Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alleen buitenspelen en buurtkindjes

<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 03 Aug 2018 22:24

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Lastig Elro! Enerzijds fijn dat je dochter het helemaal leuk vindt, maar ik kan mij indenken dat je af en toe snakt naar rust!

Hier komen ze gerust om 17.00u nog aan de bel als ze elkaar die dag nog niet gezien hebben, terwijl ze weten dat meestal een half uurtje later gaan eten. Dat verwijt ik die ouders wel eens. Dan denk ook van joh, als je even logisch nadenkt...Dat bespaart hem de tranen en mij de frustratie, maargoed.

Dat van je zoon herken ik trouwens wel mij mijn jongste. Zodra de deur open gaat, vliegt ze er vandoor. Dat wordt nog wat;)
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 04 Aug 2018 07:00

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Hier wil dochter ook nog wel eens om 17 uur naar de overkant gaan. Een nee accepteert ze dan niet altijd. En heel soms denk ik, dan ga maar, dan hoor je nee van iemand anders.
Maar als de ouders van dat jongetje niet weten hoe of wat dan zullen ze t mss ook makkelijker toestaan.
Ik denk me net, een ander vriendinnetje van haar eten altijd om 17 uur, dus kunnen dan ook om 17.30 al aan de deur staan (en soms zelfs met ijsje in de hand, dat vind ik ook niet kunnen)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem247

Bericht 04 Aug 2018 11:52

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Ik zet hier met periodes gewoon de bel uit. Hier gaat de heeele dag door de deur bel (we hebben nu nog geen achterom) en zelf tijdens het eten kan ik soms 4x opstaan omdat er kinderen aan de deur staan. Het is hier een kindrijke buurt dus mijn oudste speelt met heel veel verschillende kinderen. Die dus om en om wel eens aanbellen hier. En ik heb hem in de vakantie nu vier keer een middag thuis gehouden (toen het boven de 36 graden kwam) en dan staat de bel gewoon uit. Ook heb ik de rolluik in de keuken naar beneden dus ze kunnen dan ook niet naar binnen kijken.

Ysa. Ik zou een aantal keer herhalen dat je kindje tussen een bepaalde tijd mag spelen en voor en na die tijd blijft hij binnen. Als je dat een paar dagen volhoudt valt misschien het kwartje wel. En zo niet zou ik bij de ouders langs gaan. Of net als mij de deurbel uitzetten.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 04 Aug 2018 14:14

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Dat tussen 17.00 en 18.30 aan de deur staan of ‘s ochtends voor 11.00 uur daar kan ik echt zo slecht tegen. Ze staan hier rustig om 17.00 voor de deur want zij hebben al gegeten en ik kom net uit m’n werk en moet nog koken. Dan zeg je dat ze om 19.00 weer welkom zijn om nog een uurtje te spelen staan ze er om 18.30 tijdens het eten weer.

Wij hebben buurtkinderen die zodra er beweging in de gordijnen is al aanbellen en als de bel eruit is gaan kloppen of door de brievenbus schreeuwen. Of de moeder begint te appen of kind1 met mijn kind wil spelen en dan staat ie samen met kind2 voor de deur. Als ik dan even naar de winkel wil en zeg dat ze dan maar even naar huis moeten of daar thuis kunnen spelen zeggen ze rustig dat ‘ze daar niet mogen spelen vandaag’. Ik ben geen oppas omdat een ander het huis schoon moet maken, poetsen doet ze maar als de kinderen in bed liggen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers