Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleinvee/pony/shetlander, hoeveel m2?

<<

Anoniem255

Bericht 08 Jul 2018 21:54

Kleinvee/pony/shetlander, hoeveel m2?

Wat hebben jullie aan dieren op hoeveel m2 grond?
<<

Anoniem246

Bericht 09 Jul 2018 05:59

Re: Kleinvee/pony/shetlander, hoeveel m2?

Ik heb zelf geen grond en dus ook geen kleinvee e.d., maar de hoeveelheid dieren op m2 is door de overheid bepaald. Je zou een kijkje kunnen nemen op rvo.nl. En bij twijfel contact met hen kunnen opnemen.
<<

Anoniem315

Bericht 09 Jul 2018 06:13

Re: Kleinvee/pony/shetlander, hoeveel m2?

Voor een paard heb je ongeveer een kwart hectare nodig.

Wij hebben 2 (sobere) pony's en hebben ze op een stuk grond van ongeveer (heel ruwe schatting hoor) 600m2 staan. We voeren ze wel bij, want er staat niet het gehele jaar voldoende gras. Ons hele oppervlak is 1600m2 en de pony's lopen ook wel eens in de tuin te grazen als extraatje.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 09 Jul 2018 06:22

Re: Kleinvee/pony/shetlander, hoeveel m2?

Het achterste stuk van onze tuin is 'weiland' van zo'n 500 m2. We houden hier twee schapen en wat kippen op. In de winter is er net niet voldoende te grazen en moeten we bijvoeren, in de zomer houden ze het netjes bij en hoeven we dus nooit te maaien. Het is wel een vrij groot gras, maar ik zou er niet meer schapen op kunnen zetten. Dan hebben ze ook in de zomer te weinig voedsel.

Zetten jullie in de winter een stuk van de wei af Exogenesis? Of laat je ze door het hele weiland lopen? Als ik al zie hoe de schapen de grond tot modder lopen in de winter, zal dat bij pony's nog erger zijn of valt dat mee? Ik laat ze in de winter vaak maar op de helft van het stuk lopen en dan na een paar weken weer op de andere helft, zodat het eerste stuk kan herstellen. Anders houden we echt geen gras over.

Onze schapen zijn al erg oud en dochters zouden heel graag een pony willen, dus wij twijfelen of we er na deze schapen een pony en een schaap op zetten.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 09 Jul 2018 07:34

Re: Kleinvee/pony/shetlander, hoeveel m2?

Voor pony's heb je veel ruimte nodig! zeker wel 800 m2 voor twee kleine pony's zou ik zeggen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 09 Jul 2018 11:53

Re: Kleinvee/pony/shetlander, hoeveel m2?

Wij hebben een hectare en daar staan 2 kleine paarden op. Dit is nu wat te veel, omdat ze erg sober gehouden moeten worden. Er komt veel onderhoud bij kijken.

Paarden en pony’s zijn trouwens groepsdieren hè?
<<

Anoniem315

Bericht 09 Jul 2018 18:10

Re: Kleinvee/pony/shetlander, hoeveel m2?

Pineco, ik zet inderdaad een stuk af. Anders verbaggeren ze de boel binnen no time wanneer de herfst invalt.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers