Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zelf boekje maken

<<

Bart85

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 09 Aug 2018 13:03

Bericht 09 Aug 2018 13:10

Zelf boekje maken

Goedemiddag,

Online zijn diverse boekjes beschikbaar om het eerste jaar van je kindje vast te leggen met vragen als 'Wie was de kraamvisite' 'Wanneer zette ik mijn eerste stapjes' etc.... Ik wil echter voor onze kindjes zelf zo'n boekje ontwerpen.

Heeft iemand ervaring met hoe je dit kan ontwerpen?
Het gaat dan met name over een goed programma om het boekje mee te ontwerpen. Ik wil de pagina's een mix laten zijn van ontworpen figuren en teksten. Dit gaat dus niet in een programma als Microsoft Word.

Nou heb ik al even zitten kijken naar Inkscape. Dat is een soort gratisen eenvoudige Photoshop maar daar kan je maar 1 bladzijde per document ontwerpen. Dan worden het bijvoorbeeld 60 losse ontwerpen die uiteindelijk in 1 boek moeten komen. Dat lijkt me ook niet de meest efficiënte oplossing.

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en een goede tip heeft om een dergelijk boekje te ontwerpen?

PS: Aangezien het voor eigen gebruik en hobby is, ben ik niet op zoek naar een professioneel programma waar je voor moet betalen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Aug 2018 13:15

Re: Zelf boekje maken

Heb je al een keer gekeken naar publicer van Windows?
Die hebben als optie een boekje om te ontwerpen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 09 Aug 2018 13:19

Re: Zelf boekje maken

Ik gok dat er zo een nieuw lid komt met de perfecte oplossing.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 09 Aug 2018 13:27

Re: Zelf boekje maken

Cotton schreef:Ik gok dat er zo een nieuw lid komt met de perfecte oplossing.
Dat was ook mijn gedachte haha.

Mocht dit niet zo zijn, dan zou ik kijken naar PowerPoint of Publisher.
<<

Bart85

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 09 Aug 2018 13:03

Bericht 09 Aug 2018 13:32

Re: Zelf boekje maken

Publisher ziet er wel goed uit.

Echt ontwerpen zoals in Photoshop gaat niet maar ik kan denk ik de (achtergrond) figuren die ik erin wil hebben ontwerpen in Inkscape en dan importeren in Publisher.
<<

Anoniem248

Bericht 09 Aug 2018 13:43

Re: Zelf boekje maken

Ik zou zoiets denk ik verwerken in een fotoboek die ik zou maken via Albelli/CeWe/Hema/noem een dwarsstraat. Maar ik denk dat dat niet het antwoord is wat je wilt horen (en ik sluit me verder aan bij Cotton’s glazen bol).
<<

Anoniem315

Bericht 09 Aug 2018 13:53

Re: Zelf boekje maken

Waarom kan dit niet in Word?

Ik heb laatst voor mijn schoonzus een boek ontworpen voor haar babyshower. Daarin had ik verschillende pagina's zitten met invulopdrachten, versierd met simpele vormen. Maar dit had ook uitgebreider gekund met behulp van paint bijvoorbeeld. Hierna heb ik de boel laten printen op dik, semi-glanzend papier. Was hartstikke leuk, al zeg ik het zelf. Iedereen was erg enthousiast.

De ideeën qua invulling heb ik van pinterest gehaald én uit bestaande boeken (waar je gebruikelijk iets van 25 euro voor betaalt).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Aug 2018 13:54

Re: Zelf boekje maken

Misschien kan zoiets met Blurb?
Let's discover the world together.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers