Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mama's op budget!

<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 14 Jul 2018 11:39

Re: Mama's op budget!

Ik zit voor 1 volwassene en 2 kinderen rond de 100 euro per week. Maar dat zou goedkoper kunnen als ik iets beter op zou letten. Aan de andere kant zijn er dingen die goedkoper zouden kunnen maar waar ik bewuste keuzes in maak en dan toch duurder uit ben daardoor. Bijvoorbeeld qua frisdrank, ik zou goedkope pakken drinken kunnen kopen maar kies voor gezonder sap voor de kinderen (al zit daar ook fruitsuiker in enzo, maar verder geen andere rommel).

Ik ga komende tijd wel weer proberen wat beter op te letten. Onder de 100 euro blijven moet sowieso haalbaar zijn, nu ga ik er af en toe overheen. Al zal het nu in de vakantie wat lastiger zijn, want dan haal ik waarschijnlijk ook vaker lekkere broodjes en ander eten en drinken voor als we een dagje weggaan. Al is dat dan wel weer goedkoper dan alles ter plekke kopen.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jul 2018 12:32

Re: Mama's op budget!

Leuk dat dit topic weer up is!

Wij geven veel te veel uit, maar nu ik weer aan het werk ben gaat het weer de goede kant op. Als we opvolgmelk gaan geven stappen we over op Kruidvat (nu Nutrilon) dus dat zal ook een hoop schelen :D.

Maar ik probeer er verder dus nu weer op te letten. Ben benieuwd. We zaten op ruim €500 per maand voor 2 volwassenen, 1 baby (flesvoeding en luiers dus) en 1 kat. Ik wil dat weer graag terugbrengen naar €400.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 15 Jul 2018 19:19

Re: Mama's op budget!

Mijn man en ik hebben gisteren alle budgetten weer doorgenomen en opnieuw vastgesteld. We willen €100 per week aan boodschappen uitgeven. Nu is dat vaak een stuk meer maar letten we dus ook niet op. Ik zal hier regelmatig een update posten voor degene die het leuk vinden om te lezen.

Sneeuwwitje: ik vind budget echt heel netjes voor jouw gezinssamenstelling. Heb je tips voor mij? Wat eten jullie zoal?
<<

Anoniem304

Bericht 17 Jul 2018 09:05

Re: Mama's op budget!

Leuk Isabel_. :good:
<<

Anoniem252

Bericht 17 Jul 2018 12:15

Re: Mama's op budget!

Over goedkoop gesproken. Een grote bloemkool uitgezocht bij de AH voor 1 euro in de bonus. Wij eten ervan, de konijnen de bladeren en mijn dochter de hele week als groentehap. Haha lekker goedkoop op deze manier.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jul 2018 19:27

Re: Mama's op budget!

Hahaha. Dat is pas op budget!

Zag er goed uit op je Insta ja :)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 18 Jul 2018 21:16

Re: Mama's op budget!

Dat is inderdaad goedkoop Atelier Madame!

Ik ga morgen boodschappen doen voor donderdag t/m zaterdag. Ik hoop onder de €25 te blijven maar ik heb fruit, sudocrème, melk, eieren, brood en nog 2x avondeten nodig. Zondag ga ik dan weer boodschappen doen t/m woensdag en neem ik ook voorraad mee. Ik hoop het dan met €75 te redden.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 19 Jul 2018 14:42

Re: Mama's op budget!

Nou ik zit net over de €25 heen maar heb wat dingen vergeten omdat ik snel moest zijn ivm een vriendinnetje van mijn dochter die kwam spelen. Daardoor niet goed opgelet :nopompom:

Ik heb bij de AH €23,86 uitgegeven:
1 Bloemkool
1 Komkommer
1 kilo trostomaten
1 courgette
500 gram rundergehakt
2 kipfilets
2 ribkarbonades
Macaronigroente
1 gerookte kipfilet
1 volkoren brood
1 fles ranja
1 sixpack blikjes cola light
2 verpakkingen met uitdeelzakjes chips

Daarnaast nog bij de groenteboer €3,43 uitgegeven:
Kilo bananen
Kilo appels

In totaal dus €27,29 uitgegeven maar ik moet dus nog bakboter, eieren en sudocrème gaan halen. Is wel een tientje samen denk ik. Zondag dus minder uitgeven maar ik had nu ook al wat voorraad meegenomen dus hopelijk lukt dat wel.

We eten hiervan als avondmaaltijd:
Do: bloemkool met ribkarbonade en aardappels voor mijn man en kinderen. Ik eet er zalm uit de vriezer bij.
Vrij: spinazie met Duitse biefstuk en aardappels (had ik allemaal nog in huis)
Za: macaroni (nog in huis) met rundergehakt, macaronigroente en pastasaus uit de vriezer
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 19 Jul 2018 15:42

Re: Mama's op budget!

Wij zitten op max 100,- in de week aanboodschappen; ons gezin; 2 volwassenen; 2 kids (7 en 5) dreumes van 1,5.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 19 Jul 2018 15:54

Re: Mama's op budget!

Ik ben wel benieuwd naar jullie weekmenu YEX. Ik vind €100 een uitdaging met een persoon minder dan jullie gezin.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 19 Jul 2018 16:39

Re: Mama's op budget!

Daar ben ik ook benieuwd naar, wat anderen dan zoal eten 's avonds. Ik weet wel dat mijn boodschappen iets goedkoper moeten kunnen, maar merk tegelijk dat ik het een uitdaging blijf vinden qua avondeten. Ik eet graag relatief gezond 's avonds en de meeste dagen het liefst ook iets wat we allemaal een beetje lusten. Maar ik merk dan dat sommige gerechten relatief duur zijn. Bijvoorbeeld pasta pesto eet ik wel geregeld en dan maak ik zelf de pesto. Daar ben ik dan wel tussen de 7,50 en 10 euro aan kwijt (oa plantje basilicum, klein flesje olijfolie, pijnboompitten, parmezaanse kaas..). Nu eet ik dat niet elke week hoor, maar zo zijn er meer gerechten. Gelukkig heb ik ook wel wat gerechten die wat budgetvriendelijker zijn. En soms eet ik wel makkelijk, minder gezond en goedkoop, zo eten we vanavond een bak kant en klare lasagne.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 21 Jul 2018 13:06

Re: Mama's op budget!

Dat is hier ook zo. Soms betaal ik zo €10 voor een gerecht en gewoon simpel aardappels, groente en vlees is veel goedkoper. Ik ben niet zo dol op gekookte aardappels maar de kinderen wel. Dat proberen we nu dus vaker te eten omdat ze dan ook echt goed eten. Van mijn eerder geplaatste planning is niet veel terecht gekomen. Doordat ik gisteren uiteten ging ipv vanavond is het een en ander opgeschoven. Niet erg maar daardoor heb ik de Duitse biefstuk weg moeten gooien en we willen verspilling juist zoveel mogelijk tegengaan. Dus nog strakker op de datums letten.

Vandaag ook wat meer ongezonde producten gekocht zoals chips en witte bolletjes. Dat eten we alleen in het weekend. Ook toch maar wat meer blikjes cola light meegenomen omdat het mooie weer nog aanhoudt en we regelmatig gaan zwemmen. Is goedkoper om mee te nemen dan om bij het zwembad te kopen. De aardbeienslof is voor visite. Ik heb geen puf om zelf te gaan bakken met dit weer.

Ik heb bij de AH €45,93 uitgegeven:
Hagelslag
12 witte bolletjes
Druiven
2 kilo buitenbeentjes winterpeen (voor de konijnen)
Zak verse friet
Aardbeienslof
2 Greenfields hamburgers
Kabeljauwfilet vers
2 pakken afbak baguettes
Pitabroodjes spelt
Ijsbergsla
2 emmertjes tomaatjes
2 harde broodjes
kaas
Kruidenboter
4 liter melk
Pakjes appelsap
3 pakken billendoekjes
2 zakken chips
Blikjes colalight

Bakker €8,15:
4 spelteierkoeken
1 volkorenbrood
1 desembrood

Groenteman €7,97:
600 gram sperziebonen
2 kilo bananen
2 komkommers
1 kilo appels
1 galia meloen
1 winterpeen

In totaal dus €62,05 uitgegeven. Wij eten hiervan het volgende als avondeten:
Pitabroodjes met sla, komkommer, tomaat, augurk en kipgyros. Met de verse friet.
Kabeljauwfilet met spinazie en gekookte aardappels.
Tomatensoep (vers gemaakt) met broodjes.
Sperziebonen met gebakken aardappeltjes, komkommersalade en een hamburger
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 21 Jul 2018 19:47

Re: Mama's op budget!

Wij zitten meestal tussen de 40 en 50 euro (1 volwassene, 1 kind). Soms let ik vrij scherp op prijzen, soms ook wel wat minder. Zo hebben we vandaag als extraatje een paar lekkere broodjes gehaald bij de bakker.

Die bloemkool voor 1 euro eten wij deze week ook :-) Ik ga er een curry mee maken (met kip, boontjes en erwtjes erbij), daar kunnen we dan ook wel 2 dagen van eten. Groenten koop ik vaak in de aanbieding en vries ze dan in. Ik koop ook wel diepvriesgroente, ook niet duur en wel lekker vers.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Aug 2018 13:53

Re: Mama's op budget!

Weer €25 laten uitbetalen bij Euroclix. Dat gebruik ik voor spulletjes voor G, dan is dat mooi 'gratis'.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 03 Aug 2018 09:34

Re: Mama's op budget!

Wij zitten meestal rond de 85 euro per week met 2 volwassenen, en 3 kids (5,3 en 1 jaar oud).
Wij hallen nooit frisdrank (alleen als er visite is).
Meeste geld gaat wel op aan fruit. 2 kids zijn echt fruitmonsters en dan vooral blauwe bessen en frambozen.
Restjes eten gaan (als het genoeg is in de vriezer, of naar onz ekippen.

Vlees haal ik bij de turkse winkel.
Doe boodschappen bij de Aldi en AH.
En heb thuis nog een voorraad shampoo wasmiddel etc dus dat haal ik eens in het half jaar ergens in de aanbieding en dan gelijk veel.

Afgelopen weken veel mensen op visite gehad en logees en de bbq aangehad en dus veel uitgegeven.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 03 Aug 2018 09:38

Re: Mama's op budget!

Zo 2 dikke meevallers......we krijgen een paar honderd euro terug van de engergie rekening + een paar honderd euro van de belastingdienst (kinderopvangtoeslag definitef 2016). Super blij mee!
Kunnen we bij de zonnepanelen leggen die we volgende week krijgen :-)
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Anoniem304

Bericht 03 Aug 2018 09:42

Re: Mama's op budget!

Ohhhh, nice Travel. Zonnepanelen wil ik in de toekomst ook wel, maar mijn vriend heeft net een bus gekocht voor z'n bedrijf, dus eerst weer even sparen.

Wij krijgen in oktober de energie afrekening. Ben ook heel benieuwd. Door de komst van G. en de verhoogde prijzen etc. gaan we volgens mij gelijk uit komen. Eerder kregen we altijd een paar honderd euro terug.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 03 Aug 2018 12:30

Re: Mama's op budget!

Cotton schreef:Ohhhh, nice Travel. Zonnepanelen wil ik in de toekomst ook wel, maar mijn vriend heeft net een bus gekocht voor z'n bedrijf, dus eerst weer even sparen.

Wij krijgen in oktober de energie afrekening. Ben ook heel benieuwd. Door de komst van G. en de verhoogde prijzen etc. gaan we volgens mij gelijk uit komen. Eerder kregen we altijd een paar honderd euro terug.


Spannend Cotton en hopelijk speel je gelijk of krijg je toch nog iets terug.
De zonnepanelen hebben we nu gedaan omdat onze gemeente collectief had ingekocht. We hadden 2 jaar geleden al eens een offerte aangevraagd en het scheelde nu de helft.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Anoniem304

Bericht 03 Aug 2018 12:43

Re: Mama's op budget!

De helft? Zo dat is wel heel veel zeg!
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 03 Aug 2018 12:55

Re: Mama's op budget!

Cotton schreef:De helft? Zo dat is wel heel veel zeg!

Ja daarom konden we het ook niet laten schieten, Ben heel benieuwd . We zouden ze vorige week al krijgen maar door de warmte werd de afspraakverzet naar half aug. Afwachen nu.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 07 Okt 2018 15:05

Re: Mama's op budget!

Even weer een upje!

Wij hebben in de afgelopen weken ontdekt dat €100 per week aan boodschappen voor onze huidige levensstijl niet haalbaar is. Ik wil geen concessies doen op groente, fruit en zuivelproducten. Dan blijft vlees en vis over. Daar eten we al geen hele grote porties van en we eten eigenlijk al minstens een dag per week vegetarisch. Blijft toch lastig voor ons!

Vandaag bij Lidl €71,21 uitgegeven voor eten t/m woensdag + voorraad (luiers, vaatwastabletten, etc.) en we moeten zo ook nog naar de AH voor een paar artikelen die de Lidl niet naar onze zin heeft.

YEX: ik ben nog steeds benieuwd naar jullie weekmenu :angel:
<<

Anoniem304

Bericht 08 Okt 2018 09:36

Re: Mama's op budget!

We kregen toch nog €68 terug van Essent én nog de welkomstbonus van €220. Die was ik even vergeten, dus extra leuk!

Travel hoe is het gegaan met de zonnepanelen?
<<

Anoniem304

Bericht 08 Okt 2018 09:37

Re: Mama's op budget!

Jammer Isabel_ dat €100 per week toch niet lukt.

Ik heb van Buzzer 11 pakken Nutrilon 2 gehad om uit te delen. Heb 5 pakken uitgedeeld en weer 2 terug gekregen van een vriendin die het ook had, dus al met al scheelt het mooi ruim €13 per week!
<<

Anoniem304

Bericht 19 Mrt 2019 16:02

Re: Mama's op budget!

Hoe is het met jullie boodschappen budgetten dames?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Mrt 2019 16:21

Re: Mama's op budget!

Ik heb vandaag voor 20 euro nieuwe Puma sneakers voor zoontje gescoord. Telt dat ook?
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers