Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Raambekleding vraag

<<

Anoniem236

Bericht 13 Jun 2016 22:09

Raambekleding vraag

Paar vraagjes over raambekleding;

Wie heeft er een schuifpui of openslaande deuren naar de tuin en wat heb je daar voor een raambekleding?

En wat hebben jullie op de slaapkamers als raambekleding? En vinden jullie dat boven op iedere kamer hetzelfde moet zijn, zodat het van buitenaf mooier staat?

Wij krijgen een schuifpui in ons nieuwe huis. De huizen van de achterburen staan zeker 40meter van ons huis af (tuin, parkeerhof, tuin)
Ik wilde graag shutters, maar dat is ver boven budget. Toen gekeken voor houten jaloezieën, maar omdat het maatwerk wordt zijn die ook aardig aan de prijs.
Nu zitten we te denken aan vouwgordijnen of gewone gordijnen, alleen bij dat laatste twijfel ik of we dan niet teveel inkijk hebben. (Vitrage willen we niet)

En boven, daar willen we waarschijnlijk op de kinderkamers rolgordijnen en normale gordijnen, op de badkamer plissé gordijn, maar wordt het dan geen ratjetoe?
Zelf slapen we op zolder met dakramen, dus dat is opgelost.
<<

Anoniem315

Bericht 13 Jun 2016 22:15

Re: Raambekleding vraag

Per kamer iets anders wordt geen ratjetoe hoor. Althans, zo ervaar ik dat.

Wij hebben in onze huidige woning boven op onze slaapkamer witte inbetweens en daarbij donkergrijsbruine verduisterende gordijnen.
Op de kinderkamer verduisterende rolgordijnen en simpele grijze overgordijnen.
In de badkamer een donkergrijs vouwgordijn.
Beneden in de woonkamer (openslaande deuren) en keuken witte inbetweens en grijze gebloemde overgordijnen. Zijraam heeft alleen een op maat gemaakt vouwgordijn in dezelfde stof als de inbetweens.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Jun 2016 22:57

Re: Raambekleding vraag

Wij hebben in de woonkamer en in de eetkamer, waar een schuifpui zit, gewone gordijnen. In betweens van linnen. Van plafond tot vloer.

In de slaapkamers (we wonen gelijkvloers) hebben we rolgordijnen in ongeveer dezelfde kleur als de gewone gordijnen. Ik vind het geen ratjetoe van buiten. Als ze dicht zijn is het toch meestal donker.

Bij de schuifpui hebben we de gordijnen dicht zodra de lampen aan gaan in huis. Dat scheelt inkijk. De rest van de dag zijn ze open.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 14 Jun 2016 09:06

Re: Raambekleding vraag

Wij hebben inbetweens voor de openslaande deuren. Vind het wel lekker dat je overdag gewoon naar buiten kunt kijken. Bij ons kan niemand naar binnen kijken, dat scheelt wel. De gordijnen zijn dus eigenlijk voor de sier. Aan de voorkant hebben we plisee rolgordijnen. Dat is ook een raam tot op de grond met een deur erin. Ook nog steeds heel blij mee maar doe ze minder snel helemaal open dan de gordijnen. Boven hebbben we rolgordijnen. In het grijs. Alle kamers hetzelfde. Ik houd wel van eenheid boven. Maar zie ook huizen waarin het verschillend is. Dat kan wel vind ik mits je het rustig houd qua kleurstelling. Dus geen roze en groen naast elkaar.
Afbeelding
Afbeelding
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 14 Jun 2016 12:57

Re: Raambekleding vraag

Aan de voorzijde hebben wij overal aluminium jaloezieën, ook op onze slaapkamer.
Niet omdat ik dat perse hetzelfde wou, maar omdat ik toevallig op die plekken jaloezieën wou.
Op de slaapkamer hebben we nog wel overgordijnen erbij.

Aan de achterzijde beneden in betweens, ook bij de openslaande deuren en boven rolgordijnen, dochter in het roze en zoon in grijs.

Houten jaloezieën zijn bij deuren ook niet heel handig, je moet ze steeds omhoog doen, daarnaast is het een flink pakket wat je omhoog moet doen, waardoor je waarschijnlijk moet bukken om naar buiten te lopen.
December 2009
juli 2012
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Jun 2016 13:08

Re: Raambekleding vraag

Wij hebben overal houten jaloezieën behalve bij de openslaande deuren (is de hele achterkant van ons huis). Daar hebben we vitrage, al lijkt het wel iets meer inbetween. We hebben een ontzettend kleine tuin (5.5 meter diep), dan een sloot en aan de overkant wonen ook mensen. Gelukkig kijken die door planten/bomen niet direct in ons huis, maar inkijk hebben we zeker. Ik ben het alleen zo gewend dat ik de vitrage bijna nooit dicht heb, ook niet 's avonds. Hou helemaal niet van een opgesloten gevoel. Als ze naar binnen willen kijken doen ze maar, ik loop toch niet naakt door het huis.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 14 Jun 2016 13:17

Re: Raambekleding vraag

Ik heb achter ook een enorme schuifpui en heb paneelgordijnen hangen. Ik vind het ideaal omdat ik zo kan bepalen welk gedeelte ik 'dicht' wil hebben (ivm laagstaande zon oid) en welke niet.
<<

Anoniem236

Bericht 14 Jun 2016 18:23

Re: Raambekleding vraag

Bedankt voor de reacties. Ga toch eens kijken naar inbetweens. Die nemen geen licht weg? (Onze achtertuin is op het noorden, beide buren hebben een grotere aanbouw, dus bang dat het al snel te donker wordt)
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 14 Jun 2016 18:34

Re: Raambekleding vraag

Wij hebben ook de tuin op het noorden, maar geen aanbouw en een hele lichte woning..
Ik heb ze overdag gewoon open en soms savonds dicht.

Heb hetzelfde als Scandic, mensen zullen wel naar binnen kijken, niet tot in detail, maar ik vind dat niet erg.
Hebben sinds kort een schutting, maar daarvoor deed ik ze ook niet altijd dicht.
Zal eens kijken of ik een foto op de telefoon heb .
December 2009
juli 2012
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 14 Jun 2016 18:46

Re: Raambekleding vraag

Dit is als ik ze dicht heb.
Open heb je natuurlijk bijna hetzelfde licht als dat je geen gordijnen hebt.
Bij intweens is het geloof ik niet de bedoeling dat ze overdag dicht zitten.

Afbeelding
December 2009
juli 2012
<<

Jan60

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 02 Aug 2018 12:11

Bericht 02 Aug 2018 12:25

Re: Raambekleding vraag

IK heb zelf houten jaloezieèn gehad. Die dingen zijn erg zwaar in het optrekken, vooral als ze wat groter zijn. Mijn vrouw had altijd moeite met het omhoog trekken en moest ik er aan te pas komen. Sinds kort hebben we in de woonkamer horizontale paneelgordijnen 'raamdividers`. Dat schijnt een Nederlandse vinding te zijn. Je komt ze nog maal heel weinig tegen en iedereen vraagt wat voor raambekleding we hebben. Boven op de slaapkamers heb ik duo rolgordijnen geplaatst. Die kan ik doorzichtig maken of de kamer verduisteren. Dat vindt ik best handig. Deze twee kwam ik nog niet tegen hier.
Laatst gewijzigd door Burgemeester Nicky op 02 Aug 2018 12:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
Reden: Link verwijderd
<<

Petra-84

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 22 Feb 2019 10:28

Bericht 22 Feb 2019 11:13

Re: Raambekleding vraag

Wij keken eerst ook voor shutters, maar de prijs viel ons tegen. Voor een schuipfpui lijken ze moeilijk toepasbaar. Wij hebben houtkleurige duorolgordijnen gekocht Afbeelding. Het voordeel is dat je ze gemakkelijk oprolt en het licht regelt. De prijs viel ons in verhouding tot houten jaloezieën erg mee.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Feb 2019 11:15

Re: Raambekleding vraag

Wij hebben beneden wel alles hetzelfde, boven niet.

Voor de openslaande deuren hebben wij ook duo rolgordijnen (kan je eventueel zien op mijn blog mocht je nieuwsgierig zijn). Ik ben er erg blij mee.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 22 Feb 2019 11:52

Re: Raambekleding vraag

Geen reactie over raambekleding, maar wat een leuke blog heb je Tabbie!
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Feb 2019 11:59

Re: Raambekleding vraag

Dank je Katrien! Dat vind ik heel leuk om te horen. Vind dat toch altijd spannend wat iemand ervan vind.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 22 Feb 2019 12:01

Re: Raambekleding vraag

Echt leuk! Ik ga vanmiddag alles rustig doorlezen.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers