Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Anderen die niet vaccineren

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 09 Jul 2018 17:17

Re: Anderen die niet vaccineren

Prosecco schreef:


Ik las laatst dat de dekkingsgraad minimaal 95% moet zijn maar dit gaat inmiddels richting de 90%.

Wat heftig Blue Flower!

Bij ons kdv werd er wel gevraagd of mijn kinderen ingeënt waren maar ik heb eigenlijk geen idee wat ze doen bij niet ingeënte kinderen.[/quote]

Vragen ze dat alleen of moet je dat dan ook bewijzen?[/quote]

Wij moesten het vaccinatieboekje laten zien.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jul 2018 17:18

Re: Anderen die niet vaccineren

Carrie schreef:
Cotton schreef:
Pure* schreef:Wat heftig bf!
Ik snap het ook niet, maar wil het graag kunnen begrijpen. Zijn er andere redenen dan geloofsovertuiging om het niet te doen? Hoe komt het dat de dekkingsgraad richting de 90 aan het gaan is?

Omdat het een hype lijkt om ineens 'kritisch' te zijn en het niet te doen. Met kritisch zijn iets niets mis, maar wees dan ook echt kritisch en vertrouw niet op het verhaal van de vriendin van de buurvrouw van de ouders van je oude klasgenoot.


Deze man in kwestie vertrouwt weinig zaken. Blabla.

Absoluut. Maar er zijn dus ook mensen die horen het van deze man en lopen er zo achteraan zonder zich in te lezen.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 10 Jul 2018 11:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Jul 2018 17:42

Re: Anderen die niet vaccineren

Carrie schreef:
Cotton schreef:
Pure* schreef:Wat heftig bf!
Ik snap het ook niet, maar wil het graag kunnen begrijpen. Zijn er andere redenen dan geloofsovertuiging om het niet te doen? Hoe komt het dat de dekkingsgraad richting de 90 aan het gaan is?

Omdat het een hype lijkt om ineens 'kritisch' te zijn en het niet te doen. Met kritisch zijn iets niets mis, maar wees dan ook echt kritisch en vertrouw niet op het verhaal van de vriendin van de buurvrouw van de ouders van je oude klasgenoot.


Deze man in kwestie vertrouwt weinig zaken, hij is overigens niet gelovig. Hij gebruik ook geen whatsapp maar alleen sms, tja. Ik geloof dan ook wel weer dat hij zich heeft ingelezen en het niet via de buurvrouw heeft. Er zijn ook genoeg websites te vinden met heldere onderbouwingen om vaccineren af te raden.


En toch zitten er behoorlijke fouten in die websites. Een van de veel gebruikte argumenten is dat er bijvoorbeeld formaldehyde in vaccinaties zit en dat het zeer giftig is. Maar een peer bevat van nature ook formaldehyde. Nu is de redenatie dat omdat de formaldehyde toegevoegd wordt het ineens schadelijk is. Dat is natuurlijk een super kromme redenatie. De stof veranderd er niet door. Formaldehyde is formaldehyde het gaat puur om de concentraties en die zijn in de peer zelfs hoger. Eigenlijk is alles gebaseerd op dit soort theorieën. Het lijkt heel helder en compleet onverantwoord waar we mee bezig zijn met het rijksvaccinatieprogrammma als je dit soort websites moet geloven maar als je iets verder leest en verder zoekt dan zie je dat het vooral bangmakerij is.
2015 💙
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 09 Jul 2018 18:31

Re: Anderen die niet vaccineren

Dit soort berichten vind ik best beangstigend. Buiten dat mensen hun eigen kinderen risico laten lopen, brengen ze ook anderen in gevaar. Zekerx nu met een kleine baby, vind ik het eng. Ik begrijp ook niet dat men het risico wil nemen.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 09 Jul 2018 19:36

Re: Anderen die niet vaccineren

Tegenwoordig is zijn het steeds meer de hogeropgeleide jonge ouders die niet vaccineren. Juist de mensen waarvan je verwacht dat ze meer verstand zouden hebben. Ik kan er echt niet bij dat mensen hun kinderen niet laten vaccineren, alsof het ineens hip is ofzo. Een vriendin van me is ook zwaar tegen vaccinaties, maar dat is dan ook weer één van de redenen dat ze geen kinderen wil.
december 2016
juli 2019
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 09 Jul 2018 21:02

Re: Anderen die niet vaccineren

Onze oudste is helaas zo'n kind dat ondanks volledige vaccinatie voor bepaalde ziektes te weinig antistoffen aanmaakt. Ze heeft zowel rode hond als kinkhoest gehad. Beiden waarschijnlijk opgelopen via ongevaccineerde klasgenoten.

De rode hond verliep gelukkig heel mild maar van de kinkhoest heeft ze bijna een half jaar last gehad.

Ik stond al 100%achter het vaccinatieprogramma vanwege de gezondheidsvoordelen voor het individu maar sinds we weten dat voor J die dekkingsgraad zo belangrijk is ben ik ook zeker het belang voor anderen gaan inzien.
Dat je voor je eigen kinderen die beslissing neem tot daar aan toe (al snap ik het niet) maar dat je ook die beslissing voor anderen neemt...
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Jul 2018 21:12

Re: Anderen die niet vaccineren

Hier is het verplicht. Zodanig verplicht dat je je kind niet op KDV of school kunt inschrijven zonder en je krijgt ook boete als hè niet doet (je krijgt ook boete als je niet stemt trouwens). Het geeft me een veilig gevoel.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 09 Jul 2018 21:13

Re: Anderen die niet vaccineren

Ik heb een goede kennis die met haar zoontje bij een alternatief consultatiebureau liep, met een eigen kijk op vaccineren. Ik weet dat ze er in elk geval heeeeel laat mee is begonnen, toen dit ter sprake kwam was het kindje een maand of 10 en had hij nog geen vaccinaties gehad. Daarna zijn ze verhuisd en ik weet eerlijk gezegd niet wat de status nu is. Ik zie ze vaak op verjaardagen maar vind het best een beladen onderwerp om haar er out of the blue naar te vragen.

Zelf ben ik zeker pro vaccineren volgens het rijksprogramma, tenzij het om gezondheidsredenen beter is om het uit te stellen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Jul 2018 21:26

Re: Anderen die niet vaccineren

Ik zit nu weer even te zoeken, wat vooral ook heel erg opvalt is dat er vaak geroepen wordt dit onderzoek is tegen gehouden. Vervolgens ga je kijken en nis je een heleboel informatie over het onderzoek. Daarbij wat zegt 1 onderzoek. Kijk naar het onderzoek van Wakefield over autisme en vaccinaties. Dat was in eerste instantie gepluk overtuigd in the lancet en vervolgens terug getrokken omdat het onderzoek niet zuiver was. Toch blijft dat onderzoek steeds weer terug komen. En dat maakt de discussie ook zo lastig. Internet is in deze discussie echt een vloek
2015 💙
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Jul 2018 08:05

Re: Anderen die niet vaccineren

Minx schreef:Ik zit nu weer even te zoeken, wat vooral ook heel erg opvalt is dat er vaak geroepen wordt dit onderzoek is tegen gehouden. Vervolgens ga je kijken en nis je een heleboel informatie over het onderzoek. Daarbij wat zegt 1 onderzoek. Kijk naar het onderzoek van Wakefield over autisme en vaccinaties. Dat was in eerste instantie gepluk overtuigd in the lancet en vervolgens terug getrokken omdat het onderzoek niet zuiver was. Toch blijft dat onderzoek steeds weer terug komen. En dat maakt de discussie ook zo lastig. Internet is in deze discussie echt een vloek


Precies dit. Een onderzoek gebaseerd op onwaarheden maar het ziet er wel heel professioneel uit. De ene na de andere site over het niet vaccineren neemt dit over en hoppa zo denken veel mensen dat het met elkaar in verband staat.
De onderzoeker die dit de wereld in heeft geholpen mag geen onderzoeken meer uitvoeren.

Op het kdv hebben ze het mij alleen maar gevraagd. Destijds niets van gedacht maar ik ga nu toch eens navraag doen.

Over die dekkingsgraad, die is steeds lager omdat steeds minder mensen hun kinderen niet vaccineren.

Mijn schoonmoeder heeft polio gehad als kind en daar heeft ze nog steeds ontzettend veel last van. Ze heeft geluk dat ze nog kan lopen. Dat soort ziektes willen we toch niet terug?
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jul 2018 08:13

Re: Anderen die niet vaccineren

Ik vind het zeer kwalijk en zorgwekkend.
Ik weet ook oprecht niet wat ik zou doen als wij iemand zouden kennen die niet zou vaccineren.
Mijn zus krijgt binnenkort een baby en één van haar vriendinnen vaccineert haar kindje niet. Daar zit m'n zus echt mee. Wat doe je dan? Nooit meer afspreken met de kinderen erbij?

Ik kan me voorstellen dat je je dit soort zaken afvraagt Carrie en ik vind het goed van je dat je je erin verdiept ten omwille van je dochter.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Jul 2018 08:42

Re: Anderen die niet vaccineren

Ik vind het heel asociaal om niet te vaccineren als het wel kan. De reden dat je dat veilig kunt doen is dat andere mensen wel netjes het vaccinatieprogramma volgen, daar lift je dus gewoon schaamteloos op mee. Als te weinig mensen vaccineren worden kwetsbare kinderen daarvan de dupe. Vaccineren doe je niet alleen voor jezelf, het is ook bedoeld om anderen te beschermen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Jul 2018 08:43

Re: Anderen die niet vaccineren

Overigens zou ik met een jonge, nog niet volledig gevaccineerde baby een niet-gevaccineerd kind wel degelijk uit de weg gaan. Dat is de consequentie van je keuze. Ik zou echt niet het risico lopen dat mijn kind ziek wordt door dat andere kind omdat het anders zo lullig is tegenover die moeder.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 10 Jul 2018 08:43

Re: Anderen die niet vaccineren

Hier in de buurt worden heel veel kindjes niet gevaccineerd, onze gemeente loopt flink achter op het landelijk gemiddelde helaas.
Mijn schoonouders hadden het liefst gezien dat wij R ook niet gevaccineerd hadden, mijn vriend is niet gevaccineerd en zijn halfzussen ook niet. Zijn zussen hebben nu ook allemaal kinderen en allemaal zijn ze gewoon gevaccineerd.
10.04.17
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 10 Jul 2018 08:59

Re: Anderen die niet vaccineren

Marin schreef:Ik vind het zeer kwalijk en zorgwekkend.
Ik weet ook oprecht niet wat ik zou doen als wij iemand zouden kennen die niet zou vaccineren.
Mijn zus krijgt binnenkort een baby en één van haar vriendinnen vaccineert haar kindje niet. Daar zit m'n zus echt mee. Wat doe je dan? Nooit meer afspreken met de kinderen erbij?

Ik kan me voorstellen dat je je dit soort zaken afvraagt Carrie en ik vind het goed van je dat je je erin verdiept ten omwille van je dochter.


Ik vraag me wel af of het dikgedrukte zin heeft. Gezien je zelf ook de bacteriën mee naar huis neemt, lijkt me?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Jul 2018 09:08

Re: Anderen die niet vaccineren

Nou, dat lijkt me zeker wel zin hebben. Het risico op besmetting lijkt mij althans stukken groter als je baby in dezelfde ruimte is als degene die (mogelijk) ziek is en er dus direct contact is. Je kunt het risico nooit helemaal reduceren tot nul, maar je kunt het natuurlijk wel heel sterk verkleinen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 10 Jul 2018 09:16

Re: Anderen die niet vaccineren

Fiwen schreef:De rode hond verliep gelukkig heel mild maar van de kinkhoest heeft ze bijna een half jaar last gehad.


Kinkhoest duurt bijna altijd wel een halfjaar. Ik heb het twee keer gehad en de huisarts zei dat je het nog steeds kunt krijgen als je ingeënt bent, maar dat het dan milder verloopt. Je zit er dan nog steeds een halfjaar mee, maar de kans op een ziekenhuisopname en ernstig verloop is veel kleiner.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 10 Jul 2018 09:19

Re: Anderen die niet vaccineren

Susan schreef:Nou, dat lijkt me zeker wel zin hebben. Het risico op besmetting lijkt mij althans stukken groter als je baby in dezelfde ruimte is als degene die (mogelijk) ziek is en er dus direct contact is. Je kunt het risico nooit helemaal reduceren tot nul, maar je kunt het natuurlijk wel heel sterk verkleinen.


Ja natuurlijk is het niet blootstellen van je kind het allerbelangrijkst. Maar ik weet niet of ik nog zonder kinderen zou willen afspreken. Dat is nog steeds een kans he.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jul 2018 09:37

Re: Anderen die niet vaccineren

Sam schreef:
Marin schreef:Ik vind het zeer kwalijk en zorgwekkend.
Ik weet ook oprecht niet wat ik zou doen als wij iemand zouden kennen die niet zou vaccineren.
Mijn zus krijgt binnenkort een baby en één van haar vriendinnen vaccineert haar kindje niet. Daar zit m'n zus echt mee. Wat doe je dan? Nooit meer afspreken met de kinderen erbij?

Ik kan me voorstellen dat je je dit soort zaken afvraagt Carrie en ik vind het goed van je dat je je erin verdiept ten omwille van je dochter.


Ik vraag me wel af of het dikgedrukte zin heeft. Gezien je zelf ook de bacteriën mee naar huis neemt, lijkt me?


Ja dat vraag ik me ook af inderdaad.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 10 Jul 2018 09:40

Re: Anderen die niet vaccineren

Susan schreef:Overigens zou ik met een jonge, nog niet volledig gevaccineerde baby een niet-gevaccineerd kind wel degelijk uit de weg gaan. Dat is de consequentie van je keuze. Ik zou echt niet het risico lopen dat mijn kind ziek wordt door dat andere kind omdat het anders zo lullig is tegenover die moeder.


Helemaal met Susan eens.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jul 2018 09:40

Re: Anderen die niet vaccineren

Ja hè, dan maar einde vriendschap. Lijkt me wel echt lastig zeg. Ben blij dat ik niet in zo'n situatie zit.
Let's discover the world together.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 10 Jul 2018 10:00

Re: Anderen die niet vaccineren

Derpy schreef:
Fiwen schreef:De rode hond verliep gelukkig heel mild maar van de kinkhoest heeft ze bijna een half jaar last gehad.


Kinkhoest duurt bijna altijd wel een halfjaar. Ik heb het twee keer gehad en de huisarts zei dat je het nog steeds kunt krijgen als je ingeënt bent, maar dat het dan milder verloopt. Je zit er dan nog steeds een halfjaar mee, maar de kans op een ziekenhuisopname en ernstig verloop is veel kleiner.


Ik heb zelf ook kinkhoest gehad toen J het had maar bij mij was het duidelijk minder heftig dan bij haar.
Ze was net 4 toen ze het kreeg en ik heb haar in de eerste maanden meerdere keren blauw aangelopen uit bed geplukt, moest dagelijks minimaal 1x overgeven van het hoesten en is een paar keer flauw gevallen. Wil ook echt niet weten hoe veel heftiger het was geweest als ze helemaal niet gevaccineerd was.
We hebben toen op advies van de huisarts haar antistoftiter laten bepalen en ze zat voor een aantal ziekten zeer laag in de antistoffen wat volgens hem een verklaring was waarom ze zowel rode hond als kinkhoest heeft gehad.
Ik ben verder ook geen expert, ga af op wat hij me verteld heeft.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem249

Bericht 10 Jul 2018 10:12

Re: Anderen die niet vaccineren

Saga wat eng dat je vriend niet is gevaccineerd! Wil hij dat niet alsnog doen? Hoe doen jullie dat als jullie op vakantie gaan, of gaan jullie nooit naar niet-westerse landen?

Ik heb zelf geen kinderen, maar ik zou vrienden die hun kinderen niet vaccineren daar wel op aanspreken en met ze in gesprek gaan. Ze brengen andere kinderen in (levens)gevaar. Voor mij zou dat een reden kunnen zijn voor einde vriendschap. Ik vind het gewoonweg asociaal en dom.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 10 Jul 2018 10:37

Re: Anderen die niet vaccineren

Hij is op latere leeftijd wel gevaccineerd Claire, hij heeft namelijk kanker gehad en daarna was zijn weerstand zo slecht dat ze wel moesten.
Wij komen eigenlijk nooit verder dan Engeland of Frankrijk op vakantie.

Hier in de omgeving zijn er dus zo ontzettend veel mensen die niet vaccineren dat het ontwijken gewoon niet gaat. Grote kans dat R straks meerdere ongevaccineerde kindjes in de klas heeft bijvoorbeeld. Nu bij de gastouders moeten kindjes wel gevaccineerd zijn, maar op school niet geloof ik.
Daardoor vind ik een vriendschap opzeggen om die reden wel behoorlijk heftig klinken, er zijn zo ontzettend veel plekken waar je kindje besmet kan worden namelijk. Hoewel ik begrijp dat je er zoveel mogelijk aan wil doen om je kindje te beschermen hoor, maar ik vind het lastig.
10.04.17
<<

Anoniem301

Bericht 10 Jul 2018 10:39

Re: Anderen die niet vaccineren

Poeh, die vind ik ook wel heftig ja, de vriendschap om zoiets verbreken. Stel wij krijgen nog een baby denk ik niet echt dat mijn man zou accepteren dat zij niet langs mogen komen met hun kind. Of dat wij als de baby nog baby is nooit daar langs zullen gaan. Lastig zeg.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers