Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Robot stofzuiger

<<

Anoniem249

Bericht 05 Aug 2018 18:16

Robot stofzuiger

Wie heeft er een? Welke heb je? Ben je tevreden? En wat kostte 'ie?
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 05 Aug 2018 18:40

Re: Robot stofzuiger

We hebben een Ilife robotstofzuiger via een chinese webwinkel. Was 130 euro en ik ben er zeeeer tevreden over! Hij gaat standaard iedere nacht om dezelfde tijd aan en gaat dan anderhalf uur rond en zelf weer terug naar de lader. Hij kan evt ook dweilen met alleen water maar dat gebruik ik eigenlijk niet. Hij heeft geen sensors dus hij botst gewoon tegen de muur en gaat dan een andere kant op. Dit gaat wel zachtjes hoor ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem249

Bericht 05 Aug 2018 19:22

Re: Robot stofzuiger

Oh wat handig dat ie ook kan dweilen! Het klinkt echt ideaal, maar vraag me altijd af of t dus wel echt werkt. Of ie niet steeds vast zit achter stoelpoten etc en of ie wel goed zuigt.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 05 Aug 2018 20:05

Re: Robot stofzuiger

Wij hebben er ook een, die eigenlijk stof staat te happen omdat de hond er helemaal hysterisch van wordt. En als wij er niet zijn zit ze in de bench, dus dat is een beetje zielig :P
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 05 Aug 2018 20:23

Re: Robot stofzuiger

Wij hebben er ook één, van Neato. We hebben hem nu ruim 2 jaar en je merkt wel dat accu wat minder wordt. Waar hij eerst de hele kamer kon in één keer moet hij nu tussendoor een keertje opladen (maar dat doet hij allemaal zelf hoor, dus geen last van verder want wij laten hem overdag rijden als we toch aan het werk zijn). Over schoonmaken echt tevreden, wij hebben 2 katten en scheelt in ieder geval de vloer stofzuigen. Zou mooi zijn als hij ook de banken kon doen haha.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 05 Aug 2018 21:40

Re: Robot stofzuiger

Claire**** schreef:Oh wat handig dat ie ook kan dweilen! Het klinkt echt ideaal, maar vraag me altijd af of t dus wel echt werkt. Of ie niet steeds vast zit achter stoelpoten etc en of ie wel goed zuigt.

Dit gebeurt bij mij dus steeds, daarom gebruik ik hem niet meer. Ik heb een Neato XV-25
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 06 Aug 2018 07:26

Re: Robot stofzuiger

Wij hebben een Roomba, geen idee welk type precies. Ik vind het echt fantastisch met twee kleine kinderen.

Wij hebben hem zo ingesteld dat hij sowieso de kamer schoonmaakt als wij aan het werk zijn en meestal zetten we hem ook aan als we naar bed gaan, een paar keer in de week zetten we de stoelen van de eettafel op tafel, hij zuigt er wel tussendoor maar dat duurt lang en dan pakt hij niet alles. En ik zet hem denk ik twee keer in de week boven, er zit een onzichtbare muur bij die je kan aanzetten zodat hij niet van de trap af valt bijvoorbeeld ( maar die gebruiken wij niet want we hebben een traphekje). Ik zuig echt nog maar heel zelden ouderwets iets.

Hij gaat inderdaad zelf weer terug naar het oplaadstation en je kan hem inprogrammeren wanneer hij moet uitrijden, hij stoot inderdaad wel tegen dingen aan maar dat gaat heel zachtjes. Ik vind het echt de uitvinding van de eeuw!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 06 Aug 2018 12:47

Re: Robot stofzuiger

Wij hebben een chinese, Xiaomi o.i.d., een ideaal ding! Doet het erg goed, zuigt goed, weet goed in de hoekjes te komen en ik kan heerlijk zitten ondertussen.
Nog steeds blij met de aankoop.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 06 Aug 2018 13:09

Re: Robot stofzuiger

Dragonfly schreef:Wij hebben er ook één, van Neato. We hebben hem nu ruim 2 jaar en je merkt wel dat accu wat minder wordt. Waar hij eerst de hele kamer kon in één keer moet hij nu tussendoor een keertje opladen (maar dat doet hij allemaal zelf hoor, dus geen last van verder want wij laten hem overdag rijden als we toch aan het werk zijn). Over schoonmaken echt tevreden, wij hebben 2 katten en scheelt in ieder geval de vloer stofzuigen. Zou mooi zijn als hij ook de banken kon doen haha.


Welke hebben jullie? Wij hebben ook een kat en lees ook wel verhalen dat ze moeite hebben met de haren maar eigenlijk wil ik er wel echt heel graag 1.
30-04-2017
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 07 Aug 2018 12:48

Re: Robot stofzuiger

Hoe zit het met vloerkleden?
Wij hebben er een in de zithoek liggen en een in de speelhoek van R. Wordt dat goed meegepakt?
Het lijkt mij ook erg fijn, ik haat stofzuigen namelijk.
10.04.17
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 08 Aug 2018 19:29

Re: Robot stofzuiger

Kees schreef:
Dragonfly schreef:Wij hebben er ook één, van Neato. We hebben hem nu ruim 2 jaar en je merkt wel dat accu wat minder wordt. Waar hij eerst de hele kamer kon in één keer moet hij nu tussendoor een keertje opladen (maar dat doet hij allemaal zelf hoor, dus geen last van verder want wij laten hem overdag rijden als we toch aan het werk zijn). Over schoonmaken echt tevreden, wij hebben 2 katten en scheelt in ieder geval de vloer stofzuigen. Zou mooi zijn als hij ook de banken kon doen haha.


Welke hebben jullie? Wij hebben ook een kat en lees ook wel verhalen dat ze moeite hebben met de haren maar eigenlijk wil ik er wel echt heel graag 1.

Ik zal het even voor je nakijken. Je moet wel regelmatig filter verwisselen en goed schoonmaken tussendoor, want anders ben je op een gegeven moment meer aan het "dweilen" met kattenhaar dan aan het zuigen. Maar dat geldt net zo goed voor een gewone stofzuiger, dus zolang je dat in de gaten houdt gaat het bij ons in ieder geval prima met kattenharen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 08 Aug 2018 19:35

Re: Robot stofzuiger

Hmh het lijkt mij ideaal maar dan moet je dus wel al het speelgoed opruimen lijkt mij?
Hier staat standaard een autobaan of briotrein midden op de parketvloer haha
2016
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 10 Aug 2018 10:00

Re: Robot stofzuiger

Wij hebben er een van de Aldi.
Ideaal en staat ongeveer 2 x per dag aan. Zit ook een UV filter onder...voor wat het werkt.

Speelgoed moet inderdaad wel van de grond. Vloerkleden hebben wij niet dus daar kan hij niet op vastblijven zitten.
Verder vind ik hem wel fijn. Even voor kruimels en haren op te zuigen.
En erna maak ik hem wel even shcoon (bakje legen en haren eruit halen)
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Anoniem321

Bericht 13 Aug 2018 11:31

Re: Robot stofzuiger

Wij hebben ook een van iLife (chinese webshop).
Om het een beetje te onderhouden is het wel ideaal, maar toch ga ik nog 1 x per week met de gewone door het huis, omdat het kan dat er nog kruimels op de grond liggen als de robot klaar is.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Aug 2018 12:21

Re: Robot stofzuiger

Mijn ex had er eentje en het was vooral ideaal zodat Truus 's nachts het met de Franse slag deed. In het weekend pakte ik toch nog de stofzuiger en deed het even goed. Ik vond het wel een nadeel dat Truus iedere nacht wel ergens vast liep in een gordijn of in onder de keukenkastjes omdat mijn ex de stootborders nog niet goed had vast gemaakt. Hierdoor was het wel 's morgens zoeken en Truus in het laadstation stoppen.

Hij had er eentje van LG.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers