Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nav wat wil jij in Nederland nog graag zien of doen?

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 22 Jul 2018 10:56

Re: Nav wat wil jij in Nederland nog graag zien of doen?

On topic, ik ben op veel plekken al geweest die worden genoemd. Zelf heb ik nog op mijn lijstje:
- Vlieland, enige Waddeneiland waar ik nog niet ben geweest
- Alkmaar, geen idee of het leuk is maar ik ben er nog nooit geweest
- Breda, wel eens geweest maar dat is zo lang geleden, ik weet er weinig meer van
- De Biesbosch
Verder kan ik zo even niets bedenken.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 22 Jul 2018 14:19

Re: Nav wat wil jij in Nederland nog graag zien of doen?

@ Miss D... Ga maar eens naar Gennep en de plaatsen in de buurt daar. Limburg maar totaal geen dialect en de mensen zelf hebben daar meer met Nijmegen en Gelderland dan met Limburg. Dat zeggen ze zelf. Ten minste de personen die ik daar heb gesproken.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 22 Jul 2018 15:59

Re: Nav wat wil jij in Nederland nog graag zien of doen?

Maar Fred, jij zegt letterlijk dat dialect pas begint onder Venlo en dat er in Noord Limburg geen dialect gesproken wordt. Dat klopt dus totaal niet. Dat er geen dialect gesproken wordt in Gennep kan best, maar Noord Limburg is meer dan dat.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 22 Jul 2018 16:20

Re: Nav wat wil jij in Nederland nog graag zien of doen?

Cotton schreef:
Joey schreef:Ongeveer in noord oost Friesland ben ik opgegroeid, nou ja, tot 2 jaar terug gewoond ook. Ga nu in Sneek wonen.
Joure kwam ik vaak toen ik ambulant hulpverlener was. Ik werkte daar met mensen en gezinnen die ik niet leuk vond, ik vond ze nogal aso. Daardoor heb ik altijd wat een negatieve associatie met Joure. Maar van anderen begrijp ik dat het best een prima dorp is :P.

Haha die associatie heb ik idd met de echte S.nekers. Mijn vriend wilde eerst niet eens dat G daar geboren zou worden. Alsof ze dan geboren wordt met een gouden zeilboot oorbel in haar oor haha.
Maar verder vind ik het een leuke stad, met een leuk centrum en een goed ziekenhuis.
Maar idd in bepaalde delen van J.oure wonen ook van die mensen die in de voortuin leven zeg maar...

Haha mooi. Ja dat met S.nekers geloof ik ook zo. Toen we een huis zochten, wilde mijn vriend ook bijna in geen enkele wijk wonen (maar wel per se S.neek) :eyes:. De schoonfamilie van mijn schoonzusje zijn echte S.nekers. Dat zijn hele leuke en lieve mensen, maar wel wat typisch ja.
En ja, ik zag toen alleen dat deel van J.oure. En het is niet dat die mensen per definitie niet leuk zijn. Maar ik vond toen de mensen die ik begeleidde en hun omgeving gewoon echt niet leuk. Ik wist wel dat mijn beeld eenzijdig was, maar dat was m'n enige associatie met die plaats.
<<

Anoniem321

Bericht 23 Jul 2018 16:29

Re: Nav wat wil jij in Nederland nog graag zien of doen?

Wat ik nog wil zien:
Madurodam
Kinderdijk
Texel, Ameland en Schiermonnikoog (eilanden waar ik nog nooit ben geweest)
Naar Peazens (heel klein dorp helemaal bovenin Friesland, mijn pake aan moederskant komt daar vandaan).
Planetarium in Franeker
Naar Zeeland (nog nooit geweest)
Zuiderzeemuseum

Wat ik aanraad:
Wandeling door Hindeloopen
Bezoek aan Zaanse Schans (vond ik echt leuk!)
Solextocht door Gaasterland maken (is superleuk!)
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers