Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #5

<<

Anoniem236

Bericht 15 Jul 2018 22:56

Re: Stomme vragen topic #5

Voorop schijnt gezelliger te zijn en kan je je kind beter in de gaten houden mocht hij in slaap vallen.
Het maakt qua gewicht van het kind niet uit, zodra ze op de fiets meemogen, kunnen ze voor of achter.
Hier heb ik de kids zelf nooit voorop gehad ook.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Jul 2018 05:54

Re: Stomme vragen topic #5

Elliot schreef:Ik had hetzelfde probleem met de flessen, ik ben toen pap uit een bordje met een lepeltje gaan geven en dat ging wel. Dat geklooi met die papspenen is nooit goedgekomen.

Vanaf wanneer mag een kind achterop de fiets? Mijn schoonmoeder vroeg het, zij wil graag eens met D. fietsen maar durft hem niet voorop te hebben ivm het gewicht aan het stuur. Achterop durft ze wel. D. is nu 12 kilo, zou het dan al af en toe kunnen?

T zit al wel een half jaar achterop. Echt ongezellig maar hij deed soms best wild en dan vond ik hem te zwaar.
Hij is ook 12 kg.
2016
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 16 Jul 2018 06:18

Re: Stomme vragen topic #5

Toen mijn man vorig jaar een fiets kocht, heeft hij meteen een achterzitje aangeschaft. Onze dochter was toen pas 1,5 jaar en 10 kg. Ging echt prima! Sterker nog, als hij meefiestste wilde ze niet bij mij voorop.
Nu een jaar later, is ze 12kg zit ze bij ons beiden achterop. Vind het zelf ook fijner fietsen dan voorop.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem260

Bericht 16 Jul 2018 08:28

Re: Stomme vragen topic #5

S ging vanaf een kilo of 10 achterop (1,5 jaar) omdat m’n pens niet meer paste anders :laughcry:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Jul 2018 09:13

Re: Stomme vragen topic #5

Ohh dat klinkt alsof ik m’n schoonmoeder blij kan maken, haha! Thanks!

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jul 2018 09:18

Re: Stomme vragen topic #5

Oh ik dacht dat kindjes 15 kilo moesten zijn voor ze achterop mochten. Dit geeft wel mogelijkheden. Ik vind het nog steeds doodeng om met m'n zoon voorop te fietsen, met name met op en afstappen. Misschien kan hij ook al achterop binnenkort (10.5 kg).

Hopelijk durft je schoonmoeder dit wel, Elliot!
Let's discover the world together.
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 16 Jul 2018 10:09

Re: Stomme vragen topic #5

Welke maat slaapzakje gebruik je bij maat 62? Is dat slaapzak maat 70?
Bij de HEMA gaat het vanaf maat 68 helaas zag ik, dus moet even wat online gaan bestellen.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 16 Jul 2018 10:33

Re: Stomme vragen topic #5

Marin schreef:Oh ik dacht dat kindjes 15 kilo moesten zijn voor ze achterop mochten. Dit geeft wel mogelijkheden. Ik vind het nog steeds doodeng om met m'n zoon voorop te fietsen, met name met op en afstappen. Misschien kan hij ook al achterop binnenkort (10.5 kg).

Hopelijk durft je schoonmoeder dit wel, Elliot!


Haha gelukkig niet, R is pas net 15 kilo en met hem voorop fietsen is niet te doen, dan zie ik niks meer.

D zit vanaf een kilo of 8 soms achterop. Meestal fietst R zelf en dan mag D kiezen waar hij wil zitten.
R. 2013
D. 2016
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 16 Jul 2018 10:37

Re: Stomme vragen topic #5

Ik dacht ook dat ze bij 15 kilo pas achterop mochten. M is bijna 13 kilo en ze zit bij mij voorop. Ze vindt het prachtig en zit steeds te dansen in het stoeltje, dus wat dat betreft zou achterop fijner zijn. Bij mijn schoonouders zit ze wel achterop trouwens, zij hebben er niet eens naar gevraagd en ik heb er niet over nagedacht.

Niet dat ik die grens van 15 kilo snap trouwens... kan me eerder voorstellen dat het juist is dat ze met 15 kilo (liever) niet meer voorop mogen ivm veiligheid.
december 2016
juli 2019
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 16 Jul 2018 10:40

Re: Stomme vragen topic #5

Gizmo schreef:Welke maat slaapzakje gebruik je bij maat 62? Is dat slaapzak maat 70?
Bij de HEMA gaat het vanaf maat 68 helaas zag ik, dus moet even wat online gaan bestellen.


Bij prenatal hebben ze wel die kleine maatjes slaapzak, 56-68 geloof ik. Ik had trouwens wel vaak grotere slaapzakken voor M dan haar kledingmaat was. Goed letten of de hoofdopening niet te wijd is en dan kan het best.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jul 2018 11:21

Re: Stomme vragen topic #5

Gizmo schreef:Welke maat slaapzakje gebruik je bij maat 62? Is dat slaapzak maat 70?
Bij de HEMA gaat het vanaf maat 68 helaas zag ik, dus moet even wat online gaan bestellen.

Ik heb alleen maar HEMA slaapzakjes van 50-62.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 16 Jul 2018 11:25

Re: Stomme vragen topic #5

Cotton schreef:
Gizmo schreef:Welke maat slaapzakje gebruik je bij maat 62? Is dat slaapzak maat 70?
Bij de HEMA gaat het vanaf maat 68 helaas zag ik, dus moet even wat online gaan bestellen.

Ik heb alleen maar HEMA slaapzakjes van 50-62.


Ja, wilde dit net antwoorden. Bij maat 62 gebruikte ik deze slaapzakjes. Ook gebruikte is maat 70 van andere merken (Bambino, Zeeman), alleen keek ik dan wel of het gat voor het halsje niet té ruim was.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 16 Jul 2018 11:46

Re: Stomme vragen topic #5

Bij de slaapzakken die te ruim waren heb ik zelf smaller gemaakt.

V zit bij oma al een tijdje achterop omdat voorop niet kan. Ik vind voorop veel gezelliger :)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 16 Jul 2018 12:03

Re: Stomme vragen topic #5

Cotton schreef:
Gizmo schreef:Welke maat slaapzakje gebruik je bij maat 62? Is dat slaapzak maat 70?
Bij de HEMA gaat het vanaf maat 68 helaas zag ik, dus moet even wat online gaan bestellen.

Ik heb alleen maar HEMA slaapzakjes van 50-62.


Zowel in de winkel als online niet meer te krijgen helaas!
Wist wel dat ze het hadden want ik heb die maat ook nog liggen van m'n zoontje, maar toen was het winter toen hij maat 62 had.
Maat 68/80 leek me nog echt veel te groot, dochter zit pas echt net in 62.

Net een Jollein in maat 70 besteld, eens kijken hoe die valt :)
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jul 2018 12:14

Re: Stomme vragen topic #5

Gizmo schreef:
Cotton schreef:
Gizmo schreef:Welke maat slaapzakje gebruik je bij maat 62? Is dat slaapzak maat 70?
Bij de HEMA gaat het vanaf maat 68 helaas zag ik, dus moet even wat online gaan bestellen.

Ik heb alleen maar HEMA slaapzakjes van 50-62.


Zowel in de winkel als online niet meer te krijgen helaas!
Wist wel dat ze het hadden want ik heb die maat ook nog liggen van m'n zoontje, maar toen was het winter toen hij maat 62 had.
Maat 68/80 leek me nog echt veel te groot, dochter zit pas echt net in 62.

Net een Jollein in maat 70 besteld, eens kijken hoe die valt :)

Dan ben je bij de verkeerde winkel denk ik, want ze hangen hier wel regelmatig. :)

Prenatal heeft ook kleine slaapzakjes en Lodger bijvoorbeeld ook. Ik heb ook al een maat 70 liggen, maar die is nog te groot hier. Heb ook 1 van HEMA (zo'n kleine dus) die best een ruime hoofd opening heeft. Altijd lastig vind ik.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 16 Jul 2018 12:22

Re: Stomme vragen topic #5

Kinderen mogen zodra ze mee mogen op de fiets zowel achtet- als voorop. Volgens mij komt die 15kg grens waar jullie het over hebben Marin en Niekske doordat het dan gevaarlijk wordt voorop doordat je stuur dit niet meer zou kunnen/mogen dragen. Dan moeten ze dus achterop vanwege de veiligheid. Maar eerder mag dus zeker!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 16 Jul 2018 12:32

Re: Stomme vragen topic #5

Ik dacht idd ook tot maximaal 15 kilo voorop. Gelukkig is mijn zoon nog maar 13 kilo, want we vinden het allebei nog wel fijn voorop :wink: Bij mijn man zit hij altijd achterop trouwens.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 16 Jul 2018 13:12

Re: Stomme vragen topic #5

Cotton schreef:
Gizmo schreef:
Cotton schreef:Ik heb alleen maar HEMA slaapzakjes van 50-62.


Zowel in de winkel als online niet meer te krijgen helaas!
Wist wel dat ze het hadden want ik heb die maat ook nog liggen van m'n zoontje, maar toen was het winter toen hij maat 62 had.
Maat 68/80 leek me nog echt veel te groot, dochter zit pas echt net in 62.

Net een Jollein in maat 70 besteld, eens kijken hoe die valt :)

Dan ben je bij de verkeerde winkel denk ik, want ze hangen hier wel regelmatig. :)

Prenatal heeft ook kleine slaapzakjes en Lodger bijvoorbeeld ook. Ik heb ook al een maat 70 liggen, maar die is nog te groot hier. Heb ook 1 van HEMA (zo'n kleine dus) die best een ruime hoofd opening heeft. Altijd lastig vind ik.


Winkel in de verkeerde provincie sowieso ;) wel irritant dat ze online dus ook niet hebben.

Dank voor alle tips!
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 16 Jul 2018 16:15

Re: Stomme vragen topic #5

Hoe leerden jullie kindjes zelf uit een beker drinken? V kan het wel, maar alles klotst steeds over haar gezicht heen. Wat ze wel grappig vindt en blijft doen. Als ik de beker vast hou gaat het prima. Ik heb geen zin in de boel steeds te moeten drogen. Mini beetjes in de beker heb ik al een tijd steeds gedaan, maar dan wil ze niet meer zelf drinken uit de beker... portretje hoor.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 16 Jul 2018 16:24

Re: Stomme vragen topic #5

Zo vaak mogelijk je neerleggen bij dat geknoei. Acceptatie ;) komt vanzelf
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 16 Jul 2018 18:28

Re: Stomme vragen topic #5

Oh knoeien mag ze best. Maar ik vind het gewoon irritant dat haar kleren nat zijn (nu niet zo erg) en de vloer zeiknat. Ik oefen wel hoor. En ook met schortje om.

Overigens snapt ze zo'n oefenbeker waaraan ze moet zuigen niet (munchkin of zo geloof ik) en ik wil liever een gewone beker gebruiken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Jul 2018 18:31

Re: Stomme vragen topic #5

Ze gaat het vanzelf begrijpen. Ik heb eerst een half jaar 'kleine slokjes' moeten roepen en nu zegt T dat ook haha
En en neemt dan een klein slokje. Af en toe toch iets te enthousiast nog..
2016
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 16 Jul 2018 19:23

Re: Stomme vragen topic #5

Oh Jip dat had ik ook. Maar ondertussen leerde ze het wel. Heel veel geduld hebben... en toen kon ze het prima, maar elke ochtend keerde ze die beker melk weer om en kon ik haar weer een schoon shirt aantrekken en de vloer dweilen. Slabber vertikt ze in alle toonaarden en toen heb ik de rietjesbeker maar weer gepakt voor de melk. Nu het warm is, drinkt ze weer wel goed uit de gewone beker.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem251

Bericht 18 Jul 2018 14:40

Re: Stomme vragen topic #5

Onze oudste wordt in de zomervakantie 4. We hebben het kdv met 2 weken verlengd omdat we zelf al op vakantie zijn geweest. Nu is ze de ene maandag jarig en de week erop op vrijdag voor het laatst. Hoe zouden jullie dit traktatie-wise aanpakken? Ik wil haar sowieso op haar verjaardag laten trakteren voor de kinderen en ik heb een afscheidscadeautje voor de vaste juffen. Moet ook nog even uitvogelen wanneer welke juffen er zijn, kan ook nog zijn dat er een invaller is in die weken...
<<

Anoniem272

Bericht 18 Jul 2018 14:54

Re: Stomme vragen topic #5

Omdat jonge kinderen toch geen besef van kalenderdata hebben, probeer ik altijd om alle feestjes zo dicht mogelijk bij elkaar te plannen. Anders is het zo onduidelijk en onrustig. Maar ik weet niet hoe jij daar in staat? Wanneer vieren jullie haar verjaardag thuis?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers