Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk & studie biechttopic

<<

Anoniem270

Bericht 29 Jun 2018 05:10

Re: Werk & studie biechttopic

Wat vervelend biechtje dat je er zo tegenop ziet.
En dan is er ook nog wat aan vooraf gegaan voordat je echt gestart bent.
Kan mij voorstellen dat dat het er niet beter op maakt.

Zelf ben ik iemand die dingen veel groter kan maken in mijn hoofd en dat het dan
uiteindelijk reuze meevalt. Zeker wat werk dingen betreft. Herken je dat?

Ga je al bijna starten met een psycholoog?
Net als SO kan ik je ook geen advies geven.

Sterkte! Ik kan mij voorstellen dat dit je de hele dag bezig kan houden.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Jun 2018 11:49

Re: Werk & studie biechttopic

Wat spannend, roeromgooi-biechtje! Heb je al een knoop kunnen doorhakken, ben je al wat verder?

Laatste biechtje, ohh wat vervelend dat je er zo tegenop ziet. Zeker als je al een tijdje niet gewerkt hebt wordt dat moment van wel weer gaan werken natuurlijk sowieso al steeds groter en spannender, laat staan als je al een beetje een vervelende ervaring hebt gehad, en als je je nog niet helemaal goed voelt.

Ik vind het ook lastig advies te geven, behalve inderdaad wat je zelf ook al zegt: gewoon toch maar proberen. Misschien valt het mee, en zo niet, dan heb je iig maar mooi toch een beginnetje gemaakt, en kun je dan afwegen wat je wil doen :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Jun 2018 14:25

Re: Werk & studie biechttopic

Zora schreef:Wat spannend, roeromgooi-biechtje! Heb je al een knoop kunnen doorhakken, ben je al wat verder?



Lief dat je daar naar vraagt Zora. Ik durf nog steeds niet! Ik heb intussen wel wat mensen uit die branche gesproken en zij gaven aan dat het toch wel een harde wereld is. Je kunt zeker aan werk komen als zzp'er maar er is veel concurrentie. Ik zit er nog steeds mee in m'n hoofd maar heb ook veel twijfels. Ik moet echt wel wat opgeven en ik weet niet goed of ik die verandering wel wil. Aan de ene kant wel en ben ik er aan toe het roer om te gooien maar aan de andere kant blijf ik het heel erg spannend vinden. Misschien te spannend.

Aan ander biechtje: heel veel succes met je nieuwe baan. Ik hoop voor je dat de start toch meevalt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Jun 2018 14:36

Re: Werk & studie biechttopic

Wat moeilijk zeg! Is het een optie op kleinere schaal eens te onderzoeken wat je ervan vindt? Is de opleiding te doen naast je huidige baan? If so, kun je dan evt een kleine opdracht aannemen/opzoeken, of op vrijwillige basis iets oppakken?

Misschien is het nu nog net de tijd niet, maar doordat je er nu iig wel zo enthousiast over bent verandert je mindset misschien toch steeds meer, en ben je er over een tijdje wel aan toe. En dan zijn je kindjes ook weer ouder: hoef je er weer minder rekening mee te houden/voor te zorgen :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Jul 2018 21:52

Re: Werk & studie biechttopic

Hier het nieuwebaanbiechtje. Dank voor de reacties. Veel gebeurd vrijdag. Met diverse mensen gepraat en overlegd en toch besloten om de baan af te zeggen. Ik heb contactpersoon van bedrijf opgebeld en ze reageerde echt heel lief. Alle begrip, wil alle lijnen openhouden, weten hoe het gaat en nog eens koffiedrinken en kijken of we later nog samen kunnen werken. Maar ik heb mij nu ziekgemeld en ga eerst aan mijzelf werken.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Jul 2018 06:41

Re: Werk & studie biechttopic

Nou wat netjes van die mensen! En goed van jou :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 30 Jul 2018 17:27

Re: Werk & studie biechttopic

Ik wil ook even iets kwijt.
Sindskort werk ik bij een nieuw bedrijf, maar met 1 collega kan ik heel slecht overweg.
Ik zou diegene omschrijven als autoritair, alleen de visie van diegene is de juiste, erg ongeduldig en super gestressed.
Diegene heeft mij in begin ook moeten inwerken, wat ik als heel onprettig heb ervaren. Heb dat overigens ook aangekaart in een gesprek met leidinggevende erbij dat deze manier niet werkt.
Toen ging daarna ietsje beter, geduldiger etc.
Een voorbeeld hoe het gaat;
Ik kom sochtends binnen, diegene is er dan al als enige. Ik krijg niet eens de kans om m'n laptop op te starten of gaat al helemaal los over wat er moet gebeuren of al is gebeurd in de tussentijd, een complete waterval aan informatie.
Ik ben net nieuw dus het kost mij tijd om dat te verwerken. Eerst probeerde ik het te volgen, nu zeg ik: ik ga het zometeen bekijken.
Nu kom ik er dan later op terug, krijg ik een diepe zucht" dat heb ik je toch net al verteld".
Vandaag wilde diegene een proces uitleggen, maar ik begreep niet helemaal het voordeel ervan. Misschien ook een deel door mijn achtergrond(een bepaald financieel proces) en ging doorvragen, maar dat werd niet op prijs gesteld.
Dan gaat diegene stem verheffen, nogmaals argumenten herhalen, lijkt niet open te staan voor andere gedachtengangen of invalshoeken. Als ik in gesprek ben met iemand anders die me wat uitlegt worden we gewoon onderbroken over een bepaalde mail die net is binnengekomen. Wordt wel goed bedoeld denk ik, maar ik word er ook wel beetje gestressed van,omdat het 9 van de 10 keer niet eens super dringend is (omdat het geen probleem is om de dag erna of later op de dag te reageren).
Ook als de telefoon weleens gaat bij diegene en gaat niet naar de zin wat de andere persoon zegt, gelijk stemverheffing, ongeduldig en soms zelf telefoon boos neergelegd.
Het is een ouder iemand, ik vind lastig om mee om te gaan. Hebben jullie misschien tips voor mij?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 30 Jul 2018 17:46

Re: Werk & studie biechttopic

Wat een vermoeiend figuur Biechtje. Ik denk dat je het al goed doet door 's ochtends aan te geven eerst op te starten. En als diegene dan reageert dat hij/zij dat net verteld heeft, kun je gewoon aangeven dat je het je 's ochtends als je net binnenkomt overvalt en dat je echt even normaal op moet starten voor je die info kunt verwerken. En man hoe irritant is het dat je 's ochtends binnenkomt op je werk en iemand meteen losgaat over het werk.
Ik denk dat je rustig en duidelijk je grens moet aangeven. Ook in de gevallen dat je onderbroken wordt, vooral nu je ervaring is dat het 9 van de 10 keer niet dringend is (en kom op, wat is nou echt dringend). Dat onderbreken klinkt zo vooral asociaal. Klinkt vooral of die andere persoon super gestrest is zoals je ook aangeeft. En dat jij daar nu vooral last van hebt omdat je nog onzeker bent in je nieuwe werk. Dus ik hoop voor je dat het je minder gaat raken en het je minder gestrest gaat maken zodra jij helemaal goed ingewerkt ben en zekerder bent in je werk.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 30 Jul 2018 19:27

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou de volgende keer even niet op de inhoud ingaan, maar gewoon eens zeggen wat jij merkt. Benoemen dat zij vaak in de ochtend veel wil delen met je, maar dat jij dat dan nog niet kunt verwerken en aangeeft het later te bekijken. Later verwacht ze alsnog dat je het weet. Ik zou haar vertellen dat als zij wil dat je luistert, dat ze dan beter even kan wachten. Nu doe je dat een beetje omslachtig door te zeggen dat je het later doet, maar ik zou het gewoon in z’n algemeenheid eens bespreken.

Ik kan ook heel enthousiast tien dingen roepen tegen een collega die binnenkomt. Heel irritant van mij, maar wel fijn als collega’s dat even duidelijk aangeven.

Verder klinkt ze ook niet zo leuk, maar daardoor zijn duidelijke afspraken en grenzen misschien nog wel belangrijker.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 31 Jul 2018 06:44

Re: Werk & studie biechttopic

Joey: het is een ongelooflijk vermoeiend figuur inderdaad.
Ook een gesprek over iets anders dan met werk is al heel vervelend. Pasgeleden bijvoorbeeld, het ging over ziektekostenverzekering. Zij betaalde echt enorm veel vertelde ze, dus ik vroeg van, goh ja als je veel gebruik maakt van zorg kan ik dat wel begrijpen, vervelend lijkt me dat. Maar nee, maakte eigenlijk amper gebruik van. Op een gegeven moment vertelde ik dat ik bewust hoogste eigen risico heb en ook al die aanvullende verzekeringen niet heb. Als ik dan wat heb, ja dan betaal ik dat zelf. Maar dat vond ze echt heel onverantwoordelijk gedrag etc. Zei ze niet zo maar liet duidelijk merken en probeerde me ook te overtuigen en niet mijn invalshoek te bekijken zegmaar.Alsof alleen haar mening de juiste is. Zulke discussies ga ik nu al niet eens meer aan, zo vermoeiend.
<<

Anoniem248

Bericht 31 Jul 2018 07:20

Re: Werk & studie biechttopic

Ik ben het eigenlijk met June eens. Wilde ook zoiets reageren maar zag dat zij het al gedaan had.

Wat betreft het laatste: dat is ook maar een mening en die mag ze hebben natuurlijk. Dat ze vervolgens jou ervan probeert te overtuigen, dat kan vervelend zijn, dat begrijp ik, maar dan zou ik haar dáárop aanspreken. En niet meegaan in een discussie van wel of geen volledig eigen risico, want dan voed je het alleen maar.

Ik krijg uit wat je vertelt voornamelijk het idee dat zij inderdaad wel steeds een bepaalde stempel probeert te drukken ennnietnheel geduldig is, maar dat jij ook een beetje om de boodschap heen draait en zij dus geen idee heeft wát je nou eigenlijk precies zo vervelend vind. Ik denk eigenlijk dat jullie elkaar daar alleen maar mee voeden. Jij geeft niet duidelijk aan wat jij als lastig ervaart aan jullie samenwerking en op welke manier je het dan wel prettig zou vinden, zij heeft geen idee wat jouw verwachtingen zijn van haar omdat ze jouw signalen niet begrijpt/oppikt, en denkt het goed aan te pakken maar vervolgens doet ze dat juist op een manier die jij vervelend vind. En zo stapelt het zich op.
<<

Anoniem284

Bericht 03 Aug 2018 13:15

Re: Werk & studie biechttopic

Ze klinkt als een persoon met heel veel stress, krijg er gelijk kriebels van. Ik zou op een rustig moment een gesprek aanknopen over hoe je je voelt. Als zij daadwerkelijk veel stress heeft, zou ik dat in je gesprek wel in je achterhoofd houden qua manier van benaderen en soms dingen vanuit haar perspectief proberen te bekijken (dat praat het niet goed, maar begrip doet veel). Als iemand zoveel stress heeft, heeft diegene het vaak niet eens door dat ie zo is.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 16 Sep 2018 15:13

Re: Werk & studie biechttopic

-
Laatst gewijzigd door Taeda op 18 Sep 2018 05:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 16 Sep 2018 15:15

Re: Werk & studie biechttopic

Ik vind het heel vervelend voor je Taeda. Hopelijk komt er toch nog verandering in.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 16 Sep 2018 15:56

Re: Werk & studie biechttopic

Vervelend Taeda! Ik zou het idd nog even tijd geven. Volgens mij begon ik m’n werk pas een half jaar weer een beetje ok te vinden. Het duurt ook gewoon een poos voordat je een nieuw ritme hebt opgebouwd met een nieuwe gezinssamenstelling én een baan waarbij je niet op halve kracht kunt werken (op halve kracht werken kan maar bij weinig beroepen, maar voor de klas is zó intensief qua energie en al die kinderen die je aura in komen dat ik dat specifiek benoem).

Heb je een coach op de school waar je werkt? Daar heb je volgens mij wel recht op namelijk en misschien is het je niet aangeboden maar je kunt er wel om vragen bij je lg. Zo iemand is onafhankelijk en kan je vast ook helpen met onderzoeken hoe het zit met je gevoel/energie.
#teammaple🍁
<<

Anoniem243

Bericht 16 Sep 2018 19:42

Re: Werk & studie biechttopic

Wat rot dat je je zo voelt Taeda! Ik kan me verder alleen aansluiten bij UN, het onderwijs is enorm pittig om in te stromen na verlof, er komt zoveel op je af met al die kinderen. Ik hoop voor je dat het met wat tijd beter gaat voelen!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 18 Sep 2018 05:07

Re: Werk & studie biechttopic

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb een begeleider inderdaad.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 20 Sep 2018 13:28

Re: Werk & studie biechttopic

Ik vind mijn werk momenteel niet meer leuk. Ik vind het werkveld zelf nog steeds erg leuk en daarvoor blijf ik wel doorgaan, maar mijn werkgever maakt het me zo moeilijk. Zoveel verplichtingen, overleggen en cursussen buiten werktijd om ineens. Alles ook in dezelfde maand. Daarnaast is het roostertechnisch momenteel ook niet alles, tekort aan personeel (waar weinig aan gedaan wordt), werkdruk ligt buiten al die extra verplichtingen om al behoorlijk hoog. Voor mij word het even teveel. En als ik dat probeer aan te geven (wat ik ontzettend moeilijk vind) wordt daar eigenlijk niet naar geluisterd en wordt er vooral op door gegaan dat het voor hun óók allemaal moeilijk is. Ik hoef verder geen advies, wil alleen even onherkenbaar spuien met deze biecht, ik kreeg net wéér een mail voor een verplichte cursus en ik merk dat ik nu gewoon boos ervan word, juist omdat ik me onbegrepen voel. Niet heel raar dat de één na de ander ontslag neemt momenteel.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 21 Sep 2018 09:57

Re: Werk & studie biechttopic

Wat zouden jullie mij aanraden?

Ik heb momenteel een goede baan, fietsafstand van m’n huis, management is heel blij met me maar ik vind de sfeer te negatief en krijg ook steeds vaker te horen dat ik niet meer zo vrolijk ben als in het begin. Om verergering te voorkomen ben ik nu extern aan het solliciteren.
Zojuist ontving ik een uitnodiging voor een 2e gesprek bij een bedrijf, reistijd is circa 45 minuten (fiets/ov). Is ongeveer 12km van mijn huis. Eerste gesprek was leuk, fijne interessante omgeving.
Nu ben ik echter ook nog aan het wachten op een reactie van een andere sollicitatie. Midden in de stad (dus fijnere locatie) en meer richting mijn opleiding en interesses. Echter krijg ik dat pas begin oktober te horen.

Ik ben nog nooit op een 2e gesprek geweest. Hoe gaat dat normaal gesproken? Krijg je dan een aanbod waar je over na mag denken? Moet ik eerlijk zijn over die andere optie (wat dus nog geen optie is)? Ik vind het een beetje lastig allemaal merk ik :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 21 Sep 2018 12:19

Re: Werk & studie biechttopic

2e gesprek hoeft niet te betekenen dat je het al bent geworden, maar grote kans dat ze het wel over salaris en arbeidsvoorwaarden gaan hebben.

Sfeer en uitdaging is overigens wel heel erg belangrijk. Ik ben daar ook al een paar keer tegen aan gelopen en van werkgever gewisseld.

Mijn vorige werk zat op 5 minuten fietsen en ik ben maar wat blij dat ik daar weg ben. Nu moet ik een kwartiertje rijden, maar het is zoveel beter. In alles. Veel vrijheid, fijne sfeer en meer uitdaging.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Okt 2018 07:13

Re: Werk & studie biechttopic

Ik vind iets niet zo leuk en wil graag jullie mening daarover weten.
Wij werken in een team van gemiddeld 4 assistentes per dag. Het minimum is 3 en er kan er dus altijd 1 vrij.
1 collega is niet zo snel en dingen lopen al gauw spaak als zij overblijft met 2 anderen.
Nu was ik afgelopen vrijdagmiddag vrij en zaterdag kwam ik een collega tegen.
Ze zei dat ik wel een goede middag had uitgekozen om vrij te zijn want het was weer een puinhoop geweest met die ene collega.
Als iemand anders vrij is en het word druk zeg ik daar nooit iets over want iedereen heeft recht op een vrije dag.
Maar altijd als IK vrij ben geweest krijg ik te horen (ook van onze leidinggevende) dat het eigenlijk niet kon die betreffende middag/dag.
Als onze minder snelle collega weg is dan is er uiteraard niets aan de hand.
Ik voel mij nu heel bezwaard omdat ik deze week weer een middag eerder weg moet en heb het gevoel dat ik mij altijd moet verantwoorden als ik vrij ben. Het is een beetje zo gegroeid dat ik de kar trek maar ik heb al meerder malen aangegeven dat dit niet de/mijn bedoeling is. We hebben immers allemaal dezelfde functie en salarisschaal.
Aan de ene kant fijn dat ik gemist word maar ik wil ook graag genieten van een vrije dag.
2016
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 01 Okt 2018 12:05

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou dit gevoel in een vergadering bespreken. Dat je je bezwaard voelt om vrij te nemen, vrij te hebben, omdat je vaak een reactie erop krijgt. Dat je dit gevoel niet wil hebben, omdat jij net als ieder ander recht hebt om vrij te zijn. Vragen of ze hier rekening mee willen houden en er niet telkens een opmerking over maken.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 01 Okt 2018 15:27

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou voor jezelf nagaan wat het echte of grootste probleem is. Of dat je een beetje ongewild kartrekker ben geworden, of dat je door die opmerkingen het gevoel krijgt niet vrij te kunnen nemen, of is het vooral een probleem dat die collega die niet functioneert.

Ik vind het ook wat onnadenkend van jouw collega op dat op een vrije dag, na een vrije middag van jou te zeggen. Maar jouw collega's denken daar misschien (waarschijnlijk) helemaal niet bij na, dat dat vervelend voor jou is. Dus als die opmerkingen zelf het probleem zijn, kun je dat wellicht gewoon tegen ze zeggen. Zonder dat dat heel beladen hoeft te zijn.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Okt 2018 15:55

Re: Werk & studie biechttopic

Ik heb een discussie op mijn werk en dit breekt mij op. De afgelopen 2 maanden ben ik thuis geweest ivm overspannenheid. Deze klachten waren werkgerelateerd en daar was mijn werkgever het ook mee eens.
Een paar weken terug ben ik begonnen met opbouwen en ik wist meteen weer dat ik hier niet gelukkig ging worden. Ik was al bezig met solliciteren en hoorde dat ik ergens anders aangenomen was dus nam ontslag. Hier werd opgezegd dat ik geen ontslag kon nemen zolang ik ziek was en dat ik niet had mogen solliciteren.
Gister ben ik bij de bedrijfsarts geweest, ik heb aangegeven dat ik stress ervaar als ik op mijn werk ben. Hij adviseerde om te praten met mijn werkgever over een oplossing.
Vandaag kreeg ik het rapport van de bedrijfsarts. Deze zegt hierin dat ik beter ben en weer aan het werk kan? Terwijl ik het daar niet mee eens ben. Mijn werkgever heeft nu gezegd dat ik weer fulltime aan de slag moet tot het einde van de maand. Ik heb hier zoveel stress van, ik zie mijzelf echt niet fulltime terugkeren omdat ik bij 2 uur al heel veel stress ervaar.
Iemand idee wat te doen?
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 10 Okt 2018 16:00

Re: Werk & studie biechttopic

Op eigen kosten (misschien ook te regelen via verzekering, maar je werk hoeft het niet te betalen) kun je een second opinion aanvragen bij een andere bedrijfsarts. Wat vervelend allemaal. Heel veel sterkte!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron