Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 11 Jul 2018 08:23

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Zou je anders al wel voor een 2e willen gaan Cotton?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jul 2018 08:27

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Geen idee. Ik denk er bewust nog niet serieus overna omdat ik het zwanger zijn erg mis en het echt nog niet mag.
Nog een keer een lente baby of een zomer baby lijkt me fantastisch, dit was zo'n heerlijke periode om verlof te hebben. Maar goed, dan mag ik G ook 6 weken niet tillen hoogstwaarschijnlijk dus dat is wel een puntje om rekening mee te houden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Jul 2018 08:38

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ik kan me iig heel goed voorstellen dat het fijn is om een kindje te hebben dat loopt, voordat de tweede komt.

Meg, ja spannend. Het gaat vast goed en het is vast ook heel erg wennen. Hoop voor je dat dit net zo'n makkelijk kindje wordt als M!
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 11 Jul 2018 09:15

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ik mis het zwanger zijn ook, ondanks dat ik HG had en de laatste weken haast dagelijks naar het ziekenhuis moest voor mijn te hoge bloeddruk.

Ook mag ik nog ongeveer een jaar niet zwanger worden en zal die zwangerschap dan ook heel spannend worden doordat mijn baarmoeder gescheurd is tijdens de kz en ik daar nu nog pijn van heb.

Ook wil mijn vriend nog niet, ook belangrijk.
10.04.17
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 11 Jul 2018 09:16

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

NerdChic schreef:Ik wil even kwijt dat ik heel graag wil dat de bevalling deze week begint. Ik ben er helemaal klaar voor en klaar mee.


Hopelijk duurt het niet meer lang voor je!!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 11 Jul 2018 09:47

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Wat betreft de angst dat het met een tweede alleen maar moeilijker kan zijn: dat heb ik geweten. En hoe! Onze jongste is zo anders dan zijn zus. Bij haar hebben we regelmatig gezegd dat we makkelijk konden 'vergeten' dat ze er was, zo rustig en gemakkelijk was ze. De jongste is sinds zijn geboorte al zo aanwezig, in alle opzichten, dat we ons echt wel eens afvragen hoe het kan dat dit broer en zus zijn.

Soms mis ik het zwanger zijn ook wel. De schopjes, de bewegingen, het gevoel van zo dicht met je kindje in contact staan. Dit komt gewoon écht nooit meer. En dat is goed zo hoor, want ik denk dat ik het zwanger zijn inmiddels aardig wat rooskleuriger zie dan dat ik het steeds ervaren heb.

Ik wil kwijt dat de jongste vandaag mag trakteren op school, omdat hij in de vakantie jarig is. Gisteravond hebben we samen de traktaties gemaakt en vanochtend stond hij om tien voor acht al klaar om naar school te gaan, terwijl ik hem dan normaal gesproken achter de vodden aan moet zitten om zijn tas in te pakken, schoenen aan te doen, brood te eten etc. En dan morgen nog een ochtendje en dan zit groep 1 er alweer op. De oudste gaat dan alweer naar groep 5. Onvoorstelbaar hoe snel dat gaat.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 11 Jul 2018 09:55

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Maar het kan ook andersom hoor, wij genieten nu veel meer dan destijds met D!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 11 Jul 2018 10:06

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Lady schreef:Maar het kan ook andersom hoor, wij genieten nu veel meer dan destijds met D!


Dit! Geen onverklaarbare huilbuien gehad in die eerste paar maanden, rustig in de wagen/box/draagzak zitten, lekker rustig om zich heen kijken...
N. is zó anders dan T., en dan dus vooral in die eerste 3/4 maanden.
Bij T. kon ik niet wachten om weer aan het werk te gaan, bij N. had mijn verlof nog wel 2 maandjes langer mogen duren, haha.


Ik wil even kwijt dat mijn baby morgen gewoon 1 wordt :omg:
En ondanks ze morgen heus niet ineens anders zal zijn dan vandaag, vind ik het tóch een dingetje, haha.
Meer nog dan bij T.
<<

Anoniem243

Bericht 11 Jul 2018 10:11

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ik mis het zwanger zijn absoluut niet maar ik vind het toch lastiger dan ik dacht dat het hier nooit meer gaat gebeuren. Niet dat ik nog een derde wil, echt niet, maar het is wel even an end of an era zogezegd.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11399

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 11 Jul 2018 11:42

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ik mis het zwanger zijn ook. En ik ben ook wel eens bang dat de tweede niet zo goed zal zijn in slapen als V is. Maar dat zien we dan wel weer.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 11 Jul 2018 11:54

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Oh hou op dames, daar ben ik soms ook echt bang voor, dat we straks een huilbaby hebben of een heel moeilijk kind of zo. Maar aan de andere kant, je kunt het niet voorspellen en ook die periode overleef je wel weer, hoop ik denk ik. We gaan het gewoon zien, de wens voor nog een kindje was gewoon veel groter dan de angst dat het kindje ongezond of een huilbaby zou zijn. Moet wel zeggen dat ik me heel sterk afvraag hoe dat nou gaat zijn, zo met zo’n baby weer. Ik heb echt geen idee eigenlijk, Lu. is alweer ruim 5 jaar geleden en daar heb ik nou niet bepaald een modelzwangerschap/kraamtijd bij gehad. Ik ga er maar vanuit dat ik weer net als toen kan vertrouwen op mijn gevoel.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 11 Jul 2018 14:35

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ik zou ook heel graag nog een zwangerschap willen meemaken, zo bijzonder was dat. Maar ik vond de begintijd met een tweede toch best wel zwaar samen met een nog niet zo zelfstandige peuter van net 2 jaar. Een iets groter leeftijdsverschil had ik idealer gevonden. Al is het leeftijdsverschil nu juist heel leuk, ze kunnen zo leuk samen spelen.
Mijn kinderen waren als baby trouwens erg verschillend, maar als een eventuele volgende op een van hen lijkt, kom ik die tijd ook wel weer door :wink: Het heeft bij de jongste wel een maand of 8 geduurd voor hij een beetje normale nachten maken (daarvoor vaak echt drama 's nachts), maar sindsdien is hij echt een slaapkop, heerlijk :smile:

Burn, een voordeel van nog even wachten is dat je je er nog lekker een tijdje op kunt verheugen :) En ik vond de tijd met maar een kind ook wel erg bijzonder hoor, een tweede zwangerschap en babytijd is toch echt wel anders. Dus geniet maar lekker van je nog steeds toch best wel kleine baby :ja:

Haha, AM! Wel fijn dat jullie voor jezelf zo duidelijk hebben hoeveel kinderen je wil. Had ik dat maar wat meer :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem291

Bericht 11 Jul 2018 14:38

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ik mis het zwanger zijn absoluut niet en houdt me ook echt tegen om te gaan voor een tweede. Mijn vriend heeft er wel vaker over de laatste tijd dat hij graag een tweede zou willen maar pfff zie er zo tegenop om weer die 9 maanden door te moeten.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 11 Jul 2018 15:23

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ik wil even kwijt dat ik vind dat mijn kinderen bizar groot worden. Mijn dochter is nu op ponykamp en als ik zie hoe ze nu met de paarden omgaat en hoe makkelijk het allemaal gaat, heel bijzonder vind ik dat. Gister is ze tijdens een buitenrit voor het eerst eraf gevallen, ze moest even huilen, klom er weer op en het was weer goed, ze is totaal niet bang. Ikk ben trots op haar maar realiseer mij ook hoe hard het allemaal gaat. Time flies!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 11 Jul 2018 18:01

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Wat knap Knillis! Van een paar vallen is niet niks. Is ze overdag op kamp en 's avonds thuis? Of logeert ze daar een paar dagen?


Hier vooral spanning. Morgen hebben we een kijkles bij de zwemles (laatste les van het schooljaar). S. zwemt met het kdv elke week. En dat gaat echt MEGA goed, als ik de verhalen moet geloven. Morgen is de laatste les voor de zomervakantie en over een week of 6 starten ze weer. Daar heb ik vooral zin in.

Maar vrijdag moet ik weer met S. naar het ziekenhuis voor een allergietest. En dat vind ik vooral spannend. De laatste huidtest dateert van januari 2017. De allergoloog wil kinderen niet onnodig "traumatiseren" en dat is erg fijn. Maar S. start eind november al op de basisschool :wtf: :wtf: :wtf: En wij (en school, en BSO) willen graag weten waar we aan toe zijn qua reactie en allergieen. Dus vrijdag gaan we een huidtest doen en als die positief (dus minder heftige reactie dan in 2017) geeft, gaan we provocatietesten inplannen. En ik ben vooral bang voor die provocatietesten, want ik weet hoe S. gereageerd heeft op doperwten en linzen (peulvruchten)....
22112014 / 10042019
<<

Anoniem315

Bericht 11 Jul 2018 18:11

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ik mis het zwanger zijn niet. Althans, na de 30 weken. Ik voelde me zó ongemakkelijk in m'n vel (letterlijk!) zitten die laatste weken.

Ik baal een beetje dat mijn jongste haar slaap overdag begint over te slaan. De dag duurt wel heel lang zo. Ze is nog geen 2.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Jul 2018 18:35

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Oh wat spannend Oreo. Hopelijk is hij over een heel aantal dingen gegroeid. Is die kans aanwezig?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem257

Bericht 11 Jul 2018 18:40

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ik wil kwijt dat ik steeds vaker rammelende eierstokken heb, maar ben ook zo bang voor alles!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 11 Jul 2018 19:28

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Wat spannend Oreo! Hopen dat het goed gaat vrijdag. Krijgen ze zwemles met het kdv? Wat leuk!

Betty is de kans op herhaling groot bij jullie?
⁠♡♡♡
<<

Anoniem281

Bericht 11 Jul 2018 19:35

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Oh Exo, hier heeft Tobias soms ook van die dagen, dat-ie z'n slaapje skipt. Brr, ben daar écht nog niet aan toe!

Hier trouwens 0,0 rammelende eierstokken, maar wel een gevoel van druk, om toch maar voor een tweede te gaan. Druk vanuit de maatschappij of zo, 'omdat het hoort'. Terwijl 't juist heel fijn en compleet voelt, met alleen Tobias.

Hoewel; in de toekomst, in een groter huis, wil ik heel graag pleegmoeder worden. In welke vorm weet ik nog niet, maar ik wil het wel doen. Gelukkig staat m'n man er ook helemaal achter.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 11 Jul 2018 19:49

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

@ Marin & Uffe, de kans dat hij over de kma heen groeit is wel aanwezig. Ze verwachten dat dat zal zijn rond zijn 5e. En ik hoop het ook! Want werkelijk OVERAL zit koemelk in... Echt, ze zouden het moeten verbieden! We hebben stiekem avocado van de week geprobeerd en dat was tot nu toe positief. In die zin, hij ging er niet meteen van projectielbraken. Maar die laat ik vrijdag in de test nog wel meenemen. We hopen dat hij ook over kiwi heen groeit, alhoewel je met een kiwi allergie prima kunt leven. Eet je die dingen niet ;-) Noten/pinda is een ander verhaal, en het lijkt erop dat we garnalen aan het rijtje kunnen toevoegen.

@ Uffe, ja dat doen ze! Zo tof! Elke week op donderdag zwemmen ze. Maar Maple kan je daar meer over vertellen. S. zit bij haar op de groep :)

@ Betty, zelfde vraag als Uffe :)
22112014 / 10042019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 11 Jul 2018 19:52

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ik mis het zwanger zijn zeker niet, als één van de weinigen zo te lezen. Ik vond het heel bijzonder om het een keer mee te maken en nu weet ik eindelijk what all the fuss is about, maar ik vind het goed zo. Sommigen zullen zeggen dat dat nog wel erg vroeg is om dat nu al te weten, maar ik heb steeds het gevoel gehad maar één kind te willen en ik hoop ook gewoon dat ik nooit meer rammelende eierstokken krijg (heb ik sowieso nooit echt gehad).

Ik ben héél blij met en verliefd op onze baby en denk ook gewoon dat we nooit meer nóg zo'n leuk kind zullen krijgen. :P Daarbij wil ik nooit meer een bevalling meemaken én lijkt een zwangerschap/baby me heel zwaar in combinatie met een ouder kind. Dus nee, ik vind het goed zo. :)

Uiteraard ga ik jullie volgende zwangerschappen allemaal aandachtig volgen!
❤ 7 juni 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 11 Jul 2018 20:14

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Mijn broertje had koemelkallergie dus ik weet in hoeveel dingen er zit. De laatste test die ze gedaan hebben was toen hij 12 was. Daar scoorde hij nog het hoogst mogelijke op. Toch kon hij bepaalde dingen wel hebben.het was toen ook gek dat hij alleen koemelk allergie had, komt/kwam weinig voor.

Echt heel leuk dat ze dat doen!
⁠♡♡♡
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 11 Jul 2018 20:22

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Uffe schreef:Mijn broertje had koemelkallergie dus ik weet in hoeveel dingen er zit. De laatste test die ze gedaan hebben was toen hij 12 was. Daar scoorde hij nog het hoogst mogelijke op. Toch kon hij bepaalde dingen wel hebben.het was toen ook gek dat hij alleen koemelk allergie had, komt/kwam weinig voor.

Echt heel leuk dat ze dat doen!


Ja, het is echt bizar. Je leert er wel mee leven hoor, en ik vind het allemaal geen probleem. Maar het is voor zoon zo vervelend, want hij wil zo graag dingen en hij mag zo veel niet. Dat is heel sneu. En tel daarbij op dat hij ook veel niet wil. Zoals vlees enzo, dat begint nu mondjesmaat eindelijk een beetje te komen. Maar niet vaker dan 2x per maand en dan alleen kip of biefstuk :palm:
22112014 / 10042019
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 11 Jul 2018 20:37

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Exogenesis schreef:Ik mis het zwanger zijn niet. Althans, na de 30 weken. Ik voelde me zó ongemakkelijk in m'n vel (letterlijk!) zitten die laatste weken.

Ik baal een beetje dat mijn jongste haar slaap overdag begint over te slaan. De dag duurt wel heel lang zo. Ze is nog geen 2.

Maar dan slaapt ze s avonds wel lekker snel? Want wij zijn nu iedere avond uren bezig om T in slaap te krijgen.
Of hij nu 1 of 2 of 2,5 uur slaapt overdag. Het is altijd 21.00a21.30 voor hij slaapt en om 6 uur is het weer feest :palm:
Hij valt gewoon om van de slaap rond 12 uur dus wakker blijven is nog geen optie.
2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom