Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zuinig met water

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Jul 2018 09:30

Re: Zuinig met water

Fedora schreef:Ik douche eenmaal per dag. Ik geef de planten alleen water als ze er zielig bijhangen (lees: halfdood). Maar ik drink heel erg veel koffie en tja, daar heb ik water voor nodig. Over het algemeen ben ik geen groot waterverbruiker, maar ik houd me er daarentegen ook niet mee bezig hoeveel ik gebruik.


Die koffie zal het verschil niet maken hoor, tenzij je een kuub per week drinkt......
2015 💙
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 09 Jul 2018 11:48

Re: Zuinig met water

Caro schreef:
Cotton schreef:Hoeveel kuub water gebruiken jullie per jaar dan?


Al sla je me echt dood.

Dat badje hebben we pas sinds deze zomer en is tot nu toe 2x gevuld :-D. Het is overigens zo'n ding. Nu twijfel ik of het echt 3000 liter is.

https://www.wehkamp.nl/speelgoed-games/ ... 43_270195/


80% is 2300 liter staat erbij. Dus vol kan best 3000 liter zijn.
D. 💙14-01-2019💙
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 09 Jul 2018 11:50

Re: Zuinig met water

Wij hebben afgelopen jaar 95 kuub verbruikt.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 09 Jul 2018 11:54

Re: Zuinig met water

Wij hebben 56 kuub verbruikt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 09 Jul 2018 12:12

Re: Zuinig met water

Ik geef mijn moestuin bijna elke dag water, maar dat is wel heel selectief, ik heb moestuinbakken dus ik geef de vakken water waar wat in staat en altijd bij de wortels dus dat is vrij zuinig in watergebruik.
Heb een paar keer het gras gesproeid omdat het zo geel werd, maar ik vind het zonde en het is ook vrij zinloos op het moment. Bovendien gaan we binnenkort op vakantie en als het zo blijft dan ga ik echt niet de buren vragen het gras te sproeien. Dus ben maar weer gestopt.
Verder let ik altijd wel op ons waterverbruik. Mijn man gaat wel af en toe in bad nog steeds, en de kinderen soms ook maar goed, ik ben al lang blij dat het sinds we een betere douche hebben nog maar 1x per week is in plaats van dagelijks.
Als we water ergens van over hebben dan gooi ik dat altijd in de plantjes die het nodig hebben.
En wat mijn man super irritant vind is dat ik altijd zijn kraan dichtdoe als hij aan het tandenpoetsen is. Hij laat hem vaak een hele tijd lopen en dat kan ik echt niet aanzien.

Ik let er dus een beetje extra op nu met dit weer maar niet heel veel meer omdat ik altijd wel oplet. Op zich is er wel voldoende drinkwater hoor, alleen is er een piekbelasting waardoor de waterdruk minder kan worden. Ik geef mijn moestuin nu meestal buiten die pieken water en ik douche ook meestal buiten de piek. Maar wij hebben ook geen oproep gehad trouwens om tijdens de piekuren minder te verbruiken. Heb wel al eens gehad dat er maar een piepklein straaltje uit de tuinslang kwam, dat was op een moment dat ik de buren aan alle kanten water hoorde geven.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 09 Jul 2018 12:39

Re: Zuinig met water

Ik let er eigenlijk niet meer op als anders. Probeer sowieso mijn watervervruik beperkt te houden.
Gisteren wel een laagje water in het zwembadje gezet zodat E lekker in het water kon spelen. Verder gaat ze nu wel bijna iedere dag in bad (of we gooien ze even in het zwembad als dat net vers water is) want ze heeft mee een partijtje vieze benen en handen van dat buitenspelen!
Ik zou het water nog wel kunnen recyclen maar daar denk ik eigenlijk nooit aan of vind ik te veel gedoe. (zie mezelf al met het babybadje vol water naar de trap af gaan om de planten in de tuin water te geven, gedoemd om mis te gaan)

Ik geloof dat wij rond de 60 m3 per jaar verbruiken dus dat valt nogal mee.
30-04-2017
<<

widko

Noob

Berichten: 229

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:20

Bericht 09 Jul 2018 22:16

Re: Zuinig met water

Wij letten er wel iets meer op als normaal. Geven planten water vanuit zwembadje zoon, douchen kort etc. Waterverbruik is altijd al ver onder gemiddelde maar alle beetjes helpen denk ik dan maar.
Onze stoere bink 20-08-2015
<<

Anoniem255

Bericht 10 Jul 2018 13:47

Re: Zuinig met water

Wij letten er altijd al wel op maar nog wat meer. Veel (vaste) planten hebben niet zoveel water nodig. Worden ze ook lui van dus die krijgen niet veel en we hebben nog een tijd met de regenton kunnen doen. Het water van ons zwembad hoef ik eigenlijk niet te verversen i.v.m. juiste waterbehandeling. Douchen doen we korter en niet onnodig water laten stromen.

Een vriendin van ons ververst het zwembadwater bijna wekelijks. Dat vind ik echt absurd. Ze vind een zeil erover en waterbehandeling zo'n gedoe... en daarnaast heeft ze bijna de hele dag de sproeier aan staan.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 10 Jul 2018 20:08

Re: Zuinig met water

Ik douche zelf niet heel lang maar zorg wel dat mijn zoon wat korter doucht. Ik heb ons verbruik even nagekeken, vorig jaar was het 79 kuub en het jaar daarvoor 77.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 10 Jul 2018 20:14

Re: Zuinig met water

Woow dan kunnen wij echt veel zuiniger zijn.. hier sproeien we evengoed omdat we deels nieuw gras ingezaaid hebben. En we douchen 2x oer dag vaak vanwege zweten e.d.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 11 Jul 2018 15:23

Re: Zuinig met water

Is ook een beetje dubbel hoor Tom. Wij hebben vorig jaar voor honderden euro's nieuwe grond in onze tuin laten storten en overal gras laten leggen. Ik wil niet dat dat dood gaat dus ik sproei het wel 2 x per week. Ook overal nieuwe platen die nog niet heel diep geworteld hebben.
Verder letten we wel op hoor.
2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 12 Jul 2018 13:39

Re: Zuinig met water

Met dit mooie weer drink ik minder water en meer wijn :smile:

Nee ik let wel op maar we gebruiken al niet echt veel.
R. 2013
D. 2016
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers