Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke e-reader heb jij?

<<

Anoniem249

Bericht 28 Jul 2018 11:55

Welke e-reader heb jij?

En raad je 'm aan/af? Waarom?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Jul 2018 12:33

Re: Welke e-reader heb jij?

kobo aura hd

Ik vind hem geweldig. Handig met een lampje erin. die gebruik ik best vaak
Afbeelding
<<

Anoniem244

Bericht 28 Jul 2018 13:22

Re: Welke e-reader heb jij?

Kobo aura ook.
Prettig in gebruik en het lampje / ingebouwde lichtscherm is erg prettig
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Jul 2018 13:38

Re: Welke e-reader heb jij?

Ik wil ook graag een ereader kopen (of eigenlijk vragen voor m'n verjaardag, maar dan heb ik nog wel even).

Kan iemand toelichten wat de grote verschillen zijn? Kan je overal van die epub bestanden opzetten? Of moet je de boeken legaal kopen (geen enkel probleem voor me, ik betaal graag voor dat soort dingen net zoals Netflix voor TV enzo ipv downloaden). Maakt dat nog verschil per ereader?

Lampje lijkt me idd prettig, of een opgelicht scherm voor 's avonds. (ik krijg geen moeie ogen van scherm licht).

Kan je dus overal alles maar opzetten, of het nou een Kobo of Kindle is bijvoorbeeld?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 28 Jul 2018 13:47

Re: Welke e-reader heb jij?

Het fijne aan een kobo is dat die alle bestanden kan uitlezen epub, mobi, pdf. Bij een kindle kun je alleen mobi files zetten. Daarnaast is kindle uitsluitend verbonden aan Amazon, dus je kunt er geen Nederlandse boeken op kopen. Terwijl kobo vaak verbonden is aan Bol.com.

Naar mijn mening is de kindle wel veel betere kwaliteit (ik heb inmiddels al 2 kobo's versleten en die gingen echt snel stuk, terwijl m'n vriend echt al jaren dezelfde kindle heeft).
Maar voor gebruikersgemak ben ik toch op zoek naar een Nederlandse e-reader, liefst wel 1 die het langer doet dan een jaar :-)
<<

Anoniem249

Bericht 28 Jul 2018 13:50

Re: Welke e-reader heb jij?

Aanvulling: voor kindle kun je dus wel illegaal mobi downloaden, maar die zijn een stuk moeilijker te vinden dan epub.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Jul 2018 13:50

Re: Welke e-reader heb jij?

Heldere uitleg en dat in je eigen topic. Dank je wel.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 28 Jul 2018 13:51

Re: Welke e-reader heb jij?

haha ja... ik wil dus geen Kindle, maar ik wil graag een e-reader die het langer volhoudt dan m'n oude!
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 28 Jul 2018 16:15

Re: Welke e-reader heb jij?

Ik heb ook een Kobo. Heel tevreden over. Geen tips over andere merken helaas, ik heb ooit een goedkoop merk gehad maar die was echt snel kapot.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Jul 2018 18:01

Re: Welke e-reader heb jij?

ik heb deze kobo al 5 jaar. Had hiervoor een andere kobo zonder lampje. Die toen verkocht mankeerde niks aan verder.
Afbeelding
<<

Anoniem244

Bericht 28 Jul 2018 18:30

Re: Welke e-reader heb jij?

Hier doe ik ook al lang met m’n kobo ereader :-)
En de kobo die ik daarvoor had ook
<<

Anoniem249

Bericht 28 Jul 2018 18:33

Re: Welke e-reader heb jij?

Welke kobo hebben jullie? Er zijn er nogal veel! :-)
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 28 Jul 2018 18:48

Re: Welke e-reader heb jij?

Kindle paperwhite o.i.d., de gene met lampje. Ideaal, ben ooit begonnen met Kindle en het bevalt heel goed.
Met een simpel programmaatje kan je ook de bestanden omzetten naar ePub. Amazon.nl heeft ook Nederlandse boeken en anders kan je de boeken van bol.com dus makkelijk omzetten.
<<

Anoniem244

Bericht 28 Jul 2018 19:04

Re: Welke e-reader heb jij?

Claire**** schreef:Welke kobo hebben jullie? Er zijn er nogal veel! :-)


De aura
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 28 Jul 2018 19:08

Re: Welke e-reader heb jij?

Ik heb een Kobo glo, een refurbished ding. Bevalt me prima!

@Marin, je kunt er inderdaad allerlei epub bestanden opzetten. Ook heb ik een tijdje een abonnement gehad en dan kun je allerlei boeken via een online omgeving (op je ereader) downloaden en lezen. Ideaal! Een soort bieb op je ereader dus. Als je het abonnement stop zet kun je de gedownloade boeken (uiteraard) niet meer lezen.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 29 Jul 2018 10:19

Re: Welke e-reader heb jij?

Ik heb een pocketboek HD2 geloof ik.

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_p ... ewodjGsDkA
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 29 Jul 2018 12:38

Re: Welke e-reader heb jij?

Kobo aura edition 2. Erg blij mee, al is het maanden geleden dat ik een boek heb gelezen. Ik slaap al voordat mijn hoofd mijn kussen raakt.

Dit is mijn tweede trouwens, de eerste heb ik in een hotel jn Frankrijk laten liggen stom genoeg.
10.04.17
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 29 Jul 2018 15:35

Re: Welke e-reader heb jij?

Mijn vriend en ik hebben allebei een Kobo Glo HD, heel tevreden over! Gaan ook al heel lang mee.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem284

Bericht 29 Jul 2018 22:48

Re: Welke e-reader heb jij?

Sayhtia schreef:Mijn vriend en ik hebben allebei een Kobo Glo HD, heel tevreden over! Gaan ook al heel lang mee.


Deze heb ik ook. Erg blij mee, vooral de schermverlichting. Bij mij is de eerste wel heel snel kapot gegaan op vakantie (leek overhit), maar kreeg gelukkig een nieuwe. Een collega had eenzelfde ervaring.
<<

Blueberry

Noob

Berichten: 83

Geregistreerd: 15 Mei 2018 06:00

Bericht 30 Jul 2018 05:47

Re: Welke e-reader heb jij?

Kabo aura 2. Heel erg fijn ding. Had hiervoor een Sony. Die vond ik eigenlijk net iets fijner, maar Sony maakt ze niet meer helaas.
Jason 27•12•2011
Hayley 03•06•2013
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 31 Jul 2018 16:16

Re: Welke e-reader heb jij?

Kobo aura, heel tevreden over. Doet en heeft alles wat ik wil van een ereader. Gaat bij mij ook al heel lang mee.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 31 Jul 2018 18:15

Re: Welke e-reader heb jij?

Ik heb een kobo H2o zeker een aanrader! Leest heel fijn en ik lees echt veel meer sinds ik hem heb. Kan ook lang mee qua accu :)
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem313

Bericht 02 Mei 2019 11:14

Re: Welke e-reader heb jij?

Ik up deze even, want ik wil er ook 1 aanschaffen. Lees nu veel op m’n iPad maar wil mijn schermtijd juist verkorten.

Ik ben benieuwd welke ereader je hebt, wat je er goed en minder goed aan vindt, en waar je je E-books vandaan haalt. Ik wil dat graag gewoon betaald doen, en handig ;) En veel keus hebben. En dat ze dan ook alle boeken aanbieden die ik wil. Ik heb nu bv zo’n Kobo plus abonnement en die selectie is m toch niet voor mij.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Mei 2019 11:24

Re: Welke e-reader heb jij?

Ik ben afgelopen december voor de nieuwste Kindle Paperwhite gegaan. Bevalt heel goed. Batterij gaat echt eeuwig mee (pas twee keer opgeladen, al moet ik wel toegeven dat ik lang niet zoveel lees als ik zou willen). Ik wilde ook graag gewoon betaald boeken kopen en realiseerde me dat ik dus niet persé epub formaat nodig heb (al kan dat met een programmaatje alsnog) omdat de Kindle geen epub kan lezen. En ik realiseerde me ook dat ik toch liever Engelstalige boeken lees dus aan de Amazon boekenmarkt heb ik voldoende, heb niet persé een bol.com account nodig zoals bij Kobo.
Tot nu toe bevalt 't heel goed! Ik heb één keer een epub om moeten zetten (want ik ben de Spaanse Harry Potter aan 't lezen en die moest ik via de Pottermore webstore kopen en die leverde alleen epubs) maar dat gaat dus prima met even omzetten.
De Amazon bookstore is verder voor mij prima qua aanbod (in Amerika binnenkort wil ik bijv Michelle Obama' s boek lezen, nou die hebben ze uiteraard wel).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Mei 2019 11:39

Re: Welke e-reader heb jij?

Thanks Marin! Ik zou het aanbod van Amazon en Kobo eens moeten vergelijken. Kobo verkoopt via bol.com ook wel echt heel veel (Becoming bijvoorbeeld is prima verkrijgbaar). Ik lees zowel Engels als Nederlands, literatuur a la Franzen en Murakami vooral, maar ook wel thrillers en fantasy en biografieën.
Kobo heeft volgens mij zo’n blauw licht filter, dat het niet slecht voor je ogen/nachtrust is - heeft Kindle dat ook? Raar trouwens dat ik die Kindle via de Duitse Amazon zou moeten kopen.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers