Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eten we vanavond? #12

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Jul 2018 18:13

Re: Wat eten we vanavond? #12

Stukje duiding: dat komt omdat je het meervoud van groente als ‘groentes’ én als ‘groenten’ kunt spellen en in zo’n geval vervalt de ‘n’.
#teammaple🍁
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Jul 2018 20:03

Re: Wat eten we vanavond? #12

Urban Naked schreef:Stukje duiding: dat komt omdat je het meervoud van groente als ‘groentes’ én als ‘groenten’ kunt spellen en in zo’n geval vervalt de ‘n’.


Dan vervalt de n toch juist niet als jij zegt dat groenten en groentes meervoud zijn van groente? Bovendien lijkt mijn spelling de goede aangezien er vast meer dan 1 soort groente in zit.

Schat daar doelde ik niet op, maar nu je het zegt ik dacht dat beide kan is toch net als panne(n)koeken.
Ik doelde op de dubbele benaming die zij gaf vegetarische groente(n)burger die sowieso al vega is. Dus vegetarische burger of groente(n)burger als we toch bezig zijn.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 23 Jul 2018 20:10

Re: Wat eten we vanavond? #12

Wij kregen onverwacht drie kinderen en mijn zus te eten. Heb toen pannenkoeken en poffertjes gebakken. Heerlijk, maar toen ik ze stond te bakken (3 pannen tegelijk) vroeg ik me af wat ik in hemelsnaam achter dat warme fornuis deed.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Jul 2018 08:47

Re: Wat eten we vanavond? #12

caribbeanlover schreef:
Urban Naked schreef:Stukje duiding: dat komt omdat je het meervoud van groente als ‘groentes’ én als ‘groenten’ kunt spellen en in zo’n geval vervalt de ‘n’.


Dan vervalt de n toch juist niet als jij zegt dat groenten en groentes meervoud zijn van groente? Bovendien lijkt mijn spelling de goede aangezien er vast meer dan 1 soort groente in zit.

Schat daar doelde ik niet op, maar nu je het zegt ik dacht dat beide kan is toch net als panne(n)koeken.
Ik doelde op de dubbele benaming die zij gaf vegetarische groente(n)burger die sowieso al vega is. Dus vegetarische burger of groente(n)burger als we toch bezig zijn.

Nee, de spelling is dus groenteburger en niet groentenburger. Vanwege wat ik al uitlegde.
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jul 2018 09:27

Re: Wat eten we vanavond? #12

Thanks UN, die regel kende ik niet.

Ik ga vanavond lekker uit eten, inclusief wijnarragement en hopelijk airco! Opening night van het nieuwe restaurant van Wim Severein:
https://www.esquire.com/nl/hotspots/res ... -severein/
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Jul 2018 09:27

Re: Wat eten we vanavond? #12

Urban Naked schreef:
caribbeanlover schreef:
Urban Naked schreef:Stukje duiding: dat komt omdat je het meervoud van groente als ‘groentes’ én als ‘groenten’ kunt spellen en in zo’n geval vervalt de ‘n’.


Dan vervalt de n toch juist niet als jij zegt dat groenten en groentes meervoud zijn van groente? Bovendien lijkt mijn spelling de goede aangezien er vast meer dan 1 soort groente in zit.

Schat daar doelde ik niet op, maar nu je het zegt ik dacht dat beide kan is toch net als panne(n)koeken.
Ik doelde op de dubbele benaming die zij gaf vegetarische groente(n)burger die sowieso al vega is. Dus vegetarische burger of groente(n)burger als we toch bezig zijn.

Nee, de spelling is dus groenteburger en niet groentenburger. Vanwege wat ik al uitlegde.


Zo is het maar net!

Wij eten lasagne vanavond.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem301

Bericht 24 Jul 2018 10:10

Re: Wat eten we vanavond? #12

Urban Naked schreef:
caribbeanlover schreef:
Urban Naked schreef:Stukje duiding: dat komt omdat je het meervoud van groente als ‘groentes’ én als ‘groenten’ kunt spellen en in zo’n geval vervalt de ‘n’.


Dan vervalt de n toch juist niet als jij zegt dat groenten en groentes meervoud zijn van groente? Bovendien lijkt mijn spelling de goede aangezien er vast meer dan 1 soort groente in zit.

Schat daar doelde ik niet op, maar nu je het zegt ik dacht dat beide kan is toch net als panne(n)koeken.
Ik doelde op de dubbele benaming die zij gaf vegetarische groente(n)burger die sowieso al vega is. Dus vegetarische burger of groente(n)burger als we toch bezig zijn.

Nee, de spelling is dus groenteburger en niet groentenburger. Vanwege wat ik al uitlegde.


Tnx schat.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Jul 2018 10:18

Re: Wat eten we vanavond? #12

Wij aten gisteren een supersnelle bami (want ik was laat uit het zwembad, maar wilde ook niet iets kant-en-klaar halen) van: medium noodles van Amoy, gele Thaise curry uit een mealkit van Blue Elephant, voorgegaarde kip (Tandoori-variant), voorgekookte garnalen en een handje cashewnoten, zoetzure komkommer erbij. Het was erg lekker, wel erg pittig. Volgende keer wil ik het maken met Massamancurry. Ik was bang dat die voorgegaarde kip erg droog zou zijn in de curry, maar het was juist heel lekker mals en de smaken gingen ook goed samen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 24 Jul 2018 11:02

Re: Wat eten we vanavond? #12

Ik ga de restjes van de BBQ opmaken. We hebben sla, kabeljauw burgers en nog allerlei dingetjes.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Jul 2018 11:03

Re: Wat eten we vanavond? #12

Carrie schreef:
Urban Naked schreef:
caribbeanlover schreef:
Dan vervalt de n toch juist niet als jij zegt dat groenten en groentes meervoud zijn van groente? Bovendien lijkt mijn spelling de goede aangezien er vast meer dan 1 soort groente in zit.

Schat daar doelde ik niet op, maar nu je het zegt ik dacht dat beide kan is toch net als panne(n)koeken.
Ik doelde op de dubbele benaming die zij gaf vegetarische groente(n)burger die sowieso al vega is. Dus vegetarische burger of groente(n)burger als we toch bezig zijn.

Nee, de spelling is dus groenteburger en niet groentenburger. Vanwege wat ik al uitlegde.


Tnx schat.


Het ging om de dubbele benaming die jij zei.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Jul 2018 11:27

Re: Wat eten we vanavond? #12

Vanavond maak ik een soort nasi van zilvervliesrijst, ui, knoflook, sperzieboontjes, ketjap en geklutste eitjes erdoor. Voor mijn man doe ik er kipfilet bij en voor mezelf denk ik weer een vegetarische groenteburger want die is nog over van gisteren er zaten er namelijk 2 in de verpakking.

Edit, het is een vegetarische groenteschnitzel.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 24 Jul 2018 11:58

Re: Wat eten we vanavond? #12

Verrassende combi Susan, klinkt lekker!

Onze peuter mocht kiezen en koos voor broccoli. Ik bak er aardappeltjes en runderworstjes bij. Nu al zin in. Grapje.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 24 Jul 2018 12:23

Re: Wat eten we vanavond? #12

Broccoli met rijst en een gambaspies die we over hebben van de bbq.
30-04-2017
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 24 Jul 2018 12:32

Re: Wat eten we vanavond? #12

Restjes uit de koelkast, aangezien koken lastig en te warm is.
We hebben nog wat verschillende kaasjes, olijfjes, hammetjes en gedroogde worst. Kleine gehaktballetjes uit de vriezer met uiensaus, en panini met serranoham, artisjokharten, rode ui, paprika en mozzarella.
10.04.17
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Jul 2018 12:58

Re: Wat eten we vanavond? #12

Ik eet vnv Indiaas!
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 24 Jul 2018 13:18

Re: Wat eten we vanavond? #12

SoGood schreef:Verrassende combi Susan, klinkt lekker!

Onze peuter mocht kiezen en koos voor broccoli. Ik bak er aardappeltjes en runderworstjes bij. Nu al zin in. Grapje.

Haha!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 24 Jul 2018 13:24

Re: Wat eten we vanavond? #12

Gehaktballetjes in jus, kant en klare rosti rondjes uit de oven en salade met tomaatjes, olijven, basilicum, mozzarella en vijgen balsamico dressing, voor de jongens nog een bakje appelmoes er bij. Niet de meest logische combinatie maar dit was allemaal nog in huis en zo hoef ik straks alleen de oven even aan te zetten ( de rest staat al klaar).
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 24 Jul 2018 15:05

Re: Wat eten we vanavond? #12

Die regel kende ik geloof ik nog niet, UN. Bedankt!

We gaan bbqen in het park. We hebben maiskolven met mango chili salsa, gegrilde groenten, zalm met soja glaze, kippendijensate en gegrilde perzikken als toetje.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Jul 2018 15:08

Re: Wat eten we vanavond? #12

Carrie schreef:Vanavond maak ik een soort nasi van zilvervliesrijst, ui, knoflook, sperzieboontjes, ketjap en geklutste eitjes erdoor. Voor mijn man doe ik er kipfilet bij en voor mezelf denk ik weer een vegetarische groenteburger want die is nog over van gisteren er zaten er namelijk 2 in de verpakking.

Edit, het is een vegetarische groenteschnitzel.


Een groenteburger of schnitzel is bij voorbaat vegetarisch dat bedoelde ik.
<<

Geel

Bericht 24 Jul 2018 15:19

Re: Wat eten we vanavond? #12

Wij eten runderworstjes met een maissalade van gegrilde mais en cherrytomaten, met een beetje pasta en rucola erbij.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Jul 2018 15:24

Re: Wat eten we vanavond? #12

caribbeanlover schreef:
Carrie schreef:Vanavond maak ik een soort nasi van zilvervliesrijst, ui, knoflook, sperzieboontjes, ketjap en geklutste eitjes erdoor. Voor mijn man doe ik er kipfilet bij en voor mezelf denk ik weer een vegetarische groenteburger want die is nog over van gisteren er zaten er namelijk 2 in de verpakking.

Edit, het is een vegetarische groenteschnitzel.


Een groenteburger of schnitzel is bij voorbaat vegetarisch dat bedoelde ik.


Oja. Het staat precies zo op de verpakking, ik zal het doorgeven aan de fabriek van de Lidl :albino:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jul 2018 15:35

Re: Wat eten we vanavond? #12

Ik probeer voor 't eerst een Allerhande Box gerecht. Alleen haal ik de koolhydraten eruit. Er zitten ook courgette noodles bij, dus dat eten we met gehakt en wokgroenten en teriyakisaus.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Jul 2018 16:05

Re: Wat eten we vanavond? #12

Carrie schreef:
caribbeanlover schreef:
Carrie schreef:Vanavond maak ik een soort nasi van zilvervliesrijst, ui, knoflook, sperzieboontjes, ketjap en geklutste eitjes erdoor. Voor mijn man doe ik er kipfilet bij en voor mezelf denk ik weer een vegetarische groenteburger want die is nog over van gisteren er zaten er namelijk 2 in de verpakking.

Edit, het is een vegetarische groenteschnitzel.


Een groenteburger of schnitzel is bij voorbaat vegetarisch dat bedoelde ik.


Oja. Het staat precies zo op de verpakking, ik zal het doorgeven aan de fabriek van de Lidl :albino:



:yes:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Jul 2018 16:19

Re: Wat eten we vanavond? #12

Ik ben verse krieltjes in de schil aan het koken voor een aardappelsalade met Blue Cheese dressing, notenmix, spekjes, druiven en peer.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 24 Jul 2018 16:31

Re: Wat eten we vanavond? #12

Ik denk dat ik een sushi bowl bestel.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers