling?

@exo dit is wel een reden om naar de bekkenbodemtherapeut te gaan. De kans om incontinentie of andere problemen op oudere leeftijd wordt op deze manier namelijk groter.
2015 💙
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 15 Aug 2018 09:28

Re: Dames die een katheter hebben gehad na bevalling?

Exogenesis schreef:
ShallY schreef:
Exogenesis schreef:..... Zo vaag! Dan ga ik naar de wc omdat ik denk dat het wel weer eens tijd wordt en dan komt me er een plens uit!


Ow joh dat is ook wat. Maar je gaat dan we standaard om de zoveel tijd naar de wc?


Ik probeer er wel wat rekening mee te houden ja.
Soms heb ik een vage pijn in mijn buik, bv tijdens een werkdag (juf, dus geen tijd om maar de wc te gaan tussendoor) en dan blijkt het dus mijn blaas te zijn. Dan heb ik al te lang gewacht denk ik... Maar goed, zolang het niet overstroomt zal het wel oké zijn.

Hoe gaat het vandaag met je?


Oehh das ook niet goed he. Al snap ik het wel dat je als je voor de klas staat niet altijd direct naar de wc kan.

Gisteren weer een mindere dag gehad. Veel last van buikpijn en weinig tot niet kunnen plaaaen maar met katheteriseren kwam er niet heel veel uit. Vandaag ook nog steeds buikpijn dus denk dat ik morgen toch even urine inlever om te checken op blaasontsteking.
Het gaat heel wisselend.
<<

Anoniem315

Bericht 15 Aug 2018 10:14

Re: Dames die een katheter hebben gehad na bevalling?

Wat vervelend... Hopelijk is het een kwestie van tijd en geduld en ben je er gauw van af!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 20 Aug 2018 16:26

Re: Dames die een katheter hebben gehad na bevalling?

Ueej, ik hoef niet meer te katheteriseren!!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Aug 2018 18:03

Re: Dames die een katheter hebben gehad na bevalling?

Fijn dat je daar vanaf bent!!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers