Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Blok, stap op!

<<

Anoniem313

Bericht 21 Jul 2018 10:58

Blok, stap op!

Het zal niemand zijn ontgaan: minister Blok heeft tijdens een bijeenkomst zijn ideeen geuit over de onmogelijkheid van een multiculturele samenleving, Suriname geschoffeerd door het een failed state te noemen, en een en ander overgoten met een semi-wetenschappelijk genenverhaal, waarvan inmiddels iedereen die daar echt verstand van heeft afstand heeft genomen.
Kan zo iemand aanblijven? Kan hij Nederland (waar Amsterdam, Rotterdam, de Antillen en heel veel andere delen waar heel veel nationaliteiten leven die er samen gewoon wat van maken in de multiculturele realiteit die er gewoon is) vertegenwoordigen? In mijn ogen niet.
Ik heb getekend. Mocht je dat ook willen doen:
https://actie.degoedezaak.org/petitions ... ok-stap-op
<<

Geel

Bericht 21 Jul 2018 11:04

Re: Blok, stap op!

Ik denk dat zijn positie uiteindelijk niet houdbaar is, omdat zijn geloofwaardigheid en betrouwbaarheid in zijn functie een flinke deuk heeft opgelopen.

Op zich vind ik wat hij zegt nog niet eens zo heel schokkend, ik denk er over zoals in dit artikel staat: https://nos.nl/artikel/2242255-de-werel ... licht.html, maar als minister van BuZa kun je ons nu niet meer vertegenwoordigen inderdaad. Was weer anders geweest als hij minister van Landbouw was geweest ofzo. Zelfde geval als met Halbe Zijlstra dit.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 21 Jul 2018 11:06

Re: Blok, stap op!

Ja hij is gewoon minister van BuZa, wat denkt ie :O.
Als medewerker van zijn ministerie kun/wil je toch niet meer voor zo'n man werken? Hoe ontmoedigend moet dit zijn voor zijn gekleurde werknemers? Of voor studenten met een niet-Nederlandse afkomst die bij BuZa wil(d)en werken? Zo enorm schadelijk dit.
En Hoe Hoe HOE blijft de VVD zo groot na al jaren schandaal op schandaal? Onbegrijpelijk dat die schandalen zoveel mensen niet boeien.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 21 Jul 2018 11:12

Re: Blok, stap op!

Ook met jou eens Geel. De uitspraken op zich... Van een 'gewone' politicus had ik het gezien als in mijn ogen provocerende uitspraken om een discussie uit te lokken, en niet meer dan dat. Maar in deze context, ongelofelijk.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 21 Jul 2018 17:53

Re: Blok, stap op!

Wat mij betreft heeft Blok met zijn uitspraken aangetoond niet geschikt voor zijn functie te zijn. Nog los van die domme uitspraak over Suriname, maar hij heeft toch ook iets geroepen over OostEuropa en de (her)verdeling van vluchtrlingen? Wat hij sei is natuurlijk volkomen waar, maar lekker dom om dit publiekelijk te zeggen.

Ik word ook echt moe van die vvd’ers die allerlei harde uitspraken doen als zij zich kennelijk veilig voelen. Stuitend arrogant.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 21 Jul 2018 18:01

Re: Blok, stap op!

Ik ben ook van mening dat zijn positie als minister van BuZa onhoudbaar is geworden door deze uitspraken en ik vind dan ook dat hij moet aftreden. Zijn geloofwaardigheid in deze functie is nu flink beschadigd en is in mijn ogen niet te herstellen met excuses.

De uitspraken an sich vind ik ook niet enorm schokkend, als het gewoon een Kamerlid was geweest dan had ik het inderdaad ook als provocerend gezien.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers