Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sparen voor je kind

<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 01 Aug 2018 15:38

Re: Sparen voor je kind

Hier hebben beide kinderen vanaf de geboorte een spaarrekening. Ze krijgen beide 50 euro per maand.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 01 Aug 2018 21:11

Re: Sparen voor je kind

Wij hebben een gewone spaarrekening op onze naam maar die wel bestemd is voor onze dochter. Daar sparen we maandelijks een gevarieerd bedrag op en sowieso de kinderbijslag zal daar op komen.

Een precies doel voor ogen hebben we er niet mee, dat hangt ook af van wat ze zelf later zou willen. Maar het gaat niet gebruikt worden om te shoppen ofzo :-).
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Aug 2018 20:58

Re: Sparen voor je kind

Toch maar weggehaald.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Aug 2018 17:08

Re: Sparen voor je kind

Elska schreef:die zilvervloot spaarrekening van de SNS, kan je die ook openen wanneer je als ouders niet bij de SNS zit?

we sparen nu op een bonusspaarrekening op onze eigen naam. niet perse voor later maar ook voor grote uitgaven de komende jaren.


Ja dat hebben wij ook gedaan (beide ING).
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem294

Bericht 05 Aug 2018 17:42

Re: Sparen voor je kind

Ik heb het spaargeld wat we bij elkaar hebben voor de kinderen ook op een rekening op mijn naam staan. Momenteel sparen we niet voor ze want mijn man werkt nog maar part time (en ik werk niet) en met zoveel tijd samen vliegt het geld er ook uit.
We hebben al een groot bedrag staan voor ze dus het is niet zo nodig om verder te sparen momenteel.
Ze kunnen er alledrie een paar jaar van studeren, reizen oid. Maar ik wil er wel zeggenschap over hebben zodat ze niet in een jaar een ton doorheen jagen (iets wat mijn man wel gedaan zou hebben op zijn 18de). Of het opsnuiven. Ga er uiteraard niet vanuit dat ze dat zullen gaan doen maar je kind zal maar verslaafd raken en dat kunnen blijven voeden door het geld wat er is vrijgekomen.
Ik wil tegen de tijd dat ze het zullen/willen gebruiken bepalen of ik het daar mee eens ben of niet en welk bedrag we daar op dat moment voor vrij willen geven.
<<

Anoniem291

Bericht 06 Aug 2018 14:21

Re: Sparen voor je kind

We hebben een zilvervloot rekening, wij sparen daar €40 per maand op en schoonouders €10. Van mijn ouders krijgt hij per week een €1 zakgeld en met vakanties etc vaak een extraatje en dat gaat in zijn spaarpot.
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 16 Aug 2018 13:43

Re: Sparen voor je kind

Wij sparen 40 euro per maand voor onze dochter.
Afbeelding
Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers