Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

<<

Anoniem315

Bericht 11 Jul 2018 19:49

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Salome schreef:
Exogenesis schreef:Ik mis het zwanger zijn niet. Althans, na de 30 weken. Ik voelde me zó ongemakkelijk in m'n vel (letterlijk!) zitten die laatste weken.

Ik baal een beetje dat mijn jongste haar slaap overdag begint over te slaan. De dag duurt wel heel lang zo. Ze is nog geen 2.

Maar dan slaapt ze s avonds wel lekker snel? Want wij zijn nu iedere avond uren bezig om T in slaap te krijgen.
Of hij nu 1 of 2 of 2,5 uur slaapt overdag. Het is altijd 21.00a21.30 voor hij slaapt en om 6 uur is het weer feest :palm:
Hij valt gewoon om van de slaap rond 12 uur dus wakker blijven is nog geen optie.


Ze is net om 20u in slaap gevallen. Ik breng haar en N. van 4 standaard om 19.30u naar bed. Ze staan beide rond 7.30u weer op.
De laatste tijd slaapt ze 's avonds wel moeilijker in als ze wél heeft geslapen overdag. Dus wat dat betreft is het misschien wel beter zo..
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 11 Jul 2018 19:54

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ja dat vind ik dus een nadeel nu. S middags 1,5 uur voor jezelf maar ‘s avonds ben je er dan tot 21.30 mee bezig.
Uurtje serie kijken en slapen. Maargoed, hier is het skippen nog geen optie.
2016
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 11 Jul 2018 21:06

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Dat ik helemaal klaar ben met het zwanger zijn.
Nog niet eens door alle pijntjes en ongemakken die er dagelijks bij komen maar nu omdat ik sinds vorige week 1 van de baby’s niet/ nauwelijks voel en sinds vrijdag bijna dagelijks aan de ctg heb gezeten.
Is toch best stressvol. Ondanks de ctg telkens goed is nemen ze in het ziekenhuis geen risico omdat ik ze anders dan normaal voel.
Gelukkig kunnen we gaan aftellen, nog 3 weken!!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Jul 2018 21:10

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Oooh, niet fijn Shally! Succes nog even!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem248

Bericht 11 Jul 2018 22:48

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Uffe schreef:Wat spannend Oreo! Hopen dat het goed gaat vrijdag. Krijgen ze zwemles met het kdv? Wat leuk!


Oreo schreef:
@ Uffe, ja dat doen ze! Zo tof! Elke week op donderdag zwemmen ze. Maar Maple kan je daar meer over vertellen. S. zit bij haar op de groep :)


Haha, oh grappig, ik lees dit nu! Maar wij bieden inderdaad peterzwemmem aan voor kinderen vanaf 2,5 jaar. Het is trouwens tijdens de reguliere peuterzwemles dus we zwemmen ook wat ‘losse’ ouders met hun eigen kinderen in het bad, maar van ons uit gaan er twee collega’s met 8-10 kinderen zwemmen onder begeleiding van een badmeester. Het is vooral gericht op het kinderen watervrij maken, dus spelletjes en oefeningen in het water, en af en toe een uitstapje naar het diepe. En alles in principe zonder bandjes/aquaswim etc. Uiteindelijk kunnen kinderen ook hun (ik geloof) Teddybeer diploma halen en is de instroom bij de reguliere zwemlessen daardoor makkelijker en sneller.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jul 2018 06:31

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ik heb voor G een super leuke kledingset gewonnen op Instagram!
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 12 Jul 2018 08:05

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Wat leuk Cotton!

Oh Shally dat is inderdaad niet echt leuk. Gelukkig is het steeds in orde, maar dit is inderdaad niet erg relaxed!

Ik wil kwijt dat we zo de intake van de opvang hebben. Het komt nu toch wel dichterbij en dat vind ik wel moeilijk, met name omdat ze eindelijk wat gezelliger is geworden de laatste tijd. Toen ze zo ontevreden was had ik minder moeite met het idee haar 2 dagen in de week weg te brengen. Maar nu ze zo veel gezelliger is ga ik haar wel meer missen!
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Jul 2018 08:42

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Wat leuk Cotton!

Spannend IG. Ik merk nu ook al dat ik er meer tegenop kijk dan met D destijds. Ook om weer te gaan werken enzo. Maar goed, ik heb gelukkig nog tot eind augustus vrij.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 12 Jul 2018 09:00

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

@ShallY, kan het me voorstellen dat je er dan helemaal klaar mee bent. Laat die twee dan maar komen. Maar wel goed dat ze je goed in de gaten houden al zit je op zulke dingen helemaal niet te wachten op deze termijn. Nog heel ff doorbikkelen.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 12 Jul 2018 10:40

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Leuk wat je gewonnen hebt, Cotton!

Ik wil even kwijt dat mijn dochter een dansende banaan op het forum voorbij zag komen en dat ze spontaan ging meedansen :banaan: :D
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 12 Jul 2018 10:53

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

hahaha wat leuk Meg!
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 12 Jul 2018 20:01

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Zal ik morgen ook eens laten zien Meg haha
2016
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 12 Jul 2018 20:15

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

NerdChic schreef:@ShallY, kan het me voorstellen dat je er dan helemaal klaar mee bent. Laat die twee dan maar komen. Maar wel goed dat ze je goed in de gaten houden al zit je op zulke dingen helemaal niet te wachten op deze termijn. Nog heel ff doorbikkelen.


Dankje!! Jij ook!
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jul 2018 08:49

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Dankje! Morgen komt de kledingset en zondag hebben we een babyborrel voor G, dus dan kan ze het mooi aan! :love:
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 13 Jul 2018 13:50

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ik wil alleen maar even kwijt dat ik baal van de pijn in mijn lijf....bah! Ik ga het zwanger zijn dus echt niet missen :wink:
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 13 Jul 2018 14:52

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Vervelend hè die pijn. Dat vind ik ook echt wel doorbijten. Maar tegelijk blijf ik het bijzonder vinden. Al geloof ik dat ik het ook wel prima vind dat dit de laatste keer is. Mijn lijf is er gewoon niet op gebouwd geloof ik.
Wat ik ook irritant vind is de vermoeidheid, ik stort rond een uur of twee elke keer helemaal in en dan kost het me gewoon echt moeite om mijn ogen open te houden. Helaas heb ik lang niet altijd de mogelijkheid om een dutje te doen. Terwijl ik er dus blijkbaar wel behoefte aan heb. Blijft wel weinig over van mijn dagen zo.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 13 Jul 2018 19:34

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ik heb zojuist een dieptepuntje in het moederschap bereikt geloof ik. Mijn voorbeeldige dochter moest, net als elke avond haar tandenpoetsen, na 4 keer wegrennen had ik haar toch te pakken maar ze wilde per se niet. Wc papier werd zelfs in het mondje gepropt. Op een Jo Frostige manier heb ik het een kwartier lang geprobeerd en na 20 minuten zei ik uit wanhoop dat we zonder verhaaltje naar bed zouden gaan. Was oké, ze ging huilend met ongepoetste tanden slapen, na tijdje ging ik kijken om te troosten maar ze stuurde me boos weg en is nu dus heel negatief gaan slapen. Zo stom dit!
<<

Geel

Bericht 13 Jul 2018 20:12

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Achhh SoGood, da's echt niet leuk! Ik hoor mezelf soms ook dingen zeggen (of misschien is dat ook in mijn hoofd en voelt het daarom te vaak) waarvan ik weet dat ik het zo niet wil en alles, maar dan wéét je het gewoon niet meer. Niet te lang over tobben hoor, je kunt niet perfect reageren (zeg ik ook nooit tegen mezelf, maar het is wel zo). Je bent een prima moes!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 13 Jul 2018 20:27

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Oh, wat vervelend, SoGood! De peuterpuberteit?

Ik was vandaag vrij en er was Zomerfeest op mijn werk (basisschool). Ik was er een uur heen gegaan met dochter. Iedereen kwam kijken en ik kreeg allemaal complimentjes. Ik voelde mij zo'n trotse moeder!
En dochter vond het helemaal geweldig, vooral de glijbaan op het plein.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 13 Jul 2018 20:45

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

SoGood schreef:Ik heb zojuist een dieptepuntje in het moederschap bereikt geloof ik. Mijn voorbeeldige dochter moest, net als elke avond haar tandenpoetsen, na 4 keer wegrennen had ik haar toch te pakken maar ze wilde per se niet. Wc papier werd zelfs in het mondje gepropt. Op een Jo Frostige manier heb ik het een kwartier lang geprobeerd en na 20 minuten zei ik uit wanhoop dat we zonder verhaaltje naar bed zouden gaan. Was oké, ze ging huilend met ongepoetste tanden slapen, na tijdje ging ik kijken om te troosten maar ze stuurde me boos weg en is nu dus heel negatief gaan slapen. Zo stom dit!


Niet leuk.
Bij ons ging het vanavond ongeveer hetzelfde.. uiteindelijk wel beetje tanden kunnen poetsen maar omdat hij zo vervelend was zonder boekje gaan slapen.
Elke avond is het drama met dat tandenpoetsen.
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 09 Dec 2013 12:27

Bericht 13 Jul 2018 20:53

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Hier gaat het bij de jongste nog steeds niet geweldig, maar ik vind het zelf met een elektrische tandenborstel wel veel makkelijker.


Ik word gek van de pijn in, ik denk mijn bekken. Ben nog maar 12 weken zwanger en het kwam vanmiddag opeens opzetten bij mijn stuitje en zitten kan ik helemaal niet maar zelfs liggend voel ik het nog. En ik hoopte zo dat ik me met 12 weken beter zou gaan voelen. :-(
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 13 Jul 2018 21:07

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Moet even kwijt dat ik een hele super trotse moeder ben maar mijn oudste gaat naar groep 5 (bovenbouw) mijn middelste naar groep 3 en mijn jongste naar de peuterspeelzaal maar dat ik het eigenlijk ook 3 mega stappen vind die me ook wel een klein beetje verdrietig maken omdat alles zo snel gaat.

En mijn middelste heeft vandaag zijn zwemdiploma A binnen 11 maanden gehaald :thumbup: zo trots op dat mannetje
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 13 Jul 2018 22:24

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Vanavond mijn kleine bink naar papa gebracht voor 3 weken vakantie. Wat blijft dat moeilijk elke keer weer :snik:
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 13 Jul 2018 22:30

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

:hug: voor jou zonneschijn.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 13 Jul 2018 23:42

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

zonneschijn schreef:Vanavond mijn kleine bink naar papa gebracht voor 3 weken vakantie. Wat blijft dat moeilijk elke keer weer :snik:


:hug:
Ja vreselijk he? Ik zie er nu alweer tegenop (en bij osn is het maar anderhalve week dus dat valt dan nog mee, vergeleken bij jou). Wat mij dan altijd helpt is: werken (dan vliegt de dag voorbij), en zeker ook leuke dingen doen met familie of vriendinnen. Ook ruim ik in die tijd het huis altijd flink op en geniet er dan maar even van dat het huis ook nog netjes blíjft. Maar leuk wordt het nooit. Sterkte!

So good, ach wat naar. Wel goed dat je hebt doorgepakt maar je wilt liever niet op die manier de dag afsluiten natuurlijk.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers