Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Advies gevraagd

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 07 Aug 2018 10:56

Advies gevraagd

Zoals de meeste wel weten is mijn werk echt vreselijk. Mn baas is een erg kinderachtige, vreemde man. Ik wil hier echt zsm weg en ben ook al een tijdje zoekende.

Momenteel zit ik de procedure voor klantenservicemederwerker bij een zorgverzekering. Toch wel weer een callcenter functie dus, eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin meer in. Ik haat bellen en kan me niet meer voorstellen dat ik een hele dag alleen maar zit te bellen en niks anders te doen heb.
Ook heb ik gereageerd op een functie op het KCC bij de gemeente. Veel klantencontact, via de telefoon maar ook per mail, fysiek (met de tijd) en evt via social media.

Bij de laatste functie zou ik over een maand al moeten beginnen en na de eerste week zouden we eigenlijk op vakantie gaan.
Bij de tweede functie zou ik per 1 okt starten. Komt dus mooi uit met mn vakantie maar ook met mn opzegtermijn van een maand (vanaf de 1e van de maand).

Ik heb een beetje hulp nodig merk ik. Sowieso is de eerste functie niet echt mn ding zeg maar, ik ga dan van een hel van een baas naar hel van een werk (wel minder uur en goede werkgever en goed uurloon). De tweede functie lijkt me erg leuk maar dan zit ik dus met mn vakantie die ik dan moet annuleren (en ik ben er zoooooo aan toe) en dan moet ik mn baas om een gunst vragen en ik durf er bijna alles om te verwedden dat hij me deze gunst iig niet gaat verlenen.


Ik weet het niet zo goed. Ik wil hier echt ZSM weg, bijvoorkeur naar een leuke baan maar sowieso voor minder uur (24u-32u) wat is wijsheid denken jullie?
Jullie nog tips voor functies voor me? Ik heb veel klantenservice ervaring en inmiddels ook 2 jr ervaring als receptioniste. Receptioniste vind ik wel erg leuk, klantenservice dus niet zo.
30-04-2017
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 07 Aug 2018 10:59

Re: Advies gevraagd

Wat vervelend voor je! Ik zou je in ieder geval willen adviseren niet iets te gaan doen waarvan je van te voren al weet dat je het vreselijk vindt, want dan moet je snel alweer op zoek naar iets anders. Die tweede baan lijkt je leuk, valt er niet wat af te spreken over je startdatum en vakantie? Want ik neem aan dat iedereen een opzegtermijn heeft dus tenzij je geen opzegtermijn hebt of geen baan kun je over een maand starten, maar dat zal voor de meeste mensen niet gelden.

Mijn advies: die baan die je niet leuk lijkt laten gaan en overleggen bij degene die je wel leuk lijkt wat de mogelijkheden zijn qua startdatum.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Aug 2018 11:39

Re: Advies gevraagd

Ik zou niet voor de baan gaan waar je nu eigenlijk bij de gedachte eraan al buikpijn krijgt (bij wijze van), omdat het beter uitkomt met de vakantie. Dat is op de lange termijn natuurlijk helemaal geen goede oplossing.
Ik sluit me bij Harrison aan. Kijk en bespreek wat de mogelijkheden zijn voor de startdatum van de leuke baan.

Hoop echt voor je dat het wat wordt!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem252

Bericht 07 Aug 2018 11:46

Re: Advies gevraagd

Wat vervelend voor je zeg. Wat heb je voor opleiding gedaan? Zou je anders nog een opleiding willen volgen? Misschien starten er in september nog werkleer trajecten.

Zou de gezondheidszorg iets voor je zijn? Daar zitten ze altijd te springen om mensen. Is natuurlijk wel vaker onregelmatig.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 07 Aug 2018 11:46

Re: Advies gevraagd

Als je aangeeft bij je nieuwe werkgever dat je een vakantie geboekt hebt dan doen ze er misschien wel niet zo moeilijk over? Of heb je dat al besproken? Niet geschoten, altijd mis...
Als ik je verhaal zo lees zou ik inderdaad ook niet voor het callcenter gaan.

Ik hoop dat je gauw een nieuwe baan vindt!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 07 Aug 2018 12:13

Re: Advies gevraagd

Oh Kees, ik zou echt niet voor baan 1 gaan dan hoor!
Ik gun je nu echt een toffe baan waar je voldoening uit haalt, niet een baan "omdat het moet".

Vakanties zijn vaak bespreekbaar als die geboekt staan, hopelijk kun je daar uitkomen.
10.04.17
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 07 Aug 2018 12:25

Re: Advies gevraagd

Oh jongens, ik zit er zo doorheen, ik weet het gewoon allemaal niet meer.
Ik zal het er vanavond eens met J over hebben. Het liefste ga ik hier nu een keer goed uit mn stekker en kom ik nooit meer terug.
Ik zou best willen studeren maar heb geen idee wat. Ik weet gewoon niet wat ik wil!
Net gekeken naar loopbaanadvies maar jeetje dat is duur! Een inverstering in de toekomst maar dan moet ik het eerst wel kunnen betalen, kan wel maar dat is nogal een heftige aanslag op de spaarrekening.
Waarom is het zo'n ellende om volwassen te zijn?

Edit; ik heb de vraag weggelegd bij baan 2 maar ik denk dat de datum gewoon echt vast is. Het is nl een training van in totaal 13wk.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Aug 2018 12:40

Re: Advies gevraagd

Oh ja, trainingen zijn altijd wel lastiger om dan later in te springen. Dat was bij ons ook altijd een issue.

Ik denk dat het in elk geval heel goed is om weg te gaan bij deze baan. Zoals je het zelf ook al wel vaker zegt, dit is echt een toxische situatie met je baas nu.

Maar ik zou inderdaad ook niet dan maar een andere baan aannemen die je echt niet leuk lijkt zodat de vakantie wel door kan gaan.
Let's discover the world together.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 07 Aug 2018 13:39

Re: Advies gevraagd

Oh Kees, ik snap je helemaal! Ik zou in elk geval niet voor baan 1 gaan als je nu al weet dat dat niks voor je is. Hopelijk is er bij baan 2 toch nog wat te regelen. En als je echt niet weet wat je wil is een loopbaantraject misschien toch wel een goede investering. Ik ben net een traject gestart, kost me 1500 euro voor het hele traject, maar ik had wel de luxe dat ik ontslagen ben en daardoor een leuke transitievergoeding heb meegekregen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 07 Aug 2018 14:20

Re: Advies gevraagd

Oh Kees, ik hoop echt dat er iets te regelen valt met optie 2. Goed dat je ernaar hebt gevraagd. Ik denk niet dat je optie 1 moet overwegen. Als je er niet uitkomt met optie 2, dan denk ik dat je beter kunt verder zoeken. Je werkgever zit erg op je zenuwen te drukken dat begrijp ik, maar een baan doen waarin je door de inhoud al gefrustreerd raakt, lijkt me ver van beter. Hopelijk kun je die man waar mogelijk in de negeerstand zetten.

Ik krijg dagelijks mails van Joof en Trending Jobs, op basis van functietitels welke ik heb ingegeven. Gebruik je die ook? Ik krijg er best veel op binnen en de vacatures komen dan van verschillende sites, zoals Adzuna en Monsterboard.
L2014 & H2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 07 Aug 2018 14:24

Re: Advies gevraagd

O kees wat shit.
Ik weet niet of het je ding is, maar in de zorg is er heel veel vraag. Waarschijnlijk kun je daar als BBL'er instromen. En is dat toch niet je ding dan studeer je na die 3 jaar verder,
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem244

Bericht 07 Aug 2018 14:32

Re: Advies gevraagd

Wat een rot situatie waar je in zit zeg.
Ik zou sowieso niet voor die baan gaan waar je nu al over twijfelt.
Ja je wilt weg bij je huidige baan maar dan ga je idd van een rot baas naar een rot baan.
Als je dat nu al zo voelt doe het niet.

Kan je bij die andere baan niet overleggen wat er mogelijk is? Voor een training is later instappen misschien lastig, mAr je zou het altijd kunnen overleggen met ze wat er mogelijk is
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Aug 2018 14:54

Re: Advies gevraagd

Aan de andere kant heb je ook niks te verliezen met baan 1. Je kunt van daaruit altijd weer door solliciteren en dan ben je in ieder geval bij die gek weg. Want hoe hij doet is echt niet normaal.

Dus mijn advies zou zijn om te kijken wat de opties zijn bij de leuke baan, hopelijk is er toch iets te regelen (ik weet niet wat voor vakantie het is, maar kun je daar nog mee schuiven?). En als dat niet lukt toch voor de eerste gaan en dan weer door solliciteren.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 07 Aug 2018 16:56

Re: Advies gevraagd

Bedankt allemaal.
Ik wissel steeds van keuze :laughcry: Het ene moment denk ik echt dat ik gewoon hier moet blijven tot ik iets leuks heb gevonden, anderzijds ben ik het ook met Prosecco eens. Het is nu eigenlijk wachten tot ik mezelf niet meer kan inhouden en dan vanzelf kan vertrekken. Werkt ook niet gezellig.

Baan 2 nog niks van gehoord, morgen nog eens bellen.

Ik kom officeel uit de zorg maar dat is lichamelijk te zwaar voor me. Mn lijf is inmiddels wel sterker maar het werk/de werkdruk zwaarder dus het lijkt me geen geschikte keus helaas.
30-04-2017
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Aug 2018 17:45

Re: Advies gevraagd

Het leven is te kort om zo erg vreselijk je werk te vinden. Ik weet er alles van! En aan de ene kant wilde ik alleen wisselen van baan als het een vele betere baan was (lees: ik had een vast contract), maar oh wat ben ik blij dat ik weg ben!
En nee, niet voor een droombaan, maar wel beter salaris, en minder uur. Maar al had ik enkel koffie moeten zetten ergens; dan zou ik nog gegaan zijn. Want ik werd echt zo ongelukkig van mijn werk en daar leed niet alleen ik onder, maar iedereen in mijn omgeving. Want tja, ik kwam elke dag chagi thuis. Niet leuk.

Dus ik zou gewoon kijken of baan 2 eventueel iets voor je kan betekenen, zo niet, dan zou ik baan 1 accepteren. Want vanuit daar kan je ook weer verder kijken, maar dan zonder naar die vreselijke baas te moeten, en een beter salaris.
<<

Anoniem248

Bericht 07 Aug 2018 17:54

Re: Advies gevraagd

Misschien zijn er bij baan 2 verschillende instroomdata en kun je bij wijze van spreken een maand later alsnog aan de slag/beginnen met de cursus. En anders zou ik voor baan 1 kiezen en van daaruit verder solliciteren. Liever vervelend werk maar wel weten wat je aan je werk en aan je collega’s/leidinggevende hebt, dan het niet naar je zin hebben omdat de sfeer gewoon om te snijden is en je leidinggevende niet te peilen is.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 14 Aug 2018 11:49

Re: Advies gevraagd

Nou, baan 2 viel echt af vanwege de vakantie.
Baan 1 is ook van de baan. Ik zou daar een wft-zorg opleiding krijgen waaraan ik per gewerkt uur €0,50 af betaal. Met gemiddeld 24u pw zou ik dan 33 weken moeten werken en het werk is maar tot half januari gegarandeerd. Daarnaast voelde het dus ook gewoon niet goed dus die heb ik afgezegd.

Ik heb echt super lieve reacties en tips ook gehad per pm. Deze heb ik ook allemaal meegenomen en bekeken en op 1 gesolliciteerd en 1 ben ik nog aan het onderzoeken of dat bij me past en of ik dat wil.

Verder solliciteer ik me suf en heb ik donderdag een gesprek voor een functie van 3dgn als medewerker store support bij een brillenzaak (h.a).
Nog steeds wel callcenter maar alleen maar intern dus dat voelt al heel anders voor mij. De dagen zijn ideaal en het salaris weet ik nog niet. Afstand is wel wat groter maar, afhankelijk van de begintijd, wel te doen.
Ik ben heel benieuwd!

Iig heel erg bedankt allemaal voor jullie tips, lieve woorden en advies.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Aug 2018 11:58

Re: Advies gevraagd

Wat ben je goed bezig Kees! Ik hoop heel erg dat er iets bij zit waar je echt blij van wordt, op alle fronten.
Let's discover the world together.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers