Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Is dit een beetje raar of..?

<<

ChiQ

Bericht 16 Jul 2018 17:54

Is dit een beetje raar of..?

X
Laatst gewijzigd door ChiQ op 18 Jul 2018 09:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 16 Jul 2018 18:00

Re: Is dit een beetje raar of..?

Het zijn wat mij betreft twee verschillende verhalen. Dat jij weggekeken wordt en haar familie blijft. En dat je daar standaard zo weinig krijgt. Beide vind ik zeker een beetje raar. En het eerste zou ik ook wel wat geïrriteerd van worden. Het tweede zou ik wel raar vinden, maar ook wel naast me neer kunnen leggen denk ik. Maar die algehele irritatie stapelt zich bij jou nu waarschijnlijk op, dat snap ik ook wel weer.

Wat ik me ook nog afvraag. Als je zoon de taart niet hoeft, vind ik het ook raar dat ze uit zichzelf niet met iets anders komen. Maar vraag je zelf dan ook niet of er misschien nog iets voor je zoon is? Ik vind het niet raar om daar zelf om te vragen hoor. Kan (in theorie) ook zo zijn dat ze er verder niet bij nadenken.
Laatst gewijzigd door Joey op 16 Jul 2018 18:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem248

Bericht 16 Jul 2018 18:03

Re: Is dit een beetje raar of..?

Geef je iemand die zo ver van jullie af staat, serieus 50/100 euro? Wij geven in zo’n geval een tientje :redface: Alleen onze ouders en broertjes krijgen iets van rond de 50 euro, soms wat meer.

Edit: Maargoed, ik begrijp inderdaad wel dat als je zo’n groot cadeau geeft, je verwachtingspatroon van het feestje an sich ook wat groter is inderdaad. Wij hebben trouwens altijd wel genoeg hapjes staan, we hebben vrijwel altijd over.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jul 2018 18:07

Re: Is dit een beetje raar of..?

Ja dit zou bij ons thuis niet gebeuren :angel:
Ik vind dat ook wel raar ja en ook een beetje onbeleefd. Of eigenlijk snap ik dat soort dingen nooit zo goed. Wat bedenkt iemand dan als diegene inkopen doet. Zouden ze dat dan echt niet doorhebben? Is het gierigheid? Onwetendheid? Of gewoon niet kunnen schelen? Ik vind dat soort dingen altijd wel fascinerend.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 16 Jul 2018 18:08

Re: Is dit een beetje raar of..?

X
Laatst gewijzigd door ChiQ op 18 Jul 2018 09:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

ChiQ

Bericht 16 Jul 2018 18:13

Re: Is dit een beetje raar of..?

X
Laatst gewijzigd door ChiQ op 18 Jul 2018 09:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Jul 2018 18:17

Re: Is dit een beetje raar of..?

Vooral door je laatste post zou ik mij zeker onwelkom voelen. Je voelt dan inderdaad dat je weg moet.
Heel eerlijk zou ik dan volgend jaar niet meer gaan. Als het zo moet hoeft het van mij echt niet meer.
2016
<<

ChiQ

Bericht 16 Jul 2018 18:20

Re: Is dit een beetje raar of..?

X
Laatst gewijzigd door ChiQ op 18 Jul 2018 09:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Jul 2018 18:22

Re: Is dit een beetje raar of..?

Nee dat snap ik dat het uit fatsoen was. Maar dat heb je dan nu gedaan en blijkbaar hoefde het van hen niet zo nodig.
Of zou het echt om het cadeau gaan?
2016
<<

ChiQ

Bericht 16 Jul 2018 18:24

Re: Is dit een beetje raar of..?

X
Laatst gewijzigd door ChiQ op 18 Jul 2018 09:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 16 Jul 2018 18:37

Re: Is dit een beetje raar of..?

Ik vind het ook raar.
Hoeveel moeite is het nu om voor iedereen eten te bestellen en anders hadden ze jullie op een ander tijdstip moeten laten komen. Vind het heel vreemd dat ze jullie gewoon weg keken, zou me dan ook echt niet welkom voelen en persoonlijk zou ik volgend jaar ook niet meer willen gaan.
En wat betreft de taart, hapjes en drinken vind ik het ook wel karig, bedoelen ze het zo, hebben ze het zelf wel door vraag ik me dan af.
We vieren zelf geen verjaardagen maar als er bezoek komt zorgen we wel dat er genoeg drinken/eten is. Meestal zelfs teveel haha. En ook houden we rekening met anderen en halen we wat zij graag lusten. Zeker bij een kindje van vijf zou ik zelf de moeite doen en in huis halen wat hij lust. Maarja, niet iedereen is hetzelfde.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Jul 2018 18:42

Re: Is dit een beetje raar of..?

Ik vind dat heel raar. Eerlijk gezegd zou ik de volgende keer helemaal niet meer gaan. Het komt inderdaad als cadeau afgeven en weer oprotten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ChiQ

Bericht 16 Jul 2018 18:43

Re: Is dit een beetje raar of..?

X
Laatst gewijzigd door ChiQ op 18 Jul 2018 09:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Jul 2018 18:55

Re: Is dit een beetje raar of..?

Raar ja, ik zou volgend jaar niet meer gaan!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem294

Bericht 16 Jul 2018 18:56

Re: Is dit een beetje raar of..?

Ik vind het echt heel raar en ontzettend gierig. Bij iemand die in de bijstand zit bijv zou ik het helemaal geen punt vinden maar aangezien je al aan geeft dat ze geld zat hebben vind ik het zelfs erg sneu gedrag als ze vervolgens gaan bestellen.
Ik zou me rot schamen!
Ik denk dat ik een volgende verjaardag ook zou overslaan of anders geen geld cadeau geven maar wat hapjes mee nemen.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 16 Jul 2018 18:57

Re: Is dit een beetje raar of..?

Ik vind dit echt raar hoor. Ik bedoel, hoe verzin je het überhaupt om worst/tucjes te gaan tellen? Dit komt op mij ook over als simpel profiteren. Ik weet ook niet of ik een volgende keer nog wel zin zou hebben om te gaan.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 16 Jul 2018 19:44

Re: Is dit een beetje raar of..?

Zeker vreemd en eigenlijk gewoon ronduit onbeschoft als je de opmerking (nu kunnen we bestellen) meeneemt. Ik zou in jouw geval niet meer gaan.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 16 Jul 2018 20:06

Re: Is dit een beetje raar of..?

Ik vind het wel gierig ja.
Maar ik begrijp verder even niet waarom je het nodig vindt om erbij te vermelden dat jullie 50-100 euro hebben gegeven?
Ook al had je 10 euro gegeven, blijft gierig van die familie.
<<

ChiQ

Bericht 16 Jul 2018 20:08

Re: Is dit een beetje raar of..?

Libelle' schreef:Ik vind het wel gierig ja.
Maar ik begrijp verder even niet waarom je het nodig vindt om erbij te vermelden dat jullie 50-100 euro hebben gegeven?
Ook al had je 10 euro gegeven, blijft gierig van die familie.


Geen idee eigenlijk!
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jul 2018 20:17

Re: Is dit een beetje raar of..?

Ik snap dat wel Libelle. Ze weten wss dat ChiQ altijd een ruim cadeau geeft en ik denk echt wel dat het ze daarom te doen is.
Nu gingen ze er vast eten van bestellen :laughcry:
<<

Anoniem317

Bericht 16 Jul 2018 20:19

Re: Is dit een beetje raar of..?

Het is inderdaad wel apart. Wij hebben dit ook in de familie. De familie van haar krijgt een hele frikandel en zijn familie krijgt een halve frikandel. Dit is echt al 25 jaar geleden gebeurd en nog staat dat me bij. Inmiddels krijgen we allemaal een hele frikandel. Haar kinderen krijgen 2 stukken taart en wij “maar” 1. Nu heb ik genoeg aan 1 stuk taart, maar vind het meer een principe kwestie. Ik ga daar ok nooit zo graag heen. En als zebij ons op een verjaardag komen, eten ze alles op. Wij nemen het maar voor lief. Ik begrijp je dus wel.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 16 Jul 2018 20:25

Re: Is dit een beetje raar of..?

Ik zou er volgend jaar bij de bbq een grap over maken. Hun afgepaste hoeveelheden geven pp :smile: en absoluut niet meer. Maar even serieus dit kun je toch best bespreekbaar maken? En waarom gaan jullie uberhaupt naar dit soort verjaardagen toe? Je bent toch niks verplicht. Ik heb alle neven en nichten van mijn vriend in 6 jaar nog nooit ontmoet.
<<

Anoniem315

Bericht 16 Jul 2018 20:32

Re: Is dit een beetje raar of..?

Ik krijg hier echt de kriebels van. Wat een bijzonder gedrag! De volgende keer wist ik het wel: ik zou me er met een smoes van af maken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Jul 2018 21:34

Re: Is dit een beetje raar of..?

Liv schreef:Het is inderdaad wel apart. Wij hebben dit ook in de familie. De familie van haar krijgt een hele frikandel en zijn familie krijgt een halve frikandel. Dit is echt al 25 jaar geleden gebeurd en nog staat dat me bij. Inmiddels krijgen we allemaal een hele frikandel. Haar kinderen krijgen 2 stukken taart en wij “maar” 1. Nu heb ik genoeg aan 1 stuk taart, maar vind het meer een principe kwestie. Ik ga daar ok nooit zo graag heen. En als zebij ons op een verjaardag komen, eten ze alles op. Wij nemen het maar voor lief. Ik begrijp je dus wel.


Hahaha dit frikandellenverhaal is ook echt te erg. Hoe kómen mensen erop?!
❤ 7 juni 2018
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 16 Jul 2018 21:35

Re: Is dit een beetje raar of..?

Waarom ga je eigenlijk? Werd je uitgenodigd of is dit er in geslopen als gewoonte terwijl zij er eigenlijk niet zo veel belang bij hebben? Want zoals ik het lees zijn jullie toch redelijk verre familie (waar wij op die leeftijd niet eens meer naar toegingen) terwijl haar kant een directe oma, tante en oom zijn.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers