Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Curly Girl Method - topic!

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jul 2018 20:25

Re: Curly Girl Method - topic!

Carrie schreef:Wast bedoel je? Ja dan is het niet meer de CG-methode. Kan ook!


Dat heb je al een paar keer gezegd dat het dan niet meer CG is maar dat is het toch wel als je met sulfaatvrije shampoo wast? Dat heb ik in meerdere blogs gelezen.

Kijk maar, of interpreteer ik het verkeerd?

Als je geen shampoo gebruikt, hoe reinig je je haar dan?
Je kunt ervoor kiezen om een sulfaatvrije shampoo te gebruiken, maar je kunt je haar ook met een CG-vriendelijke conditioner wassen (“co-wash”). Sulfaatvrije shampoos en conditioners beschermen je haar en houden de haarschubben meer gesloten tijdens het wassen. Hierdoor krijg je meer glans en minder knopen in je haar. Indien je voorheen gewone sulfaten shampoos gebruikte, zal je hoofdhuid hier wel aan moeten wennen. Geef het wat tijd en heb geduld. Na een tijdje zal je hoofdhuid en haar minder snel vet worden en zal je haar meer glanzen.

Hoe kun je je haar het beste wassen?
Als je je haar nat maakt onder de douche, laat het water dan rustig door je haar lopen en wrijf er niet te veel doorheen. Laat je krullen zoveel mogelijk intact. Masseer je hoofdhuid goed, in ronddraaiende bewegingen. Zo komt ‘vuil’ goed los en wordt de bloedtoevoer naar je hoofdhuid gestimuleerd. Dit zorgt ervoor dat er voedingsstoffen naar de haarfollikels (haarzakjes) gaan, waardoor je haar gezond blijft en groeit. Als je een sulfaatvrije shampoo gebruikt, was dan alleen je hoofdhuid. Als je “co-washt” kun je eventueel stap 1 en 2 tegelijk doen. Spoel de shampoo of conditioner rustig uit, wrijf ook nu niet te veel in je haar.


https://mylittleperfectworld.com/curly- ... hoe-werkt/

En hier ook over misvattingen:
http://krullenwijzer.nl/2014/09/misvatt ... l-methode/

En ik heb 't wel meer gelezen. Is dat dan niet waar volgens jou? Of het beter is om alleen met water of co-wash te wassen is een tweede, dat zal vast zo zijn maar volgens mij 'mag' je volgens CG gewoon af en toe wel wassen met cg proof shampoo. Anders zouden er ook geen cg proof shampoos bestaan toch?

Ik was beduidend minder m'n haar met shampoo nu een paar weken lang. Maar met dit warme weer wil ik er af en toe shampoo gebruiken. En ik heb een nieuwe conditioner, van Naïf. Kon niet vinden of die exact cg proof is maar hij was wel vrij van troep. Het is echt een hele fijne dikke condioner, echt eentje die goed verzorgd voor m'n gevoel. Maar m'n krul gaat er wel van uit. Het is juist heel zacht en glad. Maar hey dat is ook wel eens leuk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Jul 2018 21:01

Re: Curly Girl Method - topic!

Volgens mij is hier al meerdere keren gezegd dat je je haar gewoon met shampoo kunt wassen. Maar meerdere keren per dag is niet CG - maar goed, hoe vaak schuurt een mens?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jul 2018 21:04

Re: Curly Girl Method - topic!

Volgens mij bedoelt Carrie dat je je haar überhaupt niet met shampoo moet wassen, maar misschien heb ik 't mis.
Volgens mij kan dat dus prima, maar dan wel met een sulfaatvrije shampoo. Toch?
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Jul 2018 21:05

Re: Curly Girl Method - topic!

Huh Carrie wast haar haar gewoon met shampoo hoor. Net als ik, met de boucleme shampoo. Heel fijn spul.
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 20 Jul 2018 21:07

Re: Curly Girl Method - topic!

Marin heb niet al je linkjes gelezen hoor, beetje veel. CG-vriendelijk is iets anders dan de CG-methode. En bij dat laatste hoor je je haar niet elke dag of om de dag te wassen. En hebt nu notabene een conditioner waarvan je niet weet of hij wel
CG is en die je haar zelfs nog steiler maakt dan het is. Ik weet niet zo goed wat je wil, ik ben niet van de CG-politie he, je hoeft niet mee te doen?
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 20 Jul 2018 21:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem273

Bericht 20 Jul 2018 21:08

Re: Curly Girl Method - topic!

Het zit ‘m vooral in de meerdere keren per dag of achter elkaar wassen, niet of het CG-proof shampoo is.

Ik was 1x per week mijn haar met een milde shampoo en nu het zo warm is vaak halverwege de week nog een co-wash.

Ik ben trouwens enorme fan van de Bounce Curl gel en hairspray! Echt fijn spul :)
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 20 Jul 2018 21:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 20 Jul 2018 21:09

Re: Curly Girl Method - topic!

Marin schreef:Volgens mij bedoelt Carrie dat je je haar überhaupt niet met shampoo moet wassen, maar misschien heb ik 't mis.
Volgens mij kan dat dus prima, maar dan wel met een sulfaatvrije shampoo. Toch?

Hahaha sorry ik word helemaal gek joh. Ik reageer bijna op iedereen in dit topic
die steeds maar zegt ‘mag je ook met shampoo wassen?’ dat dat wel mag en ik dat ook doe. En Azi en UN inderdaad. Heel hun routine opgeschreven en uitgelegd waar dat ook weer in staat. Heb het nu bijna 386 keer gezegd. Lees jij (en anderen) daar steeds overheen?
<<

Anoniem301

Bericht 20 Jul 2018 21:19

Re: Curly Girl Method - topic!

Aziraphale schreef:
Ik ben trouwens enorme fan van de Bounce Curl gel en hairspray! Echt fijn spul :)


Ja na het zien van jouw foto’s staat iig de crème op mijn lijstje! Wat een fijn merk he.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jul 2018 21:24

Re: Curly Girl Method - topic!

Carrie schreef:Marin heb niet al je linkjes gelezen hoor, beetje veel. CG-vriendelijk is iets anders dan de CG-methode. En bij dat laatste hoor je je haar niet elke dag of om de dag te wassen. En hebt nu notabene een conditioner waarvan je niet weet of hij wel
CG is en die je haar zelfs nog steiler maakt dan het is. Ik weet niet zo goed wat je wil, ik ben niet van de CG-politie he, je hoeft niet mee te doen?


Oh oké, ik wist niet dat er een verschil was tussen CG vriendelijk en CG Methode. Dat is wel echt ingewikkeld hoor. Zoveel dingen op internet, hoe filter je dan het juiste eruit?

En ja ik vind het nogal verwarrend. Want toen ik zei dat ik m'n haar daarmee waste zei je oh dan doe je niet echt cg, dat kan ook. Dus ja, ik vind het best wel ingewikkeld wat je nou 'officieel' wel en niet mag doen. Maakt mij verder niet uit hoor, want ik vind het echt vies voelen als ik m'n haar niet veel was, dus ik probeer het te minimaliseren maar was het wel (met shampoo) wanneer ik wil, maar dan is het blijkbaar wel cg proof (shampoo) maar niet cg methode.

(maar bedankt voor al je uitleg hoor, ik bedoel het niet verkeerd maar ik vind het wel echt verwarrend en veel info)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Jul 2018 21:28

Re: Curly Girl Method - topic!

Marin, op p2-3 van dit topic leggen Carrie en Azi dit ook al uit.
En op de FB pagina staat het ook uitgelegd. Bepaalde producten zijn CG-vriendelijk. De methode is de whole shebang van weinig of niet wassen met shampoo, leave-in gebruiken, enfin je kent het inmiddels.
Ik denk niet dat het nut heeft om deels CG producten te gebruiken en deels niet, omdat je dan toch buildup krijgt van de minerale oliën en siliconen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jul 2018 21:36

Re: Curly Girl Method - topic!

Oké dan was ik een beetje in de war omdat Carrie Dee daarover aansprak.

En dan gebruik ik dus CG vriendelijke producten zonder de volledige CG methode te volgen. Bedankt voor de opheldering.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem273

Bericht 20 Jul 2018 21:43

Re: Curly Girl Method - topic!

Marin, nogmaals: Dee benoemt het meerdere keren per dag wassen of elke dag wassen en dat is dus niet zo goed voor je krullen. Het ging niet om wassen met een CG-shampoo.
Uiteindelijk stelde Dee ook gewoon een vraag over hoe om te gaan met zweet en je haar wassen (en vooral hoe vaak wassen). Ik was het nu met dit warme weer dus halverwege de week exta met conditioner, omdat het zo warm is en het plakkerig weer is etc. Op mijn wekelijkse washday gebruik ik gewoon mijn milde Bouclème shampoo.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 20 Jul 2018 22:11, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jul 2018 21:45

Re: Curly Girl Method - topic!

Oké, sorry voor het misverstand!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Jul 2018 21:53

Re: Curly Girl Method - topic!

Marin schreef:
En dan gebruik ik dus CG vriendelijke producten zonder de volledige CG methode te volgen. Bedankt voor de opheldering.


Nee toch, jij gebruikt nu toch vanalles door elkaar? Of zijn al je producten CG? Want dan begreep ik jou verkeerd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jul 2018 21:56

Re: Curly Girl Method - topic!

M'n shampoo is cg proof, m'n condioner wellicht niet (niet opgezocht, wel vrij van al die dingen maar niet helemaal uitgezocht, dus kans is idd aanwezig dat er wat in zit), verder gebruik ik niks, geen andere producten. Wel gebruik ik een hydrofiel met droog 'crunchen' en gebruik geen borstel meer. Maar was het dan idd wel 'te vaak' al probeer ik het zeker niet meer elke dag te doen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem273

Bericht 20 Jul 2018 22:01

Re: Curly Girl Method - topic!

Maar dikke kans dat je conditioner niet CG is Marin, want het gaat dus ook echt om bepaalde oliën en alcohol. En dan krijg je dat er straks niet goed uitgewassen met je CG-shampoo óf je haar wordt heel droog. Ik zou het dus wel goed checken als ik jou was. ‘Naif’ heet het? Zie het zo snel niet op de CG-proof lijst staan van de FB-groep.

Ik dacht er in het begin ook lichtjes over en het voelt bijna als een Sonja Bakker dieet voor je haar...Wat ‘mag’ wel en wat ‘mag’ niet. Maar het is toch echt wel alles of niets bij deze methode, vind ik. Een beetje gaat niet helpend zijn.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 20 Jul 2018 22:15

Re: Curly Girl Method - topic!

Mijn dochter had afgelopen week een final wash gedaan maar verder hadden we de goede producten nog niet in huis. Ze heeft een paar dagen met vlechten rondgelopen en verder niks in haar haren. Vanavond heeft ze een co-wash gedaan, daarna haar haren in een microvezelhanddoek van de action. Ik denk dat we nog op pad moeten voor gel maar eerst maar eens kijken hoe het er morgen uit ziet. Ik heb een beetje van haar conditioner (andrelon zijdeglans en zen) in een plantenspuit met water gedaan om als leave-in te gebruiken.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 20 Jul 2018 22:16

Re: Curly Girl Method - topic!

En oja, ik heb voor haar een satijnen kussensloop gekocht en dat scheelt heel erg veel in de klitten/viltplekken in de ochtend.
<<

Anoniem316

Bericht 21 Jul 2018 06:43

Re: Curly Girl Method - topic!

Schuren doen we op het moment bijna elke dag (leuk man, een schutting en schuur beitsen...) dus ja, dan sta ik vaker onder de douche. Ik was het dan niet elke keer met cg proof shampoo maar doe er wel elke keer conditioner in.
Straks als het weer wat koeler is, het hele riedeltje maar weer oppakken. Mijn haar reageert sowieso al veel beter op de cg proof producten dus daar ben ik heel blij mee.
<<

Anoniem313

Bericht 21 Jul 2018 06:52

Re: Curly Girl Method - topic!

Stoer hoor, Dee, en dat met dit weer!
<<

Anoniem273

Bericht 21 Jul 2018 08:42

Re: Curly Girl Method - topic!

Goed bezig, Dee! En als het klaar is kun je gewoon weer een final wash doen inderdaad en opnieuw beginnen.
Misschien een petje of sjaaltje om je haren doen tijdens het schuren of is dat te warm?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 21 Jul 2018 11:15

Re: Curly Girl Method - topic!

Zo zag het haar van mijn dochter eruit toen ze uit bed kwam vanmorgen. Normaal gesproken heeft ze meer pluis en veel meer klitten/viltplekken, het satijnen kussensloop helpt goed. Haar krullen zijn wel wat uitgezakter en ze heeft minder krullen, ik denk dat een gel daarbij wel helpt, dat gaan we binnenkort uitproberen. En ze heeft natuurlijk lang/zwaar haar waardoor het ook meer uitzakt.
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 21 Jul 2018 12:06

Re: Curly Girl Method - topic!

Prachtig haar heeft je dochter, Liadan! Die kleur ook, wauw!
<<

Anoniem301

Bericht 21 Jul 2018 12:58

Re: Curly Girl Method - topic!

Prachtig Liadan! Heel mooi. Een satijnen kussensloop is fijn he. Ook goed voor de huid van je gezicht, niet zo ruw. Slaapt ze met een hele hele hoge staart in woble elastiek? Dat kan ook nog helpen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 21 Jul 2018 17:58

Re: Curly Girl Method - topic!

Goede tip van de hoge staart, gaan we proberen!
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers