Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 16 Jul 2018 08:40

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Misschien ben ik al te laat Uffe. Je kunt er niks tegen doen, die spatader. Wat je wel kan doen is compressie kousen dragen tijdens de rit. Dat bevorderd de doorbloeding in de benen.

Goede reis!!!
Afbeelding
Afbeelding
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 16 Jul 2018 13:27

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Sorry voor de late reactie dames. Avonddiensten werken en het warme weer erbij maakt dat ik me niet heel productief voel. Dus ff een inhaalslag:

Uffe: ja erg fijn dat de termijnecho goed was. En ook fijn dat we tussen de 12 en 20 weken zelf nog even kunnen spieken of alles goed gaat. Wij gaan nog op vakantie. Eind augustus 2 weken Oostenrijk. Met de auto. Mijn ouders gaan met ons mee( geen auto zelf en doordat we de kosten nu delen kunnen we beide makkelijker op vakantie en hebben we een chauffeur extra) dat ik al naar de arbo arts moest was meer een formaliteit om wat dingen vast te leggen. Wat mijn rechten en plichten zijn maar ook die van de werkgever. Wat leuk dat jullie weer een meid krijgen! En volgens mij zijn jullie nu onderweg dus fijne vakantie!!


Elro: fijn dat je eruit bent hoe je jouw diensten gaat indelen. Tsja ik ben wat dat betreft dat misschien erg egoïstisch geworden maar ik kijk alleen naar wat ik zelf voel en kan. En als dat betekend dat het rooster overhoop moet dan is dat maar zo. Komt ook door enorme werkdruk en weinig begrip voor ons in het algemeen op mijn werkplek. Dan word je ook harder.

Meg: we zitten eraan te denken een taart of cupcakes te laten maken. En die dan met een aantal mensen open te snijden. Mijn man zijn ouders wonen in Amsterdam en almere(gescheiden) zijn broer in Badhoevedorp wij in Brabant dus ik wil het eventueel filmen en door sturen. Mijn ouders zullen er dan wel zelf bij zijn. En ja inderdaad erg fijn tussendoor een echo te hebben. De eerste weken had ik krampjes. Nu voel ik weinig meer in het baarmoeder gebied zeg maar. En een echo is dan wel bevestiging dat het nog goed gaat. Ik zou ook niet vragen om een babyshower. Maar als mensen het willen organiseren houd ik ze niet tegen. Leuk is het wel.

Highway: wat rot het dat maagzuur. Ik heb van de huisarts omeprazol gekregen. Dat is veilig tijdens zwangerschap en helpt bij mij als een tierelier. Ben dan dagen zuurvrij. Misschien iets om te vragen? Wat fijn dat je ook vakantie hebt. En die metingen zou ik me ook niet al te druk om maken. Paar mm verkeerd klikken en het scheelt zo dagen.
Wijzelf denken dat we een meisje krijgen. Geen idee waarom ik dat denk.

September: hopelijk snel hulp met de diabetes. Zo afvallen lijkt me ook niet de bedoeling! Mooi buikje al!

Moesje: dan zitten wij dicht bij elkaar! Ik ben voor nu uitgerekend op 29 januari. En bekkenklachten al zou vervelend zijn. Ik heb ook last van rug/been/lies en schaakbord doet zeer als ik erop duw maar dat is misschien normaal. En ben bang voor bekkenklachten ook. Ben ook rugpatient dus het kan ook heel goed daar vandaan komen!

Zo vandaag 3e avonddienst. En dan ben ik er gelukkig weer 2 vrij. Ik vind het toch wel zwaar. En het weer helpt voor mij ook niet mee. Krijg er hoofdpijn van. Morgen bij collega een hoop spullen al ophalen. Box heb ik vorige week over genomen van iemand voor €15 met 2 boxkleden. Kinderwagen hebben we al en maxi cosi. Wipstoeltje ook. Babykamer nog en aankleding/kleertjes enz. En dan voor of na de vakantie starten met de babykamer opknappen
D. 💙14-01-2019💙
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 17 Jul 2018 13:45

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Uffe, is je heenreis gelukt? Ik had vrijdag 2 uur in de auto gezeten en leek wel hoogzwanger toen ik de auto uit kwam haha. Op de terugweg maar een tussenstop gedaan

Mooi buikje september!

Met, ik ben 1x bij diëtiste geweest (90 euro eigen risico voor een half uurtje). Mocht haar altijd mailen met vragen, maar verder geen contact. De vk zei dat ivm de baby en de consequenties. Zie jij de diëtiste wel vaak dan?

Justmedaan, wij hebben zelf wel een fijn team, dus dat maakt t lastiger. En t rooster heeft al wat te verduren gehad met teamwisselingen, en vooral in de vakantie is dat niet fijn.
Had gisteren mn teamleider gemaild over mn diensten, krijg ik een mailtje terug dat we misschien maar eens serieus moeten nadenken om me gedeeltelijk ziek te melden. Goh :palm: hij belt vandaag

Hier weer terug van t weekendje. Was leuk, maar ook vermoeiend. Vooral t lopen in t park, na 2-3 uur werd t al helemaal stijf..
Nu mn eetpatroon maar weer goed oppakken. Op vakantie nog een heerlijke swirl gepakt, oeps haha. En we gingen eten bij de Mac, toen alleen maar hamburger genomen.

Heb al wat ideeën voor de babykamer, ook wat dingen besteld, maar ik twijfel over de match.. het dekentje is een andere kleur dan t talentje.. Terwijl t van zelfde soort is (wolkenthema van de babydump)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 17 Jul 2018 22:31

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja dat maakt het al anders Elro. Ik heb op zich ook wel een leuk team. Heb je nog wat gehoord van je leiding?

Hier vandaag de 12 weken mijlpaal gehaald!! Dus we hebben het wereldkundig gemaakt(beide ouders wisten het al)
D. 💙14-01-2019💙
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 18 Jul 2018 08:44

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Zo JMD, jij bent lekker op tijd met babyspullen inslaan :) Leuk hoor! En wat fijn dat je voorbij de 12 weken bent! Reageerden mensen verrast?

September, zodra je hier zwangerschapsdiabetes hebt wordt je doorgestuurd naar het zkh. Je moet dan regelmatig naar de dietist, gyneacoloog en een groeiecho maken. Dat is hier standaard. Afhankelijk van hoe goed het gaat, sta je wel onder verantwoording van de gyn of de vk. Maar ik moet nu (het goed gaat) wel om de vier weken sowieso naar de afspraken, dus ook begeleiding van de diëtist. De vk bemoeit zich hier verder helemaal niet met de diabetes eigenlijk.
Overigens beginnen mijn suikers wel meer te schommelen nu. Maar allemaal net binnen/buiten de max waardes.
Wij waren afgelopen maandag naar de Efteling en heb me kunnen bedwingen om een Swirl te nemen. Maar wel een pannenkoek, haha.
Snap precies wat je bedoelt dat het lopen pittig was, ik had dat die ene dag al. Gisteren zo last van mijn bekken gehad, ik denk niet dat ik nog een dag in een park had kunnen slenteren, dus knap dat jij het een heel weekend hebt gedaan.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 18 Jul 2018 16:34

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Meg: ja we zijn er op tijd bij. Maar de kinderwagen was een mooie deal op marktplaats. Een joolz met maxi cosi en adapters en koeka bekleding en maxi cosi deken met zonnekap. Regenhoezen luiertas voor €250. Dat vond ik een koopje dus kon ik niet laten schieten. De rest over genomen van collega. En deels van de weggeefhoek hier. We hoeven niet zoveel nieuw. Ze krijgen er zo weinig van mee vinden wij dat tweedehands prima is. Enkel nieuw matrasje enz.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 18 Jul 2018 16:41

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Heerlijk toch als je alles zo (goedkoop) kunt overnemen? Wij hebben alle grote spullen nog van onze dochter, dus hoeven alleen kleren en wat nieuwe Koeka-spullen (of een ander iets) te halen, want die waren meisjesachtig.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 19 Jul 2018 13:53

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Meg, hier word je doorgestuurd naar de gym (afgewisseld met de vk in het ziekenhuis), en de diabetesvpk, waar ik iedere week mn waardes door moet geven. Diëtiste is geen vaste afspraak. De gym en vk van daar 'bemoeit' zich dus in zoverre met de waardes dat als ze te hoog zijn ze daar wel iets van zegt.
Was bij zoon trouwens ook. Daar wilde ze ook iedere x mn waardes zien. Ik liep ook bij de poppoli vanwege afbouw medicatie, maar daar vroeg ze eigenlijk niet veel naar
Dat je waardes nu wat gaan schommelen kan wel logisch zijn, naarmate de zwangerschap vordert kan je gevoeliger worden. Normaal wordt de diabetes ook pas in de 24e week getest.
Hier was de diabetesvpk wel tevreden over mijn waardes. Ze zegt ook hou je aan het dieet, maar wil je een keer wat lekkers dan spuit je de insuline. Probeer dat niet te vaak, want voordat je weet hoeveel insuline je moet spuiten ben je al wat ontregeld geweest en je kind dus ook.
Heb nu wel contact via de mail megg de diëtiste. Gewoon koolhydraten tellen lijkt niet te werken bij me. Met 2 sneeen brood lig ik netjes onder de waarde (5,5), met een croissant en snee koolhydraatarm brood (wat net zoveel koolhydraten bevat) zat ik op 7.. zo ook met hard broodje oid. Dat maakt t wel lastig hoor

Meg, paar dagen rond sjouwen in dat park heb ik ook niet gedaan. Eerste dag bij aankomst 3 uurtjes (daarna rommelen in het huisje), 2e dag in de ochtend (en dat was wel genoeg). 3e dag zijn we naar het zwembad gegaan. Dus alleen de 4e dag wat meer, maar toen ook wat meer gaan zitten.
Er staat nog een dagje Efteling op de planning met mn vader, broer en dochter. Hopelijk kan ik dan wat rusten als dochter in een attractie zit waar ik niet in mag haha

Op mn werk zijn er de eerste 2 weken wat diensten omgezet naar halve diensten (nou ja, 5 uur, ipv de 7,5 uur). Enkele dienst lukte niet, een andere dienst is weer helemaal vrij gegeven.

En qua spullen hebben we natuurlijk ook nog veel van zoon. De box staat al haha.
Alleen nog wat meisjesspul, dat heb ik van dochter helaas al weggedaan.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 19 Jul 2018 16:39

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wij zijn er! Gisteren aangekomen en inmiddels staat alles. We hebben een dag niet kunnen rijden omdat we pech hadden. Weggesleept en al. Mijn hormonen konden het niet aan haha! Maar mij hart brak pas echt toen F. zei. Mama dit was niet een leuke dag.

Nu gaan we lekker genieten!
⁠♡♡♡
<<

Poeke

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:35

Bericht 20 Jul 2018 07:40

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Bedankt allemaal!! Door de vakantie en drukke werkweek vooraf heb ik helemaal niet meer hier gelezen/gereageerd!

Wat leuk die verschillende buikjes te zien, hier is hij ook al goed aanwezig haha. En veel hebben de 20wk echo rond deze tijd, leuk!
Hopelijk allemaal met een goede uitslag.

Wij hebben nu nog twee weken vakantie, erna zal ik even een stuk terug lezen en actief meeschrijven!

Succes met de warmte allemaal! Het is heerlijk zo in de vakantie periode maar soms hou ik zoveel vocht vast dat ik lijk te ontploffen haha.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 20 Jul 2018 16:41

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Elro, wat betreft verschillende waarden heeft toch met snelle/ langzame kh te maken. Waarschijnlijk kan je dietist je per mail daar wel mee rekenen. Maar rekent ze dat geen kosten voor?
Hoe bevielen de kortere diensten?

Ik heb gisteren het advies clan de bedrijfsarts gehad. Voor mijn eigen werk ben ik momenteel volledig arbeidsgeschikt. Hij vond wel dat ik alternatief zittend werk kon gaan doen. Prima, maar dat is er bij het bedrijf waar ik werk niet.

Uffe, daar klinkt als geen fijne reis. Ging het vele zitten wel goed? Nu helemaal bijgekomen en aan het genieten?

Poeke, geniet nog van je vakantie!
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem286

Bericht 21 Jul 2018 08:06

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Even snel; als ik iemand oversla excuus

Jeetje wat een reis Uffe, hopelijk verloopt de rest van de vakantie wel goed!

Poeke: fijne vakantie!

Leuke aankopen JMd!

Meg: wat vervelend dat het echt niet meer gaat, zouden ze een oplossing gaan zoeken mbt zittend werk? Achterstallige administratie oid?


Hier gisteren gesprek nipt en echo, kleintje was flink gegroeid afgelopen week en nu kwam ik wel weer op 8 feb als uitgerekende datum uit, die wordt nu dus aangehouden. 11 weken precies dus gisteren dus ik kon nog snel de nipt doen voordat ik morgen op vakantie ga. In theorie dan, want na een uur wachten bij het zkh bleken de testen op te zijn, echt..
Vandaag dus eerst even naar een ander zkh, (de verloskundige adviseerde me het zsm te doen en niet wachten tot na de vakantie omdat het dan aan de late kant is) en dan vandaag een heleboel kopen, inpakken en morgen weg. Ik zal dus de komende tijd ook even minder reageren:)
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 21 Jul 2018 09:04

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Nee Highway er is geen werk voor me te doen. Maar goed, dat is in principe iets wat mijn werkgever met de arbo gaat regelen.

Wat balen dat je eerst een uur hebt moeten wachten en vandaag weer moet zeg! Succes je van te voren naar het zkh gebeld of ze daar de rest wel hebben? Succes met inpakken en en hele fijne vakantie!

Ik ben vandaag alweer 20 weken. Aangezien ik het hele zwanger zijn eerlijk gezegd niet veel aan vind (voel me zo niet mijzelf): gelukkig op de helft!
Baby voel ik wel steeds beter, enige wat ik wel heel leuk vind.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 21 Jul 2018 10:06

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat fijn Highway weer een goede echo! Weet jullie dochter het nu al eigenlijk? Fijne vakantie, waar gaan jullie heen?

Meg wat rot allemaal zo! Ook omdat je jezelf niet voelt. Fijn hè dat bewegen. Ik voel de baby echt meerdere keren per dag en mijn man kan het ook al voelen!

Ik vind het zwanger zijn ook niet echt een feestje maar ben zo dankbaar voor dit kindje in mijn buik. We zijn zo bang geweest het nooit meer mee te mogen maken.

We genieten heerlijk van onze vakantie. F. gaat het liefst de hele dag met papa zwemmen, dikke prima haha!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem286

Bericht 21 Jul 2018 11:32

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wij gaan naar Frankrijk, eerst een dagje Disneyland en dan richting de kust van Bretagne. S weet het nog niet, misschien dag we het in de vakantie vertellen of erna, weet het nog niet. In ieder geval wel voor het einde van de zomervakantie.
Gelukkig hadden ze de nipttesten wel bij het andere zkh op voorraad, ik had idd niet gebeld was nog wel een idee geweest. Nouja gelukkig is het goed gekomen!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 21 Jul 2018 14:53

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik heb de laptop sinds tijden weer eens geopend en heb rustig en op mijn gemak weer wat kunnen bij lezen.

Wat lastig, de meiden met al dat suiker-gebeuren hier. Lijkt me erg vervelend daar zo op te moeten letten.

Meg, een mooie mijlpaal alweer behaald van 20 weken. Fijn! Ik vind het zwanger zijn ook niet erg prettig, mag best af en toe gezegd worden. Het enige leuke vind ik inderdaad het gevoel van de schopjes e.d. Maar daar blijft het ook bij. Ik voel me ook echt niet top tijdens mijn zwangerschap. De tijd mag van mij lekker snel gaan.

Uffe, jullie vakantie klinkt (nu al) heerlijk. Fijn met je eigen spullen zo lang op de camping. Zal vast genieten zijn!

Highway, jullie ook al bijna op vakantie. Heerlijk! Geniet ervan!

Poeke, dat vocht vasthouden lijkt me erg vervelend. Best snel ook al in een zwangerschap. Hopelijk kan je de komende tijd veel rust nemen en neemt ook dat vocht een beetje af.

Elro, JustMeDaan, jullie zijn snel met de spullen. Maar helemaal prima toch. Alleen maar leuk om daarmee bezig te zijn! Ik kijk er ook naar uit om weer tussen N. haar babyspullen te gaan zoeken, maar wacht nog even af tot we 100% zeker weten wat het gaat worden.

September, wij gaan volgens mij op een paar dagen na gelijk op. Ik ben 8 januari uitgerekend, jij ook rond die datum toch? Mooie buik heb je al. Bij mij nog weinig te zien. Had juist verwacht dat het bij deze tweede zwangerschap wel wat sneller zou gaan, maar moet nog even geduld hebben.

Hier gaat alles zo wel zijn gangetje. Afgelopen week weer bij de VK geweest. Ze heeft flink zitten zoeken naar het geslacht. Ze kon het niet met zekerheid zeggen, want ze heeft het niet 100% juist gezien. Maar ze kon in die 10 minuten helemaal niks vinden wat zou duiden op een jongetje (wat vaak al snel opvalt :wink), echter de welbekende 'drie streepjes' bij een meisje waren nog niet duidelijk genoeg, vandaar nog geen zekerheid. Maar voor nu denkt ze toch echt weer een meisje. Moet nog even geduld hebben, hopelijk zien we het over twee weken wat duidelijker. En anders bij de 20 weken echo.

Over al die echo's die ik krijg: mijn VK is een vriendin uit de vriendengroep van mijn vader en stiefmoeder. Ik ken haar al mijn hele leven en zij was ook mijn VK bij N. Ze planned voor de gezelligheid vaak een dubbele afspraak in, een beetje bijkletsen en altijd even met de echo kijken :wink:

Verder moet bij mij mijn HB (o.a. ook ijzer/vitamine B12) heel goed in de gaten gehouden worden. Bij mijn zwangerschap van N. is bij mij ontdekt dat ik drager ben van een bloedziekte. Be.ata Th.alasse.mie genaamd. Hierdoor heb ik chronische bloedarmoede, waar normaal prima mee te leven is. Echter, tijdens een zwangerschap wordt mijn HB zó laag, dat het gevaarlijk kan worden. Bij N. zat ik eind van de zwangerschap bijna tegen een bloedtransfusie aan. Voor nu mag ik bij de VK blijven, maar eind van de zwangerschap zal ik waarschijnlijk toch weer overgedragen worden aan de gynaecoloog. Ik mag ook beslist niet thuis bevallen bijvoorbeeld. Maargoed, al die extra controles zijn alleen maar fijn. Wel ben ik door dat lage HB echt wel doodmoe, de hele dag. Ik wil zoveel doen, maar het gaat gewoon niet. Na een was opvouwen/ophangen moet ik alweer even zitten. Voel me dan echt heel rot, maar moet het accepteren, het is niet anders.

Verder, voor wie ernaar vroeg, met N. was overigens niks ernstigs aan de hand. We hebben alleen de afgelopen maanden zoveel gesprekken en onderzoeken gehad, dat al mijn energie vergde. Voornamelijk geestelijk. Verhaal komt nog uitgebreid in het 'Hoogbegaafdheid' topic, maar het komt erop neer dat N. zeer hoogbegaafd is. Maar helaas, met de nodige problemen. Het is zwaar haar zo te zien strugglen met zichzelf, zowel op school als thuis. We hebben inmiddels zekerheid, dat scheelt al een deel van de zorgen. Voor nu genieten we van de vakantie en van het niet naar school moeten. Dit scheelt al zoveel stress bij zowel N. als bij mij. Ze wordt eind augustus alweer 8 jaar!

Ik ga nu verder met inpakken. Wij gaan vanavond of morgenochtend fijn twee weken in het huis van mijn moeder en stiefvader. Ze zitten zelf op Sri Lanka en de Malediven, die hebben het goed voor elkaar :wink: Vlakbij Zeeland, vlakbij het strand, huis met een tuin (hebben we zelf niet, wonen in de stad) dus voor dit jaar een prima vakantie voor ons. Volgend jaar weer naar het buitenland, maar dit jaar slaan we even over na al het gedoe van de afgelopen maanden. Die twee weken in mijn moeder haar huis, met dit weer hier in NL, wordt ook genieten!
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 21 Jul 2018 15:13

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Heerlijk al die vakantie plannen!
Wij willen in september richting het Gardameer. Dat duurt dus nog even maar ik vind het ook wel fijn om straks als het al wat zwaarder wordt een break te hebben met werk.
Klopt Parissiene dat we haast gelijk oplopen. Ik ben 5 januari uitgerekend.

Zit sinds gisteren aan de insuline. Ik krijg ook nog een extra bloed onderzoek want de internist vind het toch vreemd dat mijn suikers zo hoog zijn terwijl het niet in mijn familie zit en mijn postuur het ook niet doet denken.
Dinsdag heb ik een afspraak met de dietist. Wel fijn want ik ben dus al 3,5 kilo kwijt door het dieet. De internist wil dat ik nu toch iets meer neem over de dag want afvallen vindt ze niet goed voor me.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 23 Jul 2018 10:03

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat fijn dat jullie het zo heerlijk hebben, Uffe! Hoe gaat het eigenlijk met je misselijkheid?

Fijn dat ze de NIPT-testen wel in het andere zkh hadden, Highway! En Disneyland, hoe leuk, veel plezier!

Parissiene, ik had gehoopt dat dat ik deze keer zwanger zijn wel leuk zou vinden, maar helaas. Toch vind ik het lastig dat ik hoop dat de ruige snel gaat, want dan gaat het met onze dochter ook zo snel. Terwijl ik vind dat ze nu een geweldige leeftijd heeft.
Wel fijn dat je zoveel echo's hebt. Toch leuk... baby kijken. Benieuwd wat nu uiteindelijk het geslacht is.
Wat balen van je bloeddruk zeg. Kan me voorstellen dat je dan hoopt dat de tijd heel snel gaat.
Fijne tijd in het huis van je moeder gewenst. Heerlijk een huis zo dicht bij het strand.

Hopelijk geeft de insuline je meer vrijheid om te eten, September!
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 23 Jul 2018 16:08

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Meg, ik heb inderdaad wat zitten mailen met de diëtiste, maar het wordt er niet duidelijker op. Ook met ons mam gesproken, zij heeft al diabetes sinds haar 13e ofzo, en zegt ook dat er soms gewoon geen pijl op te trekken is.
Ben met het mailen maar opgehouden, want idd, daar zullen ook kosten aan verbonden zijn. Zal het er nog eens met de diabetesvpk over hebben, en misschien ook kijken naar hoe de groeiecho's zijn.
De kortere diensten heb ik nog niet gewerkt, heb nu nog vakantie, en moet vrijdag beginnen.
Ben benieuwd of je werkgever iets anders voor je gevonden krijgt

Uffe, hopelijk is de vakantie beter dan de reis

Highway fijne vakantie

Parisienne, wat jammer dat je het geslacht nog niet goed hebt kunnen zien.
Balen van je hb. Kun je daar niets voor krijgen?
Jij ook al een fijne vakantie!

September, fijn extra controle. Het is ook gek. Vooral omdat je er voor de zwangerschap nog geen last van had, en nu dan zo extreem al terwijl het nog 'vroeg' in je zwangerschap zit. Mag ik vragen wat je waarden dan zijn bij welk eten?

Ik vind het zwanger zijn niet per se leuk of niet leuk, het is iets wat ik erbij doe/heb. Kan ook niet zeggen dat het genietenn is, maar vervelend vind ik het ook niet. Voel me gewoon hetzelfde (denk ik, weet niet hoe vriend dat vind haha). Enigste nadeel is dan de diabetes, en mn bekken.
Ik voel me de kleine meid ook wel vaak. Heb het idee dat ik haar ook al aan de buitenkant kan voelen. Alleen is ze eigenwijs, en schopt ze niet zo vaak achter elkaar, waardoor ik vriend nog niet kan laten voelen

Gisteren een dagje naar irrland (duitsland) geweest. Pff dat vonden mn bekken niet leuk.. uiteindelijk zijn we bij wat water gaan zitten, en heb daar 45 min gezeten op een bankje met handdoek als kussen en iedereen laten lopen voor me haha. Toen ging het wel weer een beetje.. had ook wel wat last van mn buik, dag vond ik eigenlijk helemaal minder (vanmorgen ook, terwijl ik niet veel dee)d
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 23 Jul 2018 17:53

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Vakantie is heerlijk! We rollen net van het strand af en misschien gaan we vanavond nog even terug! Zo genieten. F. is af en toe wel een vreselijke Peuterpuber maar dat nemen we maar voor lief!

Elro vakantie er gewoon al bijna weer opzitten! Wanneer heb je weer groeiecho? Lastig hoor ook met je bekken in combinatie met nog jonge zoon!

Highway, fijn weer een goede echo en Disney, superleuk en veel plezier!

Parisienne, mijn hb is een tijd laag geweest na extreem bloedverlies. Vond dat toen al heftig. Wel.fijn dat je lekker bij de VK.mag blijven en leuk al die echo's! Geniet van jullie vakantie! Weer in NL is ook prima dus dat zal wel lukken!
Heftig wel met N. Niet ernstig idd maar wel lastig voor haar en haar omgeving.

September hebben jullie nog lekker wat.om naar uit te kijken! Misschien.moet je iets van astronauten voer ofzo erbij?
⁠♡♡♡
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 23 Jul 2018 21:01

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik heb vanmiddag na de lunch 9.0 geprikt. Heb voor het eten 2 eenheden gespoten. En ik had een meergranen hard broodje op met kruidenspread. En een klein heel donkerbruin broodje. 4 maal 4 cm ofzo. En een paprika soepje. Ik heb op mijn werk gegeten. Dat vind ik altijd wel lastig als je iets eet wat je zelf niet hebt gemaakt maar ik ga echt geen soep zelf maken en meenemen.

Vanavond had ik een pasta salade met tomaten, rucola, buffelmozzarella en pesto. Had volkorenpasta gebruikt. Waarde was met 2 eh 4,7. Het is dus iedere keer weer een verassing.

Morgen een afspraak bij de dietiste. Ben benieuwd of ze mij nog verder kan helpen.
Ik denk dat astronauten voeding niet het juiste is voor me. Daar zit veel suiker in dus kan ik niet verdragen ben ik bang.
Ik heb het wel vaak in huis, als ik ziek word dan drink ik dat vaak. Mijn moeder werkt in een apotheek en neemt het vaak voor mij mee.
Afbeelding
Afbeelding
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 23 Jul 2018 21:02

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat klinken die vakanties van jullie heerlijk! Ik moet nog even wachten. September pas vakantie. Maar goed, we gaan dan naar italie. Op dit moment is het Italie in Nederland haha.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 23 Jul 2018 22:53

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

En als je gewone boterhammen eet, wat gebeurd er dan met je waarde? Ik reageer ook sneller op een hard broodje, net als stokbrood. En als t een gebonden paprikasoepje was dan zit er bloem bij, dus koolhydraten

Pasta zeggen ze weer dat dat een product is waar je juist wel heftig op kan reageren. Maar wat je zegt, de ene dag is de andere niet. Diëtiste zei bij mij dat t in de zwangerschap extra wisselt omdat de alvleesklier wel werkt, maar van invloed is onder hormonen, en die wisselen
Hopenlijk kan de diëtiste je helpen. Vind dat je daar lang genoeg op hebt gewacht!
En ja, ergens anders is t lastig.. vanavond uiteten geweest, gerecht in tomatensaus gehad maar dus geen idee of en hoeveel koolhydraten dat zijn. Als toetje 4 hapjes ijs en wat slagroom met chocoladesaus. Tja hoeveel dat is? Helaas vergeten te prikken na 2 uur, de kids kwamen thuis. Na 2.5 uur was ie 5.8, maar geen idee hoe dat na 2 uur was..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 24 Jul 2018 07:07

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Vorige week had ik twee sneetjes koolhydraatarm brood en nog was de suiker over de 8. Dus helaas. En dat brood is ook zo droog!! Ik weet dat een hard broodje veel meer koolhydraten bevat. Maar ik wil dit gewoon blijven nemen en corrigeren met insuline. Dat is het enige wat ik eet wat misschien anders zou kunnen maar ik gun mezelf ook nog wel iets. Eet geen chocolade, snoep of ijs. (Alleen mijn zelf gemaakte ijs, beperkt in suiker en dan ook maar 1 bolletje) je kan gewoon niet alles beperken. Ben gewoon geen healthfreek en wil dat ook niet worden. Vind het al genoeg een dag taak met prikken en spuiten.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 24 Jul 2018 08:11

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh t was ook zeker geen aanval hoor! Was even hardop meedenken en nieuwsgierig. Ik weet dat t balen is dat je moet opletten, dat t iedere keer weer anders is, en als je dan nog steeds hoger uit komt zal dat helemaal balen zijn. Ik ga ook niet nog 4.5 mnd alleen brood eten, wil ook eens een hard broodje oid, dus snap je heel goed. Er wordt ons al zoveel ontzegd met t zwanger zijn.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers