Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Monkey platter

<<

Anoniem255

Bericht 15 Jul 2018 08:00

Re: Monkey platter

Hier maak ik dat zo'n 1-2 x per week. In de vakanties vaker. Een lekker bord, noemen ze het hier. En bij ons is het meestal als lunch of als tussendoortje.

Wat er op gaat ligt er aan wat ik in huis heb. Maar meestal iets van onderstaande:

Frambozen uit eigen tuin
Blauwe bessen
Aardbeien
Meloen
Banaan
Appel
Gekookt ei
Coctail worstjes
Div. Soorten salami
Andere soorten worst zoals leverworst of gekookte worst
Soms wat kaas
Komkommer
Paprika
Worteltjes
La vache stokjes
Kleine knackertjes
Wraps
Tomaatjes
Gerookte zalm
Makreel
Garnaaltjes
Kleine worsten/saucijzenbroodjes
En soms wat ongezonds erbij zoals een koekje of wat chips.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 526

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 16 Jul 2018 16:06

Re: Monkey platter

Ik zet er ook weleens een klein schaaltje griekse joghurt bij.
Dan eet hij dus eerst een toetje en dan pas zijn gewone eten, echt feest is dat.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6357

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 16 Jul 2018 16:43

Re: Monkey platter

Ik heb het nu voor de oudste staan. Snoeptomaatjes, komkommer, knakworst, gekookt eitje en perzik in stukjes. De jongste eet een tosti... :palm:
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 722

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 16 Jul 2018 17:11

Re: Monkey platter

Ik maak er straks eentje voor mij en mijn vriend naast de tomatensoep:
- Witte druiven
- Komkommer
- Augurkjes
- Gekookt eitje
- Broodsticks van oud brood met olijfolie en kruiden uit de oven
- Plakjes droge worst
- Blokjes feta
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 17 Jul 2018 19:19

Re: Monkey platter

Leuk dit, ik ga dit binnenkort ook eens op tafel zetten. Zullen de dames vast gezellig vinden.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 17 Jul 2018 19:57

Re: Monkey platter

Oh, ik weet zeker dat dit bij mijn zoon ook in de smaak zal vallen! Ga ik ook eens doen!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 23 Jul 2018 09:49

Re: Monkey platter

Mijn man en ik aten gisteren "Griekse" wraps met ijsbergsla, komkommer, gele paprika, kip gebakken met kaneel en citroensap een saus van Griekse yoghurt met knoflook en komijn en wat verkruimelde feta.

Ik weet dat de oudste dat niet goed eet als ik het als wrap klaar maak, dat valt uit elkaar en hij gaat het zitten ontleden, nu heb ik alle onderdelen los op de borden van beide jongens gelegd, de wraps in stukken gescheurd zodat ze konden dippen in de yoghurt saus, blokjes feta, reepjes paprika ed en ze hebben beide echt heel lekker zitten eten :thumbup:
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Sep 2018 10:18

Re: Monkey platter

Ik heb net een morning snack monkey platter gemaakt met druiven, appelkoekjes en broodkorstjes.

Afbeelding

Bordje is een leuke tip, het is van Ezpz en plakt aan de tafel dus hij kan 'm niet omgooien.
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3470

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 26 Sep 2018 11:36

Re: Monkey platter

Die heb ik van Ali expres Marin, heel handig! Alleen past ie niet op tafelblad Tripp Trapp. Lekker bordje eten!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem316

Bericht 26 Sep 2018 11:40

Re: Monkey platter

Hier krijg ik mijn kind echt niet aan de komkommer en tomaten. Lastig, maar niet heel gek omdat ik zelf beiden ook niet lust. Ik vind het er echt leuk uit xien!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Sep 2018 11:44

Re: Monkey platter

Pippa schreef:Die heb ik van Ali expres Marin, heel handig! Alleen past ie niet op tafelblad Tripp Trapp. Lekker bordje eten!


Haha ja das irritant dan!
Wij hebben deze laatst bij de Babypark gekocht en zijn toen naar de kinderstoelen afdeling gelopen om te passen of 't op de Stokke Steps paste. Dit model was 't enige, de grotere niet.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6799

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 26 Sep 2018 11:46

Re: Monkey platter

Dee schreef:Hier krijg ik mijn kind echt niet aan de komkommer en tomaten. Lastig, maar niet heel gek omdat ik zelf beiden ook niet lust. Ik vind het er echt leuk uit xien!


T lustte dat eerder ook niet. Totdat we een cherrytomatenplantje hadden :smile:
2016
<<

Anoniem243

Bericht 26 Sep 2018 19:33

Re: Monkey platter

Dee schreef:Hier krijg ik mijn kind echt niet aan de komkommer en tomaten. Lastig, maar niet heel gek omdat ik zelf beiden ook niet lust. Ik vind het er echt leuk uit xien!


J. heeft dat ook heel lang niet gegeten maar ineens was hij om. Dus blijven proberen zou kunnen lonen (met de nadruk op zou, haha).

Leuk en lekker Marin!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 27 Sep 2018 06:49

Re: Monkey platter

Ik snijd altijd een hapje uit komkommers zodat het een soort van packman is, daar speelt S mee dat het een krokodil is en dan zeg ik dat hij hem snel moet opeten voordat de krokodil hem bijt en vervolgens eet hij de komkommer wel op :nopompom:
Tomaat weigeren beide jongens standaard, reepjes paprika of wortel vinden ze wel lekker ( voor S rauw, voor M nog wel even zacht gekookt aangezien hij nog maar een paar tanden heeft).
Als ze de keus hebben tussen vlees, aardappels en rauwkost bij hun avondeten dan eten ze beiden geen groenten, dus dan geeft ik ze gewoon als ik aan het koken ben een bakje met paprika of zo op de bank, dan hebben ze al trek en is er op dat moment geen ander alternatief en gaan die bakjes dus altijd schoon op.
25-11-2014 & 09-06-2017
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers