Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Anderen die niet vaccineren

<<

Anoniem301

Bericht 09 Jul 2018 13:13

Anderen die niet vaccineren

Een goede vriend van mijn man is onlangs vader geworden en hij gaat niet vaccineren. Ik zei eerst 'oh je bedoelt uitgesteld vaccineren?' Maar nee, helemaal niet. Loopt Bo die ze wel allemaal gehad heeft, risico hierdoor?

Loopt ze sowieso risico doordat er kinderen in Nederland rondlopen die niet gevaccineerd zijn? Of is ze juist goed beschermd dóór die vaccinaties?

Ik kan het ook googelen maar dacht ik open een topic voor de bedrijvigheid op het forum :)

Edit: ik trek de vraag even wat verder: zou jij je kind nog blootstellen aan het kind van jullie vrienden die dus niet is ingeënt? En zou jij kind ergens heenbrengen ((peuter)school, dagopvang, enz) waarvan je weet dat er 1 of meerdere kinderen niet zijn ingeënt?
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 09 Jul 2018 13:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 09 Jul 2018 13:15

Re: Anderen die niet vaccineren

Bij mijn weten is het zo dat niet vaccineren een grotere kans geven dat bepaalde ziekten weer terug komen.
Ook gevaccineerde kinderen kunnen deze ziekten dan krijgen. Bij ons op het kdv worden deze kinderen bijvoorbeeld geweerd.

Ik snap dat echt niet. Mijn inziens breng je je kind in gevaar door niet te vaccineren.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 09 Jul 2018 13:24

Re: Anderen die niet vaccineren

Volgens mij is het zo dat een op de zoveel kinderen alsnog ziek kan worden ondanks vaccinaties. Als de dekkingsgraad ruim voldoende is van alle andere kinderen, dan is de kans heel klein dat het gebeurt. De ziekte wordt dan namelijk niet verspreid. Hoe meer mensen dus niet gevaccineerd zijn, hoe groter de kans op verspreiding en hoe groter de kans dat een kind met pech, door niet werkende vaccinatie, alsnog ziek wordt.

Maar zoiets heb ik onthouden en ik denk dat allerlei slimme mensen op het forum het vast beter weten en kunnen uitleggen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 09 Jul 2018 13:35

Re: Anderen die niet vaccineren

June schreef:Volgens mij is het zo dat een op de zoveel kinderen alsnog ziek kan worden ondanks vaccinaties. Als de dekkingsgraad ruim voldoende is van alle andere kinderen, dan is de kans heel klein dat het gebeurt. De ziekte wordt dan namelijk niet verspreid. Hoe meer mensen dus niet gevaccineerd zijn, hoe groter de kans op verspreiding en hoe groter de kans dat een kind met pech, door niet werkende vaccinatie, alsnog ziek wordt.

Maar zoiets heb ik onthouden en ik denk dat allerlei slimme mensen op het forum het vast beter weten en kunnen uitleggen.


Volgens mij leg je het prima uit :smile:
<<

Anoniem286

Bericht 09 Jul 2018 13:38

Re: Anderen die niet vaccineren

Wat ik ervan begrijp: Het is vooral gevaarlijk voor de baby,s in de buurt van die kinderen. Zij kunnen dan in aanraking komen met die ziektes die de niet gevaccineerde kinderen evt met zich meenemen.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 09 Jul 2018 13:42

Re: Anderen die niet vaccineren

Toevallig hadden wij vorige week een gevalletje waardoor ik dus ook aan het denken ben gezet.

Mijn jongste is vorige week met spoed met de ambulance naar het zhuis gebracht omdat er een verdenking was van de HIB ziekte (verzamelnaam voor hersenvliesontsteking en ontsteking aan het strotklepje wat dodelijk kan zijn, waar ze mijn zoontje van verdachten)
In het zhuis vertelde de arts dat ondanks de inenting toch dit soort ziektes kunnen voorkomen omdat ze nooit alle varianten kunnen vaccineren. Je hebt bijvoorbeeld 3 soorten bacteriën en je wordt voor de b bacterie ingeënt wat dus het meeste voorkomt maar dus niet voor de a en c variant.

Maar goed, mijn eigen redenering hierin is dat kindjes die niet ingeënt zijn wel zorgen voor meerdere varianten, soort van kruisbesmetting waardoor onze gevaccineerde kindjes wel meer risico lopen.

Of dat ook echt zo is weet ik niet, ik vraag me wel serieus af waarom je je kind het risico laat lopen op een ziekte met een eventuele dodelijk afloop.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 09 Jul 2018 14:49

Re: Anderen die niet vaccineren

Ik heb een tijdje op een school gewerkt waar veel kinderen niet ingeënt werden en daar heerste kinkhoest. Ik heb dat toen ook gekregen. Ik had het ook niet kunnen krijgen maar wel over kunnen brengen op andere kinderen of zwangere vrouwen.

Wat eng van je zoontje BF!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem301

Bericht 09 Jul 2018 15:04

Re: Anderen die niet vaccineren

Blue flower schreef:Toevallig hadden wij vorige week een gevalletje waardoor ik dus ook aan het denken ben gezet.

Mijn jongste is vorige week met spoed met de ambulance naar het zhuis gebracht omdat er een verdenking was van de HIB ziekte (verzamelnaam voor hersenvliesontsteking en ontsteking aan het strotklepje wat dodelijk kan zijn, waar ze mijn zoontje van verdachten)
In het zhuis vertelde de arts dat ondanks de inenting toch dit soort ziektes kunnen voorkomen omdat ze nooit alle varianten kunnen vaccineren. Je hebt bijvoorbeeld 3 soorten bacteriën en je wordt voor de b bacterie ingeënt wat dus het meeste voorkomt maar dus niet voor de a en c variant.

Maar goed, mijn eigen redenering hierin is dat kindjes die niet ingeënt zijn wel zorgen voor meerdere varianten, soort van kruisbesmetting waardoor onze gevaccineerde kindjes wel meer risico lopen.

Of dat ook echt zo is weet ik niet, ik vraag me wel serieus af waarom je je kind het risico laat lopen op een ziekte met een eventuele dodelijk afloop.


Oh wat een schrik zul jij gehad hebben hoe gaat het nu met je zoon?

Bedankt voor de verhelderende antwoorden!
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 09 Jul 2018 15:05

Re: Anderen die niet vaccineren

Bij zondag met Lubach is er ook een item geweest met een duidelijke uitleg
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 09 Jul 2018 15:09

Re: Anderen die niet vaccineren

Huppekee schreef:Bij zondag met Lubach is er ook een item geweest met een duidelijke uitleg


https://youtu.be/9bYqgp6RcPM

Klopt inderdaad :)
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 09 Jul 2018 15:12

Re: Anderen die niet vaccineren

Whatever schreef:
June schreef:Volgens mij is het zo dat een op de zoveel kinderen alsnog ziek kan worden ondanks vaccinaties. Als de dekkingsgraad ruim voldoende is van alle andere kinderen, dan is de kans heel klein dat het gebeurt. De ziekte wordt dan namelijk niet verspreid. Hoe meer mensen dus niet gevaccineerd zijn, hoe groter de kans op verspreiding en hoe groter de kans dat een kind met pech, door niet werkende vaccinatie, alsnog ziek wordt.

Maar zoiets heb ik onthouden en ik denk dat allerlei slimme mensen op het forum het vast beter weten en kunnen uitleggen.


Volgens mij leg je het prima uit :smile:


Ik las laatst dat de dekkingsgraad minimaal 95% moet zijn maar dit gaat inmiddels richting de 90%.

Wat heftig Blue Flower!

Bij ons kdv werd er wel gevraagd of mijn kinderen ingeënt waren maar ik heb eigenlijk geen idee wat ze doen bij niet ingeënte kinderen.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 09 Jul 2018 15:26

Re: Anderen die niet vaccineren

Ik ga die aflevering van lubach vanavond even kijken, ik vind dit onderwerp erg interessant.

*verhaal weg ivm herkenbaarheid*

Maar goed, het heeft me allemaal wel aan het denken gezet over het enten en dergelijke.

Nu weer on topic :)
Laatst gewijzigd door Blue flower op 09 Jul 2018 20:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 09 Jul 2018 15:35

Re: Anderen die niet vaccineren

Ik ben groot voorstander van het vaccinatieprogramma en ik vind het onbegrijpelijk dat ouders hun kinderen niet (durven) te laten inenten. Zo fijn dat wij dit grote voorrecht hebben in Nederland. Een vriendin van me heeft het ook niet laten doen.

Jeetje BF, sterkte!
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 09 Jul 2018 15:48

Re: Anderen die niet vaccineren

Wat heftig bf!
Ik snap het ook niet, maar wil het graag kunnen begrijpen. Zijn er andere redenen dan geloofsovertuiging om het niet te doen? Hoe komt het dat de dekkingsgraad richting de 90 aan het gaan is?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jul 2018 15:51

Re: Anderen die niet vaccineren

Pure* schreef:Wat heftig bf!
Ik snap het ook niet, maar wil het graag kunnen begrijpen. Zijn er andere redenen dan geloofsovertuiging om het niet te doen? Hoe komt het dat de dekkingsgraad richting de 90 aan het gaan is?

Omdat het een hype lijkt om ineens 'kritisch' te zijn en het niet te doen. Met kritisch zijn iets niets mis, maar wees dan ook echt kritisch en vertrouw niet op het verhaal van de vriendin van de buurvrouw van de ouders van je oude klasgenoot.
<<

Anoniem301

Bericht 09 Jul 2018 15:58

Re: Anderen die niet vaccineren

Cotton schreef:
Pure* schreef:Wat heftig bf!
Ik snap het ook niet, maar wil het graag kunnen begrijpen. Zijn er andere redenen dan geloofsovertuiging om het niet te doen? Hoe komt het dat de dekkingsgraad richting de 90 aan het gaan is?

Omdat het een hype lijkt om ineens 'kritisch' te zijn en het niet te doen. Met kritisch zijn iets niets mis, maar wees dan ook echt kritisch en vertrouw niet op het verhaal van de vriendin van de buurvrouw van de ouders van je oude klasgenoot.


Deze man in kwestie vertrouwt weinig zaken, hij is overigens niet gelovig. Ik geloof dan ook wel weer dat hij zich heeft ingelezen en het niet via de buurvrouw heeft. Er zijn ook genoeg websites te vinden met heldere onderbouwingen om vaccineren af te raden.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 10 Jul 2018 11:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 09 Jul 2018 15:58

Re: Anderen die niet vaccineren

Die aflevering van Lubach ga ik ook eens terugkijken, interessant onderwerp.

Waarom heeft jouw vriendin haar kind(eren) niet laten inenten, SoGood? Hebben jullie het daar wel eens over?

Ik kan me wel voorstellen dat mensen het vaccineren uitstellen, maar snap echt niet dat je je kind niet zou laten vaccineren.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem301

Bericht 09 Jul 2018 15:59

Re: Anderen die niet vaccineren

Jeetje BF wat een schrik. Gelukkig viel het achteraf mee!
<<

Anoniem301

Bericht 09 Jul 2018 15:59

Re: Anderen die niet vaccineren

Sam schreef:
Huppekee schreef:Bij zondag met Lubach is er ook een item geweest met een duidelijke uitleg


https://youtu.be/9bYqgp6RcPM

Klopt inderdaad :)

Dank, ga ik kijken!
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 09 Jul 2018 16:01

Re: Anderen die niet vaccineren

[/quote]

Ik las laatst dat de dekkingsgraad minimaal 95% moet zijn maar dit gaat inmiddels richting de 90%.

Wat heftig Blue Flower!

Bij ons kdv werd er wel gevraagd of mijn kinderen ingeënt waren maar ik heb eigenlijk geen idee wat ze doen bij niet ingeënte kinderen.[/quote]

Vragen ze dat alleen of moet je dat dan ook bewijzen?
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 09 Jul 2018 16:08

Re: Anderen die niet vaccineren

Mijn schoonzus is nu 8 maanden moeder en wil ook niet inenten maar kan het niet onderbouwen.... lijkt alleen de negatieve verhalen te willen lezen. Ik vind het vooral heel naïef maar heb haar geprobeerd te overtuigen of ieder geval te begrijpen waarom niet. Maar zelfs al kan ze het niet onderbouwen is inenten nu geen optie voor haar...
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 09 Jul 2018 16:10

Re: Anderen die niet vaccineren

De kans dat je kind complicaties krijgt van een heftige ziekte die had kunnen voorkomen lijkt me vele malen erger dan de complicaties van een vaccin.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Jul 2018 16:23

Re: Anderen die niet vaccineren

Zoek maar eens op vaccin vrij dat zijn redenen die mensen aanvoeren. Veelal gebaseerd op bangmakerij en slechte kennis van scheikunde. Volgens de logica die daaf veelal gebruikt wordt is diwaterstofoxide ook heel eng.
2015 💙
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Jul 2018 16:27

Re: Anderen die niet vaccineren

SoGood schreef:Ik ben groot voorstander van het vaccinatieprogramma en ik vind het onbegrijpelijk dat ouders hun kinderen niet (durven) te laten inenten. Zo fijn dat wij dit grote voorrecht hebben in Nederland. Een vriendin van me heeft het ook niet laten doen.



Dit inderdaad.
Bij beide kinderdagverblijven waar mijn dochters op hebben gezeten heb ik naar hun beleid hierin gevraagd en beide gaven aan niet gevaccineerde kinderen te weigeren.
In onze vrienden groep heeft iedereen volgens het programma laten vaccineren.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Jul 2018 16:54

Re: Anderen die niet vaccineren

Oke, ik heb zelf nog geen kinderen, maar ik snap echt niet dat ouders hun eigen kinderen meer gevaar willen laten lopen door niet de vaccineren. Uitstellen kan ik nog wel begrijpen, aangezien je wel de gezondheid van je kind voorop stelt op het korte termijn. En je wel verder denkt op het langere termijn.

Ik weet ook dat er een aantal mensen zeggen dat ze het vanuit geloofsovertuiging doen. Maar ik denk dan altijd God heeft ons toch de wetenschap gegeven dat wij ons hiervoor kunnen beschermen.

Tot zo ver mijn bijdrage als niet ouder en hopelijk toekomstige ouder.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Zora