Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stel, je gaat een huis bouwen

<<

Anoniem241

Bericht 10 Aug 2018 12:32

Stel, je gaat een huis bouwen

Wat zijn je eisen en wensen?

Wij gaan bouwen en dit zijn onze eisen:

- vrijstaand
- kelder
- grote leefkeuken (dit wordt het hart van het huis en meteen ook de grootste kamer van het huis)
- garage
- gezellig en knus, ondanks dat het vrij groot wordt
- veel kastruimte
- energieneutraal
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 10 Aug 2018 12:46

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Oh leuk! Ik zou een mooie studeerkamer willen met mooie boekenkasten en ik zou een hobbykamer willen hebben. Daarnaast zou ik ook mooie hoge muren willen en twee douches naast elkaar, his and her shower en his and her wastafels. Ook zou ik een grote woonkamer willen hebben met een eettafel waar je prettig kunt zitten met 8 mensen.
<<

Anoniem241

Bericht 10 Aug 2018 13:12

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Oh ja! 2 douches dat willen wij ook.
In de woonkamer dan geen eettafel, maar in de keuken komt er bij ons een waar
8-10 mensen aan kunnen zitten. Ik ben ban thuis uit gewend eigenlijk in de keuken te leven, dus onze woonkamer wordt vrij klein (grote bank, kast, tv en salontafel en verder eigenlijk niks).

Oh nog een eis die ik was vergeten: een speelkamer.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 10 Aug 2018 13:18

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Wij zijn heel gelukkig met ons huis en dat heeft de meeste dingen al, dus denk dat wij niet zo snel gaan bouwen. Maar wel leuk om over te mijmeren.

-Vrijstaand (nu 2 onder 1 kap)
-Grote schuur (hebben nu ruime garage, staat nokvol)
-Serre (hebben nu glazen aanbouw)
-3 slaapkamers op dezelfde verdieping (hebben we al)
-Hobbykamer (hebben we ook)
-Ruim opgezet (hebben we nu)
-Energieneutraal (zijn we mee bezig, beginnen met zonnepanelen)
-Veel bergruimte (ik denk dat we nog geen kwart van onze huidige ruimte benut hebben nu)

Kelder lijkt me wel heel gaaf, maar mis hem nu niet. Bijkeuken ook wel, hoewel we daar nu een stukje garage voor gebruiken.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 10 Aug 2018 13:19

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

levensloop bestendig. dus dat er later een slaapkamer en badkamer beneden gemaakt kan worden.
Afbeelding
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 10 Aug 2018 13:22

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Tevreden met ons huis nu,
-hoekhuis/vrijstaand
-ligbad
-washok (ideaal)
-veel bergruimte


Bij onze keuken en garage zit geen verdieping op...daar kunnen we, in de toekomst, nog een verdieping op bouwen en krijgen dan 3 slaapkamers erbij of 2 slaapkerms en een extra badkamer. Dit hopen we in de toekomst rond te krijgen.
Ik mis nu net 1 kamer.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Geel

Bericht 10 Aug 2018 14:25

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

O, dat is slim Elska!

- ik zou een plek willen met een geweldig uitzicht of uitzicht op het bos ofzo. En dat je dan zo'n tuin hebt waarin je van alles kunt: moestuinieren, verandahangen, schommelen, eten etc.

- ik zou op zo'n Engels de tv losmaken van de woonkamer: dus een tv- en speelkamer en dan een woonkamer waar je kunt zitten en chillen. Die zou dan wel grenzen aan de keuken.

- ohhh, een grote keuken lijkt me zo fantastisch. Met twee ovens boven elkaar. Maar hij moet ook niet té groot, want dan krijg je zo'n groepskeukenidee.

- grote hal met zo'n brede trap in het midden.

- ik zou vier slaapkamers willen, één in de nok en drie op de eerste verdieping, waarvan één logeerkamer.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 10 Aug 2018 14:40

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Wij wonen nu in ons zelf gebouwde huis. Heel tevreden, maar als ik het opnieuw mocht doen (meeste dingen hebben we nu ook gewoon) :
- leefkeuken
- speelkamer
- vrijstaand met meer grond
- garage
- bijkeuken
- overkapping waar je hele dag goed kan zitten
- vier slaapkamers
- badkamer met bad en inloopdouche
- rolluiken of klimaatbeheersing
- washok
- zonnepanelen
Juli 2015
Maart 2017
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 10 Aug 2018 14:50

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Wij hebben onlangs zelf ons huis gebouwd (wel met een groep) en hadden o.a. de volgende wensen:
- Ruime woonkamer met keuken
- Meubels los van de muren, zodat je rondjes kan maken in de woonkamer (ruimtelijk gevoel en voor het spelen van de kids, om de tafel heen, om het keukeneiland, om de bank)
- Veel ramen
- Raam op de overloop
- Raam in de badkamer
- Douche, bad en toilet op verdieping
- Twee gelijke kinderkamers (ipv de standaard masterbedroom, slaapkamer en klein kamertje)
- Zolder met vaste trap en mogelijkheid tot extra kamer
- Kledingkast op onze slaapkamer in een nis voor een inbouwkast
- Afgesloten ruimte voor wasmachine, droger en cv installatie

We wilden beneden een extra kamer voor thuiswerken/later computer voor huiswerk, maar dit kostte teveel ruimte van de woonkamer.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 11 Aug 2018 19:58

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Als ik mijn droomhuis zou laten bouwen, dan graag:

- niet al te groot, dat vind ik niet gezellig (maar iets groter dan het rijtjeshuis wat ik nu heb, dat dan weer wel)
- genoeg speelruimte
- genoeg opbergruimte
- een bad
- een tuin met schommel (en liefst ook een schommel binnen trouwens)
- gezellige leefkeuken met ruime oven (of 2)
- 3 slaapkamers (1 voor mij, 1 voor zoon en 1 voor logées)
- zo energieneutraal als mogelijk is
- een ruim washok
- een grote boekenkast
Laatst gewijzigd door Lookie op 12 Aug 2018 18:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem316

Bericht 11 Aug 2018 20:05

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Ik zou nooit nieuwbouw willen wonen, maar dat terzijde:

- Grote L-vormige woonkamer
- Grote leefkeuken met eiland en barretje en een 6-8 persoonseettafel
- Een bijkeuken met veel bergruimte
- Een gagare
- Minimaal 4 slaapkamers
- Studiekamer beneden
- Een badkamer met bad en een inloopdouche
- Een ruime tuin, maar niet te groot. In ieder geval wel met gras en een glijbaan.
- 2e wc boven

Ik zie een soort boerderijtje voor me of een grote twee onder 1 kap woning.
<<

Anoniem250

Bericht 11 Aug 2018 21:15

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Ik zou vooral een grote tuin willen met een moestuin, veel bloemen, gazon, paadjes, meerdere terrassen, speelhuisje. En het huis zou ik willen met veel gezellige hoekjes en nissen. Ik houd juist niet van grote open ruimtes. Ik zou graag een erker willen en en vide deuren. Ik wil de keuken juist niet in de woonkamer. Maar een kleine eettafel in de keuken vind ik wel gezellig. Het idee van Geel om de televisie uit de woonkamer te halen, spreekt me ook wel aan. Ik wil graag boven 5 kamers, waarvan 1 de waskamer is. Een aparte studeerkamer beneden vind ik ook wel handig. Een zolder vind ik ook fijn. Een kelder ook. En inbouwkasten wil ik ook graag. Hoge plafonds.
<<

Anoniem241

Bericht 12 Aug 2018 12:46

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Allemaal dingen die mij ook aanspreken HG! Wij willen straks net als nu maar 1 tv in huis. Die komt dan in de woonkamer.
Wij houden overigens allebei niet van in bad gaan en aangezien het altijd zo’n rotklus is om dat ding te poetsen nemen we er in onze badkamer geen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Aug 2018 13:33

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Leuk die verschillen.

Vrijstaand hoeft niet persé. 2 onder 1 kap vind ik voldoende, onder 12 meter bij 6,5 meter, boven 10 meter bij 6,5 meter ongeveer zou dan mij voorkeur hebben. Wel een achterom. Garage met spouw,
Badkamer met inloop douche, 2 wasbakken en ruim bad voor 2 (hebben we nu al, erg fijn!).
Tuin (niet op het zuiden, ik haat de zon) met een overkapping aan een schuurtje of zo waar je lekker kunt zitten.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 12 Aug 2018 15:33

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Wat een leuk topic! Ik heb eerder al gereageerd en ben nu af en toe in m’n hoofd bezig met wat ik allemaal zou willen en wat allemaal niet haha.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 12 Aug 2018 16:59

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Ja, gewoon lekker dromen over je ideale huis! Doe ik ook vaak (op Pinterest of in gedachten). Ik ben nu niet in de gelegenheid om iets te kopen, maar dromen kan altijd.
<<

Anoniem249

Bericht 12 Aug 2018 17:53

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Wat heerlijk om alles te bepalen! Ik heb nogal wat eisen..

- Grote groene, wilde tuin aan het water op het zuidwesten zodat je lekker veel zon + zonsondergang hebt
- Groot tuinhuis om muziek te maken en tevens kan fungeren als meditatie/yoga ruimte
- Woonkamer met aaneengesloten open leefkeuken (moet als 1 ruimte fijn en gezellig aanvoelen) aan de tuinkant met grote schuifpuien die helemaal open kunnen.
- Dus veel licht in de woonkamer + keuken (oftewel zoveel mogelijk ramen waar dan ook)
- Open haard in de woonkamer (aangezien ik geen TV heb of wil in de woonkamer, kun je daar fijn je zithoek omheen bouwen)
- 3 of 4 slaapkamers met allen veel inbouwkastruimte
- Badkamer met een groot bad en een regendouche
- In een rustige straat zodat de slaapkamers aan straatzijde ook gewoon rustig kunnen slapen
<<

Anoniem241

Bericht 12 Aug 2018 18:10

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Ik durf niet eens al mijn wensen hier neer te zetten, dan voel ik me zo verwend, haha.
Maar een sportruimte in huis is ook wel een wens. En beneden bij de achterdeur een grote kast om al onze schoenen in te doen. En een inloopkoelkast.
<<

Anoniem249

Bericht 12 Aug 2018 18:11

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Een inloopkoelkast! Daar heb ik nog nooit van gehoord. Waarom is dat handig? En wat ga je daar allemaal in bewaren?
<<

Anoniem241

Bericht 12 Aug 2018 18:14

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Onze architect kwam er mee. En we zijn bij een huis gaan kijken waar ze dat ook hebben (zelfde architect). Je stopt er eigenlijk je hele voorraad in. Kratjes bier, drinken, enz. Het is niet zo koud als in de koelkast, meer een soort klimaatkast waar het fris is. Afgelopen weken kon ik me wel voorstellen dat het handig is.

Maar dus een voorraadkast (zoals in ons geval nu de kast onder de trap), maar dan koel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Aug 2018 18:26

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Mijn wensenlijstje:

- Vrijstaand
- Minimaal 200m2
- Grote tuin met verschillende 'hoekjes'.
- Aan het water met steiger
- Een grote speelkamer voor de kinderen met indoor schommel
- Een grote woonkeuken waar we praktisch altijd leven
- Een mooie studeerkamer vol boekenkasten (vol boeken uiteraard)
-Een fijn zithoekje met lekkere stoelen waar je knus kunt zitten
- Een mooi drank hoekje/bar
- Ruime wijnkelder
- Ruime pantry (voorraadruimte)
- Sowieso veel bergruimte


Maar eigenlijk dan liever een oud huis en geen nieuwbouw. Als't echt nieuwbouw is, twijfel ik een beetje of ik liever een 1930 look wil, maar dan moet't wel echt mooi uitgevoerd zijn, wil ik 't mooi vinden. Of het moet écht modern zijn. Zo'n glazen Twilight huis.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Aug 2018 18:27

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Leuk idee zo'n inloopkoelkast!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 12 Aug 2018 18:29

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

200m2... Marin dat moet je ook allemaal schoonmaken en onderhouden he? Haha ik woon natuurlijk heel klein. Moet er niet aan denken!
<<

Anoniem249

Bericht 12 Aug 2018 18:30

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Ell schreef:Onze architect kwam er mee. En we zijn bij een huis gaan kijken waar ze dat ook hebben (zelfde architect). Je stopt er eigenlijk je hele voorraad in. Kratjes bier, drinken, enz. Het is niet zo koud als in de koelkast, meer een soort klimaatkast waar het fris is. Afgelopen weken kon ik me wel voorstellen dat het handig is.

Maar dus een voorraadkast (zoals in ons geval nu de kast onder de trap), maar dan koel.
Het voelt wel een beetje zonde van de elektriciteit. Je kunt dingen niet ineens mega lang bewaren omdat het wat koeler is toch?
Ik woon misschien ook liever in een oude woning middenin de stad waar alle winkels om de hoek zijn en je geen voorraad koelkast nodig hebt. Ik zou tonnetje rond worden als ik zoveel eten in huis had.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Aug 2018 18:31

Re: Stel, je gaat een huis bouwen

Claire**** schreef:200m2... Marin dat moet je ook allemaal schoonmaken en onderhouden he? Haha ik woon natuurlijk heel klein. Moet er niet aan denken!


Haha ons huis is nu iets meer dan dat dus ik zou niet kleiner willen haha. En een schoonmaakster natuurlijk he.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers