Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Avond eten met het warme weer.

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 26 Jul 2018 09:40

Avond eten met het warme weer.

Wat eten jullie 's avonds als het zulk warm weer is?
Ik maak wel vaak pasta salade. Maar wil ook wel wat anders eten. Heb niet zo veel zin om uitgebreid te koken. Maar wil ook voor mijn kinderen wel iets gezonds op tafel neerzetten.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 26 Jul 2018 09:47

Re: Avond eten met het warme weer.

Lastig ja, heb ook zo geen honger dan.

Wij eten regelmatig salade met daarbij krieltjes. Toch beetje warm, maar ook flink fris verder.
Huzarensalade of aardappelsalade (evt zelfgemaakte).
Soep met brood.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem248

Bericht 26 Jul 2018 09:54

Re: Avond eten met het warme weer.

Witlofsalade, pastasalade, (koude) wraps, gewoon een broodje. In elk geval dingen waarbij er zo min mogelijk pannen op het vuur hoeven.
<<

Anoniem248

Bericht 26 Jul 2018 09:56

Re: Avond eten met het warme weer.

Ik heb trouwens niet per definitie minder trek, maar wel anders trek. Echt heel veel trek in salades en mijn lichaam schreeuwt met de warmte om zoute dingen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2073

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 26 Jul 2018 10:22

Re: Avond eten met het warme weer.

Soep met brood vind ik ook lekker met dit weer. Of iets uit de over, dan word je zelf ook niet zo warm tijdens het koken.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 26 Jul 2018 10:53

Re: Avond eten met het warme weer.

Ik heb net voor het zo warm werd een grote pan bolognesesaus gemaakt. Met gegrilde groente, dus die warm ik vanavond op, en kook spaghetti.
Dat is nog net te doen;)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 26 Jul 2018 11:10

Re: Avond eten met het warme weer.

Pasta salade inderdaad met fusilli, kerstomaat, pijnboompitjes, lente-ui, kipfilet in blokjes gebakken, oude kaas, eventueel rucola en een dressing van rode pesto, citroensap, olijfolie en wat knoflook.

Rijstsalade, rijst koken en af laten koelen en daar heel veel kerriepoeder en wat peper en zout door heen doen, 3 kleuren paprika, rode ui en lente-ui en cashew noten.

Andijviesalade, van andijvie, uitgebakken spekjes, een gekookt eitje, wat oude kaas, Amsterdamse uitjes, augurk en blokjes gekookte aardappel die ik dan laat afkoelen in de dressing van mosterd/ azijn/ olie/ suiker of honing.

Een salade met gemengde sla, gesmolten brie, aardbeien en een balsamicodressing met een stokbroodje er naast.

Wraps met gebakken kipfilet met wat kaneel en citroensap met ijsbergsla, komkommer en als saus Griekse yoghurt met wat komijn en knoflook ( echt een lekker fris gerechtje).
Of heel simpel met sla, tomaat, reepjes gele paprika, komkommer en kipkrokantschnitzel in reepjes, met iets van een honing mosterd achtige dressing of iets op yoghurtbasis bijvoorbeeld.

Griekse salade met verse spinazie, rode ui, olijven, feta, tomaat, komkommer en zelfgemaakte croutons bijvoorbeeld.

Zo heb je wel bijna allemaal salades maar heel verschillend qua groenten en koolhydraten en je kan nog meer variëren met couscous of bulgur of iets van linzen of zo, ik ben het nu nog niet zat in ieder geval.

Ik maak ook vaak dingen zoals een hartige taart, aardappel tortilla met salami of een goed gevulde oven ( in een siliconen taartvorm) omelet bijvoorbeeld in de ochtend en die eten we dan 's avonds koud.

Maar vanavond eten we gewoon verse tortellini in een tomatensaus met spinazie en daar heb ik dan wel komkommer in zuur bij gemaakt zodat er wel lekker iets fris bij zit en het is heel snel klaar aangezien ik de saus in de vriezer heb zitten en ik ook diepvriesspinazie gebruik, dus ik sta ook niet lang boven een warm fornuis.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 26 Jul 2018 11:58

Re: Avond eten met het warme weer.

Ik eet met dit weer wat ik altijd eet. Zou zelf nog stampotten maken nu, lust ik ook graag.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 26 Jul 2018 12:04

Re: Avond eten met het warme weer.

Mijn kinderen eten met dit weer flink meer fruit, dus dan maak ik me ook niet zoveel zorgen als ze met avondeten minder groente binnen krijgen. Wij eten nu vooral salades, stokbroodje, gebakken aardappels, wraps, etc
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 26 Jul 2018 13:08

Re: Avond eten met het warme weer.

Vanavond eten wij soep met een broodje. Ik heb weinig zi in koken met deze warmte, terwijl ik het normaal wel leuk vind.

Goede tips, MInoessepoes, jij hebt altijd zo veel leuke gerechtjes!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3586

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 26 Jul 2018 13:14

Re: Avond eten met het warme weer.

Ik eet voornamelijk salades met aardappeltjes (uit de oven) en vlees of vis.
Heb niet zo’n zin om lang in de keuken te staan en heb ook veel minder zin in een warme maaltijd met dit weer.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jul 2018 13:21

Re: Avond eten met het warme weer.

Wij eten vanavond Italiaanse bol met een hamburger, kaas, augurk etc. En daarnaast een salade.

We eten meestal een beetje simpel/snel klaar. Soep met (stok)broodje, aardappeljes met vlees en salade. Of we gaan BBQ-en.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25010

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Jul 2018 13:58

Re: Avond eten met het warme weer.

Wij eten vandaag een broodje shoarma en sla erbij.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem271

Bericht 26 Jul 2018 17:54

Re: Avond eten met het warme weer.

Wij hebben de BBQ weer aangezet.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 26 Jul 2018 17:55

Re: Avond eten met het warme weer.

Bedankt voor de tips!
Vanavond is het toch pasta salade geworden.
Heb nog voor een keer sperziebonen met gebakken aardappeltjes op het menu staan en soep met wraps met roomkaas en ham.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 26 Jul 2018 18:33

Re: Avond eten met het warme weer.

Wij hadden pastasalade, en groene salade, stokbrood, van die kleine bakjes tapas en nog wat vlees van de barbecue. De kinderen eten dan vaak brood, fruit, kaas, dat soort dingen. Morgen zal het wel weer zoiets worden, in het weekend gaan we waarschijnlijk nog een keer uit eten. En in de nieuwe week hopelijk weer wat vaker 'gewoon' koken (alhoewel we dat in de afgelopen dagen wel vaker hebben gedaan).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6184

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 26 Jul 2018 18:38

Re: Avond eten met het warme weer.

Ik kook eigenlijk wel gewoon met dit weer. Het koken zelf vind ik wel minder. Maar warm eten gaat er wel in.
<<

Anoniem317

Bericht 26 Jul 2018 19:10

Re: Avond eten met het warme weer.

Wij koken gewoon met dit weer (net zoals anders). Ik merk wel dat we wat minder eten.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9450

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 27 Jul 2018 06:23

Re: Avond eten met het warme weer.

Joey schreef:Ik kook eigenlijk wel gewoon met dit weer. Het koken zelf vind ik wel minder. Maar warm eten gaat er wel in.

Dit inderdaad
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem249

Bericht 27 Jul 2018 07:19

Re: Avond eten met het warme weer.

Ik maak me er makkelijk vanaf. Ik bestel veel, ga ontzettend veel bbq-en of koop gewoon kant en klare dingen. Ik eet dan ook bijna elke avond in het park/terras.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers