Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag m.b.t. opzeggen baan en vakantie-uren

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 23 Jul 2018 10:19

Vraag m.b.t. opzeggen baan en vakantie-uren

Oke, even kijken of ik dit helder kan uitleggen :eyes:

Ik heb nu zwangerschapsverlof tot 23 September. Ik zou dus eigenlijk per 23 September terugkeren naar mijn baan in de ouderenzorg, maar omdat ik de zorg al heeeeeel lang zat ben, heb ik afgelopen week gesolliciteerd en ben aangenomen :banaan:

Per 1 Oktober ga ik weer terug de kinderopvang in, hoera!
Nu is het zo dat mijn verlof eigenlijk tot eind Juli liep, maar ik heb er nog 7 weken vakantie achter aan genomen.
Mijn opzegtermijn is 1 maand, dus als ik 1 Okt zou willen beginnen moet ik 1 Sept op gaan zeggen.

Alleen kom ik dan vakantie-uren tekort om die ene week van 23 sept tot 1 okt nog op te kunnen nemen. (ik wil deze ene week echt niet nog daar werken). verrekenen ze het tekort aan vakantie dan gewoon met mijn salaris?

Of kan is het voor mij gunstiger om bijv per 1 Aug al op te zeggen en die resterende vakantiedagen die ik nog heb voor september te laten uitbetalen?

Wie weet wat ik het beste kan doen?
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 23 Jul 2018 10:27

Re: Vraag m.b.t. opzeggen baan en vakantie-uren

Ik zou dan per 1 augustus al opzeggen om te voorkomen dat ze je verplichten voor die ene week nog te komen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 23 Jul 2018 10:28

Re: Vraag m.b.t. opzeggen baan en vakantie-uren

Kun je niet per 23 augustus ontslag nemen? Dat de opzegtermijn dan ingaat? Of is dat een hele domme opmerking :smile:
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jul 2018 10:31

Re: Vraag m.b.t. opzeggen baan en vakantie-uren

Joey schreef:Kun je niet per 23 augustus ontslag nemen? Dat de opzegtermijn dan ingaat? Of is dat een hele domme opmerking :smile:

Ja dat dacht ik ook inderdaad. Zorgen dat je die 23ste september er gewoon niet meer werkt.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 23 Jul 2018 10:33

Re: Vraag m.b.t. opzeggen baan en vakantie-uren

Als je er geen probleem mee hebt om een week onbetaald thuis te zitten, dan zou ik 1 augustus gewoon lekker opzeggen voor vanaf 23 september. Volgens mij moest je namelijk wel een hele kalendermaand opzeg inacht nemen maar dat weet ik niet zeker. Anders zie Cotton en Joey.
L2014 & H2017
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Jul 2018 11:08

Re: Vraag m.b.t. opzeggen baan en vakantie-uren

Ik zou opzeggen per 23 september en dan krijg je dus 1 week niet betaald. Ik zou trouwens zsm opzeggen, niet wachten tot die 1 maand opzegtermijn, dus zodra je je nieuwe contract hebt getekend. Wel zo prettig voor je werkgever.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 23 Jul 2018 11:26

Re: Vraag m.b.t. opzeggen baan en vakantie-uren

Soms is het een kalendermaand opzegtermijn en soms kan het gewoon half de maand.
Verder zou ik idd ook opzeggen zodra ik heb getekend en dan aangeven dat je die ene week niet wilt werken en dat ze het tekort aan uren maar moeten inhouden van je loon.
Het kan trouwens zijn dat je minder vakantieuren hebt en dus langer onbetaald thuis zit. Je uren zijn nl berekend op een heel kalenderjaar dus als je eerder stopt heb je minder uren.

En natuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe baan!
30-04-2017
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 23 Jul 2018 11:42

Re: Vraag m.b.t. opzeggen baan en vakantie-uren

Ik zou even checken of je een kalendermaand opzegtermijn hebt of per datum opzeggen. Ik gok kalendermaand want dat is het meest gangbare.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 23 Jul 2018 18:54

Re: Vraag m.b.t. opzeggen baan en vakantie-uren

Ik kan inderdaad alleen per de 1e van de maand opzeggen.
Als ik nu al voor 1 Augustus opzeg en in mijn brief zet dat ik per 1 Okt uit dienst wil treden, terwijl mijn opzegtermijn 1 maand is en ik dus officieel al per 1 Sept zou kunnen stoppen, dan mag mijn werkgever toch niet zeggen dat ze me evengoed per 1 sept al uit dienst laten treden? Ook al wil ik 1 okt?
<<

Anoniem270

Bericht 23 Jul 2018 19:03

Re: Vraag m.b.t. opzeggen baan en vakantie-uren

Ik zou zo snel mogelijk opzeggen en je vakantieuren laten uitbetalen.
Lijkt mij de beste oplossing.
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 23 Jul 2018 19:05

Re: Vraag m.b.t. opzeggen baan en vakantie-uren

Dankjewel! :cheering:

Ik weet niet of uitbetalen het meest gunstige is, want daar gaat volgens mij heel veel belasting vanaf?
<<

Anoniem270

Bericht 23 Jul 2018 19:08

Re: Vraag m.b.t. opzeggen baan en vakantie-uren

Dat wel maar krijg je volgend jaar bij je belastingteruggaaf weer terug
Anders even overleggen met je P&O afdeling
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 23 Jul 2018 20:22

Re: Vraag m.b.t. opzeggen baan en vakantie-uren

Ik heb er weinig verstand van maar ik hoorde laatst dat iemand ter overbrugging een arbeidsongeschiktheidsverzekering had afgesloten omdat je die niet hebt op het moment dat je geen baan hebt? Ik weet niet in hoeverre dat relevant is maar dan zou ik kiezen voor 1 oktober en de vakantie uren die je dan in de min staat van je salaris af laten trekken. Maar ik denk wel dat je werkgever het dan goed moet keuren dat je 1 week extra vakantie uren opneemt en niet komt werken.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 23 Jul 2018 20:33

Re: Vraag m.b.t. opzeggen baan en vakantie-uren

Tijdens mijn verlof heb ik ook een nieuwe baan gevonden. Bij mij is berekend hoeveel dagen vakantie ik nog had en dat is achter mijn verlof geplakt. Op de dag dat mijn vakantidagen op zijn, ga ik uit dienst. Dit was minder dan ik vrij had gevraagd na mijn verlof. Ik heb nu dus één week onbetaald verlof tot mijn nieuwe baan begint en krijg geen vakantiedagen uitbetaald. Bij ons is opzeggen niet per de eerste vd maand, dus hiermee kon geschoven worden.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 23 Jul 2018 21:44

Re: Vraag m.b.t. opzeggen baan en vakantie-uren

Kun je niet eerder bij je nieuwe werk starten? Dat je per 1 of 23 sept daar in dienst kunt?
<<

Okidoki

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 16 Jan 2014 18:06

Bericht 23 Jul 2018 22:14

Re: Vraag m.b.t. opzeggen baan en vakantie-uren

Ik zou opzeggen zodra je je nieuwe contract getekend hebt. Je kunt vervolgens in overleg met je werkgever bekijken of het mogelijk is 23 september uit dienst gemeld te worden. Als ze daar niet aan meewerken kun je onbetaald verlof opnemen van 23 september tot 1 oktober. Dit mogen ze niet weigeren mits er een zwaarwegend bedrijfsbelang is.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Papillio