Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Anderen die niet vaccineren

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jul 2018 20:13

Re: Anderen die niet vaccineren

Ah bah wat naar Jada.

Jada schreef:want ze zijn nog zo mini bij de eerste vaccinaties en je stopt er dan toch ziektekiemen in.


Dit snap ik zelf nooit zo goed. Ik had/heb er zelf echt nul moeite mee om m'n kindje te laten vaccineren. Ja, tuurlijk, huilen bij een prikje is zielig en die dagen koorts daarna ook niet fijn (nou heeft m'n zoon ook vrijwel nooit erge last ervan), maar als je naar the bigger picture kijkt, zowel van je eigen kind als van de algehele mensheid, dan is er toch eigenlijk totaal geen vraag waarom je het niet zou doen?
Ik ben over het algemeen best empatisch maar hierbij kan ik me het écht niet voorstellen dat je hierom maar niet zou vaccineren. (ik zeg niet jij hè, dit is geen aanval op jou, maar meer in het algemeen).

Ik snap zelf eerlijk gezegd nooit zo goed waarom het überhaupt niet verplicht is. Mijns inziens is dit iets wat prima landelijk verplicht kan worden. Maar ik ben dus inderdaad iemand die er met de kop niet bij kan waarom je in hemelsnaam niet zou willen vaccineren.
Let's discover the world together.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 10 Jul 2018 20:24

Re: Anderen die niet vaccineren

Ik begrijp ook echt werkelijk waar niet waarom je niet zou vaccineren. Van mij zouden ze dat ook zeker verplicht mogen stellen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Jul 2018 21:04

Re: Anderen die niet vaccineren

Ja sorry die ‘snugger’ was van mij. Ik probeer altijd ruimdenkend te zijn, en open te staan voor andere zienswijzen maar ik kan hier gewoon echt heel weinig mee. Ik vraag me ook echt af wat niet-vaccineerders zouden doen als de kudde-immuniteit lager zou worden... niet-vaccineerders zijn afhankelijk nu van de wel-vaccineerders. Ik denk eerlijk gezegd dat het percentage ouders dat vaccineert dan weer omhoog zou gaan.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 10 Jul 2018 21:29

Re: Anderen die niet vaccineren

Ik werk in een streng gereformeerde plaats en zie regelmatig dat gezinnen kinkhoest hebben en dan ook hele jonge baby’s.
Ze komen dan dus wel een kuurtje ophalen voor het hele gezin. Ook zijn hier nog best veel gezinnen onverzekerd.
Ik vind het echt altijd heel moeilijk.

Aan de andere kant is T best ziek geweest van de bmr prik. Hij heeft mazelen gekregen. Vast een milde vorm maar voor ons al erg schrikken. Ik ben absoluut voor vaccineren maar ik vond het wel erg eng. Ook omdat hij met zijn eerste prik nog maar 2,5 kg ofzo was.
2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Jul 2018 06:33

Re: Anderen die niet vaccineren

Iemand Blendle? Toevallig staat er net vandaag een gesprek met een kinderarts in over de zin en onzin van vaccineren.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 11 Jul 2018 07:43

Re: Anderen die niet vaccineren

<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 11 Jul 2018 07:45

Re: Anderen die niet vaccineren

Filoria, ik weet hoe inenten werkt, maar de argumenten die mensen aanvoeren om het niet te doen, zijn allemaal makkelijk te weerleggen, daarom begrijp ik niet dat mensen bereid zijn zo'n groot risico te lopen met wat ze het meest dierbaar is, hun kinderen.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 11 Jul 2018 08:47

Re: Anderen die niet vaccineren

Marin schreef:Ah bah wat naar Jada.

Jada schreef:want ze zijn nog zo mini bij de eerste vaccinaties en je stopt er dan toch ziektekiemen in.


Dit snap ik zelf nooit zo goed. Ik had/heb er zelf echt nul moeite mee om m'n kindje te laten vaccineren. Ja, tuurlijk, huilen bij een prikje is zielig en die dagen koorts daarna ook niet fijn (nou heeft m'n zoon ook vrijwel nooit erge last ervan), maar als je naar the bigger picture kijkt, zowel van je eigen kind als van de algehele mensheid, dan is er toch eigenlijk totaal geen vraag waarom je het niet zou doen?
Ik ben over het algemeen best empatisch maar hierbij kan ik me het écht niet voorstellen dat je hierom maar niet zou vaccineren. (ik zeg niet jij hè, dit is geen aanval op jou, maar meer in het algemeen).


Absoluut dat ben ik ook echt met je eens hoor. En grote kans dat ik alsnog gewoon via het rijksvaccinatieprogramma had gevaccineerd hoor ipv uitgesteld. Juist omdat het alleen gevoelsmatig is en ik rationeel echt wel weet dat de gevolgen van niet of uitgesteld vaccineren (zonder medische oorzaak) veel en veel groter zijn. Maar daarom is het ook gevoelsmatig, die gevoelens kun je natuurlijk gewoon hebben. Komt bij mij wellicht ook wel voor uit het feit dat ik als baby enorm veel ziek ben geweest en eigenlijk nog steeds redelijk vatbaar ben voor alles wat maar rond gaat. Terwijl rationeel gezien dat juist een reden is om gewoon op tijd te vaccineren. Maar ja verschil tussen gevoel en verstand dus ;)
<<

Anoniem243

Bericht 11 Jul 2018 09:24

Re: Anderen die niet vaccineren

Ik vind het doodeng dat de dekkingsgraad zo naar beneden gaat. Ben het wel met Elliot eens; de ouders die niet vaccineren denken daar (mag ik hopen) echt goed aan te doen. Dat is meteen het probleem, want hoe zorg je dat die groep gaat inzien dat vaccineren juist wel beter is. Desalniettemin vind ik het lastig te begrijpen dat als heel medisch Nederland adviseert in te enten je denkt het beter te weten. Hele complottheorieën zijn er ook, dat snap ik ook nooit zo goed, zo'n beeld van de mensheid.

Overigens is het niet zo dat een baby ziektekiemen ingespoten krijgt hè. Althans, dat zijn het wel, maar geen levende. Ze kunnen dus de betreffende ziektes niet uitlokken maar zorgen wel dat er antistoffen aangemaakt worden. Ik heb zelf ook geen moeite met de vaccinaties. Ja, L. huilt echt heel erg zielig dan (en dat doet ze vrijwel nooit) dus dat is even slikken maar 5 minuten later is het weer klaar. Ik kan me overigens wel voorstellen dat je kiest voor uitstellen als er omstandigheden zijn waarin dat beter is maar daar staan de artsen dan ook helemaal achter.


Nog een mooie column hierover:
https://www.parool.nl/opinie/wat-zou-he ... ~a4600707/
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Jul 2018 12:58

Re: Anderen die niet vaccineren

Die bedoelde ik inderdaad Derpy!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 11 Jul 2018 15:23

Re: Anderen die niet vaccineren

Sookie schreef:Overigens is het niet zo dat een baby ziektekiemen ingespoten krijgt hè. Althans, dat zijn het wel, maar geen levende. Ze kunnen dus de betreffende ziektes niet uitlokken maar zorgen wel dat er antistoffen aangemaakt worden.


BMR zijn wel levende virussen, maar verzwakt. Daarom kunnen kindjes na deze vaccinaties wel bepaalde verschijnselen krijgen.


Bestanddelen BMRBof, mazelen, rodehond-vaccinatie
Het werkzame deel in het vaccin in de BMR-vaccinatie bestaat uit zwak gemaakte bof-, mazelen- en rodehondvirussen. Van deze verzwakte virussen krijg je geen ziekten, maar bouw je afweer tegen de ziekte op.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 11 Jul 2018 16:06

Re: Anderen die niet vaccineren

Oeps...
Laatst gewijzigd door Thunder op 11 Jul 2018 16:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem272

Bericht 11 Jul 2018 16:20

Re: Anderen die niet vaccineren

Heel terecht dat je dat punt nog even aanstipt in deze discussie, Thunder!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 11 Jul 2018 16:25

Re: Anderen die niet vaccineren

Hahaha! Dit hoort denk ik in het: ‘wat vaccineren we vanavond’ topic :smile: .
<<

Anoniem316

Bericht 12 Jul 2018 10:11

Re: Anderen die niet vaccineren

Nog een duidelijk stuk over vaccineren.
https://www.vn.nl/kinderen-vaccinaties/
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 12 Jul 2018 11:16

Re: Anderen die niet vaccineren

ik merkte bij het consultatiebureau ook dat ze actief bezig zijn met de voorlichting rondom vaccineren. laatste keer over gehad want het viel me op dat de vraag of we willen vaccineren wel erg vaak voorbij komt.
wij vaccineren gewoon volgens programma dus geen idee wat precies de voorlichting is als je zegt niet te willen vaccineren.

Jada schreef:Ik vind dit ook een hele lastige discussie ook mede omdat mijn mening hier ook wel in veranderd is. Ik stond er eerst meer in dat het ieders eigen keuze is en dat ouders zelf de beslissing moeten maken en dat gewoon gerespecteerd moet worden. En gevoelsmatig had ik zoiets wellicht zal ik later wel uitgesteld gaan vaccineren want ze zijn nog zo mini bij de eerste vaccinaties en je stopt er dan toch ziektekiemen in. Maar ik heb een paar weken terug een kindje die een aantal weken oud was gezien die kinkhoest heeft opgelopen. Hoogstwaarschijnlijk door een ongevaccineerd kindje van vrienden van de ouders. Nou echt toen ik dat kindje zag, was echt een vreselijk gezicht, toen dacht ik no way dat ik ooit mijn baby bij een ongevaccineerd kind laat totdat mijn kind in elk geval zelf alle vaccinaties heeft gehad. Het was zo heftig om dat kleine hulpeloze baby'tje daar te zien liggen. Dus sindsdien is mijn kijk op vaccineren etc wel echt veranderd en daarom vind ik dit nu ook zo'n lastige discussie.

in geval van kinkhoest is op het moment zelfs het advies om je als zwanger in te enten. tijdens de zwangerschap geef je de antistoffen door waardoor je baby direct al beschermd is.

wie weet gebeurd dat over een tijd wel voor meer ziektes, waardoor baby's later of minder entingen hoeven te krijgen.
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Jul 2018 11:28

Re: Anderen die niet vaccineren

Sorry, wil niet de hele tijd hier komen zeggen dat het in Oz beter is, ze lopen in andere dingen weer flink achter, maar ook hier word je 'verplicht' ingeent tegen kinkhoest als zwangere en de partner mag kiezen (hebben wij wel gedaan).
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem249

Bericht 12 Jul 2018 14:51

Re: Anderen die niet vaccineren

Ik vind dat echt een goede zaak Marsy! Ik vind sowieso de gezondheidzorg in Australie stukken beter dan in NL.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Jul 2018 22:53

Re: Anderen die niet vaccineren

Daar zijn de meningen over verdeeld Claire maar tot nu toe erg tevreden. Met name de vaccinaties.
Afbeelding
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 13 Jul 2018 06:02

Re: Anderen die niet vaccineren

Of het beter is om de vaccinaties te verplichten is weer een hele andere discussie en of dat beter is zou ik persoonlijk niet direct zo willen stellen. Ik denk dat er op het moment weer veel te winnen kan zijn met de juiste voorlichting en een campagne over dit onderwerp weer om kritische ouders te overtuigen. De overheid gaat als je het verplicht toch ingrijpen in de vrijheid te beslissen over je eigen lichaam/ het lichaam van je kind en ik begrijp heel goed dat dat in eerste instantie niet de voorkeur heeft.
Ik overigens absoluut voor vaccineren en begrijp ook waarom je het zou willen verplichten, het gaat niet alleen je eigen kind aan maar ook de zwakkere en jongere om je heen.

Ik merk dat ze er op het bureau de laatste tijd best wel boven op zitten, wij waren verhuisd en ik kreeg geen oproep voor M zijn elf maanden consult, dus ik had gebeld en ze hadden met twaalf maanden en een paar dagen pas plek, toen ik op het bureau was voor die afspraak had M verhoging en was hij heel erg verkouden, met de verpleegkundige afgesproken om een weekje later terug te komen voor zijn prikje. Toen ik daar was vroeg de andere verpleegkundige die hem prikte wel waarom hij pas zo laat zijn elf maanden prik kreeg.
Mijn broer heeft ivm vakantie zijn zoontje de 14 maanden prik een dag voor zijn eerste verjaardag gegeven, juist om extra voorzichtig te zijn in overleg met de GGD reizigers. Nu worden ze elke keer gebeld omdat ze vinden dat hij de inenting nog een keer moet krijgen omdat alles voor de eerste verjaardag niet telt ( scheelt dus 1 dag), mijn broer en schoonzus vinden dit onzin en willen om die ene dag niet nog een keer inenten maar daar hebben ze zich dus al meerdere keren over moeten verantwoorden.

Bij ons vroegen ze op het kinderdagverblijf of de kinderen ingeënt zijn en of we foto’s van de inentingskaart konden toevoegen, ik weet eigenlijk niet wat ze hadden gedaan als ze niet ingeënt waren.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Jul 2018 06:08

Re: Anderen die niet vaccineren

Dat is wel zo Mpoes, dat ze je vrijheid inperken, maar goed, dat doen ze al met zoveel dingen, dan kun je dat ook allemaal aan de kaak gaan stellen. Ik heb een vriendin dus waar haar man tegen vaccineren is, onze kinderen spelen samen en ik weet zeker dat als zij in Nederland hadden gewoond, hij de discussie met haar aangegaan was en niet wilde vaccineren. Ze is dolblij dat ze hier woont (ze is ook Nederlandse en hij Aussie) want nu hoeft ze die discussie niet aan want hier moet het, punt. Einde discussie. En ik ben ook heel erg blij, want ik had er echt enorm grote problemen mee gehad. Door het te verplichten heb je in elk geval dat niet meer. En geen zorgen dat er op de school of KDV kinderen rondlopen die niet ingeent zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 13 Jul 2018 07:02

Re: Anderen die niet vaccineren

Maar waarom heb je er zo'n grote problemen als een kind niet ingeënt is?
Als het kind niet ziek is kan het niets overdragen. Dus dan kunnen ze makkelijk samen spelen. Helemaal als jouw eigen kinderen gevaccineerd zijn.

Vaccineren ze in Australië ook verplicht alle volwassen nog een keer? Want een vaccinatie is niet for life dus dan zou het na 10/15 jaar herhaald moeten worden.

Als dat niet gebeurd kunnen de volwassenen alsnog die ziektes overbrengen op de kinderen.
Dan kun je net zo goed in een hutje op de hei gaan wonen en nooit meer iemand zien.

Ik ben ook voor vaccineren, maar als ouders zich goed hebben ingelezen en het niet doen heb ik er ook respect voor.
verplichten ben ik echt tegen
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Jul 2018 07:36

Re: Anderen die niet vaccineren

Om dezelfde argumenten die hier al aangedragen zijn: het risico voor andere kinderen, de dekkingsgraad die omlaag gaat en daarnaast vind ik het zo bizar dat hij zo denkt dat het beter is dat het gewoon niet ter discussie staat want dan zou een vriendschap zeker een knauw krijgen (en hun huwelijk ook).

En nee, volwassenen niet verplicht en dat is een hele interessante opmerking, nooit bij nagedacht.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 13 Jul 2018 07:53

Re: Anderen die niet vaccineren

Ik snap wel waarom ze de kinderen vaccineren die pikken die ziektes sneller op en ze zijn voor hun gevaarlijker dan wanneer je bepaalde ziektes krijgt als volwassenen.

Maar als je als volwassenen die ziektes nog kan krijgen kun je ze ook makkelijk overdragen op de zwakkere die niet gevaccineerd kunnen worden.

Ik ben zelf nog ingeënt met alles toen ik voor defensie werkte en we waren ook verplicht om nieuwe te halen vlak voor de eindtijd van dr vaccinaties.
Er was een serie die wel for life was. Dat is die eigenlijk ook al bij de kinderen, maar ze weten dat niet 100% zeker dus die krijg je dan alsnog en dan noemen ze het wel for life. Maar voor de rest moest je telkens terug komen op opnieuw te laten zetten.
Mijn vriend is ook gevaccineerd bij defensie.

Zelf vind ik het dus wel eng om mijn dochter die nog niet volledig gevaccineerd is bij mensen te laten die ziek zijn. Tenzij het een normale verkoudheid is. Ik ben echt bang dat ze dan iets oploopt.

Maar dan ben ik alsnog tegen het verplichten ervan.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 13 Jul 2018 08:12

Re: Anderen die niet vaccineren

@ Raven, je hebt altijd nog de incubatietijd, waarin een kind wel de ziekte bij zich kan dragen en kan overdragen, maar nog geen verschijnselen heeft.
(Over je eerste reactie, tweede zin)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers