Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar word je gek van?

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Jul 2018 21:58

Re: Waar word je gek van?

De stomme fruitvliegjes. Ze waren alleen mijn huis uit, dacht ik. Haal ik ijs uit te vriezer en voordat ik die heb opgeschept en op de bank kan genieten van een paar happen ijs, kreeg ik er gratis levende eiwitten bij. Ik zat daar niet echt op de wachten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 17 Jul 2018 22:24

Re: Waar word je gek van?

Van de muggen!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Jul 2018 06:10

Re: Waar word je gek van?

Van de buren echt waarom moeten ze elke dag stampen vloeken met de deuren slaan en elke ochtend om 6 uur al buiten staan met veel lawaai. Hij is dan blijkbaar nog binnen en zij schreeuwt dan buiten zijn naam.

Iets van zeggen heeft totaal geen zin bij hun
Afbeelding
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 18 Jul 2018 07:19

Re: Waar word je gek van?

Dora schreef:Van de muggen!

Ik heb een paar weken terug een muggenstekker van het Kruidvat gekocht (met vloeistof erin). Sindsdien geen last meer van die rotbeesten.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 18 Jul 2018 07:27

Re: Waar word je gek van?

Haha, ik heb een klamboe maar raak steeds verstrikt erin dus lig als een soort prooi in een web te worstelen elke nacht. Ook niet ideaal maar hee, geen muggenbult meer op m’n hoofd :)
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 18 Jul 2018 08:21

Re: Waar word je gek van?

Ik gebruik huidolie van Kneipp met lavendel en dat houdt ze ook op afstand.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Jul 2018 09:34

Re: Waar word je gek van?

Lady schreef:Carrie, hebben jullie een slaapkamer over de hele lengte van de zolder? Zo ja, dan zou ik je adviseren om een extra dakraam te plaatsen aan de kant waar nu niks zit. Wij slapen ook op zolder en hebben daar een dakkapel. Toen we hier kwamen wonen hebben we aan de andere schuine zijde gelijk een dakraam laten plaatsen zodat ze tijdens deze warme dagen tegen elkaar open kunnen staan. Hierdoor is onze slaapkamer nu de meest koele en aangename plek in het hele huis.

Ah, klinkt heerlijk ja! Staat inderdaad voor een keer nog op de planning!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Jul 2018 10:31

Re: Waar word je gek van?

Ik vind juist het geklaag óver het geklaag over het weer vervelend. Sommige mensen hebben gewoon echt last van de hitte, als het dan weken achter elkaar heet is, mag je best de pest in hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 836

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:04

Bericht 18 Jul 2018 10:41

Re: Waar word je gek van?

Eens met Susan. Ik vind zelf zomer heerlijk maar het lijkt wel alsof klagen over de winter meer geaccepteerd wordt dan klagen over de hitte. Ik heb een collega die door deze hitte iedere dag zware migraine heeft, dan kan ik me voorstellen dat zo'n zomer héél lang duurt. En dan heb je dus ook collega's die zeggen "Tja zeuren erover heeft geen zin". :palm:
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jul 2018 10:42

Re: Waar word je gek van?

Sugarfall schreef:Eens met Susan. Ik vind zelf zomer heerlijk maar het lijkt wel alsof klagen over de winter meer geaccepteerd wordt dan klagen over de hitte. Ik heb een collega die door deze hitte iedere dag zware migraine heeft, dan kan ik me voorstellen dat zo'n zomer héél lang duurt. En dan heb je dus ook collega's die zeggen "Tja zeuren erover heeft geen zin". :palm:

Mijn moeder heeft er door migraine problemen en hartproblemen ook echt veel last van. Veel mensen snappen dat niet en zeggen dan; Ja ik heb het ook een beetje warm. Onder het mom van; stel je niet aan.

Jammer. :palm:
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 836

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:04

Bericht 18 Jul 2018 10:52

Re: Waar word je gek van?

Ja mijn moeder heeft ook last van haar hart inderdaad, en krijgt die opmerkingen ook. :palm: Zij was zelf voorheen de grootste fan van heet weer, maar het voelt dus blijkbaar inderdaad echt heel anders als je er niet goed (meer) tegen kan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Jul 2018 10:56

Re: Waar word je gek van?

Sugarfall schreef:Eens met Susan. Ik vind zelf zomer heerlijk maar het lijkt wel alsof klagen over de winter meer geaccepteerd wordt dan klagen over de hitte. Ik heb een collega die door deze hitte iedere dag zware migraine heeft, dan kan ik me voorstellen dat zo'n zomer héél lang duurt. En dan heb je dus ook collega's die zeggen "Tja zeuren erover heeft geen zin". :palm:


Het lijkt wel alsof sommige mensen bijna bang zijn dat het kouder wordt als te veel mensen over de warmte klagen - maar ook andersom, mensen die onder een weersvoorspelling bozig zeggen dat niemand er rekening mee houdt dat het voor oudere mensen heel vervelend is. Een tijdje terug stond er een poll op Facebook waar je kon kiezen tussen vier temperaturen in de zomer, iets van kouder dan 20 graden, 20-25 graden, 25-30 graden en 30+ graden en daar kregen sommige mensen gewoon bijna ruzie. Alsof ze echt dachten dat we aan het stemmen waren en het daadwerkelijk de temperatuur werd met de meeste stemmen. :palm:
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 18 Jul 2018 11:20

Re: Waar word je gek van?

Susan schreef:
Sugarfall schreef:Eens met Susan. Ik vind zelf zomer heerlijk maar het lijkt wel alsof klagen over de winter meer geaccepteerd wordt dan klagen over de hitte. Ik heb een collega die door deze hitte iedere dag zware migraine heeft, dan kan ik me voorstellen dat zo'n zomer héél lang duurt. En dan heb je dus ook collega's die zeggen "Tja zeuren erover heeft geen zin". :palm:


Het lijkt wel alsof sommige mensen bijna bang zijn dat het kouder wordt als te veel mensen over de warmte klagen - maar ook andersom, mensen die onder een weersvoorspelling bozig zeggen dat niemand er rekening mee houdt dat het voor oudere mensen heel vervelend is. Een tijdje terug stond er een poll op Facebook waar je kon kiezen tussen vier temperaturen in de zomer, iets van kouder dan 20 graden, 20-25 graden, 25-30 graden en 30+ graden en daar kregen sommige mensen gewoon bijna ruzie. Alsof ze echt dachten dat we aan het stemmen waren en het daadwerkelijk de temperatuur werd met de meeste stemmen. :palm:

Whaha jeetje dat gaat best ver.

En ook wel eens ja dat het klagen over mensen die klagen over het weer eigenlijk ook best stom is.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 18 Jul 2018 11:23

Re: Waar word je gek van?

Helemaal eens met Susan.

Waar ik momenteel gek van word. Mijn laptop is niet al te best meer, maar over het algemeen gaat het goed. Maar nu heeft ie er net een uur over gedaan om een bepaald programma te openen :thumbdown:.
<<

Anoniem246

Bericht 18 Jul 2018 11:30

Re: Waar word je gek van?

Op dit moment van mijn man. Hij wordt vrijdag in het ziekenhuis opgenomen, op papier dan, en moet zich zondagavond opnieuw melden, om op maandag te worden geopereerd aan zijn dikke darm. Omdat hij hartfalen heeft is de operatie ietwat meer gecompliceerd door meerdere slangen om alles goed in de gaten te kunnen houden. Maar hij is zó bang. Alles is opeens ook erger dan het al was. Zijn buikpijn is met drie pijnpunten richting de 10 gekropen en hij kan op dit moment niets leuks meer doen of zeggen. En ik snap hem, en ik snap dat de pijn er is, ook dat deze erge pijn komt van de spanning en angst die hij heeft, maar laat het maar dinsdag zijn. Ik raak er zelf ook nog overstuur van op deze manier.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Jul 2018 12:22

Re: Waar word je gek van?

Je mag in dit topic toch gewoon zeggen waar je gek van wordt, zonder verder verantwoording af te moeten leggen? Ik vind het gewoon irritant om tijdens ieder gesprek te moeten kletsen over hoe heet het is. Tuurlijk zijn er mensen die er problemen door ondervinden, en ik zeg niet dat zij niet mogen klagen. Ik zeg alleen dat ik het irritant vindt dat er direct zo extreem over gezeurd wordt. Geldt overigens ook voor periodes van slecht weer, dan vind ik het ook rete-irritant om continu te moeten horen dat het zoveel regent. Ik heb zelf ook zintuigen waarmee ik dat kan waarnemen.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jul 2018 13:08

Re: Waar word je gek van?

Elliot schreef:Je mag in dit topic toch gewoon zeggen waar je gek van wordt, zonder verder verantwoording af te moeten leggen? Ik vind het gewoon irritant om tijdens ieder gesprek te moeten kletsen over hoe heet het is. Tuurlijk zijn er mensen die er problemen door ondervinden, en ik zeg niet dat zij niet mogen klagen. Ik zeg alleen dat ik het irritant vindt dat er direct zo extreem over gezeurd wordt. Geldt overigens ook voor periodes van slecht weer, dan vind ik het ook rete-irritant om continu te moeten horen dat het zoveel regent. Ik heb zelf ook zintuigen waarmee ik dat kan waarnemen.

Haha mijn broer is echt ANTI sneeuw en anti staat niet voor niks in hoofdletters. Zodra er sneeuw in de voorspellingen staat, begint hij al te zeuren over 'die vieze rommel'. Echt zo irritant. :palm:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Jul 2018 13:12

Re: Waar word je gek van?

Ja bah dat is ook vet irritant. Ik snap gewoon niet waarom het zin heeft, je lost er niks mee op. Het weer is nu eenmaal iets waar je nooit invloed op hebt.

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 18 Jul 2018 13:18

Re: Waar word je gek van?

Elliot schreef:Je mag in dit topic toch gewoon zeggen waar je gek van wordt, zonder verder verantwoording af te moeten leggen? Ik vind het gewoon irritant om tijdens ieder gesprek te moeten kletsen over hoe heet het is. Tuurlijk zijn er mensen die er problemen door ondervinden, en ik zeg niet dat zij niet mogen klagen. Ik zeg alleen dat ik het irritant vindt dat er direct zo extreem over gezeurd wordt. Geldt overigens ook voor periodes van slecht weer, dan vind ik het ook rete-irritant om continu te moeten horen dat het zoveel regent. Ik heb zelf ook zintuigen waarmee ik dat kan waarnemen.

Je hoeft helemaal geen verantwoording af te leggen hoor maar jij vindt het irritant en dan reageren anderen weer op jouw post dat ze het irritant vinden als mensen dat irritant vinden. Het is een interactief topic toch.

Verder heb ik niet zoveel mensen in mijn omgeving klagen over het weer, dus het herken het ook niet echt! Ik zie meer mensen klagen over dat ánderen klagen dan dat ik daadwerkelijk veel mensen hoor klagen over het weer.
<<

Geel

Bericht 18 Jul 2018 13:52

Re: Waar word je gek van?

Elliot, ik snap je hoor. Klagende mensen zijn nooit gezellig. Maar hoewel je er door te klagen geen invloed op hebt, denk ik wel dat klagen een functie heeft: van je afpraten, verdunnen. En als je dit weer niks vindt en je kunt daar een beetje over praten, helpt dat wel denk ik.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jul 2018 14:11

Re: Waar word je gek van?

Elliot schreef:Ja bah dat is ook vet irritant. Ik snap gewoon niet waarom het zin heeft, je lost er niks mee op. Het weer is nu eenmaal iets waar je nooit invloed op hebt.


Misschien dat mensen daarom er juist niet over uit gepraat raken, omdat ze er zelf geen controle over hebben?
Ik word altijd een beetje simpel van dat soort gesprekjes als je niet meer weet waar je 't over moet hebben. Dan gaat 't altijd over het weer. Ik betrap me er zelf ook wel eens op (tegen klusjeslui: "Ach, gelukkig is het lekker weer hè".) dan vind ik mezelf ook al zo irritant.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Jul 2018 14:13

Re: Waar word je gek van?

Marin schreef:
Elliot schreef:Ja bah dat is ook vet irritant. Ik snap gewoon niet waarom het zin heeft, je lost er niks mee op. Het weer is nu eenmaal iets waar je nooit invloed op hebt.


Misschien dat mensen daarom er juist niet over uit gepraat raken, omdat ze er zelf geen controle over hebben?
Ik word altijd een beetje simpel van dat soort gesprekjes als je niet meer weet waar je 't over moet hebben. Dan gaat 't altijd over het weer. Ik betrap me er zelf ook wel eens op (tegen klusjeslui: "Ach, gelukkig is het lekker weer hè".) dan vind ik mezelf ook al zo irritant.

Haha! Of 'hoe is het?' "ja goed hoor, druk druk he?" Dat zeg ik ook vaak en mensen om me heen ook.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Jul 2018 14:19

Re: Waar word je gek van?

Elliot schreef:Je mag in dit topic toch gewoon zeggen waar je gek van wordt, zonder verder verantwoording af te moeten leggen? Ik vind het gewoon irritant om tijdens ieder gesprek te moeten kletsen over hoe heet het is. Tuurlijk zijn er mensen die er problemen door ondervinden, en ik zeg niet dat zij niet mogen klagen. Ik zeg alleen dat ik het irritant vindt dat er direct zo extreem over gezeurd wordt. Geldt overigens ook voor periodes van slecht weer, dan vind ik het ook rete-irritant om continu te moeten horen dat het zoveel regent. Ik heb zelf ook zintuigen waarmee ik dat kan waarnemen.


Ik zeg toch ook niet dat jij verantwoording af moet leggen? Ik vind het gewoon stom dat je bijna niet over de hitte mag klagen, dat is geen verschijnsel dat zich in dit topic voor het eerst voordoet. Sowieso was er vóór jouw reactie al iemand die klaagde over de warmte, die vat jouw reactie toch ook niet op als "verantwoording moeten afleggen"?

Ik vind dat elk jaar een heel irritant onderdeel van het warme weer, dat je er niet negatief over mag zijn en dat er dan meteen geroepen wordt "het is ook nooit goed hè, is het een keer mooi weer in Nederland". Niet iedereen houdt gewoon van dezelfde temperatuur. Ik vind het heerlijk als het rond de 20 graden is, dan vinden anderen het weer te fris.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem284

Bericht 18 Jul 2018 17:37

Re: Waar word je gek van?

Ik word wel een beetje gek van de vele insecten. Ik word heel veel gestoken door dazen en ben daar super allergisch voor. Ik zwel continu op en het laat daarna dikke bloeduitstortingen achter. Muggen zijn ook irritant. Wespen ook, ondanks dat ze de andere insecten opruimen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 18 Jul 2018 20:35

Re: Waar word je gek van?

Elliot schreef:Je mag in dit topic toch gewoon zeggen waar je gek van wordt, zonder verder verantwoording af te moeten leggen? Ik vind het gewoon irritant om tijdens ieder gesprek te moeten kletsen over hoe heet het is. Tuurlijk zijn er mensen die er problemen door ondervinden, en ik zeg niet dat zij niet mogen klagen. Ik zeg alleen dat ik het irritant vindt dat er direct zo extreem over gezeurd wordt. Geldt overigens ook voor periodes van slecht weer, dan vind ik het ook rete-irritant om continu te moeten horen dat het zoveel regent. Ik heb zelf ook zintuigen waarmee ik dat kan waarnemen.


Vind ik ook ik erger me er aan. Is heel persoonlijk toch en in dit topic mag je toch juist delen waar je gek van wordt. Natuurlijk snap ik best dat er mensen zijn die last hebben van het weer. Maar ik heb last van mensen die zeiken over het weer om welke reden dan ook. Het is gewoon nooit goed. Ik ben super blij met de mooie zonnige dagen en geniet ervan. Heel vervelend voor de mensen die er zo'n last van hebben.. Ach en uiteindelijk klaag ik dus ook omdat ik het irritant vind haha.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers