Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onverzadigbaar....Vaak trek wat te eten...

<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 20 Jul 2018 14:48

Onverzadigbaar....Vaak trek wat te eten...

Ik heb zo vaak zo'n leeg gevoel...
Dan kan ik eten wat ik wil maar blijf me flauw voelen.

Vaak heb ik dan ook geen energie om wat te ondernemen.

Ik eet s ochtends 2 boterhammen, tussendoor fruit
Smiddags 2 boterhammen met cracker o.i.d.
Tussendoor plakje koek, o.i.d.
Avondmaaltijd.

Volgens mij eet ik niet heel weinig, maar zou me graag wat verzadigder voelen ;-)
<<

Anoniem304

Bericht 20 Jul 2018 14:51

Re: Onverzadigbaar....Vaak trek wat te eten...

Heb je geen dorst? Misschien meer eiwitten eten zodat je langer vol zit?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 20 Jul 2018 14:53

Re: Onverzadigbaar....Vaak trek wat te eten...

Eiwitten en langzame koolhydraten.
Smorgens bv een lekkere volle kwark met muesli of fruit of wat je lekker vind.
Als lunch een lekkere groente omelet of salade met geitenkaas, kip, ei, avocado.
En savonds bijvoorbeeld zoete-aardappel met vis en veel groente.
Tussendoortjes gewoon fruit of paprika, komkommer, tomaat, bakje kwark met fruit.
30-04-2017
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 20 Jul 2018 14:53

Re: Onverzadigbaar....Vaak trek wat te eten...

Zo te zien eet je weinig eiwitten en onverzadigde vetten. Ik zou daar meer van eten (al weet ik natuurlijk niet wat je op je brood doet). En inderdaad, veel drinken.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 20 Jul 2018 15:09

Re: Onverzadigbaar....Vaak trek wat te eten...

Naast de tips die je al gekregen hebt, kun je jezelf ook afvragen waar die trek vandaan komt (even uitgesloten dat je lijf niet genoeg voedingsstoffen heeft gehad). Mijn diëtist zou vragen: wat is je werkelijke behoefte op dat moment? Wat zijn de momenten waarop je die trek hebt?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 20 Jul 2018 16:05

Re: Onverzadigbaar....Vaak trek wat te eten...

Slaap je wel goed? Ik dacht ook meteen aan dorst of slaaptekort. Iets gaan doen helpt ook vaak, maar waarom eet je niet wat extra als je daar behoefte aan hebt, of moet je op de lijn letten? Hoe actief ben je op een dag?
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 20 Jul 2018 17:16

Re: Onverzadigbaar....Vaak trek wat te eten...

Dorst niet, dronk best veel. Hier niet bijgezet veel water.
Slapen gaat redelijk goed. Klein mannetje dus korte nachtjes. Probeer nu s avonds op tijd naar bed te gaan.

Vooral voor de maaltijden rond 11.00 & 16.00u. Ben wel redelijk actief over een dag zit weinig stil.

Ga eens weer wat meer kwark eten misschien helpt dat inderdaad. Nog meer goede tips qua eiwitten???
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 20 Jul 2018 19:09

Re: Onverzadigbaar....Vaak trek wat te eten...

Ik heb dit ook met periodes. Ik doe het om de weinige slaap te compenseren. Heb dan de hele dag honger en haal mijn energie echt uit eten ipv slaap.
Het is hier begonnen sinds de geboorte van T haha. Laatste tijd is hij niet de oorzaak van het slaapgebrek. Dat zijn eerder de muggen, de warmte en geluiden buiten. Maar zo is het wel begonnen.
Als ik weer een aantal dagen goed slaap gaat het stukken beter.
2016
<<

Anoniem249

Bericht 21 Jul 2018 10:22

Re: Onverzadigbaar....Vaak trek wat te eten...

Omdat je veel brood eet zou ik switchen naar (volkoren) spelt brood. Dat is zwaarder en vult langer.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 21 Jul 2018 10:28

Re: Onverzadigbaar....Vaak trek wat te eten...

Eiwitten; plakjes kipfilet. Gewoon zo, op een rijstwafel (neem gerust 2,3,4 plakjes) of met augurk ertussen. Cottage cheese in salade, of over je kipfilet op brood.
En wat claire zegt, ander brood dat meer vult. Of je brood eens inruilen voor een ander gerecht.
<<

Anoniem249

Bericht 21 Jul 2018 11:31

Re: Onverzadigbaar....Vaak trek wat te eten...

Misschien in je avond maaltijden ook kijken naar volkoren producten. Ik gebruik bijv ook altijd volkoren spelt pasta, eet vaak quinoa of bulgur. Dat soort dingen vullen heel erg maar zijn niet zo calorie rijk.

Op brood inderdaad cottage cheese met komkommer peper en zout. Of een gekookt eitje. Ik eet ook vaak pindakaas met komkommer op brood. Dat vult ook goed. Of avocado is ook lekker op brood met een tomaatje en wat citroensap. Ok nu heb ik honger.

Als je echt extra proteine wilt eten kun je een schep whey door je kwark gooien in de ochtend.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 21 Jul 2018 16:24

Re: Onverzadigbaar....Vaak trek wat te eten...

Ik zou bij je fruit in de ochtend iets van kwark of yoghurt doen. In de middag bij je tussendoortje zou ik in elk geval iets ernaast eten wat meer vult zoals een boterham of twee volkoren crackers/beschuiten met beleg. Daarnaast inderdaad minimaal 2 liter water op een dag drinken. En ik zou persoonlijk nog een tussendoortje eten in de avond. Mijn lijf heeft dat in elk geval nodig en ik merk dat als ik dat doe ik de volgende dag veel minder trek heb.

Maar ik zou sowieso naar je hongergevoel luisteren, blijkbaar heeft je lichaam nu extra voedingsstoffen nodig dus geef het die voedingsstoffen. En dan niet in de vorm van sneller suikers etc, maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet. Ik denk dat als je eraan toe geeft en luistert naar je hongergevoel het vanzelf wel weer recht trekt.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 21 Jul 2018 19:41

Re: Onverzadigbaar....Vaak trek wat te eten...

Thnxxxxx voor jullie tips. Ga er volgende week eens serieus mee bezig!
<<

Flippin' Bitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 06 Aug 2018 16:58

Re: Onverzadigbaar....Vaak trek wat te eten...

Zelf merk ik dat brood niet zo vult en ik snel weer honger heb. Hierbij wat ideeën:

-Misschien in de ochtend havermout of kwark met muesli/fruit nemen? (Zelf neem ik meestal 85gr havermout, 2 gram lijnzaad, kaneel en ongeveer 215 ml melk. Dit kun je nog aanvullen met toppings)
- Eiwitten verhogen: bijvoorbeeld d.m.v. (proteïne)kwark, kalkoenfilet, eieren, kikkererwten, evt. eiwitshake.
- Zelf eet ik flink wat groenten en fruit. Meestal 3 stuks fruit per dag als tussendoortje. Bij het avondeten is mijn halve bord bedekt met groenten. Je kunt ook groenten als snack nemen: cherrytomaatjes, bleekselderij, paprika, komkommer, radijsjes. Dit vult goed op de momenten waarop je honger hebt.
- Veel water drinken.

- Daarnaast vind ik de app Lifesum echt een aanrader, dit geeft veel inzicht in wat je binnen krijgt en hoeveel je verbrand.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 12 Aug 2018 17:47

Re: Onverzadigbaar....Vaak trek wat te eten...

Goede tip heb ook weer havermout gehaald!

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron