Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar verblijf je het liefst?

In een

Hotel
17
47%
Hostel
0
Geen stemmen
Appartement
9
25%
Air bnb
6
17%
Maakt niet uit
2
6%
Anders
2
6%
 
Aantal stemmen : 36
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Jul 2018 15:07

Waar verblijf je het liefst?

Als je een stedentrip of reis doet. Dus kampeervakanties even buiten beschouwing gelaten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Jul 2018 15:12

Re: Waar verblijf je het liefst?

Ik heb het allemaal wel eens gedaan. De keer dat we in een hostel zaten hadden we wel een eigen slaapkamer, een slaapzaal zou ik echt niet fijn vinden. Die AirBNB was op zich ook prima, de buurt was niet heel opwindend maar dat was tijdens die trip niet zo erg. Ik vind het op zich wel erg fijn om een eigen wc en douche te hebben. Hotel, appartement of pension vind ik dan allemaal prima.

O, wat ik tijdens het laatste weekendje weg heel irritant vond: dat we niet bij aankomst de spullen daar konden achterlaten, dat was een B&B/pension die beheerd werd door een jongen die overdag weg was, dus we konden er pas rond drie uur in. Ik hoef niet per se meteen in de kamer, maar het is wel fijn om je bagage ergens te kunnen neerleggen. Ik had er al rekening mee gehouden door alleen een rugzak mee te nemen en geen trolley, maar fijn is toch anders.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 10 Jul 2018 15:13

Re: Waar verblijf je het liefst?

Ik vind een hotel altijd wel het ultieme vakantie gevoel geven!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 10 Jul 2018 15:21

Re: Waar verblijf je het liefst?

Echter gebruik ik oa campings voor mijn vakanties of Center Parcs. Niet om daar met een caravan te staan of zo.

Een huisje of stacaravan huren en vanaf die plek erop uittrekken is voor mij gewoon vakantie. Van de campingfaciliteiten of zo maak ik eigenlijk geen gebruik. Ik overnacht en kook er bijv. alleen.

Zo heb ik recent nog in Normandië gedaan waar we gedurende 10 dagen op 2 verschillende campings een stacaravan hadden gehuurd. De camping zelf heb ik nauwelijks gezien, want we zijn alle dagen op pad geweest van een uurtje of 9.00 tot vroeg in de avond.
<<

Anoniem313

Bericht 10 Jul 2018 15:24

Re: Waar verblijf je het liefst?

Als ik alleen reis, een hotel. Met anderen vind ik een appartement of airbnb wel lekker, beetje chillen op de bank. In mn eentje voelt een hotel prettiger.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Jul 2018 15:24

Re: Waar verblijf je het liefst?

Ik moet zeggen dat ik ook alles wel gedaan heb en alles wel voordelen vind hebben. Op reis zit ik graag de laatste dagen in een wat luxer hotel. Maar voor stedentrips vind ik hotels minder, zit dan liever in een airbnb. Ik voel me daar wat vrijer dan in een hotel.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Jul 2018 15:25

Re: Waar verblijf je het liefst?

Caulfield schreef:Als ik alleen reis, een hotel. Met anderen vind ik een appartement of airbnb wel lekker, beetje chillen op de bank. In mn eentje voelt een hotel prettiger.

Hier ben ik het ook wel mee eens.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 10 Jul 2018 15:26

Re: Waar verblijf je het liefst?

Ligt er aan waar de reis naar toe gaat, hoe lang die duurt en met wie ik ben. Mijn laatste vakantie, naar New York met vriendinnen, zaten we in 2 verschillende airbnb's. De vakantie daarvoor, wintersport met twee familie's, zaten we in een hotel. Ligt er ook een beetje aan hoe leuk het aanbod is qua hotels/appartementen/airbnb's. Hostels heb ik wel gedaan maar doe ik nooit meer.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jul 2018 15:27

Re: Waar verblijf je het liefst?

Ik twijfel tussen hotel en airbnb/appartement. Ik heb uiteindelijk hotel gekozen omdat ik de service steeds meer weet te waarderen. Daarentegen vind ik 't ook heel leuk om op reis marktjes af te struinen en dan 's avonds zelf te kunnen koken. Alleen met anderen iets delen hoef ik echt niet zo nodig meer. Voor een kortere stedentrip toch wel echt een hotel denk ik.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Jul 2018 15:35

Re: Waar verblijf je het liefst?

Ik heb voor Airbnb gekozen, vind dat echt ideaal! Goede locaties vaak en het is gewoon fijn om een huis tot je beschikking te hebben waar je ook lekker kunt chillen. Ik voel me dan een beetje een local ipv een toerist en dat bevalt me wel. Voor één of twee nachtjes vind ik een hotel leuk, maar de laatste jaren zit ik alleen in NL nog weleens in een hotel.

Als ik alleen op vakantie zou gaan (is alweer even geleden), zou ik wel in een hotel gaan. Iets meer bedrijvigheid om me heen vind ik dan wel fijn.
❤ 7 juni 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Jul 2018 15:45

Re: Waar verblijf je het liefst?

Oh Marin, mijn vriend werkt nu dus in Duitsland. En zijn bedrijf heeft standaard appartementen die ze huren, die naast een hotel zitten. Daar kan hij gebruik van maken als die collega's er niet zijn, of in de weekenden. Dan heb je dus een appartement met service. Da's wel ultiem hoor :smile:. Dan doen ze je afwas, maken ze het keukentje schoon en alles. Nou was ik als we daar gegeten hebben echt wel zelf af en maak ik het ook schoon. Maar alle restjes die je laat staan als je overdag bent, doen zij dan.
Al zitten we nu in een hotel en heb ik gezegd dat ze de komende dagen niet schoon hoeven te maken. Bij een andere hotel hier krijg je daar ook extra punten voor (hier niet) omdat het het milieu minder belast. En in drie nachten maken we het ook niet zo vies hier, dus dan vind ik dat niet nodig en zonde. Ik had er zelf nooit bij nagedacht, maar bij een ander hotel zag ik dat toen dus staan en daardoor ging ik erover nadenken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jul 2018 15:58

Re: Waar verblijf je het liefst?

Oh ja dat klinkt inderdaad wel als een fijne combinatie, zeker als hij er langer zit.

Soms let ik wel op de handdoeken, maar soms als het warm is, dan douche ik twee keer op een dag en in die hotel badkamers blijft 't altijd zo lang warm, dus dan is een droge handdoek de volgende dag wel prettig. Wisselt bij mij beetje dus.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem321

Bericht 11 Jul 2018 05:25

Re: Waar verblijf je het liefst?

Op stedentrips zit ik het liefst in een hotel of pension met eigen sanitair. Voorheen heb ik wel eens in een hostel geslapen, zowel op slaapzaal als in eigen kamer, maar ik houd toch niet zo van rumoer en veel mensen om me heen. Ik vind het erg fijn om me even rustig terug te kunnen trekken.

En we zijn nu net terug van vakantie in Istrië. Met dit soort vakanties zitten we het liefst in een appartement. Dan heb je lekker je eigen leefruimte en hoef je niet altijd op je bed (in een hotelkamer) te zitten. Ook met eten en drinken is het makkelijk, je bent lekker vrij.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 11 Jul 2018 08:25

Re: Waar verblijf je het liefst?

Ik heb het allemaal een keer gedaan, maar vind een hotel toch het fijnst.
Vaak reis ik rond door een of meerdere landen en dan vind ik het heerlijk om na een lange reisdag tot rust te komen en lekker te kunnen douchen in een eigen kamer.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 11 Jul 2018 08:49

Re: Waar verblijf je het liefst?

Trouwens, het hele airbnb concept gaat me wel steeds meer tegen staan. Het idee an sich is natuurlijk top, dat je je woning kunt verhuren als je er zelf niet bent. Maar het effect op grote toeristische steden is echt dramatisch. Heel veel woningonttrekking voor airbnb's. Er zijn wel regels voor maar die worden vaak gewoon genegeerd of omzeild.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 11 Jul 2018 09:17

Re: Waar verblijf je het liefst?

Appartement! Fijn een eigen slaapkamer voor de kinderen, een keuken zodat we niet alle maaltijden buiten de deur hoeven te doen en een wasmachine zodat ik zo min mogelijk kleding hoef mee te slepen.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 11 Jul 2018 09:20

Re: Waar verblijf je het liefst?

Harrison schreef:Trouwens, het hele airbnb concept gaat me wel steeds meer tegen staan. Het idee an sich is natuurlijk top, dat je je woning kunt verhuren als je er zelf niet bent. Maar het effect op grote toeristische steden is echt dramatisch. Heel veel woningonttrekking voor airbnb's. Er zijn wel regels voor maar die worden vaak gewoon genegeerd of omzeild.


Dit en ik vind het voor hotels en appartementen die de officiële wegen bewandelen ook gewoon niet eerlijk. Ik vond het oorspronkelijke idee mooi, maar maak er nu liever geen gebruik meer van.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 11 Jul 2018 12:54

Re: Waar verblijf je het liefst?

Ik verblijf het liefst in een hotel. Vind de service fijn geniet er ook wel van tijdens een vakantie.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Jul 2018 14:15

Re: Waar verblijf je het liefst?

Ik ben nog nooit op een stedentrip geweest dus kan niet reageren. Zag het staan, maar kan geen mening geven.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11345

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 11 Jul 2018 15:24

Re: Waar verblijf je het liefst?

Ik vind guesthouses heel fijn. Zijn familiehuizen met meerdere kamers. Een soort appartementen, maar toch ook niet.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 11 Jul 2018 16:49

Re: Waar verblijf je het liefst?

Een hotel vind ik leuk voor 1/2 nachten. Langere vakanties liever een appartement. Tijd aan ons eigen opstaan en ontbijten wanneer we willen. Weekend/midweek Duitsland hebben we een vast pension. Met ontbijt en diner erbij. Dan zijn de vaste tijden nog wel te doen omdat dat een relatief kort uitstapje is vinden wij.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem249

Bericht 11 Jul 2018 17:58

Re: Waar verblijf je het liefst?

Ligt helemaal aan de trip. Ik ga nooit naar een AirBnB, omdat ik daar principieel tegen ben. Wij hebben dit bijvoorbeeld ook in onze VVE geheel laten verbieden.
Ik vind een hotel heerlijk, maar kan ook genieten van een guesthouse of hostel. Daar ontmoet je toch vaker andere reizigers en hebben ze veel vaker goede tips en aanbiedingen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Jul 2018 18:42

Re: Waar verblijf je het liefst?

Voor een stedentrip vind ik een hotel het fijnste. Deze hoeft niet heel luxe o.i.d. te zijn. Als het er maar netjes en schoon is en het bed fatsoenlijk is.
Ik heb 1x een week in een hotel gezetten omdat ik daar tennissers gaf en ik vond het een ramp. Nu had ik vanwege het werk geen mogelijkheid om van het terrein van te gaan dat zal ook wel meespelen.

Als het gaat voor een langere vakantie, dan verkies ik de tent.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Jul 2018 18:59

Re: Waar verblijf je het liefst?

Oh nee ik lieg we zijn 2x naar Maastricht geweest, maar is meer een weekend weg dan een stedntrip. We zijn 1x in een hotel en 1x in een appartement geweest.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 12 Jul 2018 20:51

Re: Waar verblijf je het liefst?

Het liefst een hotel. Maar we hebben ook een favoriete bed & breakfast in Noord-Limburg waar we graag komen. Eigenlijk als ik een eigen badkamer heb is het al snel goed. Een gedeelde badkamer vind ik echt vreselijk..
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers