Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Algemeen

<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 07 Jul 2018 22:23

Re: Stomme vragen topic

caribbeanlover schreef:Ik wil binnenkort met de trein ergens heen dus zat net op de NS site te kijken. Zie ik staan dat een e ticket € 1,00 goedkoper is dan een kaartje uit de automaat, maar ik was van plan om mijn OV chipkaart te gebruiken.
Is het dan alsnog goedkoper om het online te kopen?

E-ticket kopen, zelf geprint kaartje kopen en reizen met je chipkaart is even duur.

Kaartjes die je zelf print en e-tickets bevatten een qr-code om poortjes mee te openen en je hebt dan legitimatie nodig bij je kaartje. De kaartjes in de automaat bevatten zelf een chip om poortjes te openen. Daar heb je geen legitimatie bij nodig.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jul 2018 10:14

Re: Stomme vragen topic

Hoe weet je of iemand je geblokt heeft op WhatsApp? Iemand heeft ineens geen foto meer, ontvang geen vinkjes meer dat 't gelezen is en ik kan niet meer zien wanneer diegene voor 't laatst online is geweest en antwoord logischerwijs ook niet meer. Kan dat betekenen dat diegene me geblokt heeft?
Let's discover the world together.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 10 Jul 2018 10:26

Re: Stomme vragen topic

Marin, dat klinkt wel als een blokkade. Of iemand moet de app van zijn/haar telefoon hebben gehaald, maar dat lijkt me minder aannemelijk. Misschien vergelijken met de telefoon van je man, mocht hij dat nummer ook als contact hebben?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jul 2018 10:28

Re: Stomme vragen topic

M'n man heeft hetzelfde met dit contact. Denk geblokt inderdaad.
Thanks!
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 10 Jul 2018 11:36

Re: Stomme vragen topic

Klinkt idd als geblokt Marin.
Vind het zo stom als mensen dat doen!
Of was je erg vervelend tegen die persoon? Dan snap ik het wel :wink:
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jul 2018 11:40

Re: Stomme vragen topic

Het is die oppas van laatst die niet is komen opdagen. We horen maar niet van haar en dus heeft ze ons waarschijnlijk geblokt. Heb er echt een unheimisch gevoel bij. Zijn al op zoek naar een ander.
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 10 Jul 2018 11:43

Re: Stomme vragen topic

Dan zal het wel geen ziekenhuisopname zijn geweest.
Einde verhaal dus.
30-04-2017
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 10 Jul 2018 11:44

Re: Stomme vragen topic

Marin schreef:Het is die oppas van laatst die niet is komen opdagen. We horen maar niet van haar en dus heeft ze ons waarschijnlijk geblokt. Heb er echt een unheimisch gevoel bij. Zijn al op zoek naar een ander.

Ik ben echt een draak, maar ik zou dan denk ik even een bosje bloemen gaan brengen om haar beterschap te wensen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jul 2018 11:45

Re: Stomme vragen topic

We weten niet waar ze woont dus dat gaat niet (direct goede les voor de volgende keer).
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 10 Jul 2018 11:45

Re: Stomme vragen topic

:smile: oh jammer!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem301

Bericht 10 Jul 2018 11:46

Re: Stomme vragen topic

Marin schreef:Het is die oppas van laatst die niet is komen opdagen. We horen maar niet van haar en dus heeft ze ons waarschijnlijk geblokt. Heb er echt een unheimisch gevoel bij. Zijn al op zoek naar een ander.


Hoezo een unheimisch gevoel? Dit is toch hartstikke duidelijk zo. Ze wil blijkbaar niet meer oppassen en heeft jullie dus geblokkeerd. Echt niet netjes van haar dat ze dit zo doet. Ik zou de volgende keer ook wat beter screenen als ik jullie was en niet een 'random' meisje laten komen en tot op het laatste moment nog in de tuin wachten en hopen dat ze toch komt oppassen.

Het is jullie belangrijkste 'bezit'.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jul 2018 11:49

Re: Stomme vragen topic

Nou unheimisch, omdat het toch raar is. Zo onvolwassen om dan te gaan liegen over een ziekenhuisopname en vervolgens mensen te blokken. Ze was juist onze favoriet, dus ik baal daar ook nog eens heel erg van. We hadden juist een goed gevoel bij haar die paar keer dat ze op kwam passen, screening was prima gegaan destijds. Dus helaas. Op naar de volgende. En ja, juist omdát het ons belangrijkste bezit is voelt het nu rot.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 10 Jul 2018 11:53

Re: Stomme vragen topic

Marin schreef:Nou unheimisch, omdat het toch raar is. Zo onvolwassen om dan te gaan liegen over een ziekenhuisopname en vervolgens mensen te blokken. Ze was juist onze favoriet, dus ik baal daar ook nog eens heel erg van. We hadden juist een goed gevoel bij haar die paar keer dat ze op kwam passen, screening was prima gegaan destijds. Dus helaas. Op naar de volgende. En ja, juist omdát het ons belangrijkste bezit is voelt het nu rot.

Oh ik begreep dat ze altijd al super laat en slecht op berichtjes reageerde. Ik zou het dan al afgekapt hebben, en eerder een alternatief zoeken voor die avond omdat ze nooit bevestigde dat ze zou komen. Vandaar mijn opmerking. Maar niet iedereen is hetzelfde natuurlijk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jul 2018 11:58

Re: Stomme vragen topic

Carrie schreef:
Marin schreef:Nou unheimisch, omdat het toch raar is. Zo onvolwassen om dan te gaan liegen over een ziekenhuisopname en vervolgens mensen te blokken. Ze was juist onze favoriet, dus ik baal daar ook nog eens heel erg van. We hadden juist een goed gevoel bij haar die paar keer dat ze op kwam passen, screening was prima gegaan destijds. Dus helaas. Op naar de volgende. En ja, juist omdát het ons belangrijkste bezit is voelt het nu rot.

Oh ik begreep dat ze altijd al super laat en slecht op berichtjes reageerde. Ik zou het dan al afgekapt hebben, en eerder een alternatief zoeken voor die avond omdat ze nooit bevestigde dat ze zou komen. Vandaar mijn opmerking. Maar niet iedereen is hetzelfde natuurlijk.


Ja al die meiden reageren slecht, zo irritant.

Ze had wel bevestigd dat ze zou komen, de week ervoor, toen we het afspraken. De dag ervoor appte ik nogmaals, maar daar antwoordde ze idd niet meer op (maar omdat ze dat zelden direct doet en normaal dan gewoon komt volgens afspraak, zocht ik daar niks achter), en toen ze te laat kwam (toen wij klaar stonden om te gaan) antwoordde ze dus ook niet, ook telefoon opnemen niet. Twee uur later zei ze dat ze in het ziekenhuis lag, dus wij oh jee hoe gaat het enzo, daar ook nooit meer op geantwoord en nu dus nog steeds geen antwoord en dus geblokt. Het is wat ons betreft zeker inderdaad klaar, ik wil haar niet meer op ons kind laten passen, geen twijfel over mogelijk. Maar van te voren een alternatief regelen voor iemand die in principe gewoon komt, nee, dat hebben we niet gedaan nee.
Krijg door jou een beetje het gevoel alsof we dat niet 'goed' hebben gedaan volgens jou, maar misschien is dat inderdaad omdat je er anders in staat.
Let's discover the world together.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 10 Jul 2018 12:16

Re: Stomme vragen topic

Ik had al zo'n vermoeden dat het om het oppasmeisje ging. Balen dat ze zich zo opstelt. Hopelijk vinden jullie gauw een fijne vervanger. Ik geloof niet dat je hier zelf iets aan had kunnen doen. Al zou ik voortaan wel om een thuisadres en aanvullende gegevens vragen, zodat je meerdere telefoonnummers achter de hand hebt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jul 2018 12:20

Re: Stomme vragen topic

Ja we hebben nu een formulier gedownload dat ze in moeten vullen met hun gegevens (en ook ozne gegevens staan daar op). Gaan we ook maar door onze andere oppasmeisjes in laten vullen als die weer langs komen, toch wel fijn, ook voor hen dat wij een huisadres en telefoonnummer van hun ouders hebben. We maken sowieso altijd een app groepje aan per oppas, zodat we allebei goed bereikbaar zijn.
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 10 Jul 2018 13:06

Re: Stomme vragen topic

Ik vind dat je het gewoon goed hebt gedaan hoor Marin. Je hebt er van geleerd nu, dat is natuurlijk nooit verkeerd. Ook dit is allemaal nieuw en ook hier moeten jullie je weg vinden. en ook dat gaat met vallen en opstaan.

Goed dat jullie nu een formuliertje laten invullen met meerdere gegevens. Je weet immers nooit. Wie weet kom je ooit thuis en is de oppas onwel geworden ofzo. (Laten we hopen van niet natuurlijk maar je weet het gewoon niet hè)
Op die leeftijd is het soms ook nog moeilijk om je echt volwassen/verantwoordelijk op te stellen, er zijn zoveel andere dingen belangrijker dan geld verdienen door op de bank te zitten. Ik herken dat wel een beetje. Ik was vroeger ook niet zo heel verantwoordelijk.
30-04-2017
<<

Anoniem316

Bericht 10 Jul 2018 13:51

Re: Stomme vragen topic

Het is zo moeilijk een goede oppas te vinden. Ik heb het geluk dat ik iemand ken van de muziek. Super verantwoordelijk meisje en ik laat L daar met een gerust hart achter. Maar als je moet zoeken in de buurt omdat je verder geen contacten hebt via via blijft het tricky, hoe goed je het ook voorbereid. Goed dat jullie nu ook de gegevens van de oppassers vragen Marin!
<<

Anoniem301

Bericht 10 Jul 2018 14:44

Re: Stomme vragen topic

Het kan zeker lastig zijn een goede oppas te vinden. De 1e vond ik via een vriendin omdat dat dat ook haar oppas was (en mijn vriendin paste vroeger op dat meisje toen dat meisje nog klein was grappig wel) reageerde ook zo slecht op appjes. Duurde sowieso 2 dagen voor ze reageerde. Ik had een datum maar die zegde ze (ruim op tijd hoor) af. Daarna heb ik het afgekapt want het was moeilijk met haar te communiceren zo.

Nu heb ik een heel leuk oppasmeisje die altijd meteen op appjes reageert (hoeft ook weer niet) en een afspraak is zo gemaakt. Ze is het buurmeisje van een vriendin, ben heel blij met haar en het voelde direct goed.

Marin ik zeg niet dat je alles fout hebt gedaan, alleen dat ik het persoonlijk anders had aangepakt maar inderdaad, als ouder leer je ook nog dingen natuurlijk.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Jul 2018 16:17

Re: Stomme vragen topic

Mag je op een speelveld een tent opzetten? Ik zit even te zoeken ondertussen.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jul 2018 17:03

Re: Stomme vragen topic

Waarom niet? Zolang je er niet gaat wonen.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Jul 2018 17:08

Re: Stomme vragen topic

Cotton schreef:Waarom niet? Zolang je er niet gaat wonen.


Ben eens gaan zoeken en zo makkelijk is het niet hoor zoals jij denkt.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Jul 2018 17:17

Re: Stomme vragen topic

Zolang het er niet dagen staat zal ik er niks achter gaan zoeken. Ik zet ook wel eens een tent op op een openbaar veld op het moment dat deze nat is, of omdat ik niet weet hoe ik hem op moet zetten. Als je de tent moet impregneren is het wel handig als deze even staat en kan drogen. Toch wel fijn een waterdichte tent op vakantie.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jul 2018 17:32

Re: Stomme vragen topic

caribbeanlover schreef:
Cotton schreef:Waarom niet? Zolang je er niet gaat wonen.


Ben eens gaan zoeken en zo makkelijk is het niet hoor zoals jij denkt.

Misschien moet je dan wat meer informatie geven. Bedoel je niet 'mag je een tent laten staan op een speelveld'? Want dat is iets anders dan enkel opzetten, bijv. om te drogen of te impregneren of te testen of alle stokken er wel bij zitten.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Jul 2018 17:42

Re: Stomme vragen topic

Achter ons huis staat een partytent op het veld en ik denk dat is omdat een meisje geslaagd is. Prima geen probleem hoor! Wij vroegen ons dat af omdat je altijd van die zeikerd hebt die de politie gaan bellen.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers