Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuizen naar een andere provincie

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 11 Aug 2018 19:21

Re: Gesloten

Nou bijzonder dit..
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem281

Bericht 11 Aug 2018 19:24

Re: Gesloten

Mien, beterschap!

Jammer dat 't gelijk een wazig topic wordt nu. Ik schreef niet mee omdat ik geen ambities heb om in een andere provincie te gaan wonen... Maar toevallig kijken mijn man en ik laatste tijd wel vaker naar woningen in de Noord. Die zijn een stuk goedkoper en komen met een ruimer stukje grond dan we hier in de buurt kunnen vinden. We zouden dan wel een stuk rijden bij onze ouders vandaan wonen en ik weet niet goed wat ik daarvan vind. Mijn moeder heeft geen rijbewijs, mijn schoonmoeder ook niet, maar schoonvader wel. 't Idee dat Tobias niet zelf 'even' naar Opa en Oma kan, vind ik haast verdrietig, ik gun hem en de opa's en oma's namelijk wel.

Ik vind de overweging dus wel interessant! Maar of we 't echt doen?
<<

Burgemeester Puck

Bericht 11 Aug 2018 19:35

Re: Verhuizen naar een andere provincie

Ik heb de titel aangepast omdat m.i
dit topic gewoon door kan gaan zonder topic opener.
Blijf dus vooral doorkletsen hier!
<<

Anoniem316

Bericht 11 Aug 2018 19:40

Re: Verhuizen naar een andere provincie

Ik kan me heel goed vinden in het laatste wat je schrijft Bazinga. Wij hebben beiden in de buurt. Schoonouders zijn afgelopen jaar zelfs heel dichtbij komen wonen en hoewel ik daar van te voren erg tegenop zag, heeft het zeker zijn voordelen wat betreft L. De band die ze opbouwt met beide opa's en oma's is heel wat waard. Ik zou er inderdaad ook niet aan moeten denken dat we verder bij ze weg zouden gaan wonen waardoor L niet vaak daar meer gaat zijn.

Wellicht is het iets voor jullie voor 'later'?
<<

Anoniem281

Bericht 11 Aug 2018 19:45

Re: Verhuizen naar een andere provincie

Ja, nu zeg ik idd, 'Later kopen we wel zo'n schattig boerderijtje!' hoewel we ook serieus sparen voor een huisje in Spanje (deels overwinteren straks en deels investering om het te verhuren) maar tegelijkertijd; wat nou als Tobias kinderen krijgt? Dan wil ik ook weer niet te ver weg zijn natuurlijk!
<<

Anoniem316

Bericht 11 Aug 2018 19:47

Re: Verhuizen naar een andere provincie

Haha dat is ook weer zo. Ik zou er zelf inderdaad ook niet aan moeten denken. Als ik zie hoe verliefd de opa's en oma's op haar zijn, dat zou ik niet willen missen als ik zelf kleinkinderen krijg.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 11 Aug 2018 19:51

Re: Verhuizen naar een andere provincie

Dat is ook mijn grootste gemis nu ik in een andere provincie woon. Er ontstaat echt afstand tussen mijn ouders (en broer en zussen) en mijn kinderen, heel anders dan toen we er nog gewoon heen liepen voor een bakje koffie. We hebben ze nu al een maand niet gezien en dat vind ik echt verdrietig...
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 11 Aug 2018 20:45

Re: Verhuizen naar een andere provincie

Ja dat vind ik ook het lastige. Net als met de verjaardagen, hoe doe je dat als familie op 2.5 uur rijden afstand woont.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 11 Aug 2018 21:04

Re: Verhuizen naar een andere provincie

Ik ben 10 jaar geleden ook verhuisd op 2 uur rijden van mijn geboorteplaats en familie. Met verjaardagen komen van familie die dus ver weg woont alleen mijn ouders en één oom. Andere familie zie ik alleen op verjaardagen van mijn ouders. Ik ga dus niet naar verjaardagen van ooms, tantes, neven en nichten (met uitzondering van de eerder genoemde oom).

Mijn ouders wonen dus ver hier vandaan, maar mijn kids hebben een sterke band met opa en oma. De oudste kijkt uit naar logeerpartijtjes en belt graag via facetime met oma. Als mijn ouders hier zijn, blijven ze vaak logeren en dat vinden de kids heerlijk.

Verder wonen we hier ruim, rustig en heb ik hier mijn werk en vriendinnen. Ik ben nog steeds erg blij met mijn verhuizing deze kant op. Gelukkig zijn mijn ouders nog in goede gezondheid en kunnen we gemakkelijk naar elkaar toe. Mocht dat in de toekomst veranderen, zullen we het opnieuw moeten bekijken.
Laatst gewijzigd door Ysa op 11 Aug 2018 22:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Aug 2018 21:32

Re: Verhuizen naar een andere provincie

Sam schreef:Ja dat vind ik ook het lastige. Net als met de verjaardagen, hoe doe je dat als familie op 2.5 uur rijden afstand woont.


Dan kom je toch gewoon bij elkaar op visite? Mijn familie woont ook ver weg maar dan komen ze gewoon op tijd en blijven ze de hele dag.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem249

Bericht 11 Aug 2018 21:35

Re: Verhuizen naar een andere provincie

Zora schreef:
Sam schreef:Ja dat vind ik ook het lastige. Net als met de verjaardagen, hoe doe je dat als familie op 2.5 uur rijden afstand woont.


Dan kom je toch gewoon bij elkaar op visite? Mijn familie woont ook ver weg maar dan komen ze gewoon op tijd en blijven ze de hele dag.

Dit dus. Ik moet zeggen dat ik ook niet beter weet. Mijn ouders zijn als enige naar de randstad verhuisd, dus wij gingen elke verjaardag gewoon daarheen. En ook met Sinterklaas, Pasen, Kerst etc. Op onze verjaardagen kwamen ze dan naar ons. Dat deed de hele familie gewoon, alle ooms/tantes/neefjes/nichtjes kwamen altijd op elke verjaardag. Oude oma's en opa's bleven dan vaak een nachtje logeren, de rest reed 's avonds gewoon weer naar huis.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Aug 2018 22:20

Re: Verhuizen naar een andere provincie

Zora schreef:
Sam schreef:Ja dat vind ik ook het lastige. Net als met de verjaardagen, hoe doe je dat als familie op 2.5 uur rijden afstand woont.


Dan kom je toch gewoon bij elkaar op visite? Mijn familie woont ook ver weg maar dan komen ze gewoon op tijd en blijven ze de hele dag.


Ja dat ja. Deden wij vroeger al en nu weer.
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 12 Aug 2018 09:50

Re: Verhuizen naar een andere provincie

Marin schreef:
Zora schreef:
Sam schreef:Ja dat vind ik ook het lastige. Net als met de verjaardagen, hoe doe je dat als familie op 2.5 uur rijden afstand woont.


Dan kom je toch gewoon bij elkaar op visite? Mijn familie woont ook ver weg maar dan komen ze gewoon op tijd en blijven ze de hele dag.


Ja dat ja. Deden wij vroeger al en nu weer.


Ja dat idee had ik ook een beetje. Dat ze dan in de ochtend komen en een hele dag blijven.
En nieuwe contanten leggen zou ik spannend vinden.

Huis wat we op 't oog hebben heeft wel 2 gastenverblijven trouwens. Dus dat is ook wel ideaal.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem247

Bericht 12 Aug 2018 11:43

Re: Verhuizen naar een andere provincie

Ik vind het knap dat sommige het hebben gedaan en er nu een aantal over na denken.

Zelf zou ik het echt niet willen en kunnen. Ik ben echt veel te bang dat ik mijn familie en vrienden ga missen en daar erg eenzaam wordt. Plus voor de band van mijn kinderen en (schoon) ouders zou ik het niet willen. Nu zien ze mijn ouders 1-2 keer in de week en als ik 2 uur verderop zou gaan wonen is dat natuurlijk niet zo. En nu heb ik natuurlijk een vangnet mocht er iets gebeuren met mij of mijn gezin. Dan weegt een groter huis in een mooie omgeving niet op tegen al deze mensen die ik dan minder ga zien. Maar ik vind het voor een ander wel spannend en ook leuk om te volgen.
<<

Anoniem281

Bericht 12 Aug 2018 11:50

Re: Verhuizen naar een andere provincie

Op zich is dag-visite niet erg, natuurlijk! Maar Zora, mis jij niet 't stukje van een sociaal vangnet? Ik vind 't zo'n fijn idee, dat als er stront aan de knikker is, Tobias terecht kan bij familieleden die nog net niet om de hoek wonen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 12 Aug 2018 12:00

Re: Verhuizen naar een andere provincie

Sam schreef:En nieuwe contanten leggen zou ik spannend vinden.


Ik merk dat dat (zeker met kinderen) eigenlijk vrij makkelijk gaat. We zijn niet ver verhuisd (ok een aantal jaar geleden wel), maar wel baar een woonplaats waar we niet direct contacten hadden. Het deel van mijn wijk doet wat dorps aan en meestal groeten de mensen elkaar. We zijn met buren aan de klets geraakt terwijl de kinderen buiten spelen, de gastouder die vrij snel na start stopte, is inmiddels een vriendin geworden, we kennen inmiddels wat ouders van de basisschool. Een meisje van een blok verderop wordt onze oppas en we hebben af en toe ook contact met haar moeder.

Wij hadden geen netwerk van ouders of vrienden die makkelijk kunnen oppassen of waar we makkelijk op terugvallen, inmiddels verbetert dat zich, juist doordat we zijn verhuisd.
L2014 & H2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 12 Aug 2018 12:04

Re: Verhuizen naar een andere provincie

Wij zitten hier ook een beetje mee. Het bedrijf waar mijn man werkt heeft in Nederland 2 vestigingen. In Twente en in Gelderland. Die in Twente gaat misschien gedeeltelijk sluiten omdat ze die afdeling naar Gelderland willen verplaatsen. Of eigenlijk samenvoegen. Het is centraler gelegen.
Nu kijken wij al een hele tijd naar een andere woning. We wachten nu dus eventjes omdat we niet weten hoe het met mijn man's werk zit. Lastig hoor.
En inderdaad het sociale vangnet. Het bestaat bij ons alleen maar uit beide ouders. En dan komen wij 1,5 uur verderop te wonen.. tsjah. We zitten nu naar huizen te kijken tussen die 2 plaatsen in. Maar dan is het nog ruim 3 kwartier natuurlijk.Ook een beetje met het idee dat ik mijn werk wel kan behouden.
2016
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 12 Aug 2018 18:02

Re: Verhuizen naar een andere provincie

Mijn zus en broer wonen allebei ook op een uur rijden vanaf hier (wat op zich nog te doen is natuurlijk). Wij proberen echt wel regelmatig met elkaar af te spreken, soms bij de een en soms bij de ander maar ook weleens op een locatie ergens in het midden. Zo ben ik met mijn zus en onze kinderen weleens naar het strand geweest ergens halverwege en afgelopen week nog naar de bios, ook halverwege. Dan hebben we elk maar de helft van de reistijd en kunnen we toch even afspreken.
Maar los daarvan is het wel een grote en moeilijke beslissing.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Aug 2018 19:24

Re: Verhuizen naar een andere provincie

Bazinga schreef:Op zich is dag-visite niet erg, natuurlijk! Maar Zora, mis jij niet 't stukje van een sociaal vangnet? Ik vind 't zo'n fijn idee, dat als er stront aan de knikker is, Tobias terecht kan bij familieleden die nog net niet om de hoek wonen.


Ja zeker, dat mis ik wel eens! Maar dan meer voor het gemak en de handigheid zeg maar. In de 3 jaar dat T nu bij ons is is het 2x voor gekomen dat we echt echt zo omhoog zaten dat het niet leuk meer was. Valt dan toch nog mee.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Aug 2018 19:26

Re: Verhuizen naar een andere provincie

En ik kan ook nu al wel jaloers worden op m’n zusje. Die woont wel in a’dam Als zij kindjes krijgt kan ze gewoon even op de koffie bij m’n moeder of kan m’n moeder even een uurtje oid oppassen. Lijkt me ontzettend fijn.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem247

Bericht 18 Nov 2018 21:44

Re: Verhuizen naar een andere provincie

Mien en Sam hoe gaat het met de plannen?
<<

Anoniem255

Bericht 19 Nov 2018 20:09

Re: Verhuizen naar een andere provincie

Bij ons komen ze donderdag foto's maken voor de verkoop. In december zijn we een week in Drenthe dus dan willen we meteen weer wat bezichtigingen plannen.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 19 Nov 2018 21:15

Re: Verhuizen naar een andere provincie

Wat gaaf Mien dat jullie die stap gaan maken!
💜💜💙💙
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 20 Nov 2018 07:17

Re: Verhuizen naar een andere provincie

Welke plaatsen hebben jullie voorkeur Mien?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 20 Nov 2018 07:25

Re: Verhuizen naar een andere provincie

Wij gaan ook de grote stap wagen.
11 jaar geleden verhuisde ik van Gelderland naar Noord Holland en begin 2019 gaan wij weer terug naar Gelderland.
Wel een andere plaats maar dichter bij mijn vader en broer dan nu. En het werk van mijn man.
In dit geval vind ik het wel heel spannend, met kinderen voelt die stap toch vele malen groter.

Wij hebben al een huis gevonden en ons huis is nog voor hij daadwerkelijk te koop stond al verkocht.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers