Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vanaf welke leeftijd een telefoon

<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 12 Aug 2018 18:06

Vanaf welke leeftijd een telefoon

Onze dochter is net 9, en heeft geen telefoon.
Nu is er vandaag een vriendinnetje logeren en die heeft dus haar eigen telefoon mee. Ik was nieuwsgierig omdat ik voor het eerst iemand met eigen telefoon hier te spelen had. Dus vroeg haar wat ze er allemaal op kon en deed. Ze liet zien dat ze er spelletjes op kon doen via Wi-Fi, en Whatsapp en bellen. Dus er zit ook een simkaart in. Ze had een Whatsapp groep met klasgenootjes. Dat vond ik wel even iets om over na te denken. Onze dochter zit dus ook in die klas. Maar heeft dus geen Whatsapp, dus zal ook niet mee kunnen doen in die gesprekken. Er zaten nu 8kindjes in die app. Zowel meisjes als jongens. Dus niet de hele klas behalve dochter.

Nu is mijn vraag dus, vanaf welke leeftijd heeft jullie kind een mobiel? En wat kunnen/mogen ze er allemaal mee?
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem298

Bericht 12 Aug 2018 19:09

Re: Vanaf welke leeftijd een telefoon

Onze dochter van bijna 9 jaar heeft sinds een paar maanden een mobieltje (oude telefoon van haar vader). Ze heeft een SIM-kaartje gekregen, daar staat max €5,- beltegoed op. Ze heeft de telefoon voornamelijk om ons te laten weten dat ze op school is aangekomen (ze gaat alleen op de fiets en belt als ze er is), verder heeft ze Whatsapp en speelt ze spelletjes. Haar internet staat uit, ze kan de telefoon alleen in huis gebruiken (of op een andere plek waar WiFi is. Ik check haar Whatsapp-gesprekken regelmatig en kijk welke spelletjes ze speelt. Ze speelt vooral Candy Crush, Panda Pop en een spelletje waar ze woorden moet zoeken. Oh ja en ze kijkt ook weleens Netflix, maar op de iPad vindt ze dat fijner (want groter beeld).
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 12 Aug 2018 19:22

Re: Vanaf welke leeftijd een telefoon

Mijn dochter heeft twee weken geleden een telefoon gehad met prepaidkaart. Ze gebruikt 'm vooral om via spotify muziek te luisteren op haar kamer en appt met haar beste vriendin, tante/oom, opa en oma en ons. En ze heeft wat spelletjes op haar telefoon (iets met unicorns, candy crush en nog wat van zulk soort dingen).
Haar telefoon blijft thuis en mag ze nog niet ergens anders mee naartoe nemen, ze kan thuis via WIFI op internet. Bellen mag ze er alleen mee in noodgevallen als ze alleen thuis is (we hebben geen huistelefoon, maar ze is ook vrijwel nooit alleen thuis omdat ze dat nog niet durft).
<<

Anoniem272

Bericht 12 Aug 2018 20:19

Re: Vanaf welke leeftijd een telefoon

Zo'n whatsappgroep heeft de klas van T. ook, en af en toe proberen ze T. toe te voegen (ik vind dat niet goed), dus dan kan ik een beetje meekijken wat voor berichtjes erin rondgaan. Ik heb niet het idee dat T. er iets aan mist. Het zijn vooral veel loze korte berichtjes: 'heee', 'ben jij nog wakker?', 'wiieee?', 'halloo' en smilies. T. vindt het zelf ook niet zo boeiend.

Hij heeft een telefoon omdat hij zelfstandig naar school, naar vriendjes en naar huis fietst. Hij zit op een andere school dan zijn zusje.
Verder wonen we in een rustige buurt met veel kinderen. Hij mag spelen waar hij wil (binnen een vrij groot gebied) en dan bel ik hem als we gaan eten. Heel handig.

Hij mag er verder niet mee spelen of zo, het is echt puur voor de communicatie met ons. Hij heeft geen mobiel internet abonnement.
<<

Anoniem245

Bericht 13 Aug 2018 08:57

Re: Vanaf welke leeftijd een telefoon

Mijn zoon had rond zijn 9e ook een telefoon. Voornamelijk omdat hij vanaf toen af en toe wat langer alleen thuis was en het was meer een soort "huistelefoon" . Hij deed er toen vrij weinig mee, ik kon hem gewoon bereiken en dat was het belangrijkste.
Hij wordt nu bijna 12 en sinds een jaar heeft hij een echt eigen telefoon waar hij spelletjes op doet, YouTube op kijkt en appt met zijn vrienden. Ik kijk zijn appjes na, en het gaat voornamelijk over gamen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 13 Aug 2018 09:32

Re: Vanaf welke leeftijd een telefoon

Mijn dochter van bijna 8 wil er ook graag een. Ik vind dat voor nu nog niet nodig. Ik weet eigenlijk niet wanneer wel, dat bekijken we wel per moment denk ik.

Toevallig afgelopen week er nog over gehad, omdat de kinderen op ons veldje met kamperen er bijna allemaal eentje hadden, ook twee jongens van 6 jaar. Dat vind ik zelf te jong, al kan het best zijn dat ze de telefoon hebben met een goede reden. Mijn dochter vindt dat dan niet eerlijk, dat zij ouder is en er nog geen mag.

Maar hier vind ik het nog niet nodig. Ze zit te ver weg op school om er zelfstandig heen te gaan, mag nog niet alleen thuis blijven en spelletjes en YouTube kunnen op de iPad of soms op mijn telefoon. Appjes mag ze ook af en toe sturen als ze het vraagt. Dan stuurt ze wat naar oma bijvoorbeeld of naar haar vader. Het enige wat handig zou kunnen zijn is met buitenspelen, dat ik haar kan bellen als ik haar niet direct kan vinden. Maar over het algemeen is dat ook niet echt vaak het geval.

Met zo'n appgroep zou ik denk ik niet willen dat mijn dochter de enige is die buiten de boot zou vallen. Maar als lang niet alle kinderen erin zitten dan zou zo'n groep niet voldoende reden zijn voor mij om een telefoon te geven. En die apps gaan vaak nergens over, al ervaren de kinderen dat natuurlijk anders. Ik ben wel benieuwd tot welke leeftijd wij het kunnen 'uitstellen', want dochter heeft er liever zo snel mogelijk eentje. Terwijl uit haar klas volgens mij niemand er eentje heeft en vriendinnetjes uit de buurt ook niet voor zover ik weet.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers