Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Supermarkt

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Jul 2018 08:09

Re: Supermarkt

Ik vind het überhaupt gek dat je de zelfscan in moet leveren bij een kassa. Het is toch zelfservice? Bij de AH betaal je dan gewoon bij een paal. Ik vond dat altijd al gek bij de jumbo waar ik eerst wel eens kwam.
Let's discover the world together.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2522

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 19 Jul 2018 08:20

Re: Supermarkt

Fred schreef:Plus voor de aanbiedingen en Jumbo meestal voor de rest.

Al stoor ik mij de laatste tijd best bij de kassa van de Jumbo. Of ja meer aan de zelfscan van de Jumbo. Je kunt de zelfscan namelijk niet bij de overige normale kassa's inleveren bij de Jumbo waar ik naar toe ga. Hierdoor sta ik soms langer te wachten bij de balie/zelfscankassa omdat daar niet altijd een medewerker staat. Bij de Plus kan ik de zelfscan bij alle kassa's inleveren. In mijn ogen dus klantvriendelijker en hier heb ik ook wel eens wat van gezegd tegen het personeel van de Jumbo waarom dat bij hen niet kan wat wel bij de Plus kan. Ik scan voor hen notabene de producten en dan verwacht toch wel dat mensen die zelf scannen sneller worden geholpen bij het afrekenen.


Hier ook zo, gebeurd regelmatig. Als ik niet zo veel artikelen heb lever ik mijn scanner gewoon in bij een normale kassa en leg mijn boodschappen gewoon op de band en laat ze alsnog scannen.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Jul 2018 08:50

Re: Supermarkt

Meestal gaan we naar Ekoplaza, vind het erg fijn dat je daar bijvoorbeeld 1 of 2 uien en/of aardappelen kunt kopen. Bij onze Albert Hein hebben ze bijna geen biologisch assortiment meer, daarom kom ik er niet meer zo vaak.
We gingen naar de Albert Hein vanwege de afstand, 50m lopen. Maar Ekoplaza zit op 100m lopen dus dat is ook lekker dichtbij.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Jul 2018 08:53

Re: Supermarkt

@ Marin, naar de AH gaan is geen optie. Die zit midden in het centrum (verder weg) waarbij je betaald moet parkeren. Bovendien vind ik dat geen fijne winkel (te duur).

Plus en Jumbo liggen hier op gelijke afstand voor ons. Wel ben ik benieuwd wat er met de Emte zal gebeuren nu de Jumbo het heeft overgenomen. Ik hoop stiekem op een Jumbo XL, want die Emte is ook groter dan normaal. Echter er zitten nu al 2 Plus supermarkten in de buurt en het aantal Jumbo's zou dan op 4 komen. Dat er COOP komt is gewoon uitgesloten. Veels te dure winkel voor die plaats.

Overigens gaan we ook nog een boerderijwinkel. Voor de aardappels, uien, appels en andere groente.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 19 Jul 2018 14:00

Re: Supermarkt

AH en Lidl. En een enkele keer de Jumbo.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11825

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Jul 2018 14:19

Re: Supermarkt

Ik ga naar een AH XL. Lekker grote ruime winkel en een assortiment wat bij mij past. Ik gebruik altijd de zelfscan en ik vind dat heerlijk. Lekker alles zelf doen en je bent snel klaar.

Fred, grappig dat je zegt dat de AH duur is, want dat valt echt wel mee. Ik denk zelfs dat de plus net zo duur is als het gaat om A merken. En na een korte blik op de website van de plus zie ik ook dat de eigen merken te vergelijken zijn in prijs. AH heeft nog wel het imago misschien duur te zijn, maar ze zijn al lang niet meer de duurste supermarktketen van Nederland.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 19 Jul 2018 16:49

Re: Supermarkt

Ik ga bijna altijd naar de AH. Hier in het winkelcentrum zit de AH, Lidl en een Turkse supermarkt. Maar als ik naar de Lidl ga moet ik toch nog naar de AH omdat de Lidl niet echt een groot lactosevrij assortiment heeft hier. Dus dan vind ik het makkelijker om gewoon mijn boodschappen bij één winkel te halen, qua kwaliteit en prijs maakt het ook niet eens zoveel verschil.
Heel af en toe ga ik naar de AH XL of de Jumbo omdat vooral die eerste een nog veel groter lactosevrij assortiment heeft.
<<

Anoniem317

Bericht 19 Jul 2018 17:25

Re: Supermarkt

Ik ga altijd naar de Lidl en de Jumbo. Beide supermarkten zitten in een dorp verderop. Zelf wonen we tegenover een Spar (zo’n kleine buurt supermarkt). Daar halen we af en toe wat vergeten dingetjes, omdat de Spar echt een stuk duurder is.
<<

Anoniem244

Bericht 19 Jul 2018 19:25

Re: Supermarkt

AH eigenlijk altijd
En heel soms Lidl

AH is hier vlakbij, vriend is vrachtwagenchauffeur voor AH en ben opgegroeid met AH (was de enige winkel in ons dorp vroeger)
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 07:19

Bericht 19 Jul 2018 19:34

Re: Supermarkt

Meestal naar de Lidl, goedkoop en zit bij mij om de hoek. Voorheen ging ik graag naar de AH maar sinds de winkel verhuisd is vind ik het geen fijne winkel en ga ik liever naar de Jumbo. Af en toe kom ik voor een klein boodschapje bij de ah of de Plus. Verder haal ik regelmatig groente en fruit bij een boer.
<<

Anoniem281

Bericht 19 Jul 2018 19:45

Re: Supermarkt

Naar welke supermarkt gaan jullie het meest?
- Dekamarkt en de Deen.
En wat is daar de rede voor? (het goedkoopst, dichtste bij etc)
- Deen zit om de hoek en Dekamarkt omdat we daar mijn mans personeelskorting kunnen gebruiken, da's één keer per week en dan 10% op 't totaalbedrag.
En haal je dan altijd al je boodschappen daar of bezoek je in één dag bijv. drie supermarkten om alle aanbiedingen te halen?
- Ik vind 't vaak zonde van m'n tijd om meerdere supermarkten af te gaan voor een aanbieding; mijn tijd is me meer waard dan die paar euro korting. Ik haal één keer per week de grote boodschappen met die personeelskorting van m'n man en dan ergens verder in de week als ik naar de bakker ga, ook nog een kleinigheidje bij de Deen of als ik iets vergeten ben.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Jul 2018 20:04

Re: Supermarkt

Deen, Dekamarkt en Dirk zitten hier zover ik weet niet in Brabant en Limburg. Deen heb ik zelfs nog nooit van gehoord.

Nettorama en Jan Linders zijn ook wel een fijne winkels. Er zijn zelfs Jan Linders XL winkels of ja filialen waar je een vers broodje kunt samen laten stellen.
Nettorama is fijn qua prijs en aanbiedingen. Helaas beide een aantal plaatsen verder op te vinden.
<<

Anoniem281

Bericht 19 Jul 2018 20:10

Re: Supermarkt

't Zijn ook typische Noord Hollandse winkels, worden nog geleid door de families die de naam dragen zelfs. Ze zullen ook niet landelijk heel groot worden, hoewel Dirk wel stapje voor stapje uitbreidt en aangezien die is gefuseerd met Deka, kan 't wel zijn dat die langzaam bekender worden.

Het is dat ik een interesse heb in de supermarktwereld, anders hadden wij hier in Noord Holland ook niet van tig supermarkten gehoord.
<<

Anoniem250

Bericht 19 Jul 2018 20:27

Re: Supermarkt

Alles bij AH. Ik vind het een fijne winkel, aangenaam licht, rustige achtergrondmuziek, ruim opgezet, rustige kleuren en ruim assortiment. De jumbo vind ik schreeuwerig en Aldi en Lidl vind ik zeer onaangenaam boodschappen doen. Fel licht, producten in dozen, geen ruimte om rustig je boodschappen in te pakken na het afrekenen. Ik kom daar echt niet graag. Ik ga niet naar meerdere winkels voor mijn boodschappen. Dat vind ik zonde van mijn tijd. En in de AH kom ik graag. Ik ben een beetje fan, net als Geel. En mijn moeder gaat en ging ook altijd alleen maar naar de Ah.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 20 Jul 2018 08:47

Re: Supermarkt

Fred schreef:Deen, Dekamarkt en Dirk zitten hier zover ik weet niet in Brabant en Limburg. Deen heb ik zelfs nog nooit van gehoord.

Nettorama en Jan Linders zijn ook wel een fijne winkels. Er zijn zelfs Jan Linders XL winkels of ja filialen waar je een vers broodje kunt samen laten stellen.
Nettorama is fijn qua prijs en aanbiedingen. Helaas beide een aantal plaatsen verder op te vinden.


De Dirk zit hier al jaren. Was eerst Jan Bruijns (JB) en is toen de Dirk geworden, hebben inmiddels zelfs 2 fillialen in het dorp. En ik woon best wel in Brabant zeg maar.
De Jan Linders is aan deze kant van Brabant dan weer niet bekend, dat is meer oost Brabant volgens mij.
30-04-2017
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 20 Jul 2018 09:01

Re: Supermarkt

Weekboodschappen bij de Lidl. Aanbiedingen bij de AH. En alle overige dingen die niet bij de lidl te krijgen zijn en ook niet in de aanbieding bij de AH haal ik bij de Jumbo.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 20 Jul 2018 09:09

Re: Supermarkt

@ Kees, meet het westen van Brabant ben ik inderdaad minder bekend. Hier in het oosten van Brabant en Limburg zit oa de Jan Linders en Nettorama (ook die laatste zit niet door heel het land). Allebei fijne winkels vind ik. Jammer, dat we ondanks we in de buurt van een middelgrote plaats wonen deze winkels hier niet (meer) een filiaal hebben. Terwijl er wel 3 Jumbo's (straks 4) en 2 Plus (op nog een geen halve km van elkaar) hier zitten. Naast een AH, Aldi en Lidl waar ik nooit kom omdat ze een onhandige locatie hebben. Wat meer concorrentie had best gemogen van mij.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 20 Jul 2018 12:28

Re: Supermarkt

Ik woon niet ver van Kees. En het dorp waar ik heen ga zit ook de Dirk dus. En dat is inderdaad west Brabant. Jan linders en nettorama zegt mij dan weer niet veel.
D. 💙14-01-2019💙
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 23 Jul 2018 09:41

Re: Supermarkt

Ik vind de Lidl fijn voor het groenten en fruit ed maar hij zit nu niet meer heel dicht bij huis en dan vind ik het al snel een heel onderneming met twee kinderen en de bakfiets. Dicht bij huis zit de Nettorama, dat vind ik geen fijne winkel maar is prima voor de noodboodschappen.
Ik heb nu net een abonnement genomen op Albert voor drie maanden en ga dus alles laten bezorgen, dat deed ik voorheen 1 keer in de maand, even kijken hoe het bevalt. Ik vind de Albert Heijn over het algemeen wel de fijnste winkel maar die bij ons in de buurt is heel klein en ze hebben lang niet alles, dat vind ik heel vervelend er zit er verderop wel weer 1 maar dan moet ik echt met de fiets met de kinderen en dat vind ik niet ideaal.

Bij ons zit aan de overkant van de weg de Eco plaza, daar kom ik weleens voor een noodboodschap of verantwoorde koekjes ed voor de kinderen maar als ik daar voor het hele gezin de weekboodschappen zou moeten doen dan zouden we echt failliet gaan ben ik bang.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 27 Jul 2018 07:36

Re: Supermarkt

Ik ga de laatste tijd altijd gewoon hier in het dorp naar de COOP, soms ga ik weleens naar de plus in een dorp in de buurt of ik ga naar de AH in een ander dorp. De dirk vind ik geen fijne winkel, en de Jumbo kom ik ook graag maar dan moet ik naar ook weer naar een andere plaats. Bij de Lidl en Aldi kom ik zelden.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4390

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 27 Jul 2018 09:10

Re: Supermarkt

Lidl en Jumbo kom ik het meeste. Soms AH. Bij de Lidl halen we meestal de weekboodschappen, aangevuld met groenten en fruit van de markt. Als we een week niet naar de markt/lidl kunnen, halen we alles bij de jumbo, die zit het dichtste bij. En ik vind het een fijne winkel, heel vriendelijk personeel. Als we een keer iets aparts nodig hebben, gaan we naar de AH XL. Die zit hier ook vlakbij, maar ik kan er nooit iets vinden, veel te groot.
december 2016
juli 2019
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:04

Bericht 29 Jul 2018 15:22

Re: Supermarkt

Standaard iedere week de Emté en eens per 2/3 weken de Lidl. Jumbo zit vlakbij voor de snelle/vergeten boodschappen en soms een keer de Aldi of de AH (meestal met hamsteren en route 99).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem249

Bericht 29 Jul 2018 16:37

Re: Supermarkt

Ik ga elke dag naar de groentenboer en naar de AH. Die zitten naast elkaar en zijn het dichtste bij. We hebben een tijdje geprobeerd naar de Dirk te gaan (dat is letterlijk 1 minuut verder lopen), want dat is natuurlijk een stuk goedkoper. Maar ik vind het minder prettig daar.

Eigenlijk koop ik alles bij de groentenboer. Ze verkopen daar ook kaas, vlees, eieren, pasta etc. Wat ze niet hebben haal ik bij de AH. Zoals wasmiddelen, brood etc. Ik winkel daar het liefst omdat het lokaal is, goedkoop, vers, niet in plastic verpakt en ze zijn hartstikke gezellig!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Jul 2018 17:18

Re: Supermarkt

Wij gaan het meest naar de AH (XL). Normaal doen we een keer per week de weekboodschappen en dan vind ik het gewoon fijn om naar een grote winkel te gaan waar ze alles hebben. Ook let ik altijd goed op de bonusaanbiedingen, op die manier hoeft de AH helemaal niet zo duur te zijn.
Als we tussendoor wat extra's nodig hebben gaan we naar een kleine AH hier vlakbij of naar de Plus, al kwamen we daar vaker voor we verhuisd waren omdat die toen dichterbij was. Maar we gaan er nog wel heen omdat ik ook wel eens naar een andere winkel dan AH wil. Daarnaast gaan we ook nog weleens naar de vershal, tegenwoordig steeds vaker, voor luxe producten, vlees van de slager, broodjes van de bakker en om daar dan ook wat te eten. Ik vind dat ook een fijn concept, want ik heb nooit zin om allerlei winkels af te gaan, maar vind de kwaliteit van brood en vlees veel beter bij een bakker of slager dan bij de AH. In de vershal zit dat gewoon allemaal bij elkaar, lekker efficiënt dus.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1634

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 31 Jul 2018 13:28

Re: Supermarkt

De grote weekboodschappen halen we (bijna) altijd bij de Lidl en de rest bij de Appie. Maar soms wil ik tegenwoordig nog wel eens wat bestellen bij Picnic.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers