Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Supermarkt

<<

Anoniem247

Bericht 18 Jul 2018 12:12

Supermarkt

Naar welke supermarkt gaan jullie het meest?
En wat is daar de rede voor? (het goedkoopst, dichtste bij etc)
En haal je dan altijd al je boodschappen daar of bezoek je in één dag bijv. drie supermarkten om alle aanbiedingen te halen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jul 2018 12:15

Re: Supermarkt

Ik bestel mijn weekboodschappen op AH.nl en haal deze op bij het pick up point elke maandag. Verder kom ik bij de AH hier in het dorp, die is met de auto makkelijk te bereiken en heeft een fijne parkeergarage. Soms kom ik ook bij de grote AH in de stad, die heeft net een wat uitgebreider assortiment.
Als ik tussendoor nog naar de supermarkt moet, loop ik meestal even naar de Dekamarkt, die zit hier dichtbij, maar vind ik verder nogal saai en beperkt.
Ik let alleen op aanbiedingen in de bonus tijdens het online shoppen van de weekboodschappen, verder niet echt.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 18 Jul 2018 12:17

Re: Supermarkt

Lidl, ik kan daar eigenlijk alles krijgen wat ik nodig heb en kom mss 1x in de 2 maand bij de ah. Als ze iets niet bij de Lidl hebben.
2015 💙
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 18 Jul 2018 12:19

Re: Supermarkt

Wij laten de boodschappen bezorgen door de Jumbo.
Als we nog iets moeten halen gaan we ook altijd naar dejumbo, als ik het uit mn werk haal ga ik naar een andere vestiging als waar we het 'gewoon' gaan halen want die ligt meer op de route.
30-04-2017
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 18 Jul 2018 12:22

Re: Supermarkt

Lidl en AH XL. AH XL vind ik de fijnste winkel die er is door het ruime assortiment en het is niet de duurste winkel. Lidl gaan we heen omdat dat echt wel een stuk goedkoper is en de kwaliteit vaak wel goed is. Helaas is onze Lidl klein en moeten we daardoor standaard naar twee winkels.
Hier doen we de weekboodschappen.
Het meest dichtbij is de Plus, die is klein en duur en stom. Maar ga ik wel es heen als we door de week nog iets moeten.
Bij ons nieuwe huis is heel dichtbij een Poeisz, vind ik ook nooit een fijne winkel. Dus ik denk dat we daar de weekboodschappen ook verderop bij een Lidl en AH gaan doen
Laatst gewijzigd door Joey op 18 Jul 2018 12:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 18 Jul 2018 12:26

Re: Supermarkt

Ik kom het meest bij AH, omdat die hier het dichtstbij zit.

Mijn man gaat het liefst naar de Lidl, daar komt hij ook langs uit zijn werk.

Ik ga heel soms naar de Aldi voor wat specifieke producten, zoals een bepaald soort ijs en het wc papier.
<<

Anoniem247

Bericht 18 Jul 2018 12:33

Re: Supermarkt

Ik ga zelf het meeste naar de Plus. Daar hebben ze meestal wel leuke aanbiedingen en ik vind daar het vlees/groente/fruit goed. Al haal ik het fruit voor het grootste deel altijd wel op de weekmarkt. Heel soms ga ik naar de AH. Als ze bijv. een goede aanbieding hebben van het frisdrank of als ik iets ben vergeten. De AH zit hier het dichtste in de buurt. Alleen vind ik onze AH echt 3x niks. Altijd veel lege schappen, producten net aan de datum en het personeel kan wel wat vriendelijker. We hebben ook een Jumbo maar daar kom ik bijna nooit. Dan ga ik eerder nog naar de Aldi. Maar daar kom ik eigenlijk veel te weinig. Ik heb vaak toch een hoop dingen nodig die ze daar niet (lekker) hebben en dan heb ik geen zin om naar twee supermarkten te gaan op een dag.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 18 Jul 2018 12:34

Re: Supermarkt

De Plus, zit hier op 150 meter lopen en heeft de verkiezing beste supermarkt van NL gewonnen. Is ook een fijne supermarkt, soms wat duur. Ik ga alleen niet het hele dorp af fietsen voor aanbiedingen, dan wint het gemak toch. Als er op die locatie een andere winkel gezeten had, waren we daarheen gegaan.
Grote houdbare dingen kopen we een paar keer per jaar bij de Makro. WC-papier, vaatwastabletten, dat spul.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 18 Jul 2018 12:35

Re: Supermarkt

Altijd jumbo. En ik haal er alles.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 18 Jul 2018 12:49

Re: Supermarkt

AH. Puur gemakzucht. Jumbo is hier welk goedkoper maar dat is en rotwinkel met smalle paden.
2016
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jul 2018 12:52

Re: Supermarkt

Eerst naar de Lidl en daarna naar de Jumbo. AH hier is veel te duur en krap, dus die valt sowieso af. Dan hebben we nog een Poiesz die is het meest dichtbij, maar die is ook veel te duur plus dat het assortiment 10x niks is.
Lidl is trouwens ten opzichte van de Jumbo hier ook echt niet de goedkoopste.

We doen op zondag ochtend weekboodschappen met de auto en tussendoor haal ik soms nog wel eens iets bij de Lidl of Jumbo of op de markt.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Jul 2018 12:53

Re: Supermarkt

Lidl, Jumbo en AH.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 18 Jul 2018 13:17

Re: Supermarkt

95% van de tijd naar de appie, omdat ik er langs kom en ze er alles hebben. De appie waar ik langs kom is ook lekker groot, met zo'n verse sushi balie enzo. En verder naar de markt en de Lidl, maar dat zouden we kostentechnisch gezien vaker moeten doen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 18 Jul 2018 13:31

Re: Supermarkt

Eigenlijk elke dag naar de ap! Zit om de hoek en vind hebt gewoon een fijne winkel. Ben ook wel eens bij de Lidl geweest maar ik koop maar voor een tientje gemiddeld dus bespaar echt amper. Hoef ook alleen maar voor mezelf te kopen en kan niet veel tillen dus koop geen bulk.
<<

Geel

Bericht 18 Jul 2018 13:32

Re: Supermarkt

Naar welke supermarkt gaan jullie het meest? De Albert Heijn. Ik laat sowieso mijn boodschappen door hen bezorgen. Dat doe ik nu een jaar en dat helpt mij vooral om minder impulsief te kopen en het scheelt tijd (in het weekend). Maar ik vind Lidl, Plus en Jumbo ook fijne supermarkten.

En wat is daar de reden voor? (het goedkoopst, dichtste bij etc) Ik houd van nette supermarkten, waar ik als ik binnenkom een beetje inspiratie van krijg ofzo. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik vind de Dirk en C1000 bijvoorbeeld niet fijn, ik zou daar nooit m'n vaste boodschappen gaan doen.

Verder speelt bij mij sterk dat mijn moeder ook altijd al bij de AH kwam en daar voel ik me gewoon het meest thuis/op m'n gemak ofzo. Als een Jumbo of Plus heel dichtbij zou zitten, zou ik daar waarschijnlijk wel naar overgaan.

En haal je dan altijd al je boodschappen daar of bezoek je in één dag bijv. drie supermarkten om alle aanbiedingen te halen?Dat alle aanbiedingen halen heb ik een tijdje geprobeerd, maar dat kost me veel tijd en uiteindelijk meer geld, omdat ik in die winkels dan toch allerlei dingen zie die ik ook wil hebben/denk nodig te hebben.

Als ik het online doe, plan ik van tevoren wat ik moet hebben, koop ik dat en verder niks. Soms klik ik weleens op iets wat ik dan eigenlijk niet nodig heb, maar dat heb ik zo weer weggeklikt, ik controleer m'n lijstje altijd. Werkt als een malle voor mij.

Bovendien ga ik goed op dat Bonus-systeem. Ik plan m'n maaltijden daarmee.

Mijn brood haal ik overigens wel vers. Ook bij de Appie.
Laatst gewijzigd door Geel op 18 Jul 2018 13:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jul 2018 13:35

Re: Supermarkt

Geel schreef:Ik houd van nette supermarkten, waar ik als ik binnenkom een beetje inspiratie van krijg ofzo. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik vind de Dirk en C1000 bijvoorbeeld niet fijn, ik zou daar nooit m'n vaste boodschappen gaan doen.


Ja dit heb ik ook zo. Daarom vind ik de AH ook een fijne supermarkt.

De Lidl vind ik dan overigens nog wel prima, zeker niet qua gezelligheid maar vind de kwaliteit wel goed. Alleen kan je bij de Lidl hier in de buurt echt zo slecht parkeren. Soms rijd ik echt drie rondjes door de straten heen, omdat er geen parkeerterrein bij is.
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 18 Jul 2018 13:36

Re: Supermarkt

Lidl is zeker fijn, vooral de groente- en fruitafdeling vind ik echt geweldig! Maar ik mis daar dat je bepaalde producten niet kunt kopen. Er zijn altijd dingen waarvoor ik dan toch nog naar de AH moet. Luxeprobleem denk ik, dat wel.
<<

Anoniem236

Bericht 18 Jul 2018 14:21

Re: Supermarkt

C1000? Die is inmiddels al 4 jaar weg



Naar welke supermarkt gaan jullie het meest? Lidl en bepaald fruit en a merken jumbo of ah
En wat is daar de rede voor? Goedkoop. De a merken net wanneer we het halen (jumbo tijdens of na zwemles, grote ah na werktijd kantoor zit boven de ah, kleine ah dicht bij huis en school)
En haal je dan altijd al je boodschappen daar of bezoek je in één dag bijv. drie supermarkten om alle aanbiedingen te halen? Nee echt niet. Een supermarkt meestal. Maar nu zijn we vandaag naar de Lidl geweest en ik heb voor vanavond aioli nodig, daarvan wil ik die gele en die hebben ze daar niet, dan fiets ik zo even naar ah. Maar dat gebeurd niet vaak.
We hebben ook alleen Lidl en kleine ah dicht in de buurt. Aanbiedingen elders kost met de fiets te veel tijd en met de auto wegen de kosten dan niet op tegen de aanbieding.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 18 Jul 2018 14:44

Re: Supermarkt

Ik moest ook even goed kijken inderdaad van welke datum dit topic was. C1000 is inderdaad al jaren niet meer.

Ik ga het meest naar de Jumbo :smile: . En haal daar dan ook alle boodschappen. Waarom? Ik werk er en een dag in de week als ik vroeg vrij ben, doe ik direct mijn boodschappen, lekker makkelijk!
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jul 2018 14:46

Re: Supermarkt

Kajaka heb je als personeel nog voordeel? Toen ik er werkte niet (of misschien werkte ik niet genoeg uren).

Bij de Poiesz hier kregen de ouders van tieners die er werkten altijd korting op hun boodschappen. En ouderen op hun eigen. Weet niet of dat nog zo is.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Jul 2018 14:52

Re: Supermarkt

Cotton schreef:Kajaka heb je als personeel nog voordeel? Toen ik er werkte niet (of misschien werkte ik niet genoeg uren).

Bij de Poiesz hier kregen de ouders van tieners die er werkten altijd korting op hun boodschappen. En ouderen op hun eigen. Weet niet of dat nog zo is.


Klopt, ik werkte destijds ook bij een Poeisz. Bij mijn weten hebben ze dat nog steeds.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 18 Jul 2018 14:59

Re: Supermarkt

Afhankelijk van wat ik nodig heb, ga ik naar de Lidl, Jumbo en AH. Bij iedere winkel heb ik mijn favoriete producten ell. Soms fiets is dus langs alle drie de winkels, ik heb vaak toch tijd genoeg.
Als ik snel boodschappen nodig heb en geen zin heb om langs alle winkels te gaan, kies ik eigenlijk altijd voor de AH. Die hebben het grootste assortiment.
De Jumbo ga ik altijd heen als ik wat vergeten ben. En dat is eigenlijk ook wel iedere dag, haha.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 18 Jul 2018 15:31

Re: Supermarkt

Bij de Poeisz in mijn dorp kreeg personeel ook korting, ook werd personeel er beter betaald dan in de andere supermarkt en vond ik het personeel net wat beter.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jul 2018 15:32

Re: Supermarkt

Ja het personeel kreeg hier ook altijd beter betaald dan bij een andere supermarkt. Maar ik vind de winkel zelf echt zo verschrikkelijk haha.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 18 Jul 2018 15:33

Re: Supermarkt

Ik ook haha
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers