Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #5

<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 10 Jul 2018 22:38

Re: Stomme vragen topic #5

Wij doen voor het middagslaapje ook de rolluiken dicht. Ze gaat pas sinds kort op haar eigen kamer slapen smiddags. Dat lukt beter als het wat donkerder is.

En hier echt 7/8 weken een omgekeerd ritme gehad. snachts meer wakker dan overdag. Al sliep ze overdag ook nog weinig.
Ze is van eind februari.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 11 Jul 2018 21:46

Re: Stomme vragen topic #5

Nog tips voor de aankomende vakantie om de kids in de auto te vermaken?

-ipad word leeggehaald; daar zetten we films en luisterboeken op
-schermpjes met dvd hebben we ook
-de oudste krijgt een kruiswoordpuzzelboekje
-de jongste las ik net iets in de trand van een auto stuurtje te geven om mee te spelen?
- voor de middelste vind ik het lastig? Kleuren of iets kan ze wel natuurlijk in de auto, maar 9 vd 10x zit het bij haar elders dan in het daar bestemde boekje of iets :p

We gaan met 2 auto's dus ze kunnen sowieso afwisselend bij ons en of bij familie in de auto zitten.
Zag net op internet leuke vakantie-bingo-kaarten wat ik wil uitprinten? Jullie nog evt leuke tips/waar ik leuke bingokaarten kan vinden?

Of sowieso nog tips? Het word een reis van 1200km heen (met overnachting) en de terugreis rijden we aan 1 stuk door...
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1947

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 11 Jul 2018 22:26

Re: Stomme vragen topic #5

Wij zijn in de meivakantie geweest. De IPad en dvd-speler hebben ze beide gebruikt voor filmpjes. Verder had ik voor de twee oudsten een vakantiewerkboekje geprint (bijv. van yurls.nl). Ook had ik kleine cadeautjes gekocht voor ze die ze op bepaalde punten van de route mochten uitpakken. Het eerste cadeautje was het boekje met een pakje stiften. Ook hadden we wat reisspelletjes mee, maar die zijn in de auto niet gebruikt. Wij hebben in totaal 9 uren gereden. We hadden veel file en konden daardoor weinig stops maken. Ik vond echt dat het verrassend goed ging, het is mij 100% meegevallen.
2011 2012 2017
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 12 Jul 2018 07:21

Re: Stomme vragen topic #5

Mijn ervaring is dat kinderen zich wel vermaken tijdens zo'n lange rit. Maar wij rijden ook altijd 's nachts.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 12 Jul 2018 13:09

Re: Stomme vragen topic #5

Wij rijden op vrijdagmorgen weg (nog niet echt een tijd) dan door tot Lyon, daar een overnachting en dan weer verder op zaterdag.
De terugreis rijden we vanaf vakantiebestemming door, terug naar NL.

Ok, dan verwacht ik wel dat het goed gaat komen!
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Jul 2018 20:34

Re: Stomme vragen topic #5

Wij hebben een aerosleep topper besteld voor op het matrasje. Nu gaan de opa’s en oma’s ook oppassen, voor degene die dit ook gebruiken, heeft de oppas ook een aerosleep en hebben jullie dat gevraagd?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 12 Jul 2018 20:43

Re: Stomme vragen topic #5

Heb het niet gevraagd Lot maar mijn schoonmoeder zag dat ding liggen bij mij en is zich er toen in gaan verdiepen.
Ze vond het slapen bij haar best eng in het begin. Dus ze heeft er zelf 1 gekocht.
Hoefde van mij niet overigens want op de opvang heeft hij het ook niet.
2016
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 12 Jul 2018 21:29

Re: Stomme vragen topic #5

Mijn moeder heeft een eigen aerosleep en ik heb er een extra voor het kdv. Ik vond het een beetje scheef om er thuis wel een te gebruiken en bij het kdv of mijn moeder niet.
Op het kdv vind ik het ook een fijner idee qua hygiëne. Nu ligt hij iig altijd op een eigen hoeslaken. Ik weet dat ze niet bij ieder kindje een nieuw hoeslaken pakken namelijk.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 13 Jul 2018 07:43

Re: Stomme vragen topic #5

Heb ik nooit gedaan. Ze zijn daar relatief veel minder dan gewoon thuis

Tot wanneer en waarom geven jullie de fles van 19 uur? Zoon heeft hem nu enkele avonden niet gehad (verdeeld over de week) en dit geeft weinig problemen, hij slaapt gewoon. Als we de fles wel aanbieden drinkt hij hem de ene x wel leeg, andere x niet of nauwelijks.
Nu in de zomer wil ik hem er nog niet helemaal afhalen ivm vocht. Maar was benieuwd omdat er kindjes zijn die t nog wel tot de 2e of langer krijgen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 13 Jul 2018 07:49

Re: Stomme vragen topic #5

Bij E zijn we onlangs gestopt, ze is 14,5 mnd. Ze dronk ze erg slecht en smorgens wilde ze niet meer zo goed ontbijten (achteraf bleek ze smorgens geen pap meer te willen maar brood).
Dat ze hem savonds niet zo goed dronk maakte me niet zoveel uit maar toen het ontbijt minder ging was dat voor mij de reden om de laatste fles eraf te halen.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Jul 2018 07:51

Re: Stomme vragen topic #5

Onze ouders hebben ook geen aerosleep. Gek eigenlijk wel om dat daar dan niet te doen.

Mijn zoon krijgt nog die fles voor het slapen gaan inderdaad. Hij is 15 maanden. Voorlopig zie ik geen reden waarom ik die eraf zou willen halen. Overdag drinkt hij goed water uit een beker. Hij wordt echt heel lekker rustig van die avondfles, al lekker in z'n slaapzakje tegen mij aan. Hoort echt bij het ritueel. Zo komt hij én tot rust én aan z'n hoeveelheid zuivel. Die ene fles maakt dan denk ik niet zoveel uit. Ik zie wel tot wanneer dit duurt.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 13 Jul 2018 08:39

Re: Stomme vragen topic #5

Wij doen dat ook hoor Marin, hij vindt die fles bij ons heerlijk (14 maanden) voor het slapen gaan, na het bad, daarna nog even boekjes lezen en dan is hij helemaal rozig en warm in zijn slaapzakje en zo weg. En voor mijn gevoel lekker vol in zijn buikje (1.5 na avondeten) en genoeg zuivel. R krijgt gewone melk in zijn weetbix 's morgens, yoghurt als toetje en tussendoor kaas, dus in principe wel genoeg, maar zolang hij dit nog lekker vindt blijven we gewoon doen. Hij gaf op 1 dag opeens de ander 2 flessen op door naar zijn water te wijzen en nee te schudden tegen de melk dus dat was overduidelijk ;) Dat gaat hij dan ook wel doen met de voorhetnaarbedgaanmelk denk ik. En hij eet genoeg als ontbijt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 13 Jul 2018 08:41

Re: Stomme vragen topic #5

Elro schreef:Heb ik nooit gedaan. Ze zijn daar relatief veel minder dan gewoon thuis

Tot wanneer en waarom geven jullie de fles van 19 uur? Zoon heeft hem nu enkele avonden niet gehad (verdeeld over de week) en dit geeft weinig problemen, hij slaapt gewoon. Als we de fles wel aanbieden drinkt hij hem de ene x wel leeg, andere x niet of nauwelijks.
Nu in de zomer wil ik hem er nog niet helemaal afhalen ivm vocht. Maar was benieuwd omdat er kindjes zijn die t nog wel tot de 2e of langer krijgen


T. kreeg hem tot hij 16 maanden was.
En dat was puur praktisch oogpunt. We gingen kamperen en hadden geen zin om steeds met een pannetje warm water de fles au bain marie op te warmen :P
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Jul 2018 08:57

Re: Stomme vragen topic #5

Marsy31 schreef:R krijgt gewone melk in zijn weetbix 's morgens.


Haha alle Australische kindjes die ik ken krijgen dit als ontbijt.

O eet inderdaad ook melk in z'n pap als ontbijt. 150 melk bij ontbijt, 150 melk als fles s avonds. Dan zit ie al aan de gevraagde hoeveelheid. Soms nog beetje kwark of kaas en laatst had ie een bekertje karnemelk want dat was over. Prima. Als die fles er af gaat, dan krijgt ie 's middags wel melk maar nu drinkt ie gewoon water de rest van de dag.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 13 Jul 2018 09:33

Re: Stomme vragen topic #5

Hahaha ik had niet eens door dat ik weetbix zei ipv pap. De Brinta hier zeg maar. Wat voor pap geven jullie ‘s morgens? En dan alleen pap of ook brood of fruit.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Jul 2018 09:37

Re: Stomme vragen topic #5

O krijgt pap van Bambix voor kindjes ouder dan 12 maanden. De naturel smaak, want ik vind het onzin om hem vanille of fruitsmaak aan te leren. Daarnaast krijgt ie soms een restje kwark van m'n man. En rond tien uur krijgt ie fruit.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 13 Jul 2018 09:54

Re: Stomme vragen topic #5

Ja R krijgt een weetbix met melk en beetje kaneel en dan nog een halve boterham met pindakaas. En dan idd iets later fruit.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 13 Jul 2018 18:02

Re: Stomme vragen topic #5

R kreeg die fles (meestal bv trouwens) tot hij 1 was volgens mij. Daarna nog wel bv als ik thuis was maar fles laten vallen. Mijn productie nam heel snel af door de zwangerschap dus daar ben ik op een gegeven moment ook mee gestopt.
Hij krijgt bij het ontbijt en de lunch 150ml melk en na het avondeten yoghurt.
Laatst gewijzigd door Rayna op 13 Jul 2018 22:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 13 Jul 2018 20:22

Re: Stomme vragen topic #5

De Kruidvat rietjesbeker van 3 euro ofzo is dat wat?
Wij gebruiken nu die van de Hema maar die is niet echt antilek. Ik wil geplak in de geleende camper voorkomen haha
2016
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 13 Jul 2018 20:42

Re: Stomme vragen topic #5

Salome schreef:De Kruidvat rietjesbeker van 3 euro ofzo is dat wat?
Wij gebruiken nu die van de Hema maar die is niet echt antilek. Ik wil geplak in de geleende camper voorkomen haha


Haha, hier precies dezelfde ervaring met de hema beker! Geen ervaring met die van kruidvat, wij hebben er eentje van difrax, maar die is duur, 13 euro geloof ik. Wij hebben em cadeau gekregen, geloof niet dat ik em zelf gekocht zou hebben, maar hij is wel echt goed anti-lek!
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem281

Bericht 13 Jul 2018 20:48

Re: Stomme vragen topic #5

Kennen jullie Prijsmepper? Wij hebben er eentje in 't dorp, 't is een soort outletwinkel van Kruidvat! En die heeft heel vaak Difrax producten met flinke kortingen (tot 60% korting!).
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4997

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 13 Jul 2018 21:12

Re: Stomme vragen topic #5

Salome schreef:De Kruidvat rietjesbeker van 3 euro ofzo is dat wat?
Wij gebruiken nu die van de Hema maar die is niet echt antilek. Ik wil geplak in de geleende camper voorkomen haha

Mijn dochter drinkt thuis gewoon uit een glas. Maar als we ergens heengaan ook weleens uit een drinkfles van Sistema.
https://goo.gl/images/Pq7p3R
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4997

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 13 Jul 2018 21:14

Re: Stomme vragen topic #5

Bazinga schreef:Kennen jullie Prijsmepper? Wij hebben er eentje in 't dorp, 't is een soort outletwinkel van Kruidvat! En die heeft heel vaak Difrax producten met flinke kortingen (tot 60% korting!).

Wij hebben hier vlakbij ook een Prijsmepper outlet.
Echt een geweldige winkel. Kocht er vaak Difrax spenen. Maar ook vaak goedkoop speelgoed. Komt allemaal van de Kruidvat.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 13 Jul 2018 21:45

Re: Stomme vragen topic #5

GeKKiE schreef:
Salome schreef:De Kruidvat rietjesbeker van 3 euro ofzo is dat wat?
Wij gebruiken nu die van de Hema maar die is niet echt antilek. Ik wil geplak in de geleende camper voorkomen haha

Mijn dochter drinkt thuis gewoon uit een glas. Maar als we ergens heengaan ook weleens uit een drinkfles van Sistema.
https://goo.gl/images/Pq7p3R

Oja drinkfles dat gaat ook wel lukken denk ik.
Het gaat mij inderdaad om onderweg als we rijden.
Of om mee te nemen naar het strand.
2016
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Jul 2018 22:14

Re: Stomme vragen topic #5

Het is al vaker besproken, maar ik gooi 'm er weer eens in: hoe noemen jullie het geslachtsdeel van meisjes? Ik ben nu al aan het bedenken hoe ik dat straks ga benoemen, maar blijf het zulke stomme woorden vinden allemaal! Ik neig nog het meest naar 'plasser', al is dat vrij unisex natuurlijk. Maar ja, je moet toch wat. M'n stiefdochter heeft het soms over haar doos. :palm: Klinkt echt vreselijk uit de mond van een kind, dat gaat 'm dus sowieso niet worden.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers