Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 20 Jul 2018 16:52

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Dames, we zakken weg!! Hoe gaat het met iedereen?

Ik lig helaas vandaag al de hele dag met koppijn/migraine in bed. Combinatie van de hele dag liggen en last van mijn bekken, is niet een hele fijne. Gelukkig wordt het langzaam beter. Dochter wilde dan weer wel perse een kusje en een knuffel komen geven rechtstreeks vanuit het kdv. Daar wordt mama beter van..zo lief!

Ik ben gewoon de 29 weken alweer voorbij...wat gaat het toch snel. Blijf het herhalen volgens mij. Maandag over 2 weken weer en echo. Leuk om weer even te baby gluren. Al is het allemaal niet meer super goed in beeld nu natuurlijk.

Jullie weten allemaal het geslacht van jullie baby al, of niet? Hier hoor ik het meest dat mensen denken dat het een jongen is. Volgens mij zeiden dat de meeste bij S ook, haha. Ben zoooo benieuwd! Begin sowieso echt steeds nieuwsgierig te worden naar de baby. Hoe die is en hoe ik het deze keer allemaal ga ervaren.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 20 Jul 2018 19:45

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Hier gaat ie goed, lekker vakantie dus dat helpt wel. Ik ben wel benieuwd hoe werk de laatste weken zal gaan, ik vond het de laatste weken wel een stuk pittiger worden. Vorige week in de vakantie veel afspraken staan en dan ben ik zo vermoeid. Deze week paar dagen naar zee geweest, lekker aan het strand gelegen, stukje fietsen, lunchen etc. Dat ging me prima af :wink:. Gisteren had ik ook een erg drukke dag, vandaag dus ook vrijwel niks gedaan.

Spannend joh dat je het nog niet weet. Ik weet het wel maar had ook echt geen voorgevoel dus laat je lekker verrassen zou ik zeggen, mensen zeggen toch maar wat, 50% kans. Al moet ik wel zeggen dat het me nu opvalt (maar dat zal niet voor iedereen gelden) dat jongensmama’s wat meer naar voren dragen dan meisjesmama’s. Maar jij bent zo slank dat het bij jou vast alweer niet klopt :wink:. Zie jij verschil tussen de buik met S. erin en deze buik? Leuk dat je weer een echo hebt, hier moet ik wachten tot week 36.

Gaan jullie trouwens borstvoeding geven?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 22 Jul 2018 13:01

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Balen van je migraine en bekkenklachten MdU! Ik vind het ook zo hard gaan, ben ook de 27 weken voorbij nu. Wij weten het geslacht van de baby al, ik had ook een sterk voorgevoel. Ik geloof niet dat ik het zoals jij niet zou willen weten, ik vind het al spannend genoeg.

Lot, lekker dat je vakantie hebt, hoe veel weken moet je nog werken na je vakantie?

Hier net terug van een week kamperen, in een huurtent met een bed, dat was mijn belangrijkste voorwaarde. Ik had alleen van te voren niet bedacht dat zitten ook een puntje zou zijn, zitten aan de picknicktafel of op de ouderwetse schoolstoelen hield ik bepaald niet lang vol. Zitten op onze campingstoeltjes was met mijn meegebrachte kussens wel redelijk te doen, maar moest veel afwisselen. Had ook een lamzak gekocht en daar heb ik heerlijk op gelegen, dat hielp ook goed! Heb verder eigenlijk een heerlijk weekje gehad, af en toe wat gedaan, drie keer 20 minuten baantjes gezwommen, vond mijn lijf ook wel leuk en verder lekker zitten haken en zo. Ik stortte wel een beetje in op een gegeven moment, toen moest ik echt een middagdutje doen en een rustdag inlassen. En de laatste avond voelde ik me echt niet lekker, misselijk en heel vol en mijn slokdarm deed zo’n zeer. De volgende ochtend voelde ik me helemaal beroerd, en echt, overgeven in het toiletgebouw vond ik niet tof. We moesten inpakken en naar huis rijden en de tent schoon opleveren, maar dat heeft mijn man dus allemaal gedaan en toen we thuis waren heb ik eerst nog even op de bank gehangen en daarna uren liggen slapen. Vandaag voel ik me gelukkig wat beter, maar wel nog heel moe. Kortom, even pas op de plaats en bijkomen maar. Had ook last van obstipatie, dus combinatie van factoren denk ik.

Komende week gaan we het geboortekaartje drukken, worden even intensieve daagjes, maar vind het zo leuk dat we het helemaal zelf kunnen doen op deze manier. Ik moet komende dagen alleen nog even de verschillende lagen omzetten naar zwart-wit en de juiste maat en nog een paar kleine dingetjes aanpassen aan de illustratie en dan gaan we woe, do en vrij aan de slag. Ik ben zelf de gene die het vaker gedaan heeft, mijn man mag mee voor het zware werk haha.

@Lot, ik wil heel graag borstvoeding geven, maar het is voor mij niet helemaal vanzelfsprekend want bij mijn zoontje heb ik gekolfd maar is het uiteindelijk niet gelukt om hem aan de borst te krijgen. Combinatie van factoren en heel veel pech, prematuur en dysmatuur kind wat leerde drinken uit de fles (lekker makkelijk) waardoor hij nauwelijks een goede hap maakte, mijn tepels bloedeloos en uit vorm zoog en daar bovenop spruw waardoor voeden aanvoelde alsof iemand me met messen stak en toen het overlijden van mijn man. Uiteindelijk ben ik na 4 maanden gestopt met kolven, ik heb hem 1 week volledig aan de borst gehad, toen had ik nog mega overproductie dus hij hoefde er alleen maar onder te hangen en een beetje zijn mond open te doen en wat te lurken.
Dit keer hoop ik op gunstiger omstandigheden en dito resultaat.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 23 Jul 2018 18:59

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Klinkt goed Lot!! Hoe lang heb je vakantie en hoe lang moet je daarna nog werken?
Ik draag eigenlijk echt exact hetzelfde als bij S, ook alleen naar voren. Mij zegt die buik dus niet zoveel. Vriendinnen van me droegen ook allemaal naar voren en hebben ook allemaal een dochter. We wachten het dus gewoon nog maar even af. Ben ook eigenlijk niet eens perse zo benieuwd naar het geslacht, maar vooral welke naam we mogen gaan gebruiken..Haha

Borstvoeding ben ik nog niet over uit. Bij S 10 dagen gedaan, maar echt man man man wat maakte dat me nog veel onzekerder dan ik al was. Dus iedereen om me heen vind dat ik deze keer gewoon voor de fles moet gaan, maar omdat mijn productie wel erg goed was (na 4 dagen alweer boven haar geboortegewicht) vind ik dat ik het nu toch moet proberen.
Met de verloskundige al over gehad en die adviseerde me eens na te denken om meteen vanaf het begin te combineren. Daar denk ik nu dus over na.
Pompoen jij hebt natuurlijk bij L ook wel echt een hele valse start gehad. Dus hopelijk gaat nu alles heel anders en kun je gewoon borstvoeding geven! Gun ik je van harte in ieder geval.

Oh Pompoen zo leuk dat je gewoon echt helemaal zelf je kaartje kunt en gaat maken. Maakt het extra bijzonder. Heb je dat bij L ook gedaan?
Jullie vakantie klinkt lekker..jammer alleen dat je er zo van moet bijkomen. Dan is het wel fijn dat je kinderen ouder zijn en die zichzelf wel enigszins kunnen redden.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 23 Jul 2018 19:25

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Wij noemen als we samen zijn de baby al bij naam, maar de kinderen mogen het echt nog niet weten (dan weet de hele wereld het) dus we moeten wel een beetje oppassen. Vind het wel leuk voelen om de baby bij z’n naam te noemen. Maar anders hadden we wel gewoon een tijdje koosnaampje genomen. We noemen hem ook wel eens Flipje.
Ook het ontwerp voor het kaartje moet ik geheim houden omdat de naam er op staat. Dus kon er alleen mee aan de slag als de kinderen er niet waren of op bed lagen en er ook geen anderen waren.
Bij Lu. heb ik het kaartje ook zelf ontworpen en gedrukt, maar toen wel op een andere manier, behoorlijk arbeidsintensief en doordat ik ziek werd en zo vroeg beviel heb ik het uiteindelijk niet helemaal naar mijn zin af kunnen maken. Dat was wel heel jammer. Dit kaartje heb ik anders aangepakt, we gaan het drukken in een grafische werkplaats waar mensen zijn die kunnen helpen, delen van het proces over kunnen nemen en evt. als ik uitval mijn man kunnen begeleiden om het af te maken. Ze nemen een aantal dingen van ons over die vooral veel tijd schelen en niet heel boeiend zijn. Het ontwerp heb ik tenslotte al gemaakt.

Ik kan me voorstellen dat je dan twijfelt. Je moet denk ik vooral iets kiezen waarbij jij goed tot je recht komt als mama. Ik had me helemaal vastgebeten in die borstvoeding en vond het erg moeilijk dat los te laten en ben er nog steeds wel eens verdrietig over dat dat toen niet gelukt is. En ik neem mezelf niks kwalijk hoor, ik vind dat ik enorm heb doorgezet en veel heb probeert, sterker nog, ik had best wat eerder mogen stoppen met kolven dan die 4 maanden, maar ja, toen mijn man overleed (met 3 maanden) gaf het ook een soort van houvast of zo, dat ik hem dat in ieder geval nog kon geven (alleen jammer dat mijn productie echt gigantisch kelderde gelijk).
Je kunt natuurlijk ook gewoon zorgen dat je alles in huis hebt voor flesvoeding. Je probeert de borstvoeding maar spreekt met jezelf en je omgeving af dat zodra je je er onzeker door voelt, twijfels hebt oid dat je dan een flesje maakt. Dat het gewoon allebei mag en dat je ook mag stoppen op dag 1. Ik denk dat als je er zo relaxed in probeert te staan dat de kans van slagen misschien juist wel groter is, omdat het allemaal niet perse hoeft.
Ik had gelukkig wel een hele goede productie en het kwam ook snel op gang, dus ik ben niet bang dat ik niet genoeg melk heb. Lief dat je me het zo gunt!

Ik heb vandaag een dagcurve glucose test gedaan. Moest vanmorgen nuchter prikken, toen gaan ontbijten en twee uur daarna terugkomen en vervolgens nog een keer twee uur na de lunch. Mijn waarden waren nuchter 4,7 en na de maaltijden 6,2 en 6,0. Voor zo ver ik weet zijn dat prima waarden dus ik verwacht morgen van de verloskundige te horen te krijgen dat er niets aan de hand is. Dacht ik sowieso niet hoor, er zijn geen aanwijzingen voor zwangerschapsdiabetes, moest het gewoon checken omdat ik overgewicht heb.
Morgen dus controle in het ziekenhuis bij de verloskundige en ervoor een groeiecho, de eerste van 3, de volgende zal over 3 weken zijn en die daarna weer 3 weken later. Ik vind dat nog wel een beetje spannend, groeit het kindje goed of blijft het toch een beetje achter. In dat laatste geval zou het een teken kunnen zijn dat ik toch al pre-eclampsie aan het ontwikkelen ben en dat wil ik natuurlijk niet.
Overigens is mijn bloeddruk nog steeds heel erg goed elke keer dus wat dat betreft heb ik niet heel grote zorgen.
<<

zomerblond

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 17 Mei 2018 14:32

Bericht 24 Jul 2018 10:06

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Hier ook bijna vakantie! Laatste weekje werken en dan lekker voor 3 weken weg. Ook kamperen, maar is vorige zwangerschap goed bevallen, dus ik hoop dat het nu ook prima gaat. Niet te veel doen en lekker relaxen denk ik. Hoop alleen dat m'n lijf de rit naar Italië ook leuk vindt... Momenteel zitten we nog midden in de verbouwing van de zolder, maar het eind komt langzaam in zicht. Tenminste, qua leefbaarheid. Drie weken volop in het stof, zaagsel en bouwlui smerigheid gezetten, maar we zijn inmiddels zover dat zoontje afgelopen nacht in z'n nieuwe kamer heeft kunnen slapen en dat ging gelukkig ook super goed. Hij is ook mega enthousiast over z'n grote jongenskamer op zolder en het is ook echt nog mooier en ruimer geworden dan gedacht. Wel zelf heel veel nog gedaan, dus ben wel redelijk kapot na al dat klussen. Maar gelukkig dus met resultaat! Het afwerken pakken we na onze vakantie weer op, net als de babykamer, uitzet, geboortekaartjes etc. Dan al wel 34 weken, maar alles op z'n tijd. Tot dus ver nog geen stress of nesteldrang gelukkig.

Morgen een groeiecho (standaard) nog even voor we vertrekken. Twee weken terug zei de verloskundige dat ze dacht dat ze vrij klein is, maar we zullen het wel zien. Ik ben ook niet enorm en ons zoontje was met 42 weken toen hij geboren werd ook nog vrij klein. Dus niks om nu al zorgen over te maken. Ze kon goed billen en hoofd voelen (ik ook, want als ik op m'n rug lig zie je gewoon alleen baby liggen, verder niks) en dat was de leidraad betreft de termijn.

Eten jullie ook zo weinig sinds je zwanger bent? In het begin was het weinig vanwege de misselijkheid, maar nu is het gewoon omdat het niet past en ik er echt last van heb anders. Echt halve avondmaaltijden, nauwelijks snacktrek... ergens wel fijn, wat er niet aankomt hoeft er niet nadien nog af, maar het smaakt ook allemaal niet zo heel erg.

Qua borstvoeding hoop ik dat dit deze keer ook weer lukt. Vorige keer stond ik er vrij nuchter in: als het lukt is het mooi, maar ik geef net zo lief de fles. Maar dat ging dus vanaf de eerste dag letterlijk als een tiet. Misschien juist omdat er geen druk vanuit mezelf was. Uiteindelijk tot een maand of 3 (dat ik weer ging werken) alle voedingen gedaan en daarna nog tot een maand of 8 de ochtend en avondvoeding. Of eigenlijk toen wanneer het me uitkwam. Na die eerste 3 maanden heb ik wonder boven wonder nooit hoeven kolven tussen de ochtend en avondvoeding, omdat er verder gedurende de dag ook geen enorme druk op stond. Een dagje/nachtje weg was ook geen probleem, er hoefde nooit een kolf mee en zoontje kreeg dan ingevroren melk (als ik dat nog had van een keer wel kolven) of gewoon kunstvoeding. Ideaal dus, dus ik hoop ergens wel dat het nu weer zo makkelijk gaat. En zo niet, dan niet.

@ pompoen: tof dat je het geboortekaartje zelf gaat maken, spannend ook. Wij ontwerpen 'm wel zelf, vorige keer ook gedaan, maar laten het wel gewoon drukken daarna. En hoe was je echo, vandaag toch?

@ meneer de uil: balen van die hoofdpijn! Ik heb juist bijna helemaal geen migraine meer nu. Die migraine is wel ontstaan sinds vorige bevalling, nooit eerder last gehad, maar is nu dus weer weg. Ben wel een beetje bang voor hoe hard het na deze zwangerschap misschien wel terugkomt, omdat het wel onder invloed lijkt van hormonen oid. Maar voor nu is het heerlijk zo!
Life is too short to have boring hair.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 26 Jul 2018 15:38

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Ik moet nu nog 6 weken werken, en jullie?

Zomerblond, jouw borstvoedingsverhaal klinkt echt top. Pompoen ik hoop dat het bij jou zal gaan zoals je hoopt, dat je meteen live kan voeden. MdU ik hoop dat je goed naar de eigen gevoel gaat luisteren en combineren klinkt heel fijn, is ook meteen een note to myself.

Leuk dat je zelf het geboortekaartje ontwerpt pompoen. Ik heb ook iets op het oog maar vind het wel moeilijk.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 26 Jul 2018 16:38

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Mijn echo was goed! Kindje loopt zelfs voor op groei, buikje ongeveer 1,5 week, de rest wat minder maar wel boven de 27+4 die ik op dat moment was. Over 3 weken weer een groeiecho. Mijn suiker was dus inderdaad keurig, daar keek ze even extra naar omdat het kindje wat groter was. Ben benieuwd hoe dat verder zal gaan! Verloskundige heeft ook nog berekend dat mijn zoontje op p5 zat bij de geboorte, onder de p10 is dysmatuur. Ik dacht eigenlijk dat hij daar net op zat, maar dat is dus niet zo.

We zijn druk aan het werk met de kaartjes. Het wordt heel mooi volgend mij. Voorkant is af, morgen gaan we de tekst drukken op de achterkant. Spannend!!!
<<

zomerblond

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 17 Mei 2018 14:32

Bericht 27 Jul 2018 09:04

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

@pompoen: super fijn zeg! Geeft hopelijk ook weer wat rust dat alles goed is.

@lot: ik heb nu 3 weken vakantie en dan nog 2 weken werken. Dan ben ik 5 weken voor de uitgerekende datum met verlof en weet ik zeker dat ik pas in de tweede week van januari weer begin met werken (tenzij er echt iets onverwachts gebeurt natuurlijk). Ongeacht of de baby vroeg of laat is, het kerstverlof (is bij ons verplicht op werk) valt dan of net binnen m'n bevallingsverlof of ik neem het zelf op zoals normaal.

Wij hebben van de week de 30 weken groeiecho gehad en alles was prima. Kindje loopt iets onder het gemiddelde, maar binnen de curve. Qua groei zit ik dus juist 3 of 4 dagen achter op de uitgerekende datum. Vandaag nog een drukke dag: wat zzp werk afronden, auto inpakken, nog wat schoonmaken en de hond wegbrengen naar de oppas. En dan vertrekken we vanavond op vakantie, heerlijk vooruitzicht, lekker niks doen! :)
Life is too short to have boring hair.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 30 Jul 2018 10:29

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Wat gaat het eigenlijk snel zeg, ik werk niet dus ik heb geen verlof, maar hier wordt dus gewoon al gepraat over verlof! Wauw!

@Zomerblond, ja het is zeker wel een geruststelling, hoewel het echt wel in mijn achterhoofd blijft rondzingen dat het elk moment mis kan gaan. Maar dan heeft de baby in elk geval een lekkere buffer.
Fijne vakantie!

Hoeveel zijn jullie tot nu toe aangekomen? Ondanks dat mijn baby dus aan de grote kant is en mijn buik volgens mij best redelijk groot, ben ik zelf tot nu toe 5 kilo aangekomen, dat vind ik best bescheiden eigenlijk. Al zal er nog wel het een en ander bij komen de komende tijd want nu gaat de baby natuurlijk hard groeien.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 30 Jul 2018 18:53

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Ik ben wel 7/8kg aangekomen al.

Ik heb het ff zwaar de afgelopen dagen, ik slaap erg slecht en kort, ben steeds aan het spoken en word er nu lekker labiel van. Vanmorgen zat er iets tegen en ik was helemaal gestrest en van slag. Ik ga ook wat geforceerd slapen ‘dat het nu toch echt moet gaan lukken’. Dan komt er weer een mug, maagzuur, kramp in mijn kuit, geluid van de ventilator, geluid van buiten, licht van buiten omdat het raam open staat, maar het meeste last heb ik wel van de hitte. Het koelt ook gewoon niet af. Elke dag denk ik ik ben toch moe??? Waarom slaap ik niet? Ik slaap zo licht, ben steeds wakker, vriend heeft ook last van me, moet steeds plassen. Vanmorgen op werk ook even lekker gehuild (doe ik nooit) maar ben echt labiel ervan. Toen reageerde iedereen (ook de kids) nog eens heel lief en moest ik daar ook weer van huilen. JA... hormonen en vermoeidheid :). Ik hoop niet dat deze trend zich voortzet. Heb me trouwens opgegeven voor zwangerfit en vd week intake met de kraamzorg. Ik ben veel to-do’tjes aan het afwerken, ik voel me daar niet echt gestrest over maar misschien onbewust toch wel, het is natuurlijk wel een lifechanging event wat gaat komen :wink:. Zeker nu aftellen met werk wordt het zo echt allemaal.Zo geklaag is nu over hoor.

Hoe is het met jullie?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 30 Jul 2018 19:12

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Heel herkenbaar Lot, hoewel ik gelukkig wel weer iets beter slaap nu het wat koeler is ‘s nachts want afgelopen week met de warme dagen en nachten kon ik gewoon echt niet slapen, dan viel ik om een uur of 2 eens in slaap, werd ik vervolgens nog een keer of 3/4 wakker om te plassen en dan was ik om 7 uur weer klaarwakker. Ik voelde me er gewoon helemaal radeloos van. En ik was dus de afgelopen dagen doodop.
Ik heb trouwens ook dat labiele erbij, als mijn man 1 keer een beetje minder aardig klinkt (en dat is nogal een hittepetit dus dat komt regelmatig voor en ben ik ook wel gewend) zit ik al te huilen, ruzie kan ik helemaal niet aan op het moment, dan voel ik me intens verdrietig. Gelukkig is dat maar met vlagen en voel ik me verder juist rustig en redelijk stabiel. Hoewel ik vrijdagnacht om 1.30 u echt radeloos was omdat ik het zo warm had en zo moe was en niet kon slapen en toen een potje heb zitten huilen op het balkon (we hebben een balkon aan de slaapkamer).

Ik ben overigens wel echt heel erg moe steeds, of had ik dat al gezegd? Ik denk ook niet dat dat nog over gaat. Vanmiddag heb ik een middagdutje gedaan, dat heb ik ook echt nodig dan. Ben van plan dat toch wat vaker te doen.

Het is een lifechanging event, maar voor mij was het gewoon zo, ik heb het niet ervaren als een enorme schok of zo, voor mijn gevoel was ik er al enorm naartoe gegroeid. Nu vind ik het geloof ik spannender. Hoe is het om er weer een baby bij te krijgen terwijl de kleintjes alweer zo groot zijn? Is dat vol te houden? Hoe is mijn man als papa voor een kleintje van ons samen? En tegelijk heb ik vertrouwen dat het helemaal goed gaat komen en verheug ik me er zo op!
Maar zwanger zijn valt me best zwaar, ik geniet maar ik merk wel dat het me veel kost lichamelijk en geestelijk.

Wat voor werk doe je Lot? Wel lief dat ze zo lief reageerden!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 30 Jul 2018 20:37

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Oh VET irritant Pompoen. Ik werk wel maar jij hebt 24/7 een gezin dus elke dag vroeg op, ik kan in het weekend en op mijn vrije dagen nog rustig aandoen. Ik werk trouwens op een kdv. Vervelend dat je zo moe bent, was ik een paar weken terug ook, duurde ook echt ff voordat ik daar weer doorheen was, veel middagdutjes gedaan toen. En het rustig gehouden qua afspraken. Over dat lifechanging event, dat past ook wel bij mij, ik ben het nu denk ik een soort aan het verwerken, straks sta ik er wss weer helemaal anders in. Alle veranderingen in mijn leven kosten tijd bij mij en heb ik even ‘last’ van om daarna te beseffen dat het bijvoorbeeld de beste keuze ooit was. Verder moet ik zeggen dat ik me juist wel steeds beter lijk te voelen (ja nu dan ff niet) maar minder bekkenpijn, minder moe etc. Dat was eigenlijk heel fijn. Iedereen praat al over het zwaardere 3e trimester, ben benieuwd!

Ik ben trouwens geen slechte slaper dus ken dit ook niet! Breekt je wel op hoor. Op een hoop koele nachten! En als ik jiu was zou ik dat middagdutje gewoon inplannen, al is het om de dag. Geef jezelf genoeg rust hoor.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 31 Jul 2018 10:34

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Gelukkig doet mijn man een hoop ochtenden en mag ik echt heel vaak blijven liggen! En ze gaan ook naar de opvang en dat vinden ze geweldig, dus ik vind niet dat ik het echt heel zwaar heb, al kost het heus wel energie om een gezin te hebben, er moet toch altijd vanalles gebeuren, ze willen toch echt wel eten ‘s avonds en liefde en aandacht.

Ik denk dat ik het nu vooral spannend vind omdat ik al een beetje weet hoe het is, alleen ik kan het tegelijk moeilijk vergelijken met nu. Ik heb alleen al zo’n andere zwangerschap, met een man die kerngezond is en twee kinderen erbij. Ik zou niet weten hoe het is om een kraamweek thuis te hebben bijvoorbeeld, of hoe het die eerste weken is met een baby want Lu. heeft de eerste 3,5 week in het ziekenhuis doorgebracht dus tegen de tijd dat ik hem thuis had wist ik alle ins en outs wel zo’n beetje en had hij al een redelijk ritme.

Ik heb vannacht trouwens een vreselijke nacht gehad, de baby was verschrikkelijk druk steeds, ik had regelmatig harde buiken, moest door het geschop ook steeds plassen en voelde me rusteloos. Ik ben er elk uur uit geweest denk ik en tussendoor heb ik een beetje liggen dommelen. Pfff wat een ramp :palm: . Mijn man is vandaag 30 km aan het wandelen, aan het eind haal ik hem op met de kinderen en gaan we een hapje eten. Het liefst zou ik de hele dag in bed gaan liggen, maar dat kan nu dus niet. Maar ik klaag niet verder want de kinderen zijn al een hele tijd superleuk met z’n tweetjes aan het spelen boven terwijl ik beneden op de bank hang.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 05 Aug 2018 12:23

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

@MdU, hoe is het nu met jou? Nog steeds zo veel klachten? Zwanger zijn vergt wat van je lijf he.

@Lot, gaat het al wat beter met slapen? Hier in Zeeland is het heerlijk koel, echt lekker dat we met die warmte juist hier zijn.

@Zomerblond, jullie zijn lekker op vakantie nog?

@Limoen en Mouette, hoe is het met jullie?

Wij genieten hier in Zeeland van het wat koelere weer. Ik ben alleen erg moe en mijn humeur is bepaald niet om over naar huis te schrijven. Voelde me een paar dagen echt diep ongelukkig met mezelf, denk gewoon vooral vermoeidheid hoor. Inmiddels voel ik me wel weer wat beter maar kan niet veel hebben. Ik word wel blij van de projectjes waar we mee bezig zijn. Mijn man is 7 hexagonkastjes voor me aan het maken (ik help wel) en ik heb van een schaaldeel (een ruw stuk houd waarvan de zijkanten niet zijn afgewerkt) een groeimeter gemaakt. Tenminste, gezaagd en geschuurd tot de voorkant niet meer zo ruw was en er 10 cm lijntjes op gezet. Nu nog de cijfers en de tussenlijntjes voor de cm’s er op zetten. In het oude huis hadden we op de muur allemaal streepjes staan van allerlei mensen en de kinderen, het was wel jammer dat dat niet mee kon. Dus nu heb ik bedacht dat we dat beter op een stuk hout konden doen en leek me wel leuk om die dan in de babykamer te hangen, past wel bij het beetje natuurlijke thema wat we hebben.
Als we thuis zijn gaan we de babykamer denk ik definitief afmaken zodat we daar niet meer naar om hoeven kijken. Alleen nog wat extra accesoires hebben we nodig, maar de opa’s en oma’s willen ook wat geven dus daar wachten we even op zodat ze nog wat keus hebben.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 06 Aug 2018 12:26

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

@pompoen, de klachten worden niet meer minder nee. Steeds een beetje erger. De warmte zal er geen goed aan doen, dus kijk echt uit naar koelere tijden! Gelukkig nog maar 4,5 week werken (geloof nog 11 (halve) dagen).
Wat een super leuk idee van jullie groeimeter. Kan me namelijk voorstellen dat je het jammer vind dat je de oude streepjes nergens mee naar toe hebt kunnen nemen. S laat zich nooit opmeten dus hier geen streepjes in ons oude huis. In het nieuwe wil ik wel ook graag wat gaan maken.

Wij hebben vanmorgen de groeiecho gehad en zag er allemaal weer goed uit. Nu over 2 weken weer gewonen controle en dan met 36 weken de liggingsecho...En dat is dus gewoon al ober 4 (!) weken. Niet normaal hoe snel!! En we hebben nog steeds eigenlijk niks voor baby gedaan. Oh niet liegen, ledikant staat op de kamer waar baby komt te slapen, S slaapt sinds dit weekend in een groot bed, en ik heb een lijstje naar mn zusje gestuurd met dingen die we graag van hun zouden lenen.
Binnenkort toch maar eens kleren uitzoeken en kijken voor een geboortekaartje. Heel veel meer hoeft volgens mij ook niet, want we hebben natuurlijk nog veel in huis.

Nou, ik ga weer even plat voor een middagdut want man man man wat ben ik steeds moe!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 06 Aug 2018 19:13

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Haha, ach, mijn vriendin wist op een gegeven moment dat ze met 38 weken ingeleid zou worden maar met 34 weken waren ze nog niet uit de naam, daarna heeft ze met een week of 36 het geboortekaartje uitgezocht haha. En de babykamer was nog niet af maar het kindje kwam toch eerst bij hun op de kamer, dat stond wel allemaal klaar, inclusief kleertjes.
De baby krijgt er niets van hoor, hoewel een naam wel handig is. Maar een plekje om te slapen, voeding, luiers en kleertjes en heel veel liefde, daar gaat het om. Dus komt gewoon goed MdU. Ik maak me er trouwens veel minder druk om dan mijn man dat het af moet.
Maar ga wel als het droog is en we weer thuis zijn de babywasjes doen en lekker buiten hangen, alles ligt nu in de kast maar kan dus nog niet gebruikt worden. En dingen die vijf jaar in een doos hebben gelegen vind ik ook niet zo fris.
Verder moet ik echt nodig de gordijnen af gaan maken. En de kastjes voor boven de commode schilderen, en die groeimeter afmaken oh ja en een stempel ontwerpen voor het geboortekaartje en verder haken aan het dekentje. Haha en dat allemaal met erg weinig energie en zere ribben en bekkenklachten en zo. Best handig bedacht, oeps.

Ik heb vanmiddag ook weer liggen slapen, ben echt ook zo moe! Heel irritant hè, je kunt zo weinig als je steeds moet slapen. Maar ja als het kan je er aan over geven, meer kunnen we ook niet doen denk ik.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 07 Aug 2018 18:53

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Oh oh wat gaat het snel! Hier zijn de meubels ook nog niet binnen. Leuk dat je bezig bent met de babykamer Pompoem.

Vervelend dat je zo moe bent Pompoen, en dat jij zoveel last van je bekken hebt MdU. Neem lekker de rust waar het kan.

Hier gaat het slapen weer beter, ik val iig in slaap. Al is de kwaliteit v slapen door de hitte wel wat minder denk ik. Ik ben allang blij, als je zo slecht slaapt ben je gewoon een ander mens joh. Gelukkig duurde het maar 3 nachtjes. Ik moet ook nog veel spulletjes kopen. En ben bezig met een geboortekaartje, ik vind veel niet zo leuk, of herken het van mijn werk. Had een leuke op Instagram gezien maar die bleek heel kostbaar (letterpers, kwam op iets van 7 euro p kaart uit en dan moest postzegel er nog bij). Nu contact gezocht met een grafisch vormgever die wij kennen, zij wil wel meedenken. Nu had ik die eerste persoon al terug gemaild dat ik het te kostbaar vond dus dat het over ging. Krijg ik een bericht terug dat ze wel wil meedenken om het op een andere manier te drukken zodat het binnen ons budget past. Super lief. Nu voel ik me alweer bezwaard dat ik contact met de ander heb gezocht, terwijl ik die eerste persoon niet eens ken. Maar wilde het kaartje can persoon 1 wel als inspiratie voor persoon twee gebruiken. Problemen zeg :wink:. Ik denk dat ik gewoon beide prijzen moet opvragen en dan verder moet kijken. Het is tenslotte aan ons, maar ik houd iedereen altijd graag te vriend. Jullie nog tips?

Werken gaat ook wel goed, zit nu op zwangerschapsgym en heb al zin in het koelere weer!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 11 Aug 2018 10:32

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

@Lot, fijn dat het slapen weer beter gaat! Letterpers is inderdaad heel mooi maar wel duur, dat komt ook doordat het een vrij intensief maakproces is wat er aan vooraf gaat. Ze hebben daar ook wel goedkopere kaartjes, ik denk dat hoe meer drukgangen en bewerkingen hoe duurder het kaartje. Ik zou gewoon vragen wat ze voor alternatief zouden kunnen bieden. Ontworpen door een grafisch vormgever is ook heel leuk, heel anders maar ook tof. Ik heb geen tips want ik heb een heel intensief letterpers-achtig kaartje (alleen niet met zo’n zware indruk - preegdruk) maar ik heb het zelf ontworpen en deels zelf gedrukt waardoor de kosten binnen de perken blijven.

Ik heb gisteren mijn dossier van mijn eerste zwangerschap door zitten lezen, ik wilde weten hoe het toen ook alweer gegaan was. Toen was mijn bloeddruk met 26+5 al verhoogd, met 28+4 was die te hoog en hield ik al flink vocht vast. Ik ben nu 30 weken en mijn bloeddruk is keurig (110/70 zo’n beetje, vaak ook nog lager), ik heb geen klachten en ik houd volgens mij geen vocht vast, of in elk geval niet noemenswaardig. Toen had ik enorm last van carpaal tunnel syndroom omdat mijn handen helemaal dik waren van het vocht. Ik kan nu mijn ringen gewoon nog af doen en ik heb geen worstenvingers, carpaal tunnelsyndroom is nooit helemaal weggegaan (minder gevoel in duimen, wijsvingers en middelvingers) maar het wordt nu niet erger verder. Heel positief dus!

Helaas merk ik wel dat de angst bij mij begint toe te nemen. Blijkbaar is het toen allemaal traumatischer geweest dan ik me gerealiseerd had. Ik ben ontzettend bang dat ik mijn baby na de bevalling niet bij me mag blijven en dat ik dan ook niet naar hem toe kan. Mijn zoontje heeft tien minuutjes bij me gelegen en werd toen afgevoerd in een couveuse. Ik wilde naar hem toe maar was te ziek om zonder begeleiding van een verpleegkundige naar hem toe te gaan. Door drukte en personeelstekort mocht ik niet naar hem toe, hij is om 14.02 geboren, ik mocht niet bij zijn eerste voeding om 17 uur zijn, ik mocht niet naar hem toe. Ik heb van 15.00-20.00 u liggen huilen (zeg gerust brullen) van ellende. Uiteindelijk hebben ze hem om 22 uur ‘s avonds naar mij toegebracht en heb ik een uur met hem mogen buidelen. Daarna was zijn ondertemperatuur verdwenen en ging het een stuk beter met hem.

Ik merk dat ik daardoor heel erg bang ben om weer ziek te worden, maar ook bang om überhaupt in het ziekenhuis te bevallen (zou het liefst vluchten en stiekem ergens in een vakantiehuisje bevallen, lekker realistisch, not).
Vrijdag krijg ik een rondleiding op de neonatologie, ik zie er vreselijk tegenop, ik wil daar helemaal niet zijn, ik wil gewoon niet dat mijn kindje daar überhaupt heen moet. Helaas is het protocol op dit moment nog zo dat hij sowieso op de neonatologie opgenomen gaat worden de eerste 24 uur omdat ik antidepressiva slik (waar ik echt soms bijna gewoon maar mee wil stoppen zodat het niet meer hoeft, ook al zo lekker verstandig).

Ik ga er woensdag maar eens goed met de verloskundige over praten en ook vrijdag met de psychiatrisch verpleegkundige die de rondleiding over de neonatologie geeft.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11206

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Aug 2018 11:06

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Pompoen, wat rot om te lezen dat je je zo voelt. Maar heel positief dat het zo goed gaat met je bloeddruk en je niet zoveel vocht vasthoudt als destijds. Misschien helpt het nu ook wel dat je een partner hebt die er gewoon voor jou en jullie baby is. Ik ben gewoon met een normale termijn bevallen, maar vanwege mijn medicatie moest mijn dochter wel 24 uur in de gaten gehouden worden. De situatie was totaal anders dan bij jou, ik wil het ook helemaal niet vergelijken, maar ook ik heb me heel eenzaam gevoeld vlak na de bevalling. Ik mag eigenlijk niet klagen, want ik heb eerst bijna een uur met haar mogen knuffelen voor ze weggehaald werd, maar ze moest helemaal naar de andere kant van het ziekenhuis, naar de neonatologie, omdat de kraamafdeling vol was. Ik kon dus ook niet zelf naar haar toe. Ik heb me toen zo alleen gevoeld, maar ik was wel blij dat mijn man in elk geval bij haar was, zodat ze niet alleen was. Maar het liefst wilde ik natuurlijk zelf naar haar toe, maar er had niemand tijd om mij daarheen te rijden en ik kon mijn man ook geen berichtje sturen, want er mochten geen telefoons op de neo. Gelukkig gaf mijn man daar heel duidelijk aan dat ik borstvoeding wilde geven, waardoor ik na drie uur toch werd opgehaald. En daarna had ik gelukkig steeds mijn man om me naar onze dochter te rijden (ik was zelf niet ziek, maar zo'n eind lopen lukte me echt niet).
Heel verhaal, sorry daarvoor, het enige dat ik wil zeggen is dat ik hoop dat deze zwangerschap gewoon een stuk positiever zal eindigen dan je vorige (en daar lijkt het nu wel op) en dat het echt zal helpen om een partner aan je zijde te hebben.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 11 Aug 2018 12:38

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Thanks Suus, lief dat je je verhaal deelt, ik vind dat zeker wel een fijn idee, dat ik nu een partner heb die dat wel allemaal kan doen, alleen op de een of andere manier ben ik gewoon heel bang dat het weer net zo als toen gaat. Weinig kans, mijn eerste man was er toen overigens wel bij, maar ook maar half, hij trok het maar half en bovendien was hij niet erg van het op zijn strepen staan en zo, mijn huidige man laat het echt niet zo maar over zijn kant gaan als het uren duurt. Sterker nog, we hebben al een gesprek gehad met de gyn over dit onderwerp omdat hij weigert zo maar protocolletjes te volgen. Dat heeft me toen wel heel erg gerustgesteld, dat hij vierkant achter me staat én wil strijden voor wat het beste is voor mij én de baby. Maar deze angst, het is echt een angst, het lijkt wel een trauma, ik kan gewoon niet helemaal helder denken dan, ik ben gewoon bang dat het weer net zo gaat, dat mijn man er helemaal niet is of er een beetje bij hangt en ik vervolgens urenlang niet naar mijn kind kan. Ik weet het niet, maar dat het nu dichterbij begint te komen roept zo veel emotie op, heb het gewoon nooit echt verwerkt denk ik.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11206

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Aug 2018 12:51

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Echt vervelend voor je Pompoen, het klinkt ook echt wel als een trauma. En ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch, juist als ik kijk naar hoe ik het zelf heb ervaren. Ik was echt bang voor de tweede bevalling en zo erg als bij jou was de eerste bij mij bij lange na niet. Ik voelde me niet serieus genomen, er werd niet naar me geluisterd en ik voelde me echt in de steek gelaten vlak na de bevalling, maar ik was gezond en mijn dochter ook, dus twee dagen later waren we gewoon thuis. En toch was ik zo bang dat het weer zo zou gaan. Ik ben op mijn verzoek in een ander ziekenhuis bevallen (zitten er twee in mijn woonplaats) en natuurlijk wisten mijn man en ik ook beter wat we konden verwachten en hoe we het zelf wilden. Ik kijk echt met een goed gevoel terug op mijn tweede bevalling, hoewel ik weer ben ingeleid.
Misschien helpt het je om de komende weken toch nog met iemand erover te kunnen praten om het wat beter te kunnen verwerken? Lijkt me echt heel rot om er zo tegenop te zien, hoewel de omstandigheden nu echt wel beter zijn. Sterkte!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 11 Aug 2018 14:02

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Nou ja als ik me er zó druk over maak kan het alleen maar meevallen toch?

De verloskundige had het vorige keer over een sociaal verpleegkundige of zoiets die gespecialiseerd is in mensen die eerder een heftige bevalling hebben gehad en zo. Ik ga dus vragen of ik daarheen kan. Maar ik heb ook contact met de kwetsbare zwangeren afdeling omdat ik antidepressiva slik dus daar ga ik het ook nog mee bespreken (bij wie ik daarmee aan de slag kan gaan het beste). Ik ben in ieder geval van plan om nu door te pakken want tot nu toe heb ik het steeds een beetje weggewoven maar ik merk gewoon dat het veel dieper zit dan ik dacht.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11206

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Aug 2018 14:49

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Lijkt me een goed plan!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 12 Aug 2018 09:21

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Wat goed Pompoen dat je het gaat aanpakken. Je hebt het ook mega zwaar gehad rondom de bevalling van L. Die hele periode is een moeilijke voor jou, niet alleen de bevalling zelf natuurlijk.
Super knap van je!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers