Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe ontspannen / tot jezelf komen (thuis)

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 17 Jul 2018 20:10

Hoe ontspannen / tot jezelf komen (thuis)

Hoe ontspan jij / kom je toch jezelf thuis? (Dus niet buiten de deur)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem281

Bericht 17 Jul 2018 20:17

Re: Hoe ontspannen / tot jezelf komen (thuis)

Huis opruimen, dan een hete douche incl. haarmasker, benen scheren enz. In makkelijke kleding op de bank liggen en even flink hard London Grammar op en even niks.

Verder word ik rustig van bakken of koken. Muziek op de achtergrond, brooddeeg kneden bijv.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 17 Jul 2018 20:20

Re: Hoe ontspannen / tot jezelf komen (thuis)

Op de bank zitten met een kop koffie een leuke serie op en dan iets haken of borduren.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 17 Jul 2018 20:29

Re: Hoe ontspannen / tot jezelf komen (thuis)

Naaien. Ik heb al zoveel therapeutische broekjes in elkaar gezet. Geeft me een goed gevoel over mezelf en ik kan rustig dingen op een rijtje zetten terwijl ik bezig ben.
<<

Anoniem250

Bericht 17 Jul 2018 20:31

Re: Hoe ontspannen / tot jezelf komen (thuis)

Kan me voorstellen dat het voor jou nu moeilijk is om te ontspannen. Ik vind in de herfst en winter ontspannen, makkelijker dan in de zomer. Winterthee met een koekje en een serie of een fijn boek. Nu in de zomer hetzelfde maar dan met spa rood en een scheutje ranja. Ik ontspan het beste bij Deense series. Dicte bijvoorbeeld.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 17 Jul 2018 20:34

Re: Hoe ontspannen / tot jezelf komen (thuis)

Op de bank met thee en wat lekkers. Filmpje of serie en een haakwerkje.
Nu met het mooie weer ook wel in fee tuin in een fijne stoel met iets te lezen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 17 Jul 2018 20:37

Re: Hoe ontspannen / tot jezelf komen (thuis)

Ik vind dat best lastig omdat ik altijd wel achterloop met het huishouden.
Ik ontspan het beste in bed ‘s avonds met de iPad of een boek.
Slaapkamer hebben wij rustig en opgeruimd.
2016
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 17 Jul 2018 20:39

Re: Hoe ontspannen / tot jezelf komen (thuis)

Onkruid plukken
Film kijken
Nagels verzorgen
Voetenbadje en voeten verzorgen (smeren, vijlen, knippen, lakken, polijsten)
Maskertje
Epileren
Nieuw recept uitproberen
Wijn drinken
Vroeg naar bed met een boek
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 17 Jul 2018 21:31

Re: Hoe ontspannen / tot jezelf komen (thuis)

Wat voor mij wil werken is lekker op de bank met een boek/tijdschrift. Daarnaast vind ik het heerlijk om te puzzleen, zowel legpuzzels of met een puzzelboekje op de bank.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 17 Jul 2018 21:38

Re: Hoe ontspannen / tot jezelf komen (thuis)

Ik word altijd ontspannen van groenten snijden. Als ik thuis kom na een dag werken, vind ik dat fijn om te doen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem244

Bericht 17 Jul 2018 21:48

Re: Hoe ontspannen / tot jezelf komen (thuis)

Momenteel is m’n moment van ontspannen door in de jacuzzi te zitten. Daarvoor was het een warm bad.
Lezen, boek of tijdschrift
Netflix / Videoland kijken
Diamond painting
Bezig zijn met foto’s
Met een kop thee op de bank
<<

Anoniem246

Bericht 18 Jul 2018 05:07

Re: Hoe ontspannen / tot jezelf komen (thuis)

Ik heb heel veel moeite gehad met ontspannen. Nu ik medicatie heb, merk ik dat ik rustiger word en dus ook beter kan ontspannen.

Ik ga elke avond om 21.30u op bed om een boek te lezen. Daar ontspan ik heerlijk van voor het slapengaan.
Ik sta elke ochtend rond dit tijdstip op om koffie te drinken en Ghost Adventures te kijken. Dan slaapt mijn man nog en dat vind ik lekker rustig.
Sinds kort kan ik weer genieten van series en films en dus kijken we er veel via Netflix.
Als oude, maar nieuwe ontspanning heb ik ID opnieuw uitgevonden. Lekker onder een dekentje op de bank tv kijken.
En schoonmaken. Het schoonmaken an sich doet me vrij weinig, maar ik vind het heerlijk ontspannend als het huis schoon is. En dan lekker met een kop koffie op de bank ploffen om te genieten van het harde werk dat ik heb gedaan.
En wat nieuw is tegenwoordig is het in slaap vallen op de bank. Nu moet ik dat zoveel mogelijk voorkomen, want het beïnvloed de slaap in de nacht, maar het zegt wel dat ik ontspannen genoeg ben om het weer te kunnen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 18 Jul 2018 07:21

Re: Hoe ontspannen / tot jezelf komen (thuis)

Ik ontspan door creatief bezig te zijn. Ik naai nu heel veel en dat geeft me een hoop ontspanning!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem281

Bericht 18 Jul 2018 08:47

Re: Hoe ontspannen / tot jezelf komen (thuis)

Trouwens, Pippa, toen wij uit 't ziekenhuis kwamen na Tobias zijn opname, werd ik vooral rustig van schrijven. Ik schreef m'n gevoelens op van die ziekenhuisdagen, keek veel naar foto's en vond 't heerlijk om Tobias op mij te laten slapen en 'm vast te houden. Gewoon in stilte. Dat ontspande me echt 't meest na die enge dagen! En 't van me afschrijven hielp ook, om alles beetje in chronologische volgorde te krijgen voor mezelf.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 18 Jul 2018 11:23

Re: Hoe ontspannen / tot jezelf komen (thuis)

Ik zet iets doms op op tv en ga languit op de bank liggen en doe een stuk of 10 dutjes.
30-04-2017
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 18 Jul 2018 13:33

Re: Hoe ontspannen / tot jezelf komen (thuis)

Lezen, puzzelen, film of serie kijken, gewoon even in bed liggen, mediteren. Ik schrijf nu dagelijks in mijn happiness planner en ik merk dat ik daar ook echt van ontspan. Als mijn hoofd te vol zit om te kunnen ontspannen ga ik eerst alles wat ik mijn hoofd zit op schrijven of uit typen en doe daarna één van bovenstaande dingen.
<<

Geel

Bericht 18 Jul 2018 13:47

Re: Hoe ontspannen / tot jezelf komen (thuis)

Voor mij werkt schoonmaken vaak goed, poetsen, opruimen etc. Niet elk klusje hoor, maar zonder druk een beetje met m'n handen orde scheppen geeft me een ontspannen gevoel.

Iets kijken waar ik om moet lachen ontspant ook.

Puzzelen. Een Zweeds raadsel of sudoku.

Dingen ordenen op de computer, foto's en documenten uitzoeken enzo.

Online shoppen haha. Doe ik niet zo vaak, want ik wil dat alleen doen als ik geld heb, maar ik vind dat gesnuffel wel chill.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 18 Jul 2018 14:28

Re: Hoe ontspannen / tot jezelf komen (thuis)

Ik ontspan door het lezen van een boek, dan kan ik echt zo een uur of meer 'weg' zijn.
Verder ontspan ik ook door crea bezig te zijn, met bijvoorbeeld naaien of schilderen.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers