Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Is dit een beetje raar of..?

<<

ChiQ

Bericht 18 Jul 2018 08:39

Re: Is dit een beetje raar of..?

NerdChic schreef:
ChiQ schreef:Waar lees je dat ik hem dat niet geef? Haha, hij krijgt gewoon zijn geld hoor, ik begrijp wel dat hij er niets aan kan doen hoor.

Nee, dat bedoelde ik ook niet haha. Maar je zei eerder dat je volgend jaar niet gaat of een bol.com kaart geeft van 7,50. Je zei het een beetje grappend denk ik maar je zei ook eerder dat ze het cadeau in ontvangst willen nemen en dan je weg kijken. Terwijl het zijn verjaardag was en hij dus niks van doen had met z'n ouders en hun gedrag. Snap je me nog? :P


Nee hoor, volgend jaar zit ik er weer met €50,- en me weer te ergeren aan de karigheid haha!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jul 2018 08:41

Re: Is dit een beetje raar of..?

Ik denk dat dat komt omdat je zelf dat bedrag noemt. Als het niet relevant was geweest, had je het ook niet moeten noemen. Nu impliceer je zelf indirect dat het wél belangrijk is, omdat je het noemt.

Verder vind ik het inderdaad ongastvrij, stom en raar. Ik zou er lekker een BYOB party van maken :smile:
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jul 2018 08:43

Re: Is dit een beetje raar of..?

HollyGolightly schreef:Ik vind het niet gastvrij. En daarom ook stom. Ik ga even een ongevraagde mening geven. Ik vind 50 à 100 euro voor een kado voor een verjaardag van een neefje teveel, ongeacht je het makkelijk kan missen. Als andere gasten kado's geven van 10 à 20 euro en de ouders bijvoorbeeld van 50 à 100 euro dan zou ik als tante niet zo'n groot bedrag geven. Ik zou zelf ook niet willen dat mijn kinderen zulke kado's van tantes en ooms krijgen.

Waarom niet?

Ik ben zo'n tante en ik zou het echt niet leuk vinden als m'n broer en schoonzus dit niet zouden willen.
<<

Anoniem244

Bericht 18 Jul 2018 08:46

Re: Is dit een beetje raar of..?

Ik zat idd verkeerd te denken.
Als dat neefje kinderen krijgt is het een achterneefje natuurlijk

Ik geef m’n neefje ook een cadeau van een bedrag wat ik wil, dan kijk ik niet naar wat anderen geven.
Zoontje van m’n zusje krijgt sowieso meer, enige neefje van mij. Maar dan ga ik niet bedenken wat zal de rest geven, laat ik het daar dan op af stemmen.
Qua neefjes en nichtjes (kinderen van ooms en tantes) geef ik meestal een standaard bedrag, maar eigenlijk ga ik daar nooit meer heen naar verjaardagen
Laatst gewijzigd door Anoniem244 op 18 Jul 2018 08:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem250

Bericht 18 Jul 2018 08:48

Re: Is dit een beetje raar of..?

Nee dat gaat ook niemand wat aan. En het was inderdaad een mening waar je niet om gevraagd hebt. Maar een duur kado geven is niet altijd een goed idee. Ook al bedoel je het super goed en kunnen jullie het makkelijk missen.
<<

ChiQ

Bericht 18 Jul 2018 09:06

Re: Is dit een beetje raar of..?

Ok.

Bedankt voor de antwoorden.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Jul 2018 09:37

Re: Is dit een beetje raar of..?

HollyGolightly schreef:Nee dat gaat ook niemand wat aan. En het was inderdaad een mening waar je niet om gevraagd hebt. Maar een duur kado geven is niet altijd een goed idee. Ook al bedoel je het super goed en kunnen jullie het makkelijk missen.

Ik zou zo'n bedrag heel lief vinden, anderen zien dat toch niet als het in een envelop zit, en ik zou het op haar spaarrekening storten.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 18 Jul 2018 10:26

Re: Is dit een beetje raar of..?

Carrie schreef:
HollyGolightly schreef:Nee dat gaat ook niemand wat aan. En het was inderdaad een mening waar je niet om gevraagd hebt. Maar een duur kado geven is niet altijd een goed idee. Ook al bedoel je het super goed en kunnen jullie het makkelijk missen.

Ik zou zo'n bedrag heel lief vinden, anderen zien dat toch niet als het in een envelop zit, en ik zou het op haar spaarrekening storten.

Precies dit :)

Ik vind het echt heel gierig en raar overkomen. Als je volgend jaar weer gaat, dan zou ik gewoon wat te eten meenemen (in elk geval voor Julian). Misschien dat ze de hint snappen en misschien niet, maar je weet in elk geval wat je kunt verwachten.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 18 Jul 2018 11:31

Re: Is dit een beetje raar of..?

Ja ik vind het raar en heb het ook nog nooit meegemaakt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem250

Bericht 19 Jul 2018 09:26

Re: Is dit een beetje raar of..?

Cotton schreef:
HollyGolightly schreef:Ik vind het niet gastvrij. En daarom ook stom. Ik ga even een ongevraagde mening geven. Ik vind 50 à 100 euro voor een kado voor een verjaardag van een neefje teveel, ongeacht je het makkelijk kan missen. Als andere gasten kado's geven van 10 à 20 euro en de ouders bijvoorbeeld van 50 à 100 euro dan zou ik als tante niet zo'n groot bedrag geven. Ik zou zelf ook niet willen dat mijn kinderen zulke kado's van tantes en ooms krijgen.

Waarom niet?

Ik ben zo'n tante en ik zou het echt niet leuk vinden als m'n broer en schoonzus dit niet zouden willen.


Ik vind dat echt niet nodig. Ik weet dat dit een stomme zin is. Maar ik vind een kleinigheidje van familie genoeg en leuk. Geld op de spaarrekening zetten, vind ik al helemaal niet nodig. Het zal wel aan mijn opvoeding liggen. Ik kreeg van mijn oom 500 euro voor het behalen van mijn middelbare school diploma. Dat moest ik teruggeven van mijn moeder. Ik zou het zelf helemaal niet fijn vinden als iemand mij of de kinderen dure kado's geeft of geld voor op de spaarrekening. Maar ik lees hier dat jullie er wel blij mee zijn. Dus misschien ben ik een uitzondering.
<<

Anoniem250

Bericht 19 Jul 2018 09:27

Re: Is dit een beetje raar of..?

Ik vind alles tussen de 10 en 25 euro prima voor een kinderverjaardag.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 19 Jul 2018 09:34

Re: Is dit een beetje raar of..?

Ik vind het juist raar om minder te geven omdát het een kinderverjaardag is. Wij hebben dat in de familie echt nooit gedaan. Ik vind een cadeau of geldbedrag voor een volwassene dan eerder "niet nodig", als volwassene kun je meestal toch wel kopen wat je leuk vindt en hoef je het niet van je verjaardag te hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ChiQ

Bericht 19 Jul 2018 09:36

Re: Is dit een beetje raar of..?

Maar Holly, jouw kids zijn nog geen 4 geloof ik. Deze jongen is 18.
<<

Anoniem250

Bericht 19 Jul 2018 09:43

Re: Is dit een beetje raar of..?

Maar ik zeg toch niet dat je minder moet geven. Iedereen moet het zelf weten. Ik hoef zelf ook geen 50 euro voor mijn verjaardag te krijgen inderdaad.

Ik geef nog even een voorbeeld. Een tijd terug had ik een kinderverjaardag. Iedereen had een kado rond 15 euro bij zich. Een boek, puzzel, dat soort dingen. Een moeder had een houten parkeergarage van zo'n 200 euro gegeven. Dat is wel extreem voorbeeld natuurlijk. Maar de moeder van het jarige kind vond het erg ongemakkelijk en zei later ook als ik hem dat had willen geven, dan had ik dat zelf liever gedaan.

Mijn ouders geven trouwens ook veel. Maar niet als kado. Laatst stonden er opeens drie van de mooie grote traptractors met aanhanger in hun tuin. Super leuk natuurlijk. Maar op de verjaardag, als er ook andere mensen met kado's komen, geven ze gewoon een mooi voorleesboek of iets anders dat binnen de marge valt. Die drie tractors zouden op dat moment ongepast zijn. Vind ik.
<<

Anoniem250

Bericht 19 Jul 2018 09:45

Re: Is dit een beetje raar of..?

ChiQ schreef:Maar Holly, jouw kids zijn nog geen 4 geloof ik. Deze jongen is 18.


Ik weet zeker dat hij er erg blij mee is. Ik zou het als ouder niet fijn vinden. Maar je hebt hem erg blij gemaakt. Als ie 18 is, kan hij trouwens ook zelf voor taart zorgen.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 19 Jul 2018 09:55

Re: Is dit een beetje raar of..?

Ik vind het wel vreemd en niet gastvrij als er zo weinig en er zelfs afgelast op tafel gezet word. Lullig ook dat overige visite wel mocht blijven eten en jullie weggekeken werden.

Oh en ik lees nu net dat hij 18 is. Dan kan hij voor zijn verjaardag toch zelf ook wel zorgen voor gebak of iets op tafel als hij weet dat zijn ouders dat niet doen en hij ziet dat dat op andere feestjes wel gebruikelijk is.

Holly ik kan me wel vinden in wat jij zegt over cadeaus hoor. Hier blijven we ook altijd rond de bedragen die jij noemt met verjaardagen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 19 Jul 2018 09:59

Re: Is dit een beetje raar of..?

Bij ons lag het altijd wel een beetje vast wat er werd gegeven en meestal was het een cadeau van heel veel mensen samen. Mijn familie gaf het cadeau vaak met zijn allen (mijn oom en tante en hun twee volwassen dochters met hun gezin) en dan was het een gezamenlijk cadeau van 80 euro, vaak bonnen of een mooie set van Playmobil of zo. Wij doen ook vaak een gezamenlijk cadeau of bedrag samen met mijn ouders.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 19 Jul 2018 10:21

Re: Is dit een beetje raar of..?

Ja dat doen wij ook wel Susan. Ipv tig kleine cadeautjes iets groters met mijn ouders of mijn zusje.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

ChiQ

Bericht 19 Jul 2018 10:24

Re: Is dit een beetje raar of..?

Zonder nog meer details, je zou zeggen dat een 18 jarige dit kan maar hij niet. Hij is autistisch, stil en verlegen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 19 Jul 2018 10:28

Re: Is dit een beetje raar of..?

Ik vind het ook heel flauw een net 18-jarige erop aan te spreken.
<<

ChiQ

Bericht 19 Jul 2018 10:38

Re: Is dit een beetje raar of..?

Joey schreef:Ik vind het ook heel flauw een net 18-jarige erop aan te spreken.


Nee ik ga dat niet doen. Die jongen kan er niets aan doen en ik gun hém van harte zijn kado. Het gaat erom dat er onderscheid is in de familie tussen ons en haar kant en dat ze dus haast niets in huis halen en verjaardag vieren voelt dan als kado innen en wegwezen, of dat nou 5/10/100 of 3000 euro is.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 19 Jul 2018 19:18

Re: Is dit een beetje raar of..?

Bah, ik heb echt een hekel aan dat soort cheapskate acties. Ik vind het hilarisch hoor, dat wel. De moeder van mn stiefvader is ook zo'n bijzonder persoon. Kaarsenhoudertjes kado geven waarvan de bijbehorende kaarsjes dan al verdwenen zijn. Dat verkondigde ze ook gewoon, dat die kaarsjes zooo lekker roken! Mijn onderkaak lag ergens op de vloer. Met feestdagen komt ze ook rustig uren te vroeg en eet ze rustig de kasten leeg totdat het kerstdiner ofzo wordt opgediend. Heel bijzonder.

Voor mn neefje dreigt wel een beetje een kadootjes oorlog tussen beide opa's en oma's. Daar komt dus gewoon een lijstje voor als hij 1 wordt en met de feestdagen. Elkaar aftroeven ten koste van een kind is gewoon niet leuk.

Chic, ik vind het tof dat je dat joch gewoon zijn centjes gunt. Ook gewoon lekker doen, hij kan er niks aan doen dat hij zulke ouders heeft.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 19 Jul 2018 20:27

Re: Is dit een beetje raar of..?

Ik ben zelf altijd erg gul met hapjes op een verjaardag. Mijn man klaagt altijd dat ik veel te veel neer zet en maak :smile:

Dus dit snap ik echt niet, ik zou me er om blijven verbazen en ik zou niet graag gaan, omdat het ook ongemakkelijk lijkt. Maar ik snap dat je het voor die jongen doet en dat maakt het ook weer iets anders.

Wij hebben ook al eens op een verjaardag gezeten waar geen taart was, en niks op tafel werd gezet. Je kreeg amper 1x te drinken, als je geluk had. En op een gegeven moment zat de "gastvrouw" met een zak chips op schoot. Waar ze zelf uit at, maar de rest dus niet. Wij gaan ondertussen niet echt meer met deze mensen om. Niet vanwege deze gebeurtenis hoor, maar vanwege van alles bij elkaar. Als je zo lijnrecht tegenover elkaar staat qua ideeën, dan kun je ook niet fatsoenlijk een vriendschap met elkaar onderhouden vind ik.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers