Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar baal jij op dit moment van? #3

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 11 Jul 2018 11:40

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ik ben vanochtend, 1.5 week in mijn proeftijd, ontslagen :( Is me nog nooit overkomen en de reden / manier waarop ook niet, dus ik ben helemaal van mijn stuk. Ik had hele goede feedback op mij als persoon, als hulpverlener etc. Maar 1 gewone opmerking bleek al voldoende om een hele kettingreactie te ontketenen waarbij het er al heel vlug op neer kwam dat ik niet pas binnen de organisatie. Waarschijnlijk voor mij maar beter, ik heb ook echt enorme vraagtekens bij de werkwijze die ik nog niet eens uitgesproken had en daarin hebben ze het waarschijnlijk juist aangevoeld, maar voor nu voel ik me gewoon kut en vind ik het hoe en waarom ook gewoon oneerlijk en onprofessioneel.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 11 Jul 2018 11:51

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Jee Lilou. Wat rot om mee te maken. Ik kan me voorstellen dat die je flink van je stuk brengt. Zoals je zelf ook wel wat aangeeft. Misschien hebben ze jouw twijfels aangevoeld en is dit ook voor jou uiteindelijk beter. En juist ook dat dit in je ogen oneerlijk verloopt, misschien maar goed dat je niet bij zo'n organisatie hoeft te blijven.Maar geen leuke ervaring voor jou nu.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 11 Jul 2018 11:59

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Wat ontzettend balen, Lilou.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 11 Jul 2018 12:25

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Jeetje wat rot, Lilou. Viel er niet nog over te praten? Aangezien het klinkt alsof het een misverstand was? Of was dat het niet? Wat had je voor opmerking gemaakt?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 11 Jul 2018 12:36

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Och Lilou, wat rot!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 11 Jul 2018 13:06

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Wat ontzettend rot, Lilou! :hug:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Jul 2018 13:23

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Wat rot, Lilou! Ik snap precies hoe je je voelt. Heel andere situatie, maar ik had vandaag mijn laatste werkdag na mijn ontslag na ruim 6 jaar. Voelt ook nog heel oneerlijk, is absoluut niet netjes gegaan, maar omdat ik een paar maanden naar deze dag toe heb kunnen werken, ben ik er nu ook echt wel klaar mee.
Sterkte, hopelijk vind je snel iets anders.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Jul 2018 13:34

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Islandgirl schreef:Ja ik denk ook dat er iets niet goed geregeld is in de winkel. We wilden ze sowieso al ophalen daar, maar moesten wachten tot we bericht kregen en ze dus blijkbaar uitgepakt waren. Maar eigenlijk wel een goed idee om er gewoon heen te rijden en daar ter plekke een medewerker vragen en ze dan mee te nemen. Daartoe zullen ze eerder bereid zijn dan aan de telefoon. Bedankt voor de tip!


Is het nog gelukt met de stoelen?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Jul 2018 13:45

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Huhhh noujaaa Lilou wat raar! Ik vraag me dezelfde dingen af als Harrie. Jeetje, ging je net weer met soort van goede moed werken...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 11 Jul 2018 14:45

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Lieve reacties, dank jullie wel. Voelt heel rot, maar inmiddels met paar mensen over gepraat en daardoor wel een stuk rustiger gelukkig. Hun beslissing is heel erg gebaseerd op 'gevoel', het klikte niet zoals ze hadden gehoopt én er blijken dus recent meerdere mensen te zijn opgestapt waarvan twee met veel gedoe, om vergelijkbare redenen: niet passen binnen de werkwijze. En op dat vlak voelde ik, eigenlijk ook al voor mijn eerste werkweek, wat twijfel. Er waren een paar kleine dingetjes in hun manier van communiceren, nog voor ik begon, die er al op wezen dat de lijnen erg strak waren en het eigenlijk een beetje 'onze wil is wet en als je het daar niet mee eens bent is daar de deur' onder de noemer 'duidelijkheid' is. Nou ben ik minder extravert/direct, juist rustiger, bedachtzamer, ga niet over 1 nacht ijs, dus ik heb dat gevoel geparkeerd en ben gewoon enthousiast en met frisse moed begonnen. Contact met cliënten en collega gingen ook echt heel goed, hele positieve feedback daarvan gehad. Maar echt al heel vlug werd dat onderbuikgevoel wel bevestigd. Goede HBO geschoolde hulpverleners die als stagiair behandeld worden en geen eigen richting aan hun begeleiding mogen geven en puur als uitvoerende gezien worden, informatie die niet volledig gedeeld wordt 'want dat is niet jouw taak', begeleiders die niet weten wat eigenlijk de huidige begeleidingsdoelen zijn, kleine dingen die cao technisch volgens mij niet eens mogen. Ik zei vanochtend desgevraagd dat ik moest wennen aan de werkwijze omdat ik volledige openheid en het delen van informatie met elkaar gewend ben en dat schoot direct in het verkeerde keelgat, omdat dat raakte aan de reden waarom dus verschillende medewerkers recent zijn weggegaan én binnenkort weggaan. Toen ik daar nog voorzichtig iets tegenin probeerde te brengen 'vulde ik haar gevoelens in en daar hield ze absoluut niet van'. Als ik dit nu al aankaartte ging dat 90% zeker een probleem vormen in de toekomst en dan kon het maar beter nu hier direct eindigen. Ik kreeg ook nog een opmerking dat het eigenlijk al bij mijn contract tekenen mis ging, ik had een typefout ontdekt in de stukken die ik tekende en dat heel vriendelijk en kort even gemeld zodat ze het konden herstellen. Megafout natuurlijk...? Op dat moment heel rustig gebleven, begrip getoond, eerlijk gezegd wat ik dacht, maar terug naar huis merkte ik mijn frustratie over het hoe/ waarom. Ik ben er verbaasd en een beetje emotioneel door. Maar ik ben ook eerlijk en open geweest en vooral heel dicht bij mezelf gebleven en als daar nu al geen ruimte voor was dan was dit ook niet de organisatie waar ik langer binnen had willen werken.

Suus; jouw situatie klinkt ook echt rot :-( Na zo'n lange tijd op zo'n manier behandeld worden lijkt me helemaal naar. Heb je al uitzicht op iets nieuws?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 11 Jul 2018 14:53

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

He wat rot joh. Maar zo te horen op zich uiteindelijk misschien wel beter dat je weg bent.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 11 Jul 2018 15:18

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Wat rot zeg! De manier waarop, maar ook alle moeite en energie die er vooraf in is gaan zitten. Al het geregel enzo. En dat het een grote stap was om weer te gaan werken. Heel jammer dat het zo moest gaan, maar op de lange termijn, alleen maar jammer voor de organisatie!
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Jul 2018 15:26

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Wat een raar bedrijf Lilou! Ik snap dat je je er nu rot over voelt, maar voor de lange termijn is dit alleen maar beter. Bij een bedrijf waar ze zo met mensen omgaan kun je toch niet met plezier werken?
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Jul 2018 15:46

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Lilou, Wat een klotesituatie en streek van ze zeg. Het is toch niet van toepassing als men zelf op is gestapt dat ze niet binnen de werkwijze vallen? Ze zijn immers zelf opgestapt.
Vind het oprecht lullig voor je en blijkbaar moet je als je daar werkt vooral je mond dicht houden en niet je mening geven wat absurd is natuurlijk.

Susan, Ook rot voor jou. Misschien heb je iets aan rechtsbijstand of de vakbond?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Jul 2018 17:00

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Nou zeg, echt bijzonder. Eens met Harri. Was het hier in G?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Jul 2018 17:04

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Jeetje, Lilou, klinkt heel raar. Nu wel even rot natuurlijk, maar uiteindelijk maar beter dat je weg bent.

Mijn verhaal was nog niet helemaal compleet trouwens. De praktijk is overgenomen inclusief personeel en mijn nieuwe baas heeft mij vrij snel ontslagen om allemaal lullige redenen. Mijn oude baas zou dat gelukkig nooit gedaan hebben, die was er zelf ook erg boos om. Maar ik ben er nu helemaal klaar mee, we hebben het uitgepraat en ik krijg een prima transitievergoeding mee.
Nog geen zicht op iets nieuws helaas, maar ik heb morgen een afspraak met een loopbaancoach.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 14 Jul 2018 15:15

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Dat ik ziek ben sinds donderdag op vrijdag.. echt gewoon donderdagmiddag is mijn vakantie begonnen. :nopompom:
<<

Anoniem315

Bericht 14 Jul 2018 16:33

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Jee, Lilou, wat vervelend en naar! Ik lees/proef uit je verslag echt een heel prikkelbaar sfeertje.
Sowieso valt dit niet op jezelf te betrekken!
Hopelijk heb je gauw wat leukers te pakken.

Suus, jij ook succes in het vinden van een nieuwe baan. Bij jou is het ook echt zo flauw en oneerlijk gegaan :(

Kajaka, wat balen! Beterschap!
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 15 Jul 2018 11:58

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Balen Kajaka! Hopelijk voel je je nu weer beter.

Ik baal omdat ik me al een paar dagen ontzettend futloos voel. Heb twee dagen met vriend en zoon gehad die ontzettend relaxed en gezellig waren, maar ik heb er geen energie van gekregen. Nu ga ik 5 flink drukke werkdagen tegemoet, gelukkig ben ik daarna 6 dagen vrij.
10.04.17
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 15 Jul 2018 17:13

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

We zijn op vakantie en mijn man is continu chagrijnig en reageert dat op mij en de kinderen af, echt reuze irritant.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Jul 2018 17:40

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Wat vervelend mrsMath. Waarom is hij zo chagrijnig?
#teammaple🍁
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 15 Jul 2018 17:46

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ik zou willen dat ik het wist, hij is helaas erg gesloten.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Jul 2018 17:49

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Oh wat lastig. Kan hij ook niet even een indicatie geven van of het met werk te maken heeft, of met jullie of weet ik het?
#teammaple🍁
<<

Anoniem246

Bericht 16 Jul 2018 04:42

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Hoop dat hij snel minder chagrijnig is, MrsMath!

Ik baal van het feit dat ik vandaag moet bloedprikken. De laatste die bloed bij mij afnam heeft een spier geschampt en ik heb dagen mijn arm niet kunnen bewegen. Mijn aderen liggen heel erg diep en zijn moeilijk te prikken, maar als ze dan ook nog een dikkere naald gaan gebruiken, dan doet dat verschrikkelijk auw op het moment en de dagen erna. Ik ben best wel bang, haha.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Jul 2018 06:07

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Vervelend Fedora. Ik prik zelf ook veel bloed en het is soms echt een uitdaging. Maar voor bloedprkkken bestaat maar een naalddikte hoor. Alleen bij infuusnaalden heb je verschilende diktes.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers