Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


kiezen en een zweer (vieze foto)

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Jul 2018 06:20

kiezen en een zweer (vieze foto)

Ik weet dat ik er eigenlijk mee naar de dokter/tandarts moet maar ik ben de afgelopen week zo vaak afgepoeierd dat ik even geen zin heb. We gaan dinsdagochtend weer.

Na 2 oorontstekingen, een enorme hoest, een week koorts, moeite met slapen en nu al 10 dagen niks willen eten, dacht ik toch echt vorige week op de plek rechtsboven een zwelling te zien en dacht dus meteen: yes, eindelijk kiezen! Dan was er tenminste verklaring voor zijn gedrag.

Vandaag was hij weer in een schreeuw modus dus ik heb, lekker mama awards, een foto kunnen maken. En nu lijkt het me eigenlijk meer een zweer. Het is de enige die ik kan zien, behalve een mini klein wit puntje beneden bij zijn kiezen, niks op zijn handen of voeten. HIj geeft nog steeds over ook maar koorts is weg. Hij kan bijna niet drinken van de pijn. Hij heeft 5 dagen antibiotica gehad en dit was er al voordat hij eraan begon.

Ik weet het zo langzamerhand niet meer. En ik hoop ZO dat het 'gewoon' toch een kies is. Herkent iemand dit?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

ChiQ

Bericht 22 Jul 2018 06:38

Re: kiezen en een zweer (vieze foto)

Ik vind het geen vieze foto hoor, dat allereerst. Ik zie alleen minder goed wat dit precies is. Het lijkt idd wel op een doorkomende kies.
Maar het kán ook een zweer zijn. Je kan misschien (met het risico dat hij je vinger bijt) even voelen?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Jul 2018 06:46

Re: kiezen en een zweer (vieze foto)

Ik mag helaas er niet 1 cm bij in de buurt komen. Ik was al zo content dat ik per ongeluk deze foto kon maken.
Ik hoop zo zo zo dat het een kies, niet normaal
Afbeelding
Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 22 Jul 2018 07:00

Re: kiezen en een zweer (vieze foto)

Hmh bij T was het ook wel zo gezwollen toen.
Die at ook weken amper en had verhoging.
Ging er ook van overgeven.
2016
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Jul 2018 07:02

Re: kiezen en een zweer (vieze foto)

Oh godzijdank.. Dat is precies het antwoord waar ik op hoopte. En ik neem aan dat het bij elke nieuwe kies zo’n feest was?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 22 Jul 2018 07:06

Re: kiezen en een zweer (vieze foto)

Ik herken het helaas voor jou niet. Hier kwamen kiezen gewoon door met witte puntjes. En dan wel even last ervan omdat het wel even duurde voordat ze dan echt helemaal door waren. Ik zou hiermee wel naar de huisarts gaan omdat ik het ook meer op een zweer vind lijken. Vervelend zeg dat hij (en jij dus ook) er zo'n last van heeft!
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 22 Jul 2018 07:10

Re: kiezen en een zweer (vieze foto)

Voor mij oogt het meer als een zweer. Ik vind het qua grootte lastig in te schatten zo op de foto.
Bij mijn dochter was het gehele tandvlees rondom een kies gezwollen en bij het doorkomen van de kies zag je het het zeg maar vanuit het midden splijten.

Ik heb zelf recentelijk een abces gehad en dat zat meer aan de zijkant. Je kunt er alleen achter komen door het te voelen denk ik. Heeft hij toch ook niet iets van een keelontsteking (gehad)? Daar vind ik een zweer, nauwelijks eten en koorts ook wel weer bij passen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Jul 2018 07:19

Re: kiezen en een zweer (vieze foto)

Ja het lijkt inderdaad aan de zijkant te zitten. Beneden lijkt wel gezwollen met een piepklein wit puntje in het midden. Maar verdorie, toch een zweer dus. Dokter heeft wel in zijn keel gekeken in oogopslag maar hij neemt ons niet erg serieus..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem236

Bericht 22 Jul 2018 07:20

Re: kiezen en een zweer (vieze foto)

Maar kwam zijn gedrag dan niet door de oorontstekingen? Ik begrijp niet helemaal of je dacht dat het ziek zijn door de eventuele doorkomende kies kan komen?

Zo op de foto te zien kan het een kies zijn of een zwelling. Enige manier om er zelf achter te komen is voelen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 22 Jul 2018 07:23

Re: kiezen en een zweer (vieze foto)

Ja dat vind ik wel. Het zit misschien teveel naar de zijkant.
Heeft hij erop zitten kauwen?
2016
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Jul 2018 07:31

Re: kiezen en een zweer (vieze foto)

Het kwam allemaal achter elkaar. Eerst zag ik een klein wit puntje beneden, dag erna een bobbeltje bovenin. Dezelfde dag werd hij bloedjevervelend. Dag erna heftige koorts. Toen hoesten. Stopte met eten. Na 3 dagen koorts naar dokter, die zei oorontsteking en gaf antibiotica. 2 dagen erna naar andere dokter die zei: hij heeft helemaal geen oorontsteking. Waarschijnlijk door de antibiotica echt de dunste diarree gehad die ik ooit heb gezien, puur water. Logisch ook want hij eet niks. Tijdens de koorts was hij nog wel te verdragen want hij sliep alleen maar maar nu we gestopt zijn met antibiotica en de koorts weg is slaapt hij ruk, eet nog steeds niks en hele dag zeurderig huilen. Niks is goed. Is bijterig maar niet veel speeksel. En we kunnen dinsdag pas weer bij dokter terecht. En dus vandaag kon ik deze foto maken. En de zwelling/zweer lijkt veel groter dan 10 dagen geleden toen dit allemaal begon. En ik wil natuurlijk de pijn wegnemen en dat hij eet.
Ik heb ook het gevoel dat spleetje tussen z’n voortanden iets minder is. En dan hebben we het overgeven nog. En ik vertrouw de artsen gewoon niet zo op het moment.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 22 Jul 2018 07:35

Re: kiezen en een zweer (vieze foto)

Ja die symptomen hadden wij echt bij T ook allemaal.
Ook die vieze luiers en het overgeven. Ook zijn oren trekken.
Maar hij dronk wel en als het puntje erdoor was dan zakte alles af.
2016
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Jul 2018 07:41

Re: kiezen en een zweer (vieze foto)

Hmm.. Weet je nog hoe lang het duurde voordat het door kwam? En ik vind het zó rot dat hij niet eet, al schijnt het niks uit te maken. Gewoon ergens bang dat het niet terugkomt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem236

Bericht 22 Jul 2018 07:42

Re: kiezen en een zweer (vieze foto)

Ik vind zijn symptomen wel heel erg voor kiezen krijgen. Ik ben wel geen dokter dus misschien heb ik het verkeerd. Hier op cb zeiden ze dat echt koorts mogen ze van tanden en kiezen niet krijgen alleen wat verhoging.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 22 Jul 2018 07:45

Re: kiezen en een zweer (vieze foto)

Wat ontzettend rot!
Ik herken het niet, R had opeens 2,5 kies zonder dat wij wat hadden gemerkt. Van de laatste had hij wel wat last, maar hij is er niet ziek van geweest.

Ik vind het vooral vervelend dat je de arts niet vertrouwd, hoe komt dat? En is het misschien een optie om een andere arts te zien?
10.04.17
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 22 Jul 2018 07:57

Re: kiezen en een zweer (vieze foto)

Doorkomende kiezen kunnen ook samengaan met oorpijn, verminderde eetlust etc. Het blijft gewoon gissen bij zo'n kleintje! Zweren kunnen ook weer ontstaan bij verminderde weerstand. Het is sowieso goed om hem dinsdag weer even bij de dokter te laten zien. Hij is duidelijk niet helemaal blij. Geef je hem iets van paracetamol?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Jul 2018 07:59

Re: kiezen en een zweer (vieze foto)

Ja, de huisartsenpraktijk zit 2 min lopen bij ons vandaan. De dokter die de oorontstekingen zei, die vind ik heel leuk, heeft me ook super geholpen met zwangerschap etc. Maar werkt 2 dagen per week. En hij zei dat R zodanige oorontsteking en chest infection (borstontsteking?) had dat we antibiotica móesten doen. Ok dan maar. Maar omdat hij 2 dagen erna echt zo’n diarree kreeg tóch nog even naar dokter 2. Dokter 2 heb ik bloedjehekel aan want hij nam ons al in den verre beginne niet serieus toen R zo krijste de hele dag. Door hem is mijn PND begonnen en dat neem ik hem enorm kwalijk. Dat weet hij ook. Mijn man ging want ik moest werken en natuurlijk was alleen dokter 2 aanwezig. En die zei dus dat hij geen oorontsteking had. Ik snap gewoon niet dat dokters zo slecht communiceren en zulke verschillende dingen kunnen zeggen.
Ik moet gewoon andere dokter maar dit is zo handig dichtbij en zo vaak kwam ik er niet.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Jul 2018 08:00

Re: kiezen en een zweer (vieze foto)

Ja geef hem zetpillen maar nu al 10 dagen zoveel..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 22 Jul 2018 08:15

Re: kiezen en een zweer (vieze foto)

Oh dan begrijp ik het. Lastig hoor.
Ik moet mezelf en R juist overschrijven naar de huisarts hier in het dorp, maar mijn huisarts is zo ontzettend fijn dat ik het uit blijf stellen. Een goede vertrouwensband met je huisarts is gewoon belangrijk.
10.04.17
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 22 Jul 2018 08:27

Re: kiezen en een zweer (vieze foto)

Lotus schreef:Ik vind zijn symptomen wel heel erg voor kiezen krijgen. Ik ben wel geen dokter dus misschien heb ik het verkeerd. Hier op cb zeiden ze dat echt koorts mogen ze van tanden en kiezen niet krijgen alleen wat verhoging.


Ik heb dat ook vaker gehoord. Maar mijn dochter had altijd erg last van doorkomende tanden en ook altijd koorts rond die dagen richting de 40 graden.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 22 Jul 2018 08:31

Re: kiezen en een zweer (vieze foto)

Vervelend, Marsy, dat je de artsen niet goed vertrouwd door eerdere ervaringen. Dat lijkt mij heel vervelend.
Ik merk dat ik altijd wel wat langer wacht met gaan, maar dan door onze huisarts altijd goed gerust gesteld wordt. En dan gaat het daarna ook altijd weer de goeie kant op.
Raar dat ze allebei wat anders zeggen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 22 Jul 2018 14:09

Re: kiezen en een zweer (vieze foto)

Kan het geen aft zijn door de verminderde weerstand?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 22 Jul 2018 17:08

Re: kiezen en een zweer (vieze foto)

Wat ik zo zie lijkt het geen doorkomende kies. Vanwege de grootte, plaats en kleur. Maar misschien ook omdat ik gewend ben dan het met een puntje begint. Ik zou dan een zweer of aft zeggen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 23 Jul 2018 11:23

Re: kiezen en een zweer (vieze foto)

Jakkie, verschillende meningen. Morgen maar weer dokter. Ik weet zeker dat ik beneden 2 mini kleine witte puntjes zie maar dat hij pijn in zijn mond heeft is duidelijk en ik vind het zo zielig als het een aft is.
Afbeelding
Afbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 01 Aug 2018 06:51

Re: kiezen en een zweer (vieze foto)

Hoe gaat het nu Marsy?
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers