Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


mijn verhaal + foto

<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 10 Jun 2018 12:21

Re: mijn verhaal + foto

Ik denk ook niet dat dat het stukje was waar Sarah zo over viel, er werd achter die opmerking nog wat anders gezegd waarvan ik snap dat ze het kwetsend vond. Daarmee werd de indruk gewekt dat we het vooral niet knap moesten vinden wat ze gepresteerd heeft. Maar goed, ik antwoord nu voor Sarah maar dat is waar ik zelf het meeste over viel in de reactie van Chiq.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

ChiQ

Bericht 10 Jun 2018 13:24

Re: mijn verhaal + foto

Ik kies notabene voor ‘graatmager’ omdat ik slank helemaal niet gepast vond. Want ik ben ook niet graatmager (want dat is in heel veel gevallen ook niet mooi). Ik heb zelf meermaals Sarah gecomplimenteerd, net zoals bijna iedereen op dit forum. Ik zeg ook nog in mijn tweede reactie dat ik bot en tactloos kan zijn. En dat alleen maar om duidelijk te maken dat Sarah zo’n ongezond gewicht had dat maagverkleining voor haar de enige optie was en de risico’s en ongemakken daarmee voor haar in haar situatie vele malen beter is dan overgewicht hebben, en mogelijk nog meer zou aankomen.

En shoot me dat ik als enige hier gewoon zeg dat het soms wel een beetje storend is in élk topic opnieuw. Maar goed, niets wat ik zeg wordt in dank afgenomen dus verspilde moeite eigenlijk.
<<

Anoniem248

Bericht 10 Jun 2018 13:33

Re: mijn verhaal + foto

Nounou, dat in élk topic valt ook wel mee.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 10 Jun 2018 13:49

Re: mijn verhaal + foto

Wow, ik zit me hier even te verbazen over de wending van het topic.
Dat je een opmerking maakt die verkeerd valt kan gebeuren, maar dat er dan daarna steeds meer schepjes bovenop worden gedaan, door meerdere personen, vind ik bizar. Waar is het respect gebleven?
En waarom vinden jullie het nodig om in een persoonlijk topic van iemand überhaupt een kritische noot te laten horen? Het is niet dat Sarah een schop onder haar kont nodig had of zo. Het verbaasd me hoe weinig fijngevoelig sommige mensen door dit topic heenwalsen en lekker om zich heen breekbare vazen omkieperen en dan vervolgens zeggen: ja sorry hoor, moet je ze maar niet op een sokkel op zo’n onhandige plek zetten. Ontsierend.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jun 2018 14:19

Re: mijn verhaal + foto

Wow ik vind dit inderdaad echt respectloos en vals.
Ik ben er gewoon een beetje boos over.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 10 Jun 2018 14:40

Re: mijn verhaal + foto

sarah1985 schreef:

En voor nu is dit topic klaar


Vind je het niet vervelend dat er nog wordt gepost? Mocht dat het geval zijn, zou ik je adviseren dit topic te laten sluiten.
<<

Geel

Bericht 10 Jun 2018 14:42

Re: mijn verhaal + foto

Ik begrijp echt niet wat een redelijk normale discussie over of het makkelijker is om met of zonder maagverkleining af te vallen te maken heeft met of Sarah nu wel of niet ongezond overgewicht had.

En dit: "Ik heb wel eens gedacht, goh hoe verrot moet dat voor de meiden zijn die heel hard werken om een kilo of 20 af te vallen op eigen houtje en dan gaat het werkelijk waar in elke reactie van sarah over hoe veel ze is afgevallen. Kan jij je dan niet voorstellen dat een ander kán denken: ja nu weten we het? Ik wel." heb ik werkelijk nog nooit gedacht. Laat staan dat ik het dan nodig vond om Sarah een soort reality check te geven.
<<

Geel

Bericht 10 Jun 2018 14:46

Re: mijn verhaal + foto

ChiQ schreef:Ik kies notabene voor ‘graatmager’ omdat ik slank helemaal niet gepast vond. Want ik ben ook niet graatmager (want dat is in heel veel gevallen ook niet mooi). Ik heb zelf meermaals Sarah gecomplimenteerd, net zoals bijna iedereen op dit forum. Ik zeg ook nog in mijn tweede reactie dat ik bot en tactloos kan zijn. En dat alleen maar om duidelijk te maken dat Sarah zo’n ongezond gewicht had dat maagverkleining voor haar de enige optie was en de risico’s en ongemakken daarmee voor haar in haar situatie vele malen beter is dan overgewicht hebben, en mogelijk nog meer zou aankomen.

En shoot me dat ik als enige hier gewoon zeg dat het soms wel een beetje storend is in élk topic opnieuw. Maar goed, niets wat ik zeg wordt in dank afgenomen dus verspilde moeite eigenlijk.
Ik houd er wel van als mensen iets vinden en hun punt vasthouden, ook al vindt de rest het stom. Maar ik begrijp gewoon niet wat jouw punt over dat ongezonde gewicht in een discussie doet over wat makkelijker is, afvallen met of zonder maagverkleining. Voor mij wek je daarmee de indruk dat je vooral even wilt ventileren wat je stoort ipv dat je oprecht benieuwd of geïnteresseerd bent.
<<

Anoniem250

Bericht 10 Jun 2018 15:00

Re: mijn verhaal + foto

Maar aan wie wil je dat duidelijk maken? Is het al dan niet ongezond gewicht van Sarah dan door iemand ter discussie gesteld? Sarah weet natuurlijk heel goed dat ze een ongezond gewicht had. Anders was ze ook niet in aanmerking gekomen voor de operatie. Dus waarom benoemen? Wat wil je daarmee? Je zegt niks nieuws. Dit topic is was juist gericht op de toekomst. Op het proces waarin sarah wel een gezond bericht bereikt. Benoemen dat ze ongezond zwaar was is onnodig. Jammer dat dit topic zo'n negatieve draai heeft gekregen. En als iemand werkelijk graag een discussie wil over de stelling afvallen met operatie is minder knap dat zonder (ik vind het een stomme stelling) dan open je daar een nieuw topic over, maar dan ga je dat niet doen in een persoonlijk topic.
<<

Anoniem253

Bericht 10 Jun 2018 15:10

Re: mijn verhaal + foto

Caulfield schreef:
Ell schreef:Maar toch kan ik de reactie van Chiq wel begrijpen. Ze bedoelt het echt niet verkeerd, ze wil er alleen maar mee zeggen, dat iemand die maar liefst 60 kilo is afgevallen en daarmee dus een volledig persoon is kwijtgeraakt aan gewicht, voorheen een ongezond gewicht had. Dat is een feit en daarom was zo'n operatie bij jou nodig/verantwoord.


Oh, is het zo bedoeld. Wat goed, om dat nog even te zeggen. Dat wist Sarah vast niet, dat ze een ongezond gewicht had. En dat ze daarom een operatie nodig had. Gelukkig is daar het Yesforum.



Waarom mag dat niet gezegd worden dan? Het is toch gewoon zoals het is :).
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 10 Jun 2018 15:14

Re: mijn verhaal + foto

HollyGolightly schreef:Maar aan wie wil je dat duidelijk maken? Is het al dan niet ongezond gewicht van Sarah dan door iemand ter discussie gesteld? Sarah weet natuurlijk heel goed dat ze een ongezond gewicht had. Anders was ze ook niet in aanmerking gekomen voor de operatie. Dus waarom benoemen? Wat wil je daarmee? Je zegt niks nieuws. Dit topic is was juist gericht op de toekomst. Op het proces waarin sarah wel een gezond bericht bereikt. Benoemen dat ze ongezond zwaar was is onnodig. Jammer dat dit topic zo'n negatieve draai heeft gekregen. En als iemand werkelijk graag een discussie wil over de stelling afvallen met operatie is minder knap dat zonder (ik vind het een stomme stelling) dan open je daar een nieuw topic over, maar dan ga je dat niet doen in een persoonlijk topic.


Volgens mij kwam die hele reactie van Chiq ook meer in reactie op Maple die zei "dat zij het misschien nog wel makkelijker had" en in die context snap ik ook wrl dat chiq aangaf van "joh maar als je dat allemaal al heel lang geprobeerd hebt en dermate overgewicht hebt dat het een gezondheidsrisico is dan is het inmiddels een andere keuze geworden". Het was denk ik überhaupt niet aan sarah gericht (ook al is het haar topic) en ik vind het ook niets afdoen aan haar keuze of proces. Hij is lullig verwoord maar dat gaf ze zelf aan al dat dat niet altijd haar beste kant is. Ik weet van mezelf dat ik vaak wat rationeel kan zijn bij onderwerpen waar anderen een stuk emotioneler zijn dus ik zal ook ophouden hier, maar ik heb echt het idee dat het allemaal niet zo verkeerd en zeker niet pesterig bedoeld was.
<<

Anoniem313

Bericht 10 Jun 2018 15:18

Re: mijn verhaal + foto

Champagne schreef:
Caulfield schreef:
Ell schreef:Maar toch kan ik de reactie van Chiq wel begrijpen. Ze bedoelt het echt niet verkeerd, ze wil er alleen maar mee zeggen, dat iemand die maar liefst 60 kilo is afgevallen en daarmee dus een volledig persoon is kwijtgeraakt aan gewicht, voorheen een ongezond gewicht had. Dat is een feit en daarom was zo'n operatie bij jou nodig/verantwoord.


Oh, is het zo bedoeld. Wat goed, om dat nog even te zeggen. Dat wist Sarah vast niet, dat ze een ongezond gewicht had. En dat ze daarom een operatie nodig had. Gelukkig is daar het Yesforum.



Waarom mag dat niet gezegd worden dan? Het is toch gewoon zoals het is :).


Zoals ik eerder al stelde: je mag alles zeggen.
De vraag is: waarom? Denk je echt dat Sarah dit niet wist? Wat voegt het toe?
Sowieso; iemand levert een prestatie, is gezond bezig - waarom zou je dat niet gewoon toejuichen in plaats van kanttekeningen maken? Dat zegt meer over degene die het zegt dan over Sarah.

Heel veel dingen ‘zijn zoals het is’. Ik zou in elk topic kunnen posten dat de lucht blauw is en dat Amsterdam de hoofdstad is van Nederland. Het is toch gewoon wat het is? Dat is dus een volslagen non-argument.
<<

ChiQ

Bericht 10 Jun 2018 15:37

Re: mijn verhaal + foto

Whatever schreef:
HollyGolightly schreef:Maar aan wie wil je dat duidelijk maken? Is het al dan niet ongezond gewicht van Sarah dan door iemand ter discussie gesteld? Sarah weet natuurlijk heel goed dat ze een ongezond gewicht had. Anders was ze ook niet in aanmerking gekomen voor de operatie. Dus waarom benoemen? Wat wil je daarmee? Je zegt niks nieuws. Dit topic is was juist gericht op de toekomst. Op het proces waarin sarah wel een gezond bericht bereikt. Benoemen dat ze ongezond zwaar was is onnodig. Jammer dat dit topic zo'n negatieve draai heeft gekregen. En als iemand werkelijk graag een discussie wil over de stelling afvallen met operatie is minder knap dat zonder (ik vind het een stomme stelling) dan open je daar een nieuw topic over, maar dan ga je dat niet doen in een persoonlijk topic.


Volgens mij kwam die hele reactie van Chiq ook meer in reactie op Maple die zei "dat zij het misschien nog wel makkelijker had" en in die context snap ik ook wrl dat chiq aangaf van "joh maar als je dat allemaal al heel lang geprobeerd hebt en dermate overgewicht hebt dat het een gezondheidsrisico is dan is het inmiddels een andere keuze geworden". Het was denk ik überhaupt niet aan sarah gericht (ook al is het haar topic) en ik vind het ook niets afdoen aan haar keuze of proces. Hij is lullig verwoord maar dat gaf ze zelf aan al dat dat niet altijd haar beste kant is. Ik weet van mezelf dat ik vaak wat rationeel kan zijn bij onderwerpen waar anderen een stuk emotioneler zijn dus ik zal ook ophouden hier, maar ik heb echt het idee dat het allemaal niet zo verkeerd en zeker niet pesterig bedoeld was.


Nou idd. Dat probeer ik al een tijdje duidelijk te maken.
<<

Anoniem248

Bericht 10 Jun 2018 18:12

Re: mijn verhaal + foto

Maar daarnaast kom je ook met opmerkingen als ‘dat je je het wel kunt voorstellen dat mensen denken: ja, nu weten we het wel’ en dat het ‘storend is, in elk topic weer opnieuw’. Sorry maar dan geloof ik niet dat het allemaal helemaal niet zo pesterig en negatief bedoeld is. Dat wil er bij mij niet in.

Je mag trouwens best weten dat ik vandaag veel met dit topic bezig ben geweest. Het verloop heeft me echt boos gemaakt en ik heb volgens mij wel tien keer op het punt gestaan om te reageren en mezelf op het laatste moment weer terug gefloten.
Het hoeft allemaal al niet lief, zoetsappig en met roze pluche handschoentjes, een kritische noot kan prima (zo vond ik de opmerkingen van Guattari en Whatever gewoon kritisch, van een hele andere orde) maar dit, jouw reacties, vind ik gewoon een heel ander uiterste.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Jul 2018 12:24

Re: mijn verhaal + foto

ik ga nog eenmaal hier een update plaatsen want krijg regelmatig berichten hoe het gaat.


vandaag is het precies een jaar geleden. En nu is het maar een rare dag beleef alles weer van vorig jaar nu werd ik toen wakker. Vorige week heb ik de jaarlijkse controle gehad en ik was 85 % afgevallen normaal is het gemiddelde 50% dus ik zat er ruim boven de arts had dat nog nooit meegemaakt met deze operatie en was ook zeer tevreden met mijn resultaat.
Ik val nog steeds af. Niet veel meer maar toch steeds nog wat. Ik heb vandaag van mijn man een hele mooie ring gekregen super lief.

Toen ik vorig jaar in het ziekenhuis lag kwam ik op een facebookgroep van het ziekenhuis waar veel verhalen staan van mensen en ook foto's veel die dan in 1 broekspijp passen. Dat leek mij toen zo grappig maar vast nooit haalbaar. En vanochtend heb ik dezelfde kleren weer aangedaan als vorig jaar. met 2 benen in 1 broekspijp :yes: :banaan: :banaan: :banaan:
Laatst gewijzigd door sarah1985 op 15 Aug 2018 10:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 28 Jul 2018 12:32

Re: mijn verhaal + foto

Wauw, top Sarah! Heel knap gedaan! Wat fijn dat dit jou zo heeft geholpen.
<<

Anoniem247

Bericht 28 Jul 2018 12:37

Re: mijn verhaal + foto

Wauwie wat een verschil! En dat jurkje staat je goed Sarah!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Jul 2018 12:56

Re: mijn verhaal + foto

Ik ben zo blij voor je, echt goed!
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Jul 2018 13:01

Re: mijn verhaal + foto

Geweldig! Zo fijn voor je. Goed gedaan!
#teammaple🍁
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 28 Jul 2018 13:03

Re: mijn verhaal + foto

Wat zie je er goed uit Sarah, dat jurkje staat je geweldig!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 28 Jul 2018 13:10

Re: mijn verhaal + foto

Superknap! Je ziet er prachtig uit en je straalt ook helemaal!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Jul 2018 13:28

Re: mijn verhaal + foto

Dankje, jurkje is inderdaaad leuk is van only. Heb hem veel gedragen krijg er steeds complimenten mee
Afbeelding
<<

Anoniem317

Bericht 28 Jul 2018 13:33

Re: mijn verhaal + foto

Super! Echt fijn voor je! Wat een verschil die foto’s!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 28 Jul 2018 14:14

Re: mijn verhaal + foto

Wauw, wat knap gedaan en wat zie je er goed uit zeg!
<<

Patsy

Bericht 28 Jul 2018 15:26

Re: mijn verhaal + foto

Zo ontzettend knap Sarah! Ik heb het al vaker geschreven hier, maar wat straal je.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers