Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heb jij een nood rantsoen in huis ?

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 27 Jul 2018 23:43

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

Toevallig laatst in de aanbieding 12 flessen spa rood ingeslagen (2 pakken van 6), met twee volwassenen een peuter en een dreumes kom ik met zo’n 18 liter een klein beetje in de buurt. Daarnaast nog wijn, cola, houdbare melk en chocomelk in de voorraadkast en ook nog wel wat houdbaar eten zoals blikjes tomatenblokjes, mais en gedroogde worst en rijst en pasta ed maar dat is gewoon standaard voorraad.

Ik heb altijd wel wat voorraad qua drinken maar niet zoveel als nu, mijn man vroeg er toevallig ook naar van de week en knikte goedkeurend dat er zoveel spa stond :palm: ik heb ook niet standaard dit soort voorraden in huis hoor.

Wel altijd een deken en een flesje water in de auto overigens voor als je ergens langs de snelweg autotechniek zou krijgen, waxinelichtje is ook wel een goed idee!

Ik heb in Amsterdam trouwens weleens meegemaakt dat de winkels niet bevoorraad werden ivm hevige sneeuwval en toen ik in de winkel aan kwam was er al helemaal niks vers meer te krijgen, ik heb me er toen echt over verbaasd hoe snel die winkel geplunderd was. Ook met meerdere supermarkten in de buurt is het dus geen garantie dat er nog genoeg te krijgen van producten waar veel vraag naar is op zo’n moment.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Jul 2018 01:15

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

Nee hebben wij niet, ook geen ruimte voor. Qua eten kunnen we wel maand vooruit denk ik. Waxinelichtje in auto is slim, maar wij hebben dan druipend kaarsvet meeste van het jaar, want dat smelt dus boven een bepaalde temperatuur ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Jul 2018 01:16

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

Cotton schreef:Maar mensen met flesvoeding kinderen, hebben/hadden jullie gewoon dan ook nooit een fles bronwater in huis? Het is niet dat wij maandelijks water storing hebben ofzo. Maar om nou met een hongerige baby op m'n arm er achter te komen dat er geen water uit de kraan komt lijkt me echt 1 grote hell.
6 flessen zijn niet eens €2 bij de Lidl.


Wij hebben gekookt water in een grote fles in de koelkast en kookten 'vers' water voor elke fles en koelden dat dan af met het water uit de koelkast. Nu pakken we gewoon water dat nog in de waterkoker zit en al gekookt is, ook al kan hij nu best gewoon kraanwater drinken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem248

Bericht 28 Jul 2018 04:10

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

Claire**** schreef:
Elska schreef:
Claire**** schreef:Maar als er geen water meer uit de kraan komt, loop je toch gewoon ff naar de AH om een fles water te halen? Ik snap nooit zo goed waar zulke voorraden nou echt voor nodig zijn.
Needless to say dat ik dus helemaal niks in huis heb op een paar flessen wijn na.

heb je dat al eens geprobeerd?
afgelopen week was er in Groningen een waterstoring, de supermarkten waren binnen een uur zo goed als uitverkocht.

Hoe lang duurde die storing toen? Ik vind ook dat mensen soms onnodig in paniek schieten. Hoe kan een uur na de storing de supermarkt nou leeg zijn. Ik ga als ik een middagje geen water heb echt niet gelijk naar de supermarkt rennen.

Wij hebben op m’n werk wel eens een ochtendje zonder water gezeten, toen het water eenmaal terug erop kwam, was de druk niet optimaal, kregen we de eerste uren bruin water en was het advies vervolgens om nog een aantal dagen of weken het kraanwater eerst te koken voor gebruik. Ik zou dus wel gelijk naar de supermarkt rennen want in al doe rompslomp heb ik geen zin.

En om dat drankje bestellen bij de kroeg om de hoek moest ik wel lachen hoor :) Dat noodramtsoen wordt denk ik vooral geadviseerd voor crisissituaties waarin de kroeg of detailhandel besluit niet meer open te gaan. Of meer voor de hand liggend: zoals nu met het dreigende watertekort. Met een colaatje of roseetje krijg jij geen flesje gemaakt, je worteltjes niet gaar en je oksels niet gewassen.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2018 05:50

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

Marsy31 schreef:
Cotton schreef:Maar mensen met flesvoeding kinderen, hebben/hadden jullie gewoon dan ook nooit een fles bronwater in huis? Het is niet dat wij maandelijks water storing hebben ofzo. Maar om nou met een hongerige baby op m'n arm er achter te komen dat er geen water uit de kraan komt lijkt me echt 1 grote hell.
6 flessen zijn niet eens €2 bij de Lidl.


Wij hebben gekookt water in een grote fles in de koelkast en kookten 'vers' water voor elke fles en koelden dat dan af met het water uit de koelkast. Nu pakken we gewoon water dat nog in de waterkoker zit en al gekookt is, ook al kan hij nu best gewoon kraanwater drinken.

Jup wij ook. Maar dat water moet dus wel ergens vandaan komen. Ik hou iig niet altijd de waterkoker en de fles vol.
En dan nog vind ik het risico te groot als je geen supermarkt of kroeg om de hoek hebt. Ik kan niet zomaar ergens bronwater vandaan toveren dan.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Jul 2018 06:31

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

Hmm ik heb hier nog nooit over nagedacht eigenlijk en we hebben dan ook nauwelijks wat in huis, op wat aangebroken pakken pasta en rijst na. Beleg in de koelkast en that's it. Wijn hebben we nog wel liggen inderdaad, maar ik heb nooit flessen water in huis eigenlijk. Kan me ook gewoon niet voorstellen dat ik ineens nergens water vandaan zou kunnen halen.
❤ 7 juni 2018
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 28 Jul 2018 06:46

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

Claire**** schreef:Oh ik lees net dat het enkele uren was. Nou ja, I rest my case. Als je dan enorme dorst hebt en de supermarkt is leeg en heeft geen enkele drank meer, dan ga je toch ff naar de kroeg op de hoek en bestel je een drankje. Probleem opgelost.

Totaal zo'n 6uur wat niet heel lang is nee, maar dat weet je van te voren niet. Het was warm, de oorzaak onbekend en het betrof een groot gebied (stad en omliggende dorpen). Nu was het enkele uren maar het had net zo goed een probleem van enkele dagen kunnen zijn.
Als jij in dat geval niet snel paniekerig bent en naar de supermarkt rent heb je direct je antwoord waarom het handig kan zijn om een fles water in huis te hebben.
Ik heb ook geen 6 liter per persoon in huis. Als de problemen te lang duren vertrekken we wel naar familie elders. Dat het hele land zonder water zit is me teveel een doomsday preppers situatie.

(Mag een kroeg wel open zonder werkende wateraansluiting? Daar heeft nederland vast een regeltje voor ivm hygiëne ofzo)
Afbeelding
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 28 Jul 2018 06:47

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

Ook toen met de flesvoeding (R is echt net over van flesvoeding op koemelk!) had ik nooit flessen gewoon water in huis. Ja, ik heb altijd wel twee flessen kraanwater in de koelkast zodat ze lekker koud zijn.
En vriend heeft een behoorlijke voorraad gedemineraliseerd water staan voor zijn cpap masker, in een noodgeval had ik dat wel kunnen gebruiken.
10.04.17
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 28 Jul 2018 08:05

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

Ik heb niets in huis, ja de gewone boodschappen voor deze week maar geen extra waterflessen ofzo. Ik heb in Nederland nog nooit zonder water gezeten. Ja 1 keer, maar dat was ivm onderhoud en was van te voren aangekondigd.

Ik zie nu ook geen reden om het eea in te slaan. Mocht het hier ineens ophouden, heb ik genoeg familie door de rest van het land wonen en gaan we gewoon daar naar toe. Dat heel Nederland zonder water zit kan ik me gewoonweg niet indenken. En anders heb ik nog wel genoeg melk of fris om niet uitgedroogd te raken en rijden we naar België om daar water te halen.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem249

Bericht 28 Jul 2018 09:00

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

De kans dat zoiets gebeurd en enkele dagen aanhoudt is natuurlijk enorm klein. Ik heb het in elk geval nog nooit meegemaakt en nog nooit iemand over gehoord. Mocht het gebeuren, dan deal ik er wel mee als t zover is. Je kunt je overal wel op proberen voor te bereiden, maar de kans dat je onder de bus komt is groter.
<<

Anoniem248

Bericht 28 Jul 2018 09:04

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

Ik heb het ook niet in huis hoor, maar in principe wordt dit gewoon vanuit de overheid geadviseerd. Daarnaast is het risico op een tekort aan drinkwater nu natuurlijk best wel reëel, toch?
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jul 2018 09:05

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

Ja dat is hier dus al het geval Maple. Weinig druk en 's avonds op sommige plaatsen helemaal geen water.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 28 Jul 2018 09:10

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

Wij hebben geen noodrantsoen in huis. Wel wat potten groente op voorraad, blikjes fris en pakjes drinken. Ik heb ook wel wat eten in de vriezer maar daar redden we het denk ik geen week mee met z’n vieren.
<<

Anoniem273

Bericht 28 Jul 2018 12:36

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

Harrison schreef:
June schreef:Nee, maar dan ga ik naar de man van Azi, want die heeft genoeg.

Want hij is een doomsday prepper?


Whahah, ja zoiets :smile:
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 28 Jul 2018 12:47

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

Scandic schreef:Nee, dat hebben wij niet. Drink sowieso geen water uit flessen dus dat zou bij ons nog over datum gaan ook. Eten ook niet, ik gooi niet graag eten weg dus heb geen grote voorraden.


Dit dus.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 28 Jul 2018 12:52

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

Aziraphale schreef:
Harrison schreef:
June schreef:Nee, maar dan ga ik naar de man van Azi, want die heeft genoeg.

Want hij is een doomsday prepper?


Whahah, ja zoiets :smile:

Hij haat me zeker ook, omdat ik dit hier nu nog eens noem? Sorry, ik had het onthouden :laughcry:.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem249

Bericht 28 Jul 2018 13:55

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

Aziraphale schreef:
Harrison schreef:
June schreef:Nee, maar dan ga ik naar de man van Azi, want die heeft genoeg.

Want hij is een doomsday prepper?


Whahah, ja zoiets :smile:

Ok in dat geval kom ik ook bij jullie langs :smile: . "Probleem" opgelost.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 28 Jul 2018 14:57

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

Water hebben wij standaard in de kast staan. Dat hadden we al, maar nu helemaal i.v.m. het spoelen van mijn stoma.

Qua eten heb ik geen noodrantsoen. Dat heeft hier geen nut, want geheid dat mijn man dat tussendoor op maakt, omdat hij trek heeft. Dat heb ik al td vaak meegemaakt.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 28 Jul 2018 16:44

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

Ja en Claire Groningen is óók gewoon een grote stad hoor! Idd was hier in de wijde omtrek, en ja ook hier meerdere supermarkten op korte afstanden van elkaar, meteen al geen water meer te krijgen.

Dat vind ik trouwens ook wel onhandig hoor: kun je zelf nog zo relax zijn, plunderen andere paniekmensen de boel wel.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem249

Bericht 28 Jul 2018 18:02

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

Maar t was ook weer binnen een paar uurtjes opgelost, dus in principe heb je dan die flessen water ook niet echt heel hard nodig. In mijn ogen is het in elk geval niet noodzakelijk om flessen water in de kast te gaan zetten voor het geval dat. Kan me voorstellen dat het met een baby in huis anders is.
<<

Anoniem273

Bericht 28 Jul 2018 19:28

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

June schreef:
Aziraphale schreef:
Harrison schreef:Want hij is een doomsday prepper?


Whahah, ja zoiets :smile:

Hij haat me zeker ook, omdat ik dit hier nu nog eens noem? Sorry, ik had het onthouden :laughcry:.


Hahah valt mee hoor!! Wel super grappig dat je het nog weet!
Ik wilde natuurlijk direct reageren in dit topic dat wij super goed voorbereid zijn dankzij mijn man :smile:
Onze auto is ook heel goed geprepped!
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 28 Jul 2018 20:36

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

Zora schreef:Ja en Claire Groningen is óók gewoon een grote stad hoor! Idd was hier in de wijde omtrek, en ja ook hier meerdere supermarkten op korte afstanden van elkaar, meteen al geen water meer te krijgen.

Dat vind ik trouwens ook wel onhandig hoor: kun je zelf nog zo relax zijn, plunderen andere paniekmensen de boel wel.

zelfs hier was geen water meer in de supermarkt en ik woon buiten het getroffen gebied.

Dat laatste is vooral het probleem. Als je pas bij de winkel staat wanneer je water nodig hebt dan ben je te laat. wil je niet zonder komen te zitten zal je met de paniekmensen mee naar de winkel moeten rennen of uit voorzorg water in de kast zetten.
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 29 Jul 2018 06:56

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

Azi, nu ben ik wel benieuwd wat jullie dan in de auto hebben liggen.
Wij hebben een krat met een brandblusser, deken, poncho’s, startkabels, hesjes, fles water, waxinelichtje met aansteker in de auto liggen.

Thuis heb ik een standaard voorraadje met houdbare producten (pasta, rijst en wat blikvoer) maar weinig water sinds ik een Dopper heb.
Ook hebben wij een grote moestuin, waar erg veel eten in staat, ook aardappels. En in geval van nood kunnen we de kippen op de BBQ leggen (grapje, ik denk dat ik dat erg moeilijk zou vinden, ik had ze geen namen moeten geven.)
<<

Anoniem315

Bericht 29 Jul 2018 09:38

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

Ik heb voor de lol deze site bekeken (niet bedoeld als reclame) en ik voel me nu wel ernstig tekortschieten... Sommige pakketten zijn gericht op 6 maanden! Kom ik aan met m'n kelder met een zak penne en 12 flesjes water, hahaha!

https://www.allprepare.com/noodrantsoen-kopen
<<

Anoniem249

Bericht 29 Jul 2018 10:37

Re: Heb jij een nood rantsoen in huis ?

Lekker vaag die website. "Voor een noodsituatie, die komt vaak onverwachts". Ben nog steeds benieuwd in welke noodsituatie je 6 maanden aan voedsel nodig hebt.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers